Skocz do zawartości

Diskus czy Ventus z CMPro


paczka

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Panowie, te dwa modele duże są a nie jakieś 2,5 metra. Jest różnica chyba? I pamiętajcie, że duży model może więcej. Stąd obciążenia takie jakie podajecie są normalne dla tak dużych modeli.

doskonale o tym wiem(y), to w ramach ciekawostki podałem :)

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
a co jest niedobrego w makietach z modelpartner z tego co czytałem to rewelacji nie ma ale latac normalnie sie da - w rc przeglad modelarski był artykuł o zelektryfikowanej cobrze

 

Czuję się wywołany do tablicy bo to ja popełniłem ten artykuł :)

 

Cobry miałem 2 z różnymi wersjami napędu.

Jedna na lipolach z całkowitą wagą bodajże 1.2kg i druga na nicad'ach z wagą całkowitą coś 1.6 czy 1.7kg.

Lepiej latała ta cięższa. Ta lekka szybciej przepadała z racji szybszego wytracania prędkości.

Wniosek mniej więcej był taki, że Cobra musi za....suwać :)

Opublikowano

Ventus? Dlaczego nie? Lata mi się nim całkiem przyjemnie. Nie wiem, co prawda jak lata wersja bez napędu bo swojego zelektryfikowałem i jestem zadowolony z tego modelu. Oczywiście jako drugi szybowiec zdecydowanie odradzam. Lata dość szybko ale do opanowania, termikę też "czuje" a lądowanie? wszyscy piszą "tragiczne" a ja nawet nie używam hamulców. Moje lekarstwo na ventusa to mocny silnik ,dobry pakiet i precyzyjne wyważenie i model lata jak trzeba.

7ee126cb14f34fffmed.jpg

Opublikowano

Witam wszystkich kolegów po dłuższej nieobecności na forum. Decyzja jaki szybowiec zakupic już zapadla. Mam Ventusa :) Ostatnio jak gościłem na forum byla sugestja wzmocnienia konstrukcji. Mam pytanko. Gdzie w kadłubie trzeba go wzmocnic i czy mam wymienic główny dzwigar ( pręt stalowy). Pragnę zaznaczyc iż nie będe go robił pod silnik.

Po otwarciu pudełka zmartwiłem się bombelkami na stateczniku poziomym. Czy można to jakoś zniwelowsc? Pozdrawiam.

Opublikowano

Jeżeli łącznik jest z pręta węglowego to wytrzyma bez problemu, ja w Discusie mam oryginalny i doskonale daje sobie radę.Jak przywalisz skrzydłem to stalowy rozpruje Ci płat a węglowy się podda.Bąbelki przyprasuj żelazkiem ustawionym najpierw na 1/3 zakresu temperatury grzania jak się nie zaprasują to zwiększaj temperaturę stopniowo aż się ładnie przyprasują, możesz spróbować przez kartkę A4 , lecz temperatura musi być ciut większa.

 

PS. Kadłub ukręca się tuż przed statecznikiem pionowym.Tu trzeba wzmocnić.Pęka też statecznik pionowy w miejscu mocowania zawiasów steru kierunku.

Opublikowano

Ja odciąłem część stat. pionowego w której osadzone są zawiasy, pokleiłem spód kadłuba na żywicę z mikrobalonem, wkleiłem oryginalną wręgę, teraz siedzi mocno, poprzednio była posmarkana tylko klejem.Dorobiłem wręgę z balsy 6mm zamykającą statecznik pionowy z tyłu i wyciąłem w niej otwory na zawiasy.Statecznik odrazu nabrał sztywności.Niestety przed ukręcaniem się belki ogonowej tuż przed stat. pionowym trzeba zeszlifować żelkot do czystego laminatu i zalaminować ze dwie warstwy tkaniny szklanej.To wszystko zrób jednak dopiero jak będziesz musiał bo jest z tym trochę pracy.Poszukaj na forum tematu o Discusie CS , tam wkleiłem jakieś fotki statecznika pionowego.

 

Tu są opisane moje przygody z Discusem http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=5677&start=0

Opublikowano

Cały czas pojawia się stwierdzenie iż oba modele są ciężkie.

 

Ile powinna więc wynosić waga modelu tej wielkości i tego typu w wersji szybowcowej? Dlaczego niemal wszystkie ARF obojętnie ile kosztują... posiadają podobną wagę? Dlaczego tylko te modele są cięższe?

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.