Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Tomek nie wiem co Ci odpowiedzieć bo zupełnie nie mam pojęcia co to jest k o t w i t a c j a - nawet w necie nie znalazłem.

 

Jeśli jednak chodziło ci o zjawisko k a w i t a c j i to najogólniej jest to "łapanie" powietrza przez śrubę i pracuje ona wtedy w powietrzu - dosłownie!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Jeśli jednak chodziło ci o zjawisko k a w i t a c j i to najogólniej jest to "łapanie" powietrza przez śrubę i pracuje ona wtedy w powietrzu - dosłownie!!!

 

 

 

Ho ho to musiał ci się nieżle rozkrecic , pewnikiem najechałeś na Nessie i sruba trafiła w próżnię :bounce:

 

A tak faktycznie to jest to zjawisko zrywania opływu wody wzdłuż łopatek śruby związane z jej gęstością (wystepuje głównie przy napędach wysokoobrotowych) i jak to napisał Fokker śruba zaczyna pracowa w powietrzutracąc tym samym sprawnośc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zjawisko kawitacji pojawia się przy bardzo wysokich obrotach śruby i spowodowane jest jonizacją wody co daje nam odpychanie cząsteczek wody od śruby lub innych przedmiotów, dwa takie same bieguny się po prostu odpychają i jest problem, ale ten problem, może nie wszyscy wiedzą wykorzystali Rosjanie do swoich łodzi podwodnych i torped, poprzez jonizację wody przed płynącym obiektem powstaje wlaśnie zjawisko kawitacji i taka łódź lub torpeda ma nie 50 mil/h a 100mil/h bo po prostu porusza się w mniej gęstym środowisku jak woda. ZROZUMIELIŚCIE?????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Zjawisko kawitacji pojawia się przy bardzo wysokich obrotach śruby i spowodowane jest jonizacją wody co daje nam odpychanie cząsteczek wody od śruby lub innych przedmiotów, dwa takie same bieguny się po prostu odpychają i jest problem, ale ten problem, może nie wszyscy wiedzą wykorzystali Rosjanie do swoich łodzi podwodnych i torped, poprzez jonizację wody przed płynącym obiektem powstaje wlaśnie zjawisko kawitacji i taka łódź lub torpeda ma nie 50 mil/h a 100mil/h bo po prostu porusza się w mniej gęstym środowisku jak woda. ZROZUMIELIŚCIE?????

 

Doczytałem na innym forum szkutniczym i o jonizacji nie wspominali, tylko faktycznie chodzi o zerwanie opływu wokół łopatek śruby na stronie ssącej poruszającej się ze zbyt dużą prędkościa, w gęstym ośrodku jakim jest woda. Tak po chłopsku to nie nadąża ona napływac ( bo i sruba nie ma takiego całkowicie postępu jak jej skok rzeczywisty- istnieje pewien poślizg) i przed śrubą zamiast wody zaczyna gromadzic się powietrze , a w związku z tym zaczyna ona pracowac ona w rzadszym ośrodku i traci sprawnośc.

Niestety występuje tu konflikt pomiędzy możliwością zwiększenia osiagów , a wielkością śruby ( większa jak śmigło daje ciąg większy), ale są granice powyżej której w danym przypadku nie można jej już powiększac , więc jedyna możliwośc ucieczki w zwiększenie jej obrotów , ale też tylko do pewnych granic ( kawitacja )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam zjawisko kawitacji a to co występowalo u ciebie to są dwa różne zjawiska ,przy dużych prędkościach śruby na styku wody i powierzchni łopat powstają pęcherzyki próżni którepowodują odrywanie cząstek metalu od powierzchni to tak pokrótce ,natomiast zjawisko które wystąpiło u ciebie tj.pomimo obrotów zanik ciągu występuje gdy łopaty mają różny skok i jedna łopata ''zabiera'' wodę dla drugiej ot i co .pozdrawiam :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Symon 5 znaczy, że firma sprzedaje buble? Jedna łopata nierówna drugiej. Z całym szacunkiem ale jesteś w całkowitym błędzie co do mego zjawiska - zaniku ciągu. Co do kawitacji to masz rację z cząsteczkami. Po dałożeniu płaskiej powierzchni na burcie zjawisko zniknęło, mimo iż cały czas na tych samych śrubach. A to już przeczy twej teorii. Wrzuce fotke jak to rozwiązałem.

 

 

kuter005gw2.jpg

 

Płetwa jest ruchoma bo regulowałem jej kąt serwem, ale nie zdało to egzaminu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ze śrubami potrafi tak po prostu być szczególnie gdy są własnoręcznie wykonywane ,a jako że robię takie stateczki co pływają w ślizgu to coś nieco wiem ,a ze zdjęcia wynika że u ciebie była jeszcze inna sprawa ,kiedyś w ślizgach takie płetwy na rufie były częściej spotykane ale wybacz świadczyły o tym że łudeczka jest do ....... a poza tym zapraszam na strone poświęconą takim stateczkom http://www.fsrv.wroclaw.pl/ lub http://www.fsrvho.republika.pl/ pozdrawiam :D :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.