Skocz do zawartości

Decathlon 2,7m Pilot-rc


maciej1977

Rekomendowane odpowiedzi

Wiele osób dociera w locie twierdząc że dużo lepsze chłodzenie.

Nie zawsze jednak tak jest... znam przypadek że silnik docierany w locie, w ciepły dzień uległ przegrzaniu i efektem był lekko fioletowy cylinder od środka, praktycznie po silniku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

docieranie na stanowisku jest chyba lepsze i bezpieczniejsze można kontrolować na bieżąco temp silnika i przelanie silnika ....

 

20201223_135549_resized.thumb.jpg.cc43ac5e852a14664f4e92140947a232.jpg

Odciągi stateczników .... 

20201226_224944_resized.jpg.300d32f95f67328975a0542c90adaaad.jpg20201226_225014_resized.jpg.160ecb021b57379abf094112a77afbe6.jpg

 

sterowanie kołem ogonowym , po delikatnym naciągnięciu sprężyny czuć wyraźny opór w pracy steru kierunku ?? zobaczymy jak to się będzie zachowywać przy pierwszych kołowaniach ....

 

20201226_233912_resized.jpg.8089b6eb86e30e1113edd085a4f82612.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To rozwiązanie stosowane przez Pilota gdzie kółko ogonowe sprzężone jest sprężyną z kierunkiem to jedno z lepszych rozwiązań.

Bardzo dobrze steruje się kierunkiem modelu jednocześnie koło poddaje się przy wszelakich nierównościach, dziurach itp.

Wadą jest czasem zbierające się źdźbła trawy wchodzące w rozciągniętą sprężynę. Poprzednie rozwiązanie z drutem było bardziej problematyczne.

 

Z innej beczki -masz w zestawie z silnikiem teflonowe tutki przedłużające rurki tłumika ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamontowane na chwilę skrzydła żeby sprawdzić czy poprawnie działają klapy , lotki .... 

Muszę zastąpić plastikowe śruby mocujące skrzydła ciężko się je wkręca i dostęp jest kiepski ale gwinty w skrzydłach są chyba calowe bo żadna zwykła śruba nie pasuje zastanawiam się jak to rozwiązać ??

 

20210101_203847_resized.jpg.1e6721428872e02306283e7dc7ef2467.jpg20210101_184346_resized.jpg.915c3ce4c7ff8c183e0822eba1df6e3c.jpg

 

Połączenie elektryczne jeszcze muszę dopracować

20210101_203821_resized.jpg.3f6c370abb72f60cac03e36509c80989.jpg

 

Ale najważniejsze że działa :)

 

 

A w międzyczasie docieranie silnika , wypalone 4 zbiorniki (0,5l) myślę że można delikatnie przeregulawać silnik i pomyśleć o montażu w modelu ..

Sam silnik super odpala po dwóch trzech machnięciach...

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, marcinlota1977 napisał:

śruby obetnij aby było mniej wkręcania

Myślałem żeby wkręcić szpilki w gwinty w skrzydle a samo skrzydło przykręcać metalowym motylkiem , ale gwinty są chyb calowe , może uda mi się kupić takie szpilki z motylkami . A w ostateczności pomysł z obcięciem śrub jest nawet dobry .

2 godziny temu, marcinlota1977 napisał:

czy możesz mi  podać szerokosc i długość owiewki

 

Maska silnika jest spora

20210102_195049_resized.jpg.f344f66561d1447a1865950760fc7c02.jpg

20210102_195131_resized.jpg.02aac52e8a0519cc7e5e901045fa3478.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

57 minut temu, marcinlota1977 napisał:

od sklejki domku do przodu owiewki

 

16cm

kupiłem go okazyjnie z ogłoszenia na forum za 3 tyś - model był nowy oryginalnie zapakowany , ceny w zagranicznych sklepach tak koło 1tyś euro plus koszty wysyłki .....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, elpazo napisał:

Gratulacje Maciek jesteś tak samo zakręcony na punkcie górnopłatów jak ja, życzę fajnego oblotu będziesz miał trochę radochy tak jak ja ze swego Craftera .

A dziękuje , do oblotu jeszcze trochę pracy zostało ....

A Twój już latał ? swoją drogą piękny ... pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć.

Lubię zaglądać do Twojej relacji ,bardzo fajna i schludna robota, szczególnie poprowadzenie przewodów wygląda zacnie. Nurtują mnie dwie sprawy -pierwsza to czy będziesz instalował te dwie diody kontrolne z Powerboxa na modelu? Druga rzecz to z tego co widzę zastosowałeś SparkSwitcha (Killswitcha) a dodatkowo jeszcze mechaniczny wyłącznik do zapłonu -dlaczego ?

