Grzesiek Opublikowano 4 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2020 Chodzi mi o sterowanie silnika trófazowego 0,4kW .Potrzebuję plynną regulację obrotów,ale bardziej zależy mi na funkcji hamulca po dojechaniu do krańcówki.Albo zmieniało obroty .Aby bylo szybciej i latwiej sie dogadać sześć sześć 4 459 237 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arek1989 Opublikowano 4 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2020 Brzmi jak idealne zadanie dla falownika. W jaki sposób chcesz zadawać obroty i kierunek obrotów? Jakiś PLC, przekaźnik programowalny czy przyciski i potencjometr? Nie powinno też być problemu z szybkim zatrzymaniem po dojechaniu do zadanej pozycji, zależy jednak jaki falownik użyjesz. Taki Siemens powinien być więcej niż wystarczający: https://allegro.pl/oferta/falownik-siemens-sinamics-g120c-0-75kw-400v-9537450505 Tańsze rozwiązania też powinny wystarczyć: https://allegrolokalnie.pl/oferta/falownik-telemecanique-0-75kw-3-6a Gdybyś chciał coś nowego, to można w takim kierunku pójść:https://www.astor.com.pl/sklep/falowniki-przemienniki-czestotliwosci/drv-21/as21drv20c7.html Masz zdjęcie tabliczki znamionowej silnika? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
d9Jacek Opublikowano 4 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2020 2 godziny temu, Grzesiek napisał: Chodzi mi o sterowanie silnika trófazowego 0,4kW .Potrzebuję plynną regulację obrotów,ale bardziej zależy mi na funkcji hamulca po dojechaniu do krańcówki.Albo zmieniało obroty .Aby bylo szybciej i latwiej sie dogadać sześć sześć 4 459 237 TSA16 ???? ->>>> falownik wektorowy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek Opublikowano 4 Listopada 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2020 Zdięcia nie mam silnik to 3-fazy 0,4 potrzebuję ten patant do tokarki TSA-16.Przylącze mam w domu 3-fazowe.Jeestem zielony w programowaniu falownika itp. itd. 8 minut temu, d9Jacek napisał: TSA16 ???? ->>>> falownik wektorowy Tak TSA 16 bardzo przydatne do nacinania gwintów a obecnie mam troche zleceń na taka zabawe.Chodzi mi oto ze jak suport dojedzie do krańcowki to zmienią się obroty wrzeciona bądz po przełączeniu przełącznika wrzeciono sie zatrzyma.Regulacja na potenciometrze obrotów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
d9Jacek Opublikowano 4 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2020 2 minuty temu, Grzesiek napisał: Zdięcia nie mam silnik to 3-fazy 0,4 potrzebuję ten patant do tokarki TSA-16.Przylącze mam w domu 3-fazowe.Jeestem zielony w programowaniu falownika itp. itd. Tak TSA 16 bardzo przydatne do nacinania gwintów a obecnie mam troche zleceń na taka zabawe do tego https://allegro.pl/oferta/falownik-siemens-sinamics-g120c-0-75kw-400v-9537450505 dojdzie jeszcze koszt panelu + programowanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arek1989 Opublikowano 4 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2020 Po pierwsze: jaki budżet? Po drugie: z jakich obrotów chcesz hamować? Po trzecie: programowaniem się nie przejmuj, to jest prostsze niż się wydaje. 26 minut temu, d9Jacek napisał: do tego https://allegro.pl/oferta/falownik-siemens-sinamics-g120c-0-75kw-400v-9537450505 dojdzie jeszcze koszt panelu + programowanie Mając panel można darować sobie oprogramowanie. Taki BOP-2 wystarczyłby do ustawienia parametrów, a później do zmiany obrotów i regulacji prędkości. U tego sprzedawcy jest też Mitasubiszi, który wydaje się, że ma wszystko co potrzebne:https://allegro.pl/oferta/falownik-wektorowy-mitsubishi-d740-0-4kw-400v-9537952318 ale gdybyś chciał mieć sterowanie oddalone od falownika, np. w jakiejś skrzynce, to też da się zrobić. Mogę ci pod to schemat elektryczny narysować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
d9Jacek Opublikowano 4 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2020 42 minuty temu, Grzesiek napisał: wrzeciono sie zatrzyma pamiętaj o dobiegu...w miejscu Ci się nie zatrzyma ani suport ani wrzeciono Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
latacz Opublikowano 4 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2020 Pierwsze pytanie -silnik na 230V czy 400V -do napięcia silnika musisz dobrać odpowiedni falownik. Są falowniki zasilane z jednej fazy ( i zera ) czyli 230V -na wyjściu dają 3 fazy ale napięcie międzyfazowe też 230V. I są falowniki zasilane na 3f 400V -na wyjściu tez jest 3f 400V. Co do krańcówki -hamowania, nawrotu -większość falowników to realizuje wystarczą sama krańcówka jako zdalny styk sterujący. Falowniki mają wejście i możliwości dodania styków (przycisków, włączników itp) do startu, stopu, zmiany kierunku obrotów - ustawiasz w programie jak falownik ma reagować na zwarcie lub rozwarcie konkretnego wejścia. Ważne falownik musi mieć pełen komplet przycisków w do ustawień -tzw panel. to może być kilka przycisków i wyświetlacz na falowniku, na oddzielnym pulpicie zdejmowanym z falownika -lub może tego nie być i trzeba dokupić osobno. Bez pełnego panelu nie zaprogramujesz potrzebnych funkcji. falownik bez pulpitu operatorskiego (np. tylko z przyciskiem start stop i potencjometrem) jest tańszy, z wbudowanym pulpitem droższy a najdroższa opcja to falownik bez "własnego" pulpitu + dodatkowy pulpit Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
d9Jacek Opublikowano 4 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2020 (edytowane) Witku, Ok, to wszystko jasne co napisałeś. ale dotyczy tego co po "lewej " stronie od suportu .Dla wiadomości TSA16 ma pełnego Nortona...A co z odjazdem noża? suport w TSA16 nie ma poprzecznego napędu ? Czy nie będzie najlepszym rozwiązaniem falownik wektorowy + indywidualny, zmiennoobrotowy napęd sruby pociągowej posuwu ( to rozwiązanie było podane na forum CNC ) pytam , bo też mam TSA16 szkoda ,że Roman i Andrzej przestali sie udzielać...no ale takie życie Edytowane 4 Listopada 2020 przez d9Jacek uzupełnienie wiadomości Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek Opublikowano 5 Listopada 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2020 7 godzin temu, arek1989 napisał: Po pierwsze: jaki budżet? Po drugie: z jakich obrotów chcesz hamować? Po trzecie: programowaniem się nie przejmuj, to jest prostsze niż się wydaje. Mając panel można darować sobie oprogramowanie. Taki BOP-2 wystarczyłby do ustawienia parametrów, a później do zmiany obrotów i regulacji prędkości. U tego sprzedawcy jest też Mitasubiszi, który wydaje się, że ma wszystko co potrzebne:https://allegro.pl/oferta/falownik-wektorowy-mitsubishi-d740-0-4kw-400v-9537952318 ale gdybyś chciał mieć sterowanie oddalone od falownika, np. w jakiejś skrzynce, to też da się zrobić. Mogę ci pod to schemat elektryczny narysować. 1.jak najtaniej 2.z każdych bo mam jeszcze przekladnie pasową. Co to jest bop-2? Jaki panel potrzebuje do tego falownika z linku ? Sory ale dla was może temat błachy a dla mnie nowe wyzwanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
d9Jacek Opublikowano 5 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2020 35 minut temu, Grzesiek napisał: Co to jest bop-2? https://www.tim.pl/panel-operatorski-podstawowy-sinamics-g120-bop-2-6sl3255-0aa00-4ca1 35 minut temu, Grzesiek napisał: https://allegro.pl/oferta/falownik-wektorowy-mitsubishi-d740-0-4kw-400v-9537952318 ten juz nie potrzebuje panelu ( chyba ?) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arek1989 Opublikowano 5 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2020 Tak jak pisali poprzednicy: tabliczka znamionowa silnika pozwoli określić napięcie zasilania i nominalny prąd pracy. Moc falownika może się zgadzać z mocą napędu, ale może się okazać, że ma na tyle małą sprawność, że będzie pobierał więcej prądu niż maksymalny prąd falownika. Przy niewielkich obrotach zatrzymanie powinno być natychmiastowe, ale przy wyższych prędkościach bezwładność pewnie da o sobie znać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
d9Jacek Opublikowano 5 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2020 14 minut temu, arek1989 napisał: tabliczka znamionowa silnika podczepiam się pod temat bo mam TSA 16 i też jestem mocno zainteresowany taka konwersją silnik w mojej tokarce jest 3 fazowy o mocy 0,6 KW ale tak jak Grzegorz napisał, przeniesienie napędu z silnika na wrzeciono poprzez przekładnięn pasową, więc niewątpliwie może wystąpić poslizg paska Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arek1989 Opublikowano 5 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2020 Przydałby się też opis jak ta tokarka ma działać. Rozumiem, że dojazd do krańcówki zmienia obroty (np. z "lewych" na "prawe"), ale jak później realizowana ma być odwrotna zmiana (z "prawych" na "lewe")? Od razu przyszło mi do głowy, że przydałby się też tryb ręczny, gdzie przełącznikiem wybierasz kierunek obrotów i maszyna działa niezależnie od krańcówek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
d9Jacek Opublikowano 5 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2020 35 minut temu, arek1989 napisał: przydałby się też tryb ręczny, gdzie przełącznikiem wybierasz kierunek obrotów i maszyna działa niezależnie od krańcówek. no i tak jest, przełacznikiem można zmienić kierunek obrotów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek Opublikowano 5 Listopada 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2020 Kurcze do tabliczki nie mam ja sie dostac silnik jest styłu w orginalnej szafce.Tylko odsunięcie szafki w moim przypadku wchodzi w gre a to juz nie takie proste ze względu na ciężar. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
latacz Opublikowano 5 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2020 w cięzkich warunkach pracy -przy duzej ilości rozruchów a głównie hamowań wskazane żeby falownik był większej mocy niż silnik. w Małych silnikach (powiedzmy do 1kW) około 50% przy dużych wystarczy 20% zapasu. do skutecznego wielokrotnego hamowania -dobrze żeby falownik miał wyjście na zewnętrzne oporniki -i dodatkowo zestaw oporników gubiących ciepło z energii hamowania. Bez tego przy częstym hamowaniu same falowniki się grzeją... podlinkowany gdzieś wyżej mitsubishi -prawie wszystko można w nim ustawić -ma bardzo duże możliwości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
d9Jacek Opublikowano 5 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2020 4 minuty temu, latacz napisał: żeby falownik był większej mocy niż silnik. w Małych silnikach (powiedzmy do 1kW) około 50% przy dużych wystarczy 20% zapasu. no ok , a co powiesz o tym Siemensie do mojego 0,6 KW ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek Opublikowano 5 Listopada 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2020 Chodz mi o takie rozwiązanie jak na filmie wiertarka przerobiona do gwintowania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
d9Jacek Opublikowano 5 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2020 13 minut temu, Grzesiek napisał: Chodz mi o takie rozwiązanie jak na filmie wiertarka przerobiona do gwintowania do takiego gwintowania powinna być głowica wahliwa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi