kuba r. Opublikowano 8 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2009 Panowie, te dwa modele duże są a nie jakieś 2,5 metra. Jest różnica chyba? I pamiętajcie, że duży model może więcej. Stąd obciążenia takie jakie podajecie są normalne dla tak dużych modeli. doskonale o tym wiem(y), to w ramach ciekawostki podałem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mRqS Opublikowano 18 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2009 a co jest niedobrego w makietach z modelpartner z tego co czytałem to rewelacji nie ma ale latac normalnie sie da - w rc przeglad modelarski był artykuł o zelektryfikowanej cobrze Czuję się wywołany do tablicy bo to ja popełniłem ten artykuł Cobry miałem 2 z różnymi wersjami napędu. Jedna na lipolach z całkowitą wagą bodajże 1.2kg i druga na nicad'ach z wagą całkowitą coś 1.6 czy 1.7kg. Lepiej latała ta cięższa. Ta lekka szybciej przepadała z racji szybszego wytracania prędkości. Wniosek mniej więcej był taki, że Cobra musi za....suwać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lech Mirkiewicz Opublikowano 18 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2009 Ventus? Dlaczego nie? Lata mi się nim całkiem przyjemnie. Nie wiem, co prawda jak lata wersja bez napędu bo swojego zelektryfikowałem i jestem zadowolony z tego modelu. Oczywiście jako drugi szybowiec zdecydowanie odradzam. Lata dość szybko ale do opanowania, termikę też "czuje" a lądowanie? wszyscy piszą "tragiczne" a ja nawet nie używam hamulców. Moje lekarstwo na ventusa to mocny silnik ,dobry pakiet i precyzyjne wyważenie i model lata jak trzeba. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojcio69 Opublikowano 19 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2009 Witam Paczka a kup sobie to: http://www.cyber-fly.pl/produkt-758.html Więcej sobie nim polatasz jak Discus'em czy Ventus'em i na pewno przy mniejszym stresie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paczka Opublikowano 20 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2009 Witam wszystkich kolegów po dłuższej nieobecności na forum. Decyzja jaki szybowiec zakupic już zapadla. Mam Ventusa Ostatnio jak gościłem na forum byla sugestja wzmocnienia konstrukcji. Mam pytanko. Gdzie w kadłubie trzeba go wzmocnic i czy mam wymienic główny dzwigar ( pręt stalowy). Pragnę zaznaczyc iż nie będe go robił pod silnik. Po otwarciu pudełka zmartwiłem się bombelkami na stateczniku poziomym. Czy można to jakoś zniwelowsc? Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawekmod Opublikowano 20 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2009 Jeżeli łącznik jest z pręta węglowego to wytrzyma bez problemu, ja w Discusie mam oryginalny i doskonale daje sobie radę.Jak przywalisz skrzydłem to stalowy rozpruje Ci płat a węglowy się podda.Bąbelki przyprasuj żelazkiem ustawionym najpierw na 1/3 zakresu temperatury grzania jak się nie zaprasują to zwiększaj temperaturę stopniowo aż się ładnie przyprasują, możesz spróbować przez kartkę A4 , lecz temperatura musi być ciut większa. PS. Kadłub ukręca się tuż przed statecznikiem pionowym.Tu trzeba wzmocnić.Pęka też statecznik pionowy w miejscu mocowania zawiasów steru kierunku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paczka Opublikowano 20 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2009 W rejonie stat.pion. jest troszke trudne dojście. W jaki sposób i czym ten obszar wzmocnic? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawekmod Opublikowano 20 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2009 Ja odciąłem część stat. pionowego w której osadzone są zawiasy, pokleiłem spód kadłuba na żywicę z mikrobalonem, wkleiłem oryginalną wręgę, teraz siedzi mocno, poprzednio była posmarkana tylko klejem.Dorobiłem wręgę z balsy 6mm zamykającą statecznik pionowy z tyłu i wyciąłem w niej otwory na zawiasy.Statecznik odrazu nabrał sztywności.Niestety przed ukręcaniem się belki ogonowej tuż przed stat. pionowym trzeba zeszlifować żelkot do czystego laminatu i zalaminować ze dwie warstwy tkaniny szklanej.To wszystko zrób jednak dopiero jak będziesz musiał bo jest z tym trochę pracy.Poszukaj na forum tematu o Discusie CS , tam wkleiłem jakieś fotki statecznika pionowego. Tu są opisane moje przygody z Discusem http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=5677&start=0 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin133 Opublikowano 20 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2009 Cały czas pojawia się stwierdzenie iż oba modele są ciężkie. Ile powinna więc wynosić waga modelu tej wielkości i tego typu w wersji szybowcowej? Dlaczego niemal wszystkie ARF obojętnie ile kosztują... posiadają podobną wagę? Dlaczego tylko te modele są cięższe? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.