Z tego co się orientuję to nie trzeba odcinać zasilania od aparatu zapłonowego w przypadku Sparka,to urządzenie wyczuwa że wyłączyłeś zasilanie odbiornika i odcina możliwość ciągnięcia prądu  z akumulatora zasilającego zapłon.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, dyra63 napisał:

Lubię zaglądać do Twojej relacji ,bardzo fajna i schludna robota, szczególnie poprowadzenie przewodów wygląda zacnie

Dziękuje bardzo ,  zawsze podobały mi się uporządkowane wnętrza modeli które oglądałem na żywo lub w necie , a że jest trochę czasu postanowiłem że pobawię się trochę żeby było ładnie i bezpiecznie ....

 

52 minuty temu, dyra63 napisał:

czy będziesz instalował te dwie diody kontrolne z Powerboxa na modelu?

PB kupiłem używany od modelarza ze Słowenii i te diody zostały wklejone u niego w modelu więc ich nie mam ... zastanawiam się czy są potrzebne akurat w Decathlonie  gdzie przez szyby w kabinie widać diody na PB i włączniku  które również informują o stanie pakietów ...  (podczas lotu zewnętrzne diody są mało widoczne ) ...

 

52 minuty temu, dyra63 napisał:

Druga rzecz to z tego co widzę zastosowałeś SparkSwitcha (Killswitcha) a dodatkowo jeszcze mechaniczny wyłącznik do zapłonu -dlaczego ?

Kiedyś miałem sparkswitcha w modelu SU26M i zdarzyło mi się dwa razy że nie mogłem zgasić silnika (tak jakby killswitch nie reagował zawiesił się ) klikałem przełącznikiem aparatury aż w końcu zadziałał ... wymiana na nowy killswitch rozwiązała problem ...

Dlatego montuje dodatkowy wyłącznik tak w razie czego a dodatkowo mam gniazdo ładowania pakietu zasilającego zapłon ..

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, maciej1977 napisał:

Kiedyś miałem sparkswitcha w modelu SU26M i zdarzyło mi się dwa razy że nie mogłem zgasić silnika (tak jakby killswitch nie reagował zawiesił się ) klikałem przełącznikiem aparatury aż w końcu zadziałał ... wymiana na nowy killswitch rozwiązała problem ...

Dlatego montuje dodatkowy wyłącznik tak w razie czego a dodatkowo mam gniazdo ładowania pakietu zasilającego zapłon ..

Kill switcha z PowerBox-a trzeba dokładnie ustawić i zaprogramować Miałem podobne zdarzenia że nie miał chęci gasić silnika a potrafił odciąć zasilanie zapłonu przy niewielkim zakłóceniu sygnału z radia. Dobrze że Ultimate jako tako szybował i udawało się cało powrócić na ziemię. Po kilu razach myślałem że poległ zapłon w ZDZ-cie a winowajcą był killswitch. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

zamontowałem podpory skrzydeł , musiałem delikatnie poprawić fabrykę bo niektóre elementy słabo do siebie pasowały ....

i wiem że transport i montaż skrzydeł na lotnisku będzie bardzo upierdliwy... chyba że zamiast śrubek dorobię jakieś kołki z zawleczkami ... albo śrubki motylki ....

 

20210123_201840_resized.thumb.jpg.ec941b16c3e097ba06ec556368b1d545.jpg20210123_201903_resized.jpg.63b89f699008a3918cfa9fab82d66b0d.jpg20210123_223925_resized.jpg.45012782d56a9846b4c67e4745f71c9e.jpg

 

maska wstępnie powycinałem wloty powietrza a że maska szczelnie przylega do kadłuba to muszę zrobić jeszcze jakieś kratki wylotowe  , wydech wyprowadzony wężami silikonowymi , fabryczne tulejki teflonowe silnika są za krótkie i zawadzają przy montażu maski ...

A jeszcze podpatrzone w  sieci ułatwienie regulacji silnika ....20210124_190429_resized.jpg.206271f73ad1082fe92a552106dbec81.jpg

 

20210124_190318_resized.thumb.jpg.c88de6a86a80d0bea922584a7a12b894.jpg

 

20210124_190422_resized.jpg.79a7a1eba4aa3c7a248b73e70ef90034.jpg

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Witam

Po dłuższej przerwie udało się dokończyć składanie .... waga bez paliwa  9,5kg , wyważenie idealne z tym silnikiem i rozmieszczeniem wyposażenia nie musiałem dokładać żadnego balastu :)

20211002_212009_resized.jpg.5f10c23454874401a59d5a4542bd6f43.jpg20211002_212020_resized.jpg.427b8ed4ef6e97da3d048f0e130b0331.jpg20211002_212111_resized.jpg.343d4bcc2c87e5a27c41d5aa3e18d662.jpg

 

 

 

 

 

Dzisiaj Decathlon poleciał :))) filmik z oblotu wstawię jak ogarnę konwersję na mniejszy ....

Sam oblot super , najpierw kołowanie kołowanie kołowanie żeby zebrać odwagę i w końcu poszło ,, po starcie kilka kliknięć trymerem wysokości i jest git , jestem bardzo zadowolony ...  Silnik jeszcze nie do końca dotarty więc mocno przelany ...

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.