Skocz do zawartości

Zakaz sprzedaży paliw Nitro 20-30% na terenie UE


Krzysiek "Viper"

Rekomendowane odpowiedzi

Metanol czysty to od dawna tylko na działalność, i to nie każdą, można było kupić. Miałem od kumpla który zajmował się serwisem motoryzacyjnych urządzeń diagnostycznych. Ale ta firma to już historia.

Ciekawe jak teraz ćwiartkowcy z "top fuel" będą się tankować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracając do tematu.

Wykonałem dziś kilka telefonów do różnych sklepów modelarskich , co się dowiedziałem:

NIGDZIE NIE WIEDZIELI O WPROWADZANIU TAKIEGO PRZEPISU.

Niektóre sklepy zaoferowały sprzedanie tego co mają na stanie

dodając na końcu wiadomości:

SKORO NIE BĘDZIE MOŻNA TO WIĘCEJ NIE BĘDZIE W SPRZEDAŻY.

 

Trudno zamiast kupować 20% paliwo do heli będzie Bekra 16% która mieści się w normie prawnym :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A posiadać będzie można ? (jeśli tak to można by go jakoś importować) ( ja kupuję za granicą czeskie paliwo samozapłonowe) 

Jeśli nie to może być problem z działaniem silników COX

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, konradgeb napisał:

A posiadać będzie można ? (jeśli tak to można by go jakoś importować) ( ja kupuję za granicą czeskie paliwo samozapłonowe) 

Jeśli nie to może być problem z działaniem silników COX

cytat z ustawy:

"Nie powinno być dopuszczalne nabywanie, wprowadzanie, posiadanie ani stosowanie przez przeciętnych użytkowników niektórych prekursorów materiałów wybuchowych w stężeniach przekraczających określone wartości graniczne wyrażone jako wartość procentowa masy [m/m]. Powinno być jednak dopuszczalne nabywanie, wprowadzanie, posiadanie lub stosowanie przez przeciętnych użytkowników niektórych prekursorów materiałów wybuchowych w stężeniach przekraczających te wartości graniczne, do celów zgodnych z prawem, o ile posiadają oni stosowne pozwolenie."

 

Czyli jeśli paliwo nie przekracza norm możesz je legalnie nabywać, posiadać i użytkować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem ale właśnie dzwonili do mnie z jednego sklepu i DO 31 STYCZNIA LEGALNIE NABYWACIE PALIWO POWYŻEJ 16% NITRO GDYŻ PARAGON MUSI BYĆ Z DATĄ STYCZNIOWĄ

Sklep nie będzie sprzedawał (wystawiał paragonu) na paliwo powyżej 16% nitro od lutego Z UWAGI ABY NIKT SIĘ DO NICH NIE PRZYCZEPIŁ DLACZEGO SPRZEDAJĄ OSOBIE FIZYCZNEJ.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, konradgeb napisał:

Pytanie czy niektóre silniki będą działały na 16 %

Będą, odpalałem Coxy (w rozmiarze 0.49/0.51) na 5%, aczkolwiek przy 20% mocy jest po prostu dużo więcej i dopiero wtedy można korzystać w pełni z tych motorków, a przy maleństwach typu TeeDee 0.010 to i 30% byłoby spoko - tak chciałem kiedyś przetestować czy przekroczy 30k RPM :D. Te większe motorki to bez nitro też będą dobrze chodzić, a że do 16% można to wystarczy jeśli ktoś lubi te powiedzmy 5-10%. Pewnie przy autkach/heli/łodziach jest podobnie i po prostu mocy będzie mniej, zmiana z 20% na 16% pewnie dużo nie zmieni, ale jeśli ktoś używał 30% czy tak jak Błażej dolewał sobie rycyny to będzie bardziej odczuwalne.
Przy Coxach jeszcze nie jest źle, bo to maleństwa, to jak się jakoś skombinuje parę litrów paliwa to nawet często latając starczy na dość długo, ale taka Yamada 15cm łyka paliwo w tempie ekspresowym, a niby lubi te 20% nitro :). Pewnie mocne motorki w łodziach/heli czy autkach też dość szybko opróżniają zbiornik. 
Nie pomyślałbym nigdy, że będę się zastanawiać jak ryzykowny byłby przemyt paliwa na własny użytek np. z UK (choć i tam chyba 30% się nie da kupić bez licencji) jak będę kiedyś miał ochotę na coś więcej niż te 16% - choćby do modelu autka o którym marzę już z 10 lat :D.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, konradgeb napisał:

[.......może być problem z działaniem silników COX....]

no to stanieją...to dobra wiadomośc

 

Godzinę temu, oki188 napisał:

 [.......lub stosowanie przez przeciętnych użytkowników niektórych prekursorów materiałów wybuchowych w stężeniach przekraczających te wartości graniczne, do celów zgodnych z prawem, o ile posiadają oni stosowne pozwolenie."....]

sprowadzając to ad absurdum , co nie do końca jest  takie absurdalne ,  będziesz miał mozliwośc  kupienia paliwa  50% nitrometanu np. do COX-a 016 i użytkowanie tegoż  ,jeżeli będziesz miał stosowne zezwolenie vel pozwolenie.....

Brawo, patrz również  "nowe przepisy ", których ,  część  Kolegów  broni jak okopów Św.Trójcy....lecimy na łeb na szyję w bardzo  dobrym kierunku  ,tylko obawiam się , że nie leci z nami pilot

  • Lubię to 2
  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Idąc dalej za tą myślą będę musiał wykazać że posiadam taki motorek z dowodem zakupu, złożyć odpowiednie podanie na właściwym druku, uzasadnienie co do zużycia paliwa i jeszcze parę zaświadczeń i oświadczeń aż dostanę zgodę na zakup po czym muszę wykazać że je zużyłem itp. a dzięki temu następne tysiące urzędników ma pracę.

Wysłane z mojego CPH2021 przy użyciu Tapatalka



  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mojego HPI K4.6 na 16% to nawet ciężko odpalić. I to nie kwestia świecy. 20% już jest lepiej ale są problemy z niskimi obrotami. Najstabilniej pracuje na 25%. Zresztą mało który silnik .28 który znałem chciał dobrze chodzić poniżej 20% nitra. W onrad'ach było/jest chyba ograniczenie do 16% ale to inna liga silników. W 10tkach .12 a ósemkach .21 inne niż do buggy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.