kaczma2 Opublikowano 3 Marca 2021 Autor Opublikowano 3 Marca 2021 Pachołek pomalowany. Zrobiłem dużo innych prac. 4 lampy pozycyjne i pomalowałem, wlutowałem 1 tulejkę do osłony wału, pomalowałem 2 koła ratunkowe, pomalowałem wnętrze dolnego pokładu, dokończyłem piłowanie przewłok.
kaczma2 Opublikowano 4 Marca 2021 Autor Opublikowano 4 Marca 2021 Po wstawieniu. Brakuje tylko schodków. 1
kaczma2 Opublikowano 6 Marca 2021 Autor Opublikowano 6 Marca 2021 Schody robię w ten sposób. Wycinam klocek i robię nacięcia. Tu wyszło w nierównych odstępach. Na nast. zdjęciu nowe i powciskane stopnie. Uszykowane części na 2 sztuki do lutowania. Wcześniej będą poszerzone wcięcia żeby po lutowaniu lekko wyszła całość. 2
kaczma2 Opublikowano 7 Marca 2021 Autor Opublikowano 7 Marca 2021 Nie tak od razu. Lutownica 40W okazała się za słaba. 100W dała efekty i schodki polutowane. Wyczyścić i malować. Nie wiem jeszcze jak przymocować do nadbudówki bo mała powierzchnia styków. Uzupełnienie. Na końcach dolutowałem pręciki z drutu miedzianego 0,8 do osadzenia w otworach w pokładzie. Zmieniłem wykończenie górnych końców kątowników. Te schodki lub drabinka nie wyglądają na bezpieczne. Szczególnie na "wodzie" 2
kaczma2 Opublikowano 8 Marca 2021 Autor Opublikowano 8 Marca 2021 Stwardnieje czy nie stwardnieje do jutra rana. Odkładane laminowanie. Położyłem 2 warstwy tkaniny 200g. na żywicę LR 285. Wystarczyło niecałe 50 g żywicy plus utwardzacz. To co zostało rozsmarowałem na wierzchu. Tkanina ładnie się ułożyła. Teraz wisi i niech twardnieje. 2
pawel4090 Opublikowano 9 Marca 2021 Opublikowano 9 Marca 2021 Jeżeli dałeś odpowiednią ilość utwardzacza będzie twarde. Laminowałem dziób samolotu, jest ok. Dam jeszcze jedna warstwę, będzie kamień ? Pozdrawiam
kaczma2 Opublikowano 9 Marca 2021 Autor Opublikowano 9 Marca 2021 Minęło 31 godz. i miejscami jeszcze się lepi. Z tego popołudnie i noc był w zimnej piwnicy co spowolniło reakcję. W między czasie malowałem oraz dogiąłem pałąki i przylutowałem po 1 podporze.
kaczma2 Opublikowano 10 Marca 2021 Autor Opublikowano 10 Marca 2021 W końcu laminat się nie klei. Tak jakby styropian trochę siadł od żywicy. Obciąłem nadmiar i wsunąłem wał. 3
J-23 Opublikowano 10 Marca 2021 Opublikowano 10 Marca 2021 żywica zjada styropian, ja kadłub robiłem z płyt xps ale wcześniej na kawałku zrobiłem próbę i ostatecznie przed malowaniem żywicą kadłub pokryłem klejem do kasetonów styropianowych po wyschnięciu zrobiła się wystarczająca cienka warstwa kleju na którą nałożyłem żywicę bez tkaniny, na to lakier i tak pływam - skorupa twarda
kaczma2 Opublikowano 11 Marca 2021 Autor Opublikowano 11 Marca 2021 Stosując epidiany ze styropianem nic się nie działo. Teraz pierwszy raz zastosowałem żywicę LR 285. Szpachlówka zrobi swoje a praca dalej trwa. Tym razem łoże z klocków do silnika i mocowanie serwa i steru.
skipper Opublikowano 11 Marca 2021 Opublikowano 11 Marca 2021 Żywice epoksydowe oparte na bazie Epidianu 5 czyli między innymi E-51, 52, 53 mają różne modyfikatory. Najbardziej popularny E-53 to nic innego jak E-5 z dodatkiem styrenu. I to właśnie styren jest odpowiedzialny za rozpuszczanie spienionego polistyrenu czyli styropianu a nie żywica. Gdybyś zastosował piankę poliuretanową nic by się nie działo, podobnie jak ze spienionym PCV. Jeżeli zamiast styrenu jako modyfikator zastosować ftalandwubutylu miałbyś E-51 (chyba) i spokój ze styropianem. Można również było okleić kadłub taśma pakową i na tym wylaminować poszycie.Epidian -5 nie posiada modyfikatorów i też nie wchodzi w reakcję ze styropianem. Miałbyś tę samą robotę z wykończeniem powierzchni a dużo pojemniejsze wnętrze, chyba że zależało Ci na stworzeniu komór wypornościowych. To by tłumaczyło obecność styropianu. W dużym szkutnictwie do wypieniania komór wypornościowych nigdy nie stosowano styropianu, zawsze piankę poliuretanową. Trochę niepokoi mnie długi czas żelowania żywicy, nawet uwzględniając stosunkowo niską temperaturę. Nawet w kilkunastu stopniach (na plusie) po 24 h laminat nie powinien się kleić. Swoją drogą L-285 powinna być obrabiana termicznie, wtedy uzyskuje pełną katalogową wytrzymałość. Inaczej jej stosowanie nie ma sensu. To bardzo dobra żywica, ale do laminatów opartych na włóknach węglowych lub aramidowych. Łączenie zbrojenia szklanego z lakierem uważam za nieporozumienie. I jedno i drugie nie do tego zostały stworzone.
kaczma2 Opublikowano 12 Marca 2021 Autor Opublikowano 12 Marca 2021 Silnik dopasowany, przykręcony. Ładnie kręci. Dużo czasu zajęło dopasowanie nadbudówki do kadłuba, w głąb. 1
kaczma2 Opublikowano 13 Marca 2021 Autor Opublikowano 13 Marca 2021 Ba. Żebym to ja wiedział. Elektryczny to wiemy. Jest z jakiegoś urządzenia, był z przekładnią ale dawała za małe obroty. Ma mały pobór prądu, 250 mA bez obciążenia. Obroty raczej małe ale wystarczające i moc aby pociągnąć 500 mm model. Oryginał pływał z max. prędkością 10 węzłów. Sprawdził się w modelu Nordkap 476. 1
kaczma2 Opublikowano 15 Marca 2021 Autor Opublikowano 15 Marca 2021 Taka przymiarka jak będzie wyglądać nadbudówka. Kadłub w trakcie szpachlowania i szlifowania. 3
Ejdzjan Opublikowano 16 Marca 2021 Opublikowano 16 Marca 2021 Wygląda super ale ten kolor zielony nie jest troszkę za jasny ?? Czy tak zdjęcie wyszło tylko.?
kaczma2 Opublikowano 17 Marca 2021 Autor Opublikowano 17 Marca 2021 Napisane było jasnozielony i taki jest. Nadbudówka w kadłubie. Przyklejona część pokładu. Coś poziomy nie pasują. Muszę się w to zagłębić. W oczekiwaniu przed szpitalem dokończyłem 2 koła ratunkowe a następne 3 po przyjeździe do domu. 1
fordson Opublikowano 17 Marca 2021 Opublikowano 17 Marca 2021 Szpital nic przyjemnego. Dużo zdrowia życzę . . .
Rekomendowane odpowiedzi