robas69 Opublikowano 11 Lutego 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2021 Dziękuję Wam. To robię jak wymyślił producent. Czy Hs 85 MG to nie za duża masa na ogonie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robas69 Opublikowano 16 Marca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2021 Kupiłem silnik z przedłużonym wałem. Przymierzę wręgę silnikową i wyjście wału silnika poza obrys dziobu. Jak w praktyce ustalacie właściwy skłon i wykłon wału? Założę na wał długą rurkę węglową i będzie widać skłon i wykłon, ale jak ustalić ten właściwy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robas69 Opublikowano 2 Sierpnia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2021 Cześć, jak myślicie, że wklejenie prętów węglowych o przekroju pustego kwadratu w dolny pas i na boki kadluba plus poziome rozpórki wzmocnią tą skorupę z laminatu. Myślałem też o zrobieniu wręg że sklejki tylko nie za bardzo wiem jak odrysować przekroje. Mam też drugi problem. Jak przenieść rozstaw otworów i kąt gniazd wkrętów ze statecznika pionowego na poziomy. Oczywiście chodzi o mocowanie tego drugiego na pierwszym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
samolocik Opublikowano 2 Sierpnia 2021 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2021 Otwory w stateczniku poziomym trzeba najpierw zaznaczyć od dołu statecznika i wiercić właśnie od dołu. Zanim zaczniesz wiercić wkręć śrubki w statecznik pionowy, aby zobaczyć pod jakim kątem idą otwory i móc potem pod zbliżonym kątem ustawić wiertarkę. Na początek wierć wiertłem mniejszej średnicy, choćby 2mm aby nie zeszło z zaznaczonych i na punktowanych środków otworów a potem można rozwiercać kolejnymi o większej średnicy. Gdyby coś poszło bardzo nie tak to można otwór zakleić twardym kołkiem i próbować jeszcze raz. Najlepiej poćwiczyć na sucho na jakiejś desce. Jak tak robiłem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
d9Jacek Opublikowano 2 Sierpnia 2021 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2021 Godzinę temu, robas69 napisał: Myślałem też o zrobieniu wręg że sklejki tylko nie za bardzo wiem jak odrysować przekroje. o tak...bardzo przydatne urządzenie https://allegro.pl/oferta/wzornik-szablon-miara-odwzorowania-ksztaltow-xxl-10775256762 Godzinę temu, robas69 napisał: Jak przenieść rozstaw otworów i kąt gniazd wkrętów ze statecznika pionowego na poziomy. Oczywiście chodzi o mocowanie tego drugiego na pierwszym. Vivac np 0,5 mm z naniesiona osia podłużną, przykładasz do statecznika pionowego, musza sie pokrywać osie - ta na stateczniku i ta na kawałku Vivaca- oznaczasz rozstaw otworów. Wiercisz cienkim wiertłęm Otrzymujesz szablon. Pózniej przykładaśz ten szablon to statecznika poziomego, też z zaznaczoną osia , szpilka, igłą czy gwożdziem zaznaczasz połozęnie otworów na stateczniku poziomym - wiercisz i po kłopocie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robas69 Opublikowano 2 Sierpnia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2021 Piotr i Jacek, dziękuję Wam bardzo. Sposób Piotra na wykonanie otworów będzie lepszy bo bracia z południa zamontowali gniazda nie koniecznie prostopadle do osi statecznika poziomego. Na szczęście rzutem na taśmę postanowiłem ich jednak sprawdzić. Latarka w rękę i okazało się, że pod folią są otwory:-). Urządzenie proponowane przez Jacka może być bardzo przydatne. Jak sądzicie - zrobić parę wręg, ażurowanych oczywiscie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojt1125 Opublikowano 3 Sierpnia 2021 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2021 Do przeniesienia kształtu kadłuba na wręgi możesz użyć grubszej cyny, 2-4mm. Jednak wzmacnianie całego kadłuba wręgami i podłużnicami jest moim zdaniem niepotrzebne. Polecam wzmocnić tylko dwa miejsca - okolice natarcia i spływu skrzydła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robas69 Opublikowano 3 Sierpnia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2021 Dzięki Wojtek, skupię się na tych dwóch miejscach. Polecasz jakiś sposób na wzmocnienie tych miejsc oprócz laminowania bo tego nigdy nie robiłem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojt1125 Opublikowano 3 Sierpnia 2021 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2021 No właśnie wręgi, ewentualnie rozpórki. Pracujące przód-tył skrzydła zgniatają kadłub w miejscu natarcia i spływu i chodzi o to, żeby temu przeciwdziałać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robas69 Opublikowano 4 Sierpnia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2021 Wg podpowiedzi Jacka kupilem sprzęt do przenoszenia kształtów. Genialne w swej prostocie. U mnie wersja chińska Rastool. Czy wystarczy mi do poziomego serwo hs 65 mg o sile 1,8 kg? Mam teraz 85 mg, ale to mniejsze jest dwa razy lżejsze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robas69 Opublikowano 14 Grudnia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2021 Ponawiam pytanie. Może ktoś pomoże? Jakie serwo do poziomego 65 mg czy 85 mg? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz_W Opublikowano 20 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2021 Do steru wysokości zdecydowanie mocniejsze ? Miałem już model z dobranymi na styk i źle skończył... Zamiast Hiteca masz o podobnych parametrach SAVOX SH-0255MG i jest lżejsze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robas69 Opublikowano 20 Grudnia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2021 Cześć Łukasz. Już w międzyczasie kupiłem Hs 70 mg w modelemax, ale po podłączeniu burczało jak stary tranzystor. Savox to fajna propozycja tylko szkoda, że producent podaje moment serwa tylko przy napięciu 6 V, przy minimalnym 4,8 V już momentu nie ma. 6 V u mnie nie będzie problemem bo chciałem zasilić elektronikę li-fe bezpośrednio przez odbiornik, ale to napięcie spada w trakcie pracy serw, a będzie ich 6 więc warto by znać moment przy niższym napięciu. Jest jeszcze jeden problem. Savox jest o 3 mm wyższe niż Hs 70 mg. To znaczy, że o 3 mm będzie dalej sięgać do spływu niż Hitec. Czyli będzie mniej miejsca na obrót orczyka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz_W Opublikowano 21 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2021 Podają wartości dla 4,8 V też ? Specifications: Torque @4.8v - 3.1kg/43.1oz-in Torque @6v - 3.9kg/54.2oz-in Speed @4.8v - 0.16 sec/60 deg Speed @6v - 0.13 sec/60 deg Dimensions L x W x H (mm):22.8 x 12.0 x 29.4 Weight: 15.8g Porównując do Hs-70 mg to wymiary mają bardzo zbliżone... Dane techniczne: moment: 2,4 kg (4,8V) / 3,0 kg (6V) prędkość sec/60'': 0,17 (4,8V) / 0,14 (6V) wymiary dł/wys/szer (mm): 23,6x11,6x29 waga (g): 12,5 zębatki: metalowe łożyska: 1 x BB Jakość współczesnych Hiteców jest zupełnie inna niż dawniej, niestety na minus dla tej marki ... Pozdrawiam Ps: Zasilając Li-fe z nominalnym 6,6V można te serwa upalić co już doświadczyłem, naładowany pakiet ma wyższe napięcie i to je dobija. Polecam jednak zastosowac regulator napięcia i wtedy masz stabline 5; 5,5 lub 6V. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robas69 Opublikowano 21 Grudnia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2021 Łukasz, dziękuję. Już zamówiłem. Niestety chyba było grubo po 10:00 i z modelemax ich jeszcze nie wysłali. Jak wcześniej zamawiałem to po godzinie miałem wiadomość, że towar wysłany. Ostatnio w DKD 1 miałem li-fe i serwa pięknie chodziły, ale masz rację - od zakupu miesiąc temu go nie ładowałem. Do Pilatusa wcześniej kupilem beca Jeti więc chyba jednak zostanę przy li-po. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robas69 Opublikowano 3 Stycznia 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2022 Temat serwa steru wysokości załatwiony. Chciałem Was spytać jak napędzić ster kierunku: - czy zestawowa dźwignia? - myślałem o innej, np. takiej z przechodzącymi śrubami na przeciwną stroną steru, ale ster jest bardzo szeroki, więc sporo wzrośnie masa, - popychacz z węgla - mam kształtowniki [] o boku 3 lub 5 mm, przy szacunkowej długości popychacza 80 cm ten 3 mm trochę się wygina. To rozwiązanie wg mnie ma jeden minus - będzie sztywnym połączeniem dźwigni serwa z dźwignią steru i przy gorszym lądowaniu może wyrwać dźwignię ze steru (zębatki serwa są metalowe), - popychacz z karbowanego bowdena - trudniejszy w montażu bo trzeba go bedzie łapać do boku kadłuba, ale bardziej sprężyste /poddające się/ rozwiązanie. Tutaj serwo może być zamontowane po tej samej stronie co wylot popychacza z kadłuba, przy węglu serwo musi być po przeciwnej stronie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Elvis Opublikowano 4 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2022 Ja bym dał bowden, nawet zwykły ze stalowym rdzeniem, do kierunku i tę dźwignię z zestawu. Najmniej kombinacji a w zupełności wystarczy. Czasem nie ma sensu poprawiać fabryki ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robas69 Opublikowano 4 Stycznia 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2022 Dziękuję Krzysztof. kupiłem kiedyś takie podwozie Aero-Naut do szybowców do 3 m rozpiętości. Jego masa to 90 g + wręgi mocujące. Montować je czy jednak tylko stałe podwozie - tutaj kółko ok. 9 g + wręgi. Macie jakiś patent na prosty układ wręg do montażu stałego koła + ewentualna możliwość wymiany układu jezdnego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Elvis Opublikowano 4 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2022 Ja bym zamontował to podwozie, nawet nie jest jakieś ciężkie, jak tylko zmieścisz aku. W moim ash elektro akurat model najlepiej się wyważał z pakietem w miejscu podwozia więc latał bez bo jednak wersja moto też ważyła swoje. Stałego podwozia akurat bym nie robił bo mi osobiście się to nie podoba a ew. montaż podobnie jak chowanego; "ramka" mocowana do półwręg. Ile teraz waży całość z kompletnym napędem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robas69 Opublikowano 4 Stycznia 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2022 Krzysztof, jeśli chodzi Ci o całą masę modelu to jeszcze trudno powiedzieć. Kompletnie wyposażone są tylko skrzydła, nie mam do końca zamontowanego steru kierunku - trzeba wkleić te dwa zawiasy palcowe i je umocnić bo w otworach w balsie juz są prawie luźne. Jeszcze bowden, dźwignia steru kierunku, wręgą za spływem /wycięta i dopasowana/ plus analogiczna przed natarciem. No i mocowanie podwozia i pakietu z odbiornikiem. Wręgę mam ze sklejki 5 warstwowej 3 mm. To co na zdjęciu waży ok. 15 g. Użurować ją jeszcze? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi