Skocz do zawartości

ASP 15 - wady i zalety


bojler

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Może już na forum są informację do tego silnika ale chciałbym żeby wypowiedzieli się Ci którzy je eksploatują i doradzili by na co zwrócić szczególną uwagę przy eksploatacja akurat tego silnika żeby długo służył i był niezawodny.

 

 

Pozdrawiam

Roman

SANWA RDS 8000

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przedewszystkim na pierwsze odpalenie zarezerwuj sobie cały dzien i przygotuj sie na zakwasy w rece - mojego tłukłem paluchem z poł dnia zanim wogole zagadał potem poszło gładziutko nastepna rzecz to asp nie wolno przelac bo zanim tego nie wylejesz nie ma mowy zeby ruszył no i paliwo 5%nitro wskazane probowałem na 80/20 0 nitro i nawet nie zagadał skubany- nie radze przy pierwszych odpaleniach urzywac rozrusznika - sa naprawde ciasno spasowane i łatwo urwac korbowod a pan z modelarskiego powiedział ze jesli bedzie bardzo mocno spasowany to trzeba go pokrecic palcem bez swiecy(kompresji) zeby sie rozluznił i potem przelac tylko paliwem wypłukac i probowac odpalac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na forum o silnikach ASP - tych mniejszych pojemności było już wiele napisane. Generalnie sprowadza się to do opinii, iż są to trudne w rozruchu silniki i niestety nie takie niezawodne jakbyś sobie życzył. Inaczej wygląda sprawa z 4suwami ASP ale o tym pisaliśmy Ci w innym Twoim temacie. Z czystym sumieniem odradzałbym ten silnik, a polecił np OS Max.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to ja tak troche pod prąd, posiadam takowy ale z seri z głowicą w kolorze niebieskim (ponoć niczym się nie rózni konstrukcyjnie od tego ze srebrną głowicą, napewno jest ładniejszy :D ), i nie narzekam, fajnie pali fajnie kręci na śmigle apc 8/4 z 10% nitro kręci bez problemu 14.800 a jest jeszcze dość świeży wypalił może ze 2litry, no i cena.

 

Ale żeby nie było tak różowo, widziałem u nas na lotnisku asp15, ten zwykły, kopcił jak diesel i kręcił jak młockarnia, no i właściciel miał faktycznie problemy z odpalaniem, nie wiem na jakim paliwie latał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pacek: Gdzie i w jakiej cenie dostałeś ten silnik z niebieską głowicą

 

pierwszy kupiłem w modele.sklep (przez przypadek :D )

 

drugi w nastiku już celowo

 

o kurcze to mam dwa wyczynowe silniki :lol: ,no i z wyglądu też są groźniejsze :mrgreen:

 

wieczorem zważe swój

 

zważony 200 bez świecy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam takiego ASP,a z normalną głowicą.Po wyjęciu z pudełka odpalił bez najmniejszych problemów, w sumie wypaliłem ok 300ml paliwa Tornado 10%, więcej go nie odpalałem bo jest za mały do moich potrzeb.Według mnie to są dobre silniki (za 138zł).Odpalałem rozrusznikiem.Może zdarzają się buble ale znam 4 takie silniki z lotniska i nikt nie narzeka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Uzytkuje taki silniczek juz ponad rok czasu w 3m motoszybowcu. Jak na moje oczekiwania sprawuje sie calkiem dobrze. Docieralem na paliwie 80/20 ok. 400ml, potem paliwko 5% nitro. Faktycznie sa pewne problemy z odpalaniem, ale tylko w niskich temperaturach tak ponizej 0 trzeba sie namachac:) poza tym uwazam, ze silniczek jest wart swej ceny i w lataniu rekreacyjnym spisuje sie znakomicie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.