Shock Opublikowano 26 Grudnia 2020 Opublikowano 26 Grudnia 2020 Wiele osób dociera w locie twierdząc że dużo lepsze chłodzenie. Nie zawsze jednak tak jest... znam przypadek że silnik docierany w locie, w ciepły dzień uległ przegrzaniu i efektem był lekko fioletowy cylinder od środka, praktycznie po silniku...
maciej1977 Opublikowano 26 Grudnia 2020 Autor Opublikowano 26 Grudnia 2020 docieranie na stanowisku jest chyba lepsze i bezpieczniejsze można kontrolować na bieżąco temp silnika i przelanie silnika .... Odciągi stateczników .... sterowanie kołem ogonowym , po delikatnym naciągnięciu sprężyny czuć wyraźny opór w pracy steru kierunku ?? zobaczymy jak to się będzie zachowywać przy pierwszych kołowaniach ....
Shock Opublikowano 27 Grudnia 2020 Opublikowano 27 Grudnia 2020 To rozwiązanie stosowane przez Pilota gdzie kółko ogonowe sprzężone jest sprężyną z kierunkiem to jedno z lepszych rozwiązań. Bardzo dobrze steruje się kierunkiem modelu jednocześnie koło poddaje się przy wszelakich nierównościach, dziurach itp. Wadą jest czasem zbierające się źdźbła trawy wchodzące w rozciągniętą sprężynę. Poprzednie rozwiązanie z drutem było bardziej problematyczne. Z innej beczki -masz w zestawie z silnikiem teflonowe tutki przedłużające rurki tłumika ?
maciej1977 Opublikowano 27 Grudnia 2020 Autor Opublikowano 27 Grudnia 2020 1 godzinę temu, Shock napisał: Z innej beczki -masz w zestawie z silnikiem teflonowe tutki przedłużające rurki tłumika ? Tak są w zestawie z silnikiem , nie wiem tylko czy nie będą za krótkie bo maska Decathlona jest spora ....
maciej1977 Opublikowano 30 Grudnia 2020 Autor Opublikowano 30 Grudnia 2020 Kierunek ogarnięty ... nawet działa .. 20201227_173648.mp4 i oryginalny wlew paliwa 1
maciej1977 Opublikowano 1 Stycznia 2021 Autor Opublikowano 1 Stycznia 2021 Zamontowane na chwilę skrzydła żeby sprawdzić czy poprawnie działają klapy , lotki .... Muszę zastąpić plastikowe śruby mocujące skrzydła ciężko się je wkręca i dostęp jest kiepski ale gwinty w skrzydłach są chyba calowe bo żadna zwykła śruba nie pasuje zastanawiam się jak to rozwiązać ?? Połączenie elektryczne jeszcze muszę dopracować Ale najważniejsze że działa 20210101_190735.mp4 20210101_190752.mp4 A w międzyczasie docieranie silnika , wypalone 4 zbiorniki (0,5l) myślę że można delikatnie przeregulawać silnik i pomyśleć o montażu w modelu .. Sam silnik super odpala po dwóch trzech machnięciach... 20201231_000039_189441048177731.mp4
marcinlota1977 Opublikowano 2 Stycznia 2021 Opublikowano 2 Stycznia 2021 śruby obetnij aby było mniej wkręcania....czy możesz mi podać szerokosc i długość owiewki bo rozważam taki model pod silnik boxera...bede wdzięczny
maciej1977 Opublikowano 2 Stycznia 2021 Autor Opublikowano 2 Stycznia 2021 2 godziny temu, marcinlota1977 napisał: śruby obetnij aby było mniej wkręcania Myślałem żeby wkręcić szpilki w gwinty w skrzydle a samo skrzydło przykręcać metalowym motylkiem , ale gwinty są chyb calowe , może uda mi się kupić takie szpilki z motylkami . A w ostateczności pomysł z obcięciem śrub jest nawet dobry . 2 godziny temu, marcinlota1977 napisał: czy możesz mi podać szerokosc i długość owiewki Maska silnika jest spora
marcinlota1977 Opublikowano 3 Stycznia 2021 Opublikowano 3 Stycznia 2021 a mozesz mi jeszcze podac od sklejki domku do przodu owiewki po założeniu ...? Jaki koszt modelu i gdzie kupiłeś...?
maciej1977 Opublikowano 3 Stycznia 2021 Autor Opublikowano 3 Stycznia 2021 57 minut temu, marcinlota1977 napisał: od sklejki domku do przodu owiewki 16cm kupiłem go okazyjnie z ogłoszenia na forum za 3 tyś - model był nowy oryginalnie zapakowany , ceny w zagranicznych sklepach tak koło 1tyś euro plus koszty wysyłki .....
elpazo Opublikowano 3 Stycznia 2021 Opublikowano 3 Stycznia 2021 Gratulacje Maciek jesteś tak samo zakręcony na punkcie górnopłatów jak ja, życzę fajnego oblotu będziesz miał trochę radochy tak jak ja ze swego Craftera . W moim domek jest tak rozwiązany pod Da 60 20201016_220949.mp4
maciej1977 Opublikowano 4 Stycznia 2021 Autor Opublikowano 4 Stycznia 2021 21 godzin temu, elpazo napisał: Gratulacje Maciek jesteś tak samo zakręcony na punkcie górnopłatów jak ja, życzę fajnego oblotu będziesz miał trochę radochy tak jak ja ze swego Craftera . A dziękuje , do oblotu jeszcze trochę pracy zostało .... A Twój już latał ? swoją drogą piękny ... pozdrawiam
maciej1977 Opublikowano 10 Stycznia 2021 Autor Opublikowano 10 Stycznia 2021 Powalczyłem w weekend i oto efekty ... osprzęt cały zamontowany , silnik zamontowany , napęd gazu , ssanie zrobione.... 1
dyra63 Opublikowano 11 Stycznia 2021 Opublikowano 11 Stycznia 2021 Cześć. Lubię zaglądać do Twojej relacji ,bardzo fajna i schludna robota, szczególnie poprowadzenie przewodów wygląda zacnie. Nurtują mnie dwie sprawy -pierwsza to czy będziesz instalował te dwie diody kontrolne z Powerboxa na modelu? Druga rzecz to z tego co widzę zastosowałeś SparkSwitcha (Killswitcha) a dodatkowo jeszcze mechaniczny wyłącznik do zapłonu -dlaczego ? Z tego co się orientuję to nie trzeba odcinać zasilania od aparatu zapłonowego w przypadku Sparka,to urządzenie wyczuwa że wyłączyłeś zasilanie odbiornika i odcina możliwość ciągnięcia prądu z akumulatora zasilającego zapłon.
maciej1977 Opublikowano 11 Stycznia 2021 Autor Opublikowano 11 Stycznia 2021 52 minuty temu, dyra63 napisał: Lubię zaglądać do Twojej relacji ,bardzo fajna i schludna robota, szczególnie poprowadzenie przewodów wygląda zacnie Dziękuje bardzo , zawsze podobały mi się uporządkowane wnętrza modeli które oglądałem na żywo lub w necie , a że jest trochę czasu postanowiłem że pobawię się trochę żeby było ładnie i bezpiecznie .... 52 minuty temu, dyra63 napisał: czy będziesz instalował te dwie diody kontrolne z Powerboxa na modelu? PB kupiłem używany od modelarza ze Słowenii i te diody zostały wklejone u niego w modelu więc ich nie mam ... zastanawiam się czy są potrzebne akurat w Decathlonie gdzie przez szyby w kabinie widać diody na PB i włączniku które również informują o stanie pakietów ... (podczas lotu zewnętrzne diody są mało widoczne ) ... 52 minuty temu, dyra63 napisał: Druga rzecz to z tego co widzę zastosowałeś SparkSwitcha (Killswitcha) a dodatkowo jeszcze mechaniczny wyłącznik do zapłonu -dlaczego ? Kiedyś miałem sparkswitcha w modelu SU26M i zdarzyło mi się dwa razy że nie mogłem zgasić silnika (tak jakby killswitch nie reagował zawiesił się ) klikałem przełącznikiem aparatury aż w końcu zadziałał ... wymiana na nowy killswitch rozwiązała problem ... Dlatego montuje dodatkowy wyłącznik tak w razie czego a dodatkowo mam gniazdo ładowania pakietu zasilającego zapłon ..
Nielot Opublikowano 12 Stycznia 2021 Opublikowano 12 Stycznia 2021 16 godzin temu, maciej1977 napisał: Kiedyś miałem sparkswitcha w modelu SU26M i zdarzyło mi się dwa razy że nie mogłem zgasić silnika (tak jakby killswitch nie reagował zawiesił się ) klikałem przełącznikiem aparatury aż w końcu zadziałał ... wymiana na nowy killswitch rozwiązała problem ... Dlatego montuje dodatkowy wyłącznik tak w razie czego a dodatkowo mam gniazdo ładowania pakietu zasilającego zapłon .. Kill switcha z PowerBox-a trzeba dokładnie ustawić i zaprogramować Miałem podobne zdarzenia że nie miał chęci gasić silnika a potrafił odciąć zasilanie zapłonu przy niewielkim zakłóceniu sygnału z radia. Dobrze że Ultimate jako tako szybował i udawało się cało powrócić na ziemię. Po kilu razach myślałem że poległ zapłon w ZDZ-cie a winowajcą był killswitch.
maciej1977 Opublikowano 29 Stycznia 2021 Autor Opublikowano 29 Stycznia 2021 zamontowałem podpory skrzydeł , musiałem delikatnie poprawić fabrykę bo niektóre elementy słabo do siebie pasowały .... i wiem że transport i montaż skrzydeł na lotnisku będzie bardzo upierdliwy... chyba że zamiast śrubek dorobię jakieś kołki z zawleczkami ... albo śrubki motylki .... maska wstępnie powycinałem wloty powietrza a że maska szczelnie przylega do kadłuba to muszę zrobić jeszcze jakieś kratki wylotowe , wydech wyprowadzony wężami silikonowymi , fabryczne tulejki teflonowe silnika są za krótkie i zawadzają przy montażu maski ... A jeszcze podpatrzone w sieci ułatwienie regulacji silnika ....
maciej1977 Opublikowano 17 Października 2021 Autor Opublikowano 17 Października 2021 Witam Po dłuższej przerwie udało się dokończyć składanie .... waga bez paliwa 9,5kg , wyważenie idealne z tym silnikiem i rozmieszczeniem wyposażenia nie musiałem dokładać żadnego balastu :) Dzisiaj Decathlon poleciał :))) filmik z oblotu wstawię jak ogarnę konwersję na mniejszy .... Sam oblot super , najpierw kołowanie kołowanie kołowanie żeby zebrać odwagę i w końcu poszło ,, po starcie kilka kliknięć trymerem wysokości i jest git , jestem bardzo zadowolony ... Silnik jeszcze nie do końca dotarty więc mocno przelany ... 2
Rekomendowane odpowiedzi