d9Jacek Opublikowano 29 Stycznia 2021 Opublikowano 29 Stycznia 2021 6 minut temu, Grabcio napisał: uciesze gawiedzi Czarek vel Pytia Nova??... żarty , żartami Panowie...ale czarne chmury się zbierają, nie tylko nad modelarstwem
Gość Opublikowano 29 Stycznia 2021 Opublikowano 29 Stycznia 2021 Aktualnie osoba w wieku 14 lat może już samodzielnie pilotować szybowiec (prawdziwy) a dron (czyli model) to dopiero od 16. (przepisy UE)
grzegor Opublikowano 29 Stycznia 2021 Opublikowano 29 Stycznia 2021 E no chyba jeszcze nie. Do szesnastki trza mieć instruktora w kabinie chyba. Choć pewny nie jestem bom ziemski a nie powietrzny. ULCowi coś mówili że będą chcieli zrobić od 14 z tymi modelami.
Gość Opublikowano 29 Stycznia 2021 Opublikowano 29 Stycznia 2021 Od 14 można wykonywać loty samodzielne. 16 to licencja i latanie bez dozoru instruktorskiego (czyli instruktor jest w kontakcie z uczniem przez radio)
Granacik Opublikowano 29 Stycznia 2021 Opublikowano 29 Stycznia 2021 Metanol czysty to od dawna tylko na działalność, i to nie każdą, można było kupić. Miałem od kumpla który zajmował się serwisem motoryzacyjnych urządzeń diagnostycznych. Ale ta firma to już historia. Ciekawe jak teraz ćwiartkowcy z "top fuel" będą się tankować?
grzegor Opublikowano 29 Stycznia 2021 Opublikowano 29 Stycznia 2021 To nawet nie wiedziałem że to zmienili na 14, nie interesuję się zbyt obecnymi przepisami ?. edit skracam bo to temat o nitro
oki188 Opublikowano 29 Stycznia 2021 Opublikowano 29 Stycznia 2021 Wracając do tematu. Wykonałem dziś kilka telefonów do różnych sklepów modelarskich , co się dowiedziałem: NIGDZIE NIE WIEDZIELI O WPROWADZANIU TAKIEGO PRZEPISU. Niektóre sklepy zaoferowały sprzedanie tego co mają na stanie dodając na końcu wiadomości: SKORO NIE BĘDZIE MOŻNA TO WIĘCEJ NIE BĘDZIE W SPRZEDAŻY. Trudno zamiast kupować 20% paliwo do heli będzie Bekra 16% która mieści się w normie prawnym
Gość Opublikowano 29 Stycznia 2021 Opublikowano 29 Stycznia 2021 A posiadać będzie można ? (jeśli tak to można by go jakoś importować) ( ja kupuję za granicą czeskie paliwo samozapłonowe) Jeśli nie to może być problem z działaniem silników COX
oki188 Opublikowano 29 Stycznia 2021 Opublikowano 29 Stycznia 2021 4 minuty temu, konradgeb napisał: A posiadać będzie można ? (jeśli tak to można by go jakoś importować) ( ja kupuję za granicą czeskie paliwo samozapłonowe) Jeśli nie to może być problem z działaniem silników COX cytat z ustawy: "Nie powinno być dopuszczalne nabywanie, wprowadzanie, posiadanie ani stosowanie przez przeciętnych użytkowników niektórych prekursorów materiałów wybuchowych w stężeniach przekraczających określone wartości graniczne wyrażone jako wartość procentowa masy [m/m]. Powinno być jednak dopuszczalne nabywanie, wprowadzanie, posiadanie lub stosowanie przez przeciętnych użytkowników niektórych prekursorów materiałów wybuchowych w stężeniach przekraczających te wartości graniczne, do celów zgodnych z prawem, o ile posiadają oni stosowne pozwolenie." Czyli jeśli paliwo nie przekracza norm możesz je legalnie nabywać, posiadać i użytkować.
Gość Opublikowano 29 Stycznia 2021 Opublikowano 29 Stycznia 2021 Pytanie czy niektóre silniki będą działały na 16 %
oki188 Opublikowano 29 Stycznia 2021 Opublikowano 29 Stycznia 2021 Nie wiem ale właśnie dzwonili do mnie z jednego sklepu i DO 31 STYCZNIA LEGALNIE NABYWACIE PALIWO POWYŻEJ 16% NITRO GDYŻ PARAGON MUSI BYĆ Z DATĄ STYCZNIOWĄ Sklep nie będzie sprzedawał (wystawiał paragonu) na paliwo powyżej 16% nitro od lutego Z UWAGI ABY NIKT SIĘ DO NICH NIE PRZYCZEPIŁ DLACZEGO SPRZEDAJĄ OSOBIE FIZYCZNEJ.
czarobest Opublikowano 29 Stycznia 2021 Opublikowano 29 Stycznia 2021 36 minut temu, konradgeb napisał: Pytanie czy niektóre silniki będą działały na 16 % Będą, odpalałem Coxy (w rozmiarze 0.49/0.51) na 5%, aczkolwiek przy 20% mocy jest po prostu dużo więcej i dopiero wtedy można korzystać w pełni z tych motorków, a przy maleństwach typu TeeDee 0.010 to i 30% byłoby spoko - tak chciałem kiedyś przetestować czy przekroczy 30k RPM . Te większe motorki to bez nitro też będą dobrze chodzić, a że do 16% można to wystarczy jeśli ktoś lubi te powiedzmy 5-10%. Pewnie przy autkach/heli/łodziach jest podobnie i po prostu mocy będzie mniej, zmiana z 20% na 16% pewnie dużo nie zmieni, ale jeśli ktoś używał 30% czy tak jak Błażej dolewał sobie rycyny to będzie bardziej odczuwalne. Przy Coxach jeszcze nie jest źle, bo to maleństwa, to jak się jakoś skombinuje parę litrów paliwa to nawet często latając starczy na dość długo, ale taka Yamada 15cm łyka paliwo w tempie ekspresowym, a niby lubi te 20% nitro . Pewnie mocne motorki w łodziach/heli czy autkach też dość szybko opróżniają zbiornik. Nie pomyślałbym nigdy, że będę się zastanawiać jak ryzykowny byłby przemyt paliwa na własny użytek np. z UK (choć i tam chyba 30% się nie da kupić bez licencji) jak będę kiedyś miał ochotę na coś więcej niż te 16% - choćby do modelu autka o którym marzę już z 10 lat .
Gość Opublikowano 29 Stycznia 2021 Opublikowano 29 Stycznia 2021 Jeśli się nie mylę to Wankle potrzebują dużej ilości nitro.(prawdopodobnie się mylę )
Marek_Spy Opublikowano 29 Stycznia 2021 Opublikowano 29 Stycznia 2021 Patrzac na to co się dzieje idioci mają się dobrze i mają wielu zwolenników a głos rozsądku ginie we wrzaskach, cytatach w Internetu i innych ... 3 1 1
Gość Opublikowano 29 Stycznia 2021 Opublikowano 29 Stycznia 2021 Osobiście sądzę że zakaz sprzedaży i posiadania paliw z nitrometanem powyżej 16% tego związku nic nie zmieni w kontekście ograniczenia budowy ładunków wybuchowych.
d9Jacek Opublikowano 29 Stycznia 2021 Opublikowano 29 Stycznia 2021 Godzinę temu, konradgeb napisał: [.......może być problem z działaniem silników COX....] no to stanieją...to dobra wiadomośc Godzinę temu, oki188 napisał: [.......lub stosowanie przez przeciętnych użytkowników niektórych prekursorów materiałów wybuchowych w stężeniach przekraczających te wartości graniczne, do celów zgodnych z prawem, o ile posiadają oni stosowne pozwolenie."....] sprowadzając to ad absurdum , co nie do końca jest takie absurdalne , będziesz miał mozliwośc kupienia paliwa 50% nitrometanu np. do COX-a 016 i użytkowanie tegoż ,jeżeli będziesz miał stosowne zezwolenie vel pozwolenie..... Brawo, patrz również "nowe przepisy ", których , część Kolegów broni jak okopów Św.Trójcy....lecimy na łeb na szyję w bardzo dobrym kierunku ,tylko obawiam się , że nie leci z nami pilot 2 1
Marek_Spy Opublikowano 29 Stycznia 2021 Opublikowano 29 Stycznia 2021 Idąc dalej za tą myślą będę musiał wykazać że posiadam taki motorek z dowodem zakupu, złożyć odpowiednie podanie na właściwym druku, uzasadnienie co do zużycia paliwa i jeszcze parę zaświadczeń i oświadczeń aż dostanę zgodę na zakup po czym muszę wykazać że je zużyłem itp. a dzięki temu następne tysiące urzędników ma pracę.Wysłane z mojego CPH2021 przy użyciu Tapatalka 1
Gość Opublikowano 29 Stycznia 2021 Opublikowano 29 Stycznia 2021 Czyli będzie do wypełnienia tyle papierków co na zakup eteru .
grzegor Opublikowano 29 Stycznia 2021 Opublikowano 29 Stycznia 2021 Czyli 300, 400 kg można samemu od 14 lat, a 250 g nie można na razie poniżej 16 ???. Aż trudno w to uwierzyć. Ciekawe kiedy będą pozwolenia na lipole ? i obieraczki do ziemniaków. 2
Granacik Opublikowano 29 Stycznia 2021 Opublikowano 29 Stycznia 2021 Mojego HPI K4.6 na 16% to nawet ciężko odpalić. I to nie kwestia świecy. 20% już jest lepiej ale są problemy z niskimi obrotami. Najstabilniej pracuje na 25%. Zresztą mało który silnik .28 który znałem chciał dobrze chodzić poniżej 20% nitra. W onrad'ach było/jest chyba ograniczenie do 16% ale to inna liga silników. W 10tkach .12 a ósemkach .21 inne niż do buggy.
Rekomendowane odpowiedzi