Skocz do zawartości

Holownik Wilga


Bubus1940

Rekomendowane odpowiedzi

Doświadczenia w holowaniu szybowców nie mam. Miałem wcześniej holownika 3,3 m z silnikiem 111cc 2T ale holowałem nim jedynie flagę 5m. Kolega kończy model szybowca. Waga ma wynosić ok 10 kg. Problem jest  w tym, że żaden z nas nie ma doświadczenia w holowaniu. Oglądałem kilka filmów. Wydaje mi się, że w pierwszej kolejności powinien poderwać się szybowiec. Jeżeli ktoś ma jakieś sugestie, to bardzo proszę o ich napisanie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzegorz poproś chłopaków z Rudy Śląskiej to wyjadacze w tej dziedzinie .

A sam mam pytanie mamy dwa holowniki  kolega ma wilgę w skali 1-3,5 o rozpiętości 3,5m 21kilo wagi napędza go MVVS 116cm ile ten może pociągnąć tak z doświadczenia wylataczy. 

Ja mam natomiast 5mtrowego szybowca w klasie  trangle GPS 8kilo do startu z napędem na 6S który ma już wyczep ale nie ma podwozia a kadłub chudziutki.  Jak tym startować za holownikiem,  zastanawiam się nad przykręconym kółkiem do boków kadłuba może macie lepsze rozwiązanie. Może z brzucha ale wysokość kadłuba to 7cm do spodu skrzydła prosty centropłat z uszami. 

 

 

Ps; Fajnie Grzegorz żeś założył ten temat coraz modniejsza zabawa w Polsce,  bardzo rozwinięta na zachodzie i południu Europy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie się czyta wylataczy krótko i zwięźle. Krzysztof te wózki to te same co do startu na śmigle czy niższe i specjalnie robione może jakieś zdjęcie poglądowe. Coś takiego chcę cholować 8kg 5m 225

dł. Mam tam napęd rakietę ