Skocz do zawartości

zasilanie serwa HV z BEC 8,2V


TommyTom
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

mam pytanie do znawców napieć, natężeń małych prądów.

chcę zasilić z BEC regulatora prądem 8,2V (ustawiany indywidualnie) zestaw serw (przez odbiornik), aby wykorzystać maksymalnie dostępną moc serw MKS. Będę korzystał z 4 serw MKS i 2 serw Futaba.

Nominalnie, każde serwo wraz z odbiornikiem, może przyjąć max 8,4V (według tabliczki znamionowej). Moje wątpliwości dotyczą serwa Futaba, gdzie napięcie znamionowe wynosi 7,4V i dla takiego napięcia jest obliczona moc działania (w kg), ale jednocześnie producent dopuszcza napięcie operacyjne max 8,4V.

Moje wątpliwości biorą się stąd, iż powyżej nominalnego 7,4V obciążenie napięciem będzie dużo większe i być może przeciążające serwo w dłuższym użykowaniu - np wychyleniu dźwigni pod napięciem.

Nie jestem doświadczonym elektrykiem i nie chcę spalić serwa w locie pod obciążeniem (będzie to serwo klapy, więc przejściowo może być znacząco obciążone)

Być może pytanie asekuracyjne, ale dla mnie zawsze warto zapytań mądrzejszych niż dać się zaskoczyć niewiedzą.

A może po prostu zostać przy 7,4V na całości?

 

Dzięki

t

IMG_5410.jpg

IMG_5409.jpg

futaba odbiornika.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Tomek był już ten temat. Nie miej wszystkie serwa MKS 61xx HV zasilam 8,2V we wszystkich modelach. 

Nie miałem od sezonu problemów no poza jednym modelem ale tam moim zdaniem źle były skonfigurowane popychacze i sypały się tryby. Teraz po zmianie i ostatnim lataniu w Jaworze nie mam problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach