bojler Opublikowano 11 Stycznia 2009 Opublikowano 11 Stycznia 2009 Witam Może już na forum są informację do tego silnika ale chciałbym żeby wypowiedzieli się Ci którzy je eksploatują i doradzili by na co zwrócić szczególną uwagę przy eksploatacja akurat tego silnika żeby długo służył i był niezawodny. Pozdrawiam Roman SANWA RDS 8000
laminat Opublikowano 12 Stycznia 2009 Opublikowano 12 Stycznia 2009 przedewszystkim na pierwsze odpalenie zarezerwuj sobie cały dzien i przygotuj sie na zakwasy w rece - mojego tłukłem paluchem z poł dnia zanim wogole zagadał potem poszło gładziutko nastepna rzecz to asp nie wolno przelac bo zanim tego nie wylejesz nie ma mowy zeby ruszył no i paliwo 5%nitro wskazane probowałem na 80/20 0 nitro i nawet nie zagadał skubany- nie radze przy pierwszych odpaleniach urzywac rozrusznika - sa naprawde ciasno spasowane i łatwo urwac korbowod a pan z modelarskiego powiedział ze jesli bedzie bardzo mocno spasowany to trzeba go pokrecic palcem bez swiecy(kompresji) zeby sie rozluznił i potem przelac tylko paliwem wypłukac i probowac odpalac
Irek M Opublikowano 12 Stycznia 2009 Opublikowano 12 Stycznia 2009 Na forum o silnikach ASP - tych mniejszych pojemności było już wiele napisane. Generalnie sprowadza się to do opinii, iż są to trudne w rozruchu silniki i niestety nie takie niezawodne jakbyś sobie życzył. Inaczej wygląda sprawa z 4suwami ASP ale o tym pisaliśmy Ci w innym Twoim temacie. Z czystym sumieniem odradzałbym ten silnik, a polecił np OS Max.
pacek Opublikowano 12 Stycznia 2009 Opublikowano 12 Stycznia 2009 to ja tak troche pod prąd, posiadam takowy ale z seri z głowicą w kolorze niebieskim (ponoć niczym się nie rózni konstrukcyjnie od tego ze srebrną głowicą, napewno jest ładniejszy ), i nie narzekam, fajnie pali fajnie kręci na śmigle apc 8/4 z 10% nitro kręci bez problemu 14.800 a jest jeszcze dość świeży wypalił może ze 2litry, no i cena. Ale żeby nie było tak różowo, widziałem u nas na lotnisku asp15, ten zwykły, kopcił jak diesel i kręcił jak młockarnia, no i właściciel miał faktycznie problemy z odpalaniem, nie wiem na jakim paliwie latał.
japim Opublikowano 12 Stycznia 2009 Opublikowano 12 Stycznia 2009 Pacek: Gdzie i w jakiej cenie dostałeś ten silnik z niebieską głowicą? Czytałem, że wersja z niebieską głowicą to czysty wyczynowy ABC i parametry ma trochę lepsze od zwykłego ASP.
fredzio Opublikowano 12 Stycznia 2009 Opublikowano 12 Stycznia 2009 A to Ciekawe - też mam asp 15 z niebieską głowicą. Dostałem go w modele.sklep.pl jako normalny .15. Niestety mój waży 200g, więc jest cięższy od tego ze srebrną głowicą.
pacek Opublikowano 12 Stycznia 2009 Opublikowano 12 Stycznia 2009 Pacek: Gdzie i w jakiej cenie dostałeś ten silnik z niebieską głowicą pierwszy kupiłem w modele.sklep (przez przypadek ) drugi w nastiku już celowo o kurcze to mam dwa wyczynowe silniki ,no i z wyglądu też są groźniejsze :mrgreen: wieczorem zważe swój zważony 200 bez świecy
japim Opublikowano 12 Stycznia 2009 Opublikowano 12 Stycznia 2009 Normalnie ten "niebiesko-głowy" jest droższy od zwykłego. Jeżeli tylko wygląda tak: To mówimy o tym samym. Na zachodzie kosztuje od 60 USD do 60 EUR...
fredzio Opublikowano 12 Stycznia 2009 Opublikowano 12 Stycznia 2009 Mój wygląda dokładnie tak samo. A się głupi martwiłem tą większą wagą....
pacek Opublikowano 12 Stycznia 2009 Opublikowano 12 Stycznia 2009 :mrgreen: moje wyglądają dokładnie tak samo
bojler Opublikowano 12 Stycznia 2009 Autor Opublikowano 12 Stycznia 2009 Dzięki za informację, może ktoś jeszcze się wypowie. Pozdrawiam Roman
Jano Opublikowano 12 Stycznia 2009 Opublikowano 12 Stycznia 2009 Mam takiego ASP,a z normalną głowicą.Po wyjęciu z pudełka odpalił bez najmniejszych problemów, w sumie wypaliłem ok 300ml paliwa Tornado 10%, więcej go nie odpalałem bo jest za mały do moich potrzeb.Według mnie to są dobre silniki (za 138zł).Odpalałem rozrusznikiem.Może zdarzają się buble ale znam 4 takie silniki z lotniska i nikt nie narzeka.
Wrobel Opublikowano 24 Grudnia 2009 Opublikowano 24 Grudnia 2009 Uzytkuje taki silniczek juz ponad rok czasu w 3m motoszybowcu. Jak na moje oczekiwania sprawuje sie calkiem dobrze. Docieralem na paliwie 80/20 ok. 400ml, potem paliwko 5% nitro. Faktycznie sa pewne problemy z odpalaniem, ale tylko w niskich temperaturach tak ponizej 0 trzeba sie namachac:) poza tym uwazam, ze silniczek jest wart swej ceny i w lataniu rekreacyjnym spisuje sie znakomicie.
Danielstol Opublikowano 28 Grudnia 2009 Opublikowano 28 Grudnia 2009 Żeby nie było tak kolorowo to zapytam czy miał ktos z tym silnikiem mocniejszego kreta ??? Pierwsze w kolejce trzeba szukać w sklepie gażnik i tłumik żeby było co zalożyć ,jeśli będzie do czego . W odlewach ASP jest chyba więcej piachu jak aluminium.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.