Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Pachołek pomalowany.

IMG_20210303_183329.thumb.jpg.57401fae5a5d470e67b4277cdd6a59b8.jpg

 

Zrobiłem dużo innych prac. 4 lampy pozycyjne i pomalowałem, wlutowałem 1 tulejkę do osłony wału, pomalowałem 2 koła ratunkowe, pomalowałem wnętrze dolnego pokładu, dokończyłem piłowanie przewłok.

Opublikowano

Schody robię w ten sposób. Wycinam klocek i robię nacięcia.

IMG_20210305_160857.thumb.jpg.56bac8974ea6317ecd9daebfd138530b.jpg

Tu wyszło w nierównych odstępach. Na nast. zdjęciu nowe i powciskane stopnie.

IMG_20210306_085230.thumb.jpg.cb2d21a0dacfc8440651c8ced1807b2c.jpg

Uszykowane części na 2 sztuki do lutowania. Wcześniej będą poszerzone wcięcia żeby po lutowaniu lekko wyszła całość.

IMG_20210306_092158.thumb.jpg.ace03b7f52547e7b0792ac297a661806.jpg

  • Lubię to 2
Opublikowano

Nie tak od razu. Lutownica 40W okazała się za słaba. 100W dała efekty i schodki polutowane. Wyczyścić i malować. Nie wiem jeszcze jak przymocować do nadbudówki bo mała powierzchnia styków.

IMG_20210307_113355.thumb.jpg.315925866f54b94ad8df46a312eebe43.jpg

 

Uzupełnienie. Na końcach dolutowałem pręciki z drutu miedzianego 0,8 do osadzenia w otworach w pokładzie. Zmieniłem wykończenie górnych końców kątowników.

Te schodki lub drabinka nie wyglądają na bezpieczne. Szczególnie na "wodzie"

  • Lubię to 2
Opublikowano

Stwardnieje czy nie stwardnieje do jutra rana. Odkładane laminowanie. Położyłem 2 warstwy tkaniny 200g. na żywicę LR 285.  Wystarczyło niecałe 50 g żywicy plus utwardzacz. To co zostało rozsmarowałem na wierzchu. Tkanina ładnie się ułożyła. Teraz wisi i niech twardnieje.

IMG_20210308_162614.thumb.jpg.689d5577f4bc2a0bb5d94795213966c8.jpg

  • Lubię to 2
Opublikowano

Jeżeli dałeś odpowiednią ilość utwardzacza będzie twarde. 

Laminowałem dziób samolotu, jest ok.  Dam jeszcze jedna warstwę, będzie kamień  ?

 

Pozdrawiam 

Opublikowano

Minęło 31 godz. i miejscami jeszcze się lepi. Z tego popołudnie i noc był w zimnej piwnicy co spowolniło reakcję. W między czasie malowałem oraz dogiąłem pałąki i przylutowałem po 1 podporze.

Opublikowano

żywica zjada styropian, ja kadłub robiłem z płyt xps

ale wcześniej na kawałku zrobiłem próbę i ostatecznie przed malowaniem żywicą 

kadłub pokryłem klejem do kasetonów styropianowych

po wyschnięciu zrobiła się wystarczająca cienka warstwa kleju

na którą nałożyłem żywicę bez tkaniny, na to lakier i tak pływam - skorupa twarda

Opublikowano

Stosując epidiany ze styropianem nic się nie działo. Teraz pierwszy raz zastosowałem żywicę LR 285. Szpachlówka zrobi swoje a praca dalej trwa. Tym razem łoże z klocków do silnika i mocowanie serwa i steru.

IMG_20210311_163830.thumb.jpg.0a02abb57b0a4d3606881ff51b25c225.jpg

 

IMG_20210311_163850.thumb.jpg.58dd90df9042ebc15d865bb3cfa1e3db.jpg

 

IMG_20210311_163929.thumb.jpg.4ba362c1e82eec1e04dfb5bb168fe33c.jpg

 

Opublikowano

Żywice epoksydowe oparte na bazie Epidianu 5 czyli między innymi E-51, 52, 53 mają różne modyfikatory. Najbardziej popularny E-53 to nic innego jak E-5 z dodatkiem styrenu. I to właśnie styren jest odpowiedzialny za rozpuszczanie spienionego polistyrenu czyli styropianu a nie żywica. Gdybyś zastosował piankę poliuretanową nic by się nie działo, podobnie jak ze spienionym  PCV. Jeżeli zamiast styrenu jako modyfikator zastosować ftalandwubutylu miałbyś E-51 (chyba) i spokój ze styropianem. Można również było okleić kadłub taśma pakową i na tym wylaminować poszycie.Epidian -5 nie posiada modyfikatorów i też nie wchodzi w reakcję ze styropianem. Miałbyś tę samą robotę z wykończeniem powierzchni a dużo pojemniejsze wnętrze, chyba że zależało Ci na stworzeniu komór wypornościowych. To by tłumaczyło obecność styropianu. W dużym szkutnictwie do wypieniania komór wypornościowych nigdy nie stosowano styropianu, zawsze piankę poliuretanową. Trochę niepokoi mnie długi czas żelowania żywicy, nawet uwzględniając stosunkowo niską temperaturę. Nawet w kilkunastu stopniach (na plusie) po 24 h laminat nie powinien się kleić. Swoją drogą L-285 powinna być obrabiana termicznie, wtedy uzyskuje pełną katalogową wytrzymałość. Inaczej jej stosowanie nie ma sensu. To bardzo dobra żywica,  ale do laminatów opartych na włóknach węglowych lub aramidowych. 

Łączenie zbrojenia szklanego z lakierem uważam za nieporozumienie. I jedno i drugie nie do tego zostały stworzone.

Opublikowano

Ba. Żebym to ja wiedział. Elektryczny to wiemy. Jest z jakiegoś urządzenia, był z przekładnią ale dawała za małe obroty. Ma mały pobór prądu, 250 mA bez obciążenia. Obroty raczej małe ale wystarczające i moc aby pociągnąć 500 mm model. Oryginał pływał z max. prędkością 10 węzłów. Sprawdził się w modelu Nordkap 476.

  • Lubię to 1
Opublikowano

Napisane było jasnozielony i taki jest.

 

Nadbudówka w kadłubie. Przyklejona część pokładu. Coś poziomy nie pasują. Muszę się w to zagłębić.

IMG_20210317_090410.thumb.jpg.c554dbfa237e9a79574a81f037add9cd.jpg

 

W oczekiwaniu przed szpitalem dokończyłem 2 koła ratunkowe a następne 3 po przyjeździe do domu.

IMG_20210317_112618.thumb.jpg.415c30517264decc2079f623648d4d1b.jpg

 

  • Lubię to 1
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.