Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wiele osób dociera w locie twierdząc że dużo lepsze chłodzenie.

Nie zawsze jednak tak jest... znam przypadek że silnik docierany w locie, w ciepły dzień uległ przegrzaniu i efektem był lekko fioletowy cylinder od środka, praktycznie po silniku...

Opublikowano

docieranie na stanowisku jest chyba lepsze i bezpieczniejsze można kontrolować na bieżąco temp silnika i przelanie silnika ....

 

20201223_135549_resized.thumb.jpg.cc43ac5e852a14664f4e92140947a232.jpg

Odciągi stateczników .... 

20201226_224944_resized.jpg.300d32f95f67328975a0542c90adaaad.jpg20201226_225014_resized.jpg.160ecb021b57379abf094112a77afbe6.jpg

 

sterowanie kołem ogonowym , po delikatnym naciągnięciu sprężyny czuć wyraźny opór w pracy steru kierunku ?? zobaczymy jak to się będzie zachowywać przy pierwszych kołowaniach ....

 

20201226_233912_resized.jpg.8089b6eb86e30e1113edd085a4f82612.jpg

Opublikowano

To rozwiązanie stosowane przez Pilota gdzie kółko ogonowe sprzężone jest sprężyną z kierunkiem to jedno z lepszych rozwiązań.

Bardzo dobrze steruje się kierunkiem modelu jednocześnie koło poddaje się przy wszelakich nierównościach, dziurach itp.

Wadą jest czasem zbierające się źdźbła trawy wchodzące w rozciągniętą sprężynę. Poprzednie rozwiązanie z drutem było bardziej problematyczne.

 

Z innej beczki -masz w zestawie z silnikiem teflonowe tutki przedłużające rurki tłumika ?

Opublikowano
1 godzinę temu, Shock napisał:

Z innej beczki -masz w zestawie z silnikiem teflonowe tutki przedłużające rurki tłumika ?

 

Tak są w zestawie z silnikiem , nie wiem tylko czy nie będą za krótkie bo maska Decathlona jest spora ....

20201207_195805_resized.jpg.65b0c6dbde47cf1ef898afe764ee3aee.jpg20201221_172139_resized.thumb.jpg.11cc1b859439bb1f6cf7abc8d6a82530.jpg

 

Opublikowano

Zamontowane na chwilę skrzydła żeby sprawdzić czy poprawnie działają klapy , lotki .... 

Muszę zastąpić plastikowe śruby mocujące skrzydła ciężko się je wkręca i dostęp jest kiepski ale gwinty w skrzydłach są chyba calowe bo żadna zwykła śruba nie pasuje zastanawiam się jak to rozwiązać ??

 

20210101_203847_resized.jpg.1e6721428872e02306283e7dc7ef2467.jpg20210101_184346_resized.jpg.915c3ce4c7ff8c183e0822eba1df6e3c.jpg

 

Połączenie elektryczne jeszcze muszę dopracować

20210101_203821_resized.jpg.3f6c370abb72f60cac03e36509c80989.jpg

 

Ale najważniejsze że działa :)

 

 

A w międzyczasie docieranie silnika , wypalone 4 zbiorniki (0,5l) myślę że można delikatnie przeregulawać silnik i pomyśleć o montażu w modelu ..

Sam silnik super odpala po dwóch trzech machnięciach...

 

 

 

Opublikowano
2 godziny temu, marcinlota1977 napisał:

śruby obetnij aby było mniej wkręcania

Myślałem żeby wkręcić szpilki w gwinty w skrzydle a samo skrzydło przykręcać metalowym motylkiem , ale gwinty są chyb calowe , może uda mi się kupić takie szpilki z motylkami . A w ostateczności pomysł z obcięciem śrub jest nawet dobry .

2 godziny temu, marcinlota1977 napisał:

czy możesz mi  podać szerokosc i długość owiewki

 

Maska silnika jest spora

20210102_195049_resized.jpg.f344f66561d1447a1865950760fc7c02.jpg

20210102_195131_resized.jpg.02aac52e8a0519cc7e5e901045fa3478.jpg

 

Opublikowano
57 minut temu, marcinlota1977 napisał:

od sklejki domku do przodu owiewki

 

16cm

kupiłem go okazyjnie z ogłoszenia na forum za 3 tyś - model był nowy oryginalnie zapakowany , ceny w zagranicznych sklepach tak koło 1tyś euro plus koszty wysyłki .....

Opublikowano

Gratulacje Maciek jesteś tak samo zakręcony na punkcie górnopłatów jak ja, życzę fajnego oblotu będziesz miał trochę radochy tak jak ja ze swego Craftera .

20201018_192849.jpg

20201011_154438.jpg

20201018_192926.jpg

W moim domek jest tak rozwiązany pod Da 60

20201016_221045.jpg

20201016_221058.jpg

20201016_220922.jpg

Opublikowano
21 godzin temu, elpazo napisał:

Gratulacje Maciek jesteś tak samo zakręcony na punkcie górnopłatów jak ja, życzę fajnego oblotu będziesz miał trochę radochy tak jak ja ze swego Craftera .

A dziękuje , do oblotu jeszcze trochę pracy zostało ....

A Twój już latał ? swoją drogą piękny ... pozdrawiam

Opublikowano

Cześć.

Lubię zaglądać do Twojej relacji ,bardzo fajna i schludna robota, szczególnie poprowadzenie przewodów wygląda zacnie. Nurtują mnie dwie sprawy -pierwsza to czy będziesz instalował te dwie diody kontrolne z Powerboxa na modelu? Druga rzecz to z tego co widzę zastosowałeś SparkSwitcha (Killswitcha) a dodatkowo jeszcze mechaniczny wyłącznik do zapłonu -dlaczego ?

