tom224 Opublikowano 26 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2020 Witam, Próbuje rozebrać silnik 32R od monster truck w celu wyczyszczenia. Cylinder nie chce wyjść. Próbowałem trytytką jak w poradniku, niestety bezskutecznie. Nie chce używać dużej siły. Ktoś ma jakiś patent? Rozgrzanie silnika pomoże? z góry dziękuję za pomoc Pozdrawiam Poradnik: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czarobest Opublikowano 26 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2020 Cześć, tak - podgrzanie powinno pomóc i cylinder wyjdzie z użyciem niewielkiej siły, bo nic na siłę . Ja osobiście używałem do tego mikrofalówki z funkcją gorącego powietrza (oczywiście nie mikrofali ) wstępnie czyściłem, rozbierałem co się dało z silnika i nastawiałem jakieś 120 stopni i po paru minutach (nie czekałem na osiągnięcie pełnej temperatury) wyjmowałem bez problemu cylinder czy łożyska. No ale nie jest to najlepsza opcja choć u mnie super się sprawdza, bo Hot-Airem silnik nie nagrzewał się tak równomiernie i trwało to bardzo długo, a innych możliwości nie mam . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stanislaw Opublikowano 26 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2020 Ja podgrzewam takie rzeczy opalarką . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł Prauss Opublikowano 26 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2020 Godzinę temu, tom224 napisał: Witam, Próbuje rozebrać silnik 32R od monster truck w celu wyczyszczenia. Cylinder nie chce wyjść. Próbowałem trytytką jak w poradniku, niestety bezskutecznie. Nie chce używać dużej siły. Ktoś ma jakiś patent? Rozgrzanie silnika pomoże? z góry dziękuję za pomoc Pozdrawiam Poradnik: Ja pitolę skąd ten facet się urwał... Jakie wycięcie w karterze??? Tam jest kołek ustalający... Wyjmować korbowód kombinerkami??? Dalej nie będę oglądał i Wam też odradzam... A zamiast plastiku zdecydowanie lepszy jest kawałek skóry no i trzeba grzać!!! 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tom224 Opublikowano 27 Października 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Października 2020 Dzięki Panowie za pomoc. Piekarnik na 120st i sznurek lniany zrobiły robotę. Pozdrawiam 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
symon5 Opublikowano 28 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2020 Nie wnikam w meritum sprawy tj.rozbiórka silnika ale nie wiem czemu mocno denerwuje mnie określenie silniki nitro . 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł Prauss Opublikowano 28 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2020 5 minut temu, symon5 napisał: Nie wnikam w meritum sprawy tj.rozbiórka silnika ale nie wiem czemu mocno denerwuje mnie określenie silniki nitro . Mnie również to niesłychanie drażni. No ale dobrze brzmi i pewnie dla niezorientowanej młodzieży jest super hiper no i trendi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czarobest Opublikowano 28 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2020 Powiem jako "młodzież" choć robię się coraz starszy , ale zanim jeszcze wszedłem w modelarstwo, a szczególnie w silniki to sam pewnie uznawałem to określenie za poprawne, ale przyznam, że też go nie lubię i chyba nigdy tak ich nie nazwałem. I nie chodzi tu raczej o fajne brzmienie, a samych producentów szczególnie modeli kołowych - sami zobaczcie, że wszędzie są nazywane jako nitro, nawet na stronach producentów. Stąd po prostu użytkownicy tak to nazywają, bo taką nazwę znają i takiej używają producenci . W przypadku wyrobów latających jest to już rzadsze, ale też czasem widzę kategorie kitów jako Nitro itp. Podobnie też nie pasują mi do końca Diesle ale tutaj jest to chyba w miarę poprawne i po angielsku stosowane jednak ja tam wolę samozapłony . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek Opublikowano 28 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2020 Skoro producęci tak piszą to lać rospuszczalnik NITRO i cheja.To są silniki dwusówowe bądz czterosówowe z zapłonem ŻAROWYM.Są też silniki samozapłonowe na eter mające troche wspólnego z silnikami z zapłonem samoczynnym zwanymi silnikami diesla.I proszę trzymajmy sie tych terminów.Nie ma silnika NITRO ale jest żarowy. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
d9Jacek Opublikowano 28 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2020 (edytowane) 2 godziny temu, Paweł Praus napisał: no i trendi no i cool i do tego jeszcze ? aparatura ale inaczej jak tzw młódz nazywa ten sprzęt niestety lub stety Big Brother czuwa i nie da się tego tak napisać...ale spróbuję ap--ka...no udało się Brawa dla BB??? Edytowane 28 Października 2020 przez d9Jacek poprawiłem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek Opublikowano 28 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2020 Może być np.do bimbru.Jak sie dobrze zrobi to i silnik NITRO zapali. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
d9Jacek Opublikowano 28 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2020 49 minut temu, Grzesiek napisał: to lać rozpuszczalnik NITRO i niech leją NITRO i niech "odpalają" aż im prunda styknie.......a ja pózniej takie nie "odpalone" silniki chetnie przytulam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czarobest Opublikowano 28 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2020 Godzinę temu, Grzesiek napisał: Skoro producenci tak piszą to lać rozpuszczalnik NITRO i heja. To są silniki dwusuwowe bądź czterosuwowe z zapłonem ŻAROWYM. Są też silniki samozapłonowe na eter mające trochę wspólnego z silnikami z zapłonem samoczynnym zwanymi silnikami diesla. I proszę trzymajmy się tych terminów. Nie ma silnika NITRO ale jest żarowy. W instrukcji już na pewno podają dobry skład . Nie bronię tej nazwy, bo jak napisałem zdecydowanie wolę określenie silnik żarowy, ale chciałem po prostu zwrócić uwagę czemu tak to się nazywa. Myślę, że w branży samochodowej ta nazwa istnieje już bardzo długo (ja pamiętam jak się jarałem autkami to były lata około 2010 i były modele "nitro", a pewnie i to istnieje dłużej niż ja ) więc po prostu to nie wymysł młodzieży . Jak chce się znaleźć modele samochodów to też najłatwiej wpisać "nitro rc car" a szukając "glow engine rc car" mamy sporo mniej trafnych wyników. Stąd nie ma co się dziwić, że osoby szczególnie jeżdżące używają tego terminu i chyba nie ma co się irytować tylko edukować . To trochę jak z tym, że dla wielu wszystko co lata to dron niestety. Teraz żartem: w sumie moglibyśmy mówić też silniki metanolowe, ale z samozapłonami byłby problem, bo czasem podaje się po równo nafty i eteru i co wtedy? No albo zgodnie z określeniem nitro na żarowe, może Azotyny amylu (sorry jak źle to odmieniłem) na samozapłony, bo to też taki dodatek którego może nie być . Ale się znowu offtop robi więc ja kończę . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł Prauss Opublikowano 28 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2020 Dobry offtop nie jest zły :-)) Do samopałó (nie lubię tej nazwy) też leje się nitro(cet) 50 - to nazwa handlowa, a nazwa chemiczna zgodna z IUPAC to azotan 2 etyloheksylowy :-))) O ja pitolę ale sobie ten zalczajer cenią: https://pol-aura.pl/2-etyloheksylu-azotan-990-27247-96-7-p-6875.html Samopał kojarzy mi się z jakimś średniowiecznym urządzeniem strzelającym...chyba takiej nazwy wtedy używano. edit: Nie średniowiecznym, ale raczej renesansowym wynalazkiem :-))) BTW Sprzętem używanym do dzisiaj przez kłusowników Wszystko za Wiki... https://pl.wikipedia.org/wiki/Samopał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
symon5 Opublikowano 28 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2020 Paliwem w silnikach z zapłonem żarowym jest metanol a nitrometan jest tylko dodatkiem i to nie w każdej dyscyplinie sportów modelarskich stosowanym , ja osobiście najwięcej lałem maks 50% no i wtedy można by nazwać silnik nitro .Choć co prawda są teraz świece żarowe do konwersji na benzynę ,czyli logicznym jest silnik żarowy . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł Prauss Opublikowano 28 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2020 16 minut temu, symon5 napisał: Paliwem w silnikach z zapłonem żarowym jest metanol a nitrometan jest tylko dodatkiem i to nie w każdej dyscyplinie sportów modelarskich stosowanym , ja osobiście najwięcej lałem maks 50% no i wtedy można by nazwać silnik nitro .Choć co prawda są teraz świece żarowe do konwersji na benzynę ,czyli logicznym jest silnik żarowy . Ale to nie są świece żarowe tylko iskrowe o rozmiarach tych żarowych (w szczególności w zakresie dotyczącym gwintu do mocowania w głowicy silniczka) :-))) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
d9Jacek Opublikowano 28 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2020 10 minut temu, Paweł Praus napisał: Choć co prawda są teraz świece żarowe do konwersji na benzynę , aby trochę usystematyzować , to kolejnośc była następująca...w latach 30-40 tych ubiegłego wieku królowały silniki z zapłonem iskrowym pracujące na std mieszance dla dwusuwów, pod koniec lat 40-tych pewien miły pan Roy Arden wpadł na pomysł zastapienia ciężkiej instalacji czyms prostym i nie skomplikowanym ..,..no i wsadził "swiece żarową " do swojego silnika ( zdjęcie poniżej). Miniaturowe świece iskrowe wystepowały ( mówimy o USA ) w wymiarze 1/4"x 32 i 3/8" .Swiece żarowe odziedziczyły powszechnie ten mniejszy wymiar. Pomysł okazał się być genialnie prostym ,stąd praktycznie nie widać samozapłonów na tym rynku.Co ciekawe , miniaturowe świece bedące kopią "dorosłych" swiec samochodowych występowały w dwóch wariantach , iskrowym i żarowym...Co ciekawe , wiele amerykańskich silników z zapłonem iskrowym znakomicie pracuje na paliwie metanolowym + swieca żarowa , ale również wiele silników żarowych można napedzać mieszanka benzynową, są pewne problemy z regulacją takiego silnika ale da się to dopracować. Paręnaście lat temu były robione próby konwersji silnika KMD 2,5 na iskrową z czujnikiem Halla, miesznka oczywiście benzynowa , Próby zakończone powodzeniem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Granacik Opublikowano 29 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2020 To wszystko przez amerykanów gdyż w modelach kołowych przyjęli, że silniki żarowe to NITRO a na benzynę to PETROL. I tyle. Wejdziesz na stronę każdej szanującej się marki modeli samochodów i taki podział zastaniesz. A nitro pewnie jest dla tego bo do silników samochodowych leje się do paliwa nie mniej jak 16% nitrometanu a 20-25% to standard (przynajmniej w offroad'dzie). 30% też się zdarza ale na zawodach dopuszczają max 25%. Poniżej 10% to nawet odpalić się nie daje albo pochodzi chwilkę i zgaśnie. No a my strasznie lubimy kopiować yankesów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
symon5 Opublikowano 29 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2020 Paweł miałem taką świecę w ręku ,żarowa na pewno Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
d9Jacek Opublikowano 29 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2020 1 godzinę temu, symon5 napisał: Paweł miałem taką świecę w ręku ,żarowa na pewno może tak byc istotnie, prawdopodobnie róznica ciepłoty. tak jak napisałem ze std świecą trochę zabiegów jest, trzeba ją delikatnie cały czas grzać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi