Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Kupiłem silnik z przedłużonym wałem. Przymierzę wręgę silnikową i wyjście wału silnika poza obrys dziobu. Jak w praktyce ustalacie właściwy skłon i wykłon wału? Założę na wał długą rurkę węglową i będzie widać skłon i wykłon, ale jak ustalić ten właściwy?

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Cześć, jak myślicie, że wklejenie prętów węglowych o przekroju pustego kwadratu w dolny pas i na boki kadluba plus poziome rozpórki wzmocnią tą skorupę z laminatu. Myślałem też o zrobieniu wręg że sklejki tylko nie za bardzo wiem jak odrysować przekroje. Mam też drugi problem. Jak przenieść rozstaw otworów i kąt gniazd wkrętów ze statecznika pionowego na poziomy. Oczywiście chodzi o mocowanie tego drugiego na pierwszym.

20210802_204033.jpg

Opublikowano

Otwory w stateczniku poziomym trzeba najpierw zaznaczyć od dołu statecznika i wiercić właśnie od dołu.

Zanim zaczniesz wiercić wkręć śrubki w statecznik pionowy, aby zobaczyć pod jakim kątem idą otwory i móc potem pod zbliżonym kątem ustawić wiertarkę.

Na początek wierć wiertłem mniejszej średnicy, choćby 2mm aby nie zeszło z zaznaczonych i na punktowanych środków otworów a potem można rozwiercać kolejnymi o większej średnicy.

Gdyby coś poszło bardzo nie tak to można otwór zakleić twardym kołkiem i próbować jeszcze raz.

Najlepiej poćwiczyć na sucho na jakiejś desce. Jak tak robiłem.

Opublikowano
Godzinę temu, robas69 napisał:

Myślałem też o zrobieniu wręg że sklejki tylko nie za bardzo wiem jak odrysować przekroje.

o tak...bardzo przydatne urządzenie

https://allegro.pl/oferta/wzornik-szablon-miara-odwzorowania-ksztaltow-xxl-10775256762

Godzinę temu, robas69 napisał:

Jak przenieść rozstaw otworów i kąt gniazd wkrętów ze statecznika pionowego na poziomy. Oczywiście chodzi o mocowanie tego drugiego na pierwszym.

Vivac np 0,5 mm  z  naniesiona osia podłużną, przykładasz do  statecznika pionowego, musza sie pokrywać osie - ta na stateczniku i ta na kawałku Vivaca- oznaczasz rozstaw otworów. Wiercisz cienkim wiertłęm  Otrzymujesz szablon. Pózniej przykładaśz ten szablon to statecznika poziomego, też z zaznaczoną osia , szpilka, igłą czy gwożdziem  zaznaczasz  połozęnie otworów   na  stateczniku poziomym - wiercisz i po kłopocie

Opublikowano

Piotr i Jacek, dziękuję Wam bardzo. Sposób Piotra na wykonanie otworów będzie lepszy bo bracia z południa zamontowali gniazda nie koniecznie prostopadle do osi statecznika poziomego. Na szczęście rzutem na taśmę postanowiłem ich jednak sprawdzić. Latarka w rękę i okazało się, że pod folią są otwory:-). Urządzenie proponowane przez Jacka może być bardzo przydatne. Jak sądzicie - zrobić parę wręg, ażurowanych oczywiscie? 

IMG_6402.jpg

Opublikowano

Do przeniesienia kształtu kadłuba na wręgi możesz użyć grubszej cyny, 2-4mm. Jednak wzmacnianie całego kadłuba wręgami i podłużnicami jest moim zdaniem niepotrzebne. Polecam wzmocnić tylko dwa miejsca - okolice natarcia i spływu skrzydła.

 

Opublikowano

Dzięki Wojtek, skupię się na tych dwóch miejscach. Polecasz jakiś sposób na wzmocnienie tych miejsc oprócz laminowania bo tego nigdy nie robiłem.

Opublikowano

No właśnie wręgi, ewentualnie rozpórki.

Pracujące przód-tył skrzydła zgniatają kadłub w miejscu natarcia i spływu i chodzi o to, żeby temu przeciwdziałać.

 

 

Opublikowano

Wg podpowiedzi Jacka kupilem sprzęt do przenoszenia kształtów. Genialne w swej prostocie. U mnie wersja chińska Rastool. Czy wystarczy mi do poziomego serwo hs 65 mg o sile 1,8 kg? Mam teraz 85 mg, ale to mniejsze jest dwa razy lżejsze.

20210804_214735.jpg

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Do steru wysokości zdecydowanie mocniejsze ?

Miałem już model z dobranymi na styk i źle skończył...

Zamiast Hiteca masz o podobnych parametrach SAVOX SH-0255MG i jest lżejsze

Opublikowano

Cześć Łukasz. Już w międzyczasie kupiłem Hs 70 mg w modelemax, ale po podłączeniu burczało jak stary tranzystor. Savox to fajna propozycja tylko szkoda, że producent podaje moment serwa tylko przy napięciu 6 V, przy minimalnym 4,8 V już momentu nie ma. 6 V u mnie nie będzie problemem bo chciałem zasilić elektronikę li-fe bezpośrednio przez odbiornik, ale to napięcie spada w trakcie pracy serw, a będzie ich 6 więc warto by znać moment przy niższym napięciu. Jest jeszcze jeden problem. Savox jest o 3 mm wyższe niż Hs 70 mg. To znaczy, że o 3 mm będzie dalej sięgać do spływu niż Hitec. Czyli będzie mniej miejsca na obrót orczyka.

Opublikowano

Podają wartości dla 4,8 V też ?

Specifications:

  • Torque @4.8v - 3.1kg/43.1oz-in
  • Torque @6v - 3.9kg/54.2oz-in
  • Speed @4.8v - 0.16 sec/60 deg
  • Speed @6v - 0.13 sec/60 deg
  • Dimensions L x W x H (mm):22.8 x 12.0 x 29.4
  • Weight: 15.8g

Porównując do Hs-70 mg to wymiary mają bardzo zbliżone...

 Dane techniczne:

  • moment: 2,4 kg (4,8V) / 3,0 kg (6V)
  • prędkość sec/60'':  0,17 (4,8V) / 0,14 (6V)
  • wymiary dł/wys/szer (mm): 23,6x11,6x29
  • waga (g): 12,5
  • zębatki: metalowe
  • łożyska: 1 x BB 

 

Jakość współczesnych Hiteców jest zupełnie inna niż dawniej, niestety na minus dla tej marki ...

Pozdrawiam

Ps: Zasilając Li-fe z nominalnym 6,6V można te serwa upalić co już doświadczyłem, naładowany pakiet ma wyższe napięcie i to je dobija. Polecam jednak zastosowac regulator napięcia i wtedy masz stabline 5; 5,5 lub 6V.

Opublikowano

Łukasz, dziękuję. Już zamówiłem. Niestety chyba było grubo po 10:00 i z modelemax ich jeszcze nie wysłali. Jak wcześniej zamawiałem to po godzinie miałem wiadomość, że towar wysłany. Ostatnio w DKD 1 miałem li-fe i serwa pięknie chodziły, ale masz rację - od zakupu miesiąc temu go nie ładowałem. Do Pilatusa wcześniej kupilem beca Jeti więc chyba jednak zostanę przy li-po.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Temat serwa steru wysokości załatwiony. Chciałem Was spytać jak napędzić ster kierunku:

- czy zestawowa dźwignia? - myślałem o innej, np. takiej z przechodzącymi śrubami na przeciwną stroną steru, ale ster jest bardzo szeroki, więc sporo wzrośnie masa,

- popychacz z węgla - mam kształtowniki [] o boku 3 lub 5 mm, przy szacunkowej długości popychacza 80 cm ten 3 mm trochę się wygina. To rozwiązanie wg mnie ma jeden minus - będzie sztywnym połączeniem dźwigni serwa z dźwignią steru i przy gorszym lądowaniu może wyrwać dźwignię ze steru (zębatki serwa są metalowe),

- popychacz z karbowanego bowdena - trudniejszy w montażu bo trzeba go bedzie łapać do boku kadłuba, ale bardziej sprężyste /poddające się/ rozwiązanie. Tutaj serwo może być zamontowane po tej samej stronie co wylot popychacza z kadłuba, przy węglu serwo musi być po przeciwnej stronie.

mechanizm.jpg

dźwignia.jpg

Opublikowano

Ja bym dał bowden, nawet zwykły ze stalowym rdzeniem, do kierunku i tę dźwignię z zestawu. Najmniej kombinacji a w zupełności wystarczy. Czasem nie ma sensu poprawiać fabryki ?

Opublikowano

Dziękuję Krzysztof. kupiłem kiedyś takie podwozie Aero-Naut do szybowców do 3 m rozpiętości. Jego masa to 90 g + wręgi mocujące. Montować je czy jednak tylko stałe podwozie - tutaj kółko ok. 9 g + wręgi.

Macie jakiś patent na prosty układ wręg do montażu stałego koła + ewentualna możliwość wymiany układu jezdnego?

podwozie.jpg

Opublikowano

Ja bym zamontował to podwozie, nawet nie jest jakieś ciężkie, jak tylko zmieścisz aku. W moim ash elektro akurat model najlepiej się wyważał z pakietem w miejscu podwozia więc latał bez bo jednak wersja moto też ważyła swoje.

Stałego podwozia akurat bym nie robił bo mi osobiście się to nie podoba a ew. montaż podobnie jak chowanego; "ramka" mocowana do półwręg.

Ile teraz waży całość z kompletnym napędem?

Opublikowano

Krzysztof, jeśli chodzi Ci o całą masę modelu to jeszcze trudno powiedzieć. Kompletnie wyposażone są tylko skrzydła, nie mam do końca zamontowanego steru kierunku - trzeba wkleić te dwa zawiasy palcowe i je umocnić bo w otworach w balsie juz są prawie luźne. Jeszcze bowden, dźwignia steru kierunku, wręgą za spływem /wycięta i dopasowana/ plus analogiczna przed natarciem. No i mocowanie podwozia i pakietu z odbiornikiem. Wręgę mam ze sklejki 5 warstwowej 3 mm. To co na zdjęciu waży ok. 15 g. Użurować ją jeszcze?

20220104_164446.jpg

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.