Z tego co się orientuję to nie trzeba odcinać zasilania od aparatu zapłonowego w przypadku Sparka,to urządzenie wyczuwa że wyłączyłeś zasilanie odbiornika i odcina możliwość ciągnięcia prądu  z akumulatora zasilającego zapłon.

Opublikowano
52 minuty temu, dyra63 napisał:

Lubię zaglądać do Twojej relacji ,bardzo fajna i schludna robota, szczególnie poprowadzenie przewodów wygląda zacnie

Dziękuje bardzo ,  zawsze podobały mi się uporządkowane wnętrza modeli które oglądałem na żywo lub w necie , a że jest trochę czasu postanowiłem że pobawię się trochę żeby było ładnie i bezpiecznie ....

 

52 minuty temu, dyra63 napisał:

czy będziesz instalował te dwie diody kontrolne z Powerboxa na modelu?

PB kupiłem używany od modelarza ze Słowenii i te diody zostały wklejone u niego w modelu więc ich nie mam ... zastanawiam się czy są potrzebne akurat w Decathlonie  gdzie przez szyby w kabinie widać diody na PB i włączniku  które również informują o stanie pakietów ...  (podczas lotu zewnętrzne diody są mało widoczne ) ...

 

52 minuty temu, dyra63 napisał:

Druga rzecz to z tego co widzę zastosowałeś SparkSwitcha (Killswitcha) a dodatkowo jeszcze mechaniczny wyłącznik do zapłonu -dlaczego ?

Kiedyś miałem sparkswitcha w modelu SU26M i zdarzyło mi się dwa razy że nie mogłem zgasić silnika (tak jakby killswitch nie reagował zawiesił się ) klikałem przełącznikiem aparatury aż w końcu zadziałał ... wymiana na nowy killswitch rozwiązała problem ...

Dlatego montuje dodatkowy wyłącznik tak w razie czego a dodatkowo mam gniazdo ładowania pakietu zasilającego zapłon ..

 

Opublikowano
16 godzin temu, maciej1977 napisał:

Kiedyś miałem sparkswitcha w modelu SU26M i zdarzyło mi się dwa razy że nie mogłem zgasić silnika (tak jakby killswitch nie reagował zawiesił się ) klikałem przełącznikiem aparatury aż w końcu zadziałał ... wymiana na nowy killswitch rozwiązała problem ...

Dlatego montuje dodatkowy wyłącznik tak w razie czego a dodatkowo mam gniazdo ładowania pakietu zasilającego zapłon ..

Kill switcha z PowerBox-a trzeba dokładnie ustawić i zaprogramować Miałem podobne zdarzenia że nie miał chęci gasić silnika a potrafił odciąć zasilanie zapłonu przy niewielkim zakłóceniu sygnału z radia. Dobrze że Ultimate jako tako szybował i udawało się cało powrócić na ziemię. Po kilu razach myślałem że poległ zapłon w ZDZ-cie a winowajcą był killswitch. 

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

zamontowałem podpory skrzydeł , musiałem delikatnie poprawić fabrykę bo niektóre elementy słabo do siebie pasowały ....

i wiem że transport i montaż skrzydeł na lotnisku będzie bardzo upierdliwy... chyba że zamiast śrubek dorobię jakieś kołki z zawleczkami ... albo śrubki motylki ....

 

20210123_201840_resized.thumb.jpg.ec941b16c3e097ba06ec556368b1d545.jpg20210123_201903_resized.jpg.63b89f699008a3918cfa9fab82d66b0d.jpg20210123_223925_resized.jpg.45012782d56a9846b4c67e4745f71c9e.jpg

 

maska wstępnie powycinałem wloty powietrza a że maska szczelnie przylega do kadłuba to muszę zrobić jeszcze jakieś kratki wylotowe  , wydech wyprowadzony wężami silikonowymi , fabryczne tulejki teflonowe silnika są za krótkie i zawadzają przy montażu maski ...

A jeszcze podpatrzone w  sieci ułatwienie regulacji silnika ....20210124_190429_resized.jpg.206271f73ad1082fe92a552106dbec81.jpg

 

20210124_190318_resized.thumb.jpg.c88de6a86a80d0bea922584a7a12b894.jpg

 

20210124_190422_resized.jpg.79a7a1eba4aa3c7a248b73e70ef90034.jpg

 

 

  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam

Po dłuższej przerwie udało się dokończyć składanie .... waga bez paliwa  9,5kg , wyważenie idealne z tym silnikiem i rozmieszczeniem wyposażenia nie musiałem dokładać żadnego balastu :)

20211002_212009_resized.jpg.5f10c23454874401a59d5a4542bd6f43.jpg20211002_212020_resized.jpg.427b8ed4ef6e97da3d048f0e130b0331.jpg20211002_212111_resized.jpg.343d4bcc2c87e5a27c41d5aa3e18d662.jpg

 

 

 

 

 

Dzisiaj Decathlon poleciał :))) filmik z oblotu wstawię jak ogarnę konwersję na mniejszy ....

Sam oblot super , najpierw kołowanie kołowanie kołowanie żeby zebrać odwagę i w końcu poszło ,, po starcie kilka kliknięć trymerem wysokości i jest git , jestem bardzo zadowolony ...  Silnik jeszcze nie do końca dotarty więc mocno przelany ...

  • Lubię to 2
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.