Skocz do zawartości

Bielik drukowany w 3D


pietka

Rekomendowane odpowiedzi

23 godziny temu, Marek_Spy napisał:

Doskonale rozumiem, mam tylko shappire pro i daje rade, nawet ciekawy jestem co w niej pozmienialeś i jakie to dało efekty.

Wysłane z mojego CPH2021 przy użyciu Tapatalka
 

  W Szafirku w zasadzie niewiele. Głównie to extruder na BMG , chłodnicę i grzejnik na Titan,  mocowania stepperów X i Y,  wentylatorki wszystkie na Noctua- ciche,  dodałem 2 przetwornice step down do obniżenia napięcia  z 24 na 12 v dla wentylatorków ,  moduł wifi, moduł SD card,  moduł do opóźnionego wyłączania drukarki po zakończeniu pracy, bardzo przydatny i tunel do chłodzenia driverów na płycie głównej.  BL touch wywaliłem, okazuje się zbędny,   z czasem poziomowanie stołu robię na szybko z kartką  i jak trzeba dokładniej  to na żywca z drukowanym kołem 12 cm i wychodzi super. Potem tylko szybę utrzymać w  czystości i  dobry klej do druków. Jeśli proces  w slicerze  jest odpowiednio zaprojektowany to wydruki wychodzą super. Inna sprawa, że ja  wszystko drukuję tylko z PETa,  a to jak już wiem, najtrudniejszy materiał jednak. PLA przy tym to pikuś. Wszystkim nowym użytkownikom drukarek mówię: modernizujcie jeśli trzeba, warto ?

 

 

Na dzisiaj druk skrzydeł został na dziś  razie wstrzymany, raz że praca, a dwa, że  jeden slicer źle pociął część i będziemy poprawiać , Przemek zmieni sposób generowania pliku STL, tak aby kiedyś inni modelarze nie spotkali tego co my.  A  trzy to  właśnie Chińczycy przysłali mi fajny gadżet do drukarki i też zamierzam go jutro po powrocie do domu przetestować.  Tu byłby ciekawy wątek o jakości chińskich reklamacji, powiem tylko, że  akurat Ci są zajebiści i naszym sprzedawcom jeszcze daleko do ich jakości obsługi klienta.  Ale to producent. Zaś  Aliexpres to oszust jednak.... ale to już inna historia. 

Lotki i pierwsza część ( tak połowa na oko) skrzydeł zrobione i scalone, no i czekam na rurkę węglową dźwigarów z Majsterklepki.  Potem tylko  wklejenie wzmocnień  na dźwigary w kadłub,  drukowanie   mocowań i pokryw serw , kierunki i stateczniki pionowe, podwozie- drukowanie i montaż  i  można scalać egzemplarz testowy.  Wciąż mnie nurtuje, czy zastosowanie PET nie było błędem, czy nie będzie za ciężko. No,  cóż... trzeba dalej  orać, zobaczymy przy oblocie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

EDIT: 

Pomierzylem model i wlot w najwęższym miejscu ma 6000mm2. Wylot jest 4800 ale to dlatego, że obecnie siedzi EDF 70 - jak się rozepcha do 90 to będzie tyle ile trzeba. I do tego dochodzą lewe wloty pod kabiną - ale na nie bym raczej nie liczył.

 

FSA dla EDF 90mm z silnikiem o średnicy 35 to 5400mm2. A pełna powierzchnia wlotu dla średnicu 90mm to 6360mm2 Więc 90 da się wsadzić.

 

Trzeba też zrobić kurację odchudzającą. Po doświadczeniach z KI już mniej więcej wiem gdzie można ciąć. Problem tylko w tym, że Bielk ma kałub "spłaszczony" który łączy w sobie cechy zwykłego kadłuba oraz skrzydeł. Niestety te struktury wymagają innego rodzaju wewnętrznych wzmocnień. A może totalnie na żywioł? Absolutnie zero wzmocnień - tylko podłużnice z węglem, wręgi na początku każdej sekcji i to wszystko? A na zewnątrz szkło 24g lub 48g/m2? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Strukturalne połączenie skrzydło- kadłub było w Migu. Cały czas coś się działo, aż wreszcie wyciąłem rurę i zrobiłem pokrycie całości.  Dałoby się zrobić golasa + szablon wręgi. Albo wręgę drukowaną.

Wtedy można przygotować 70 80 i 90.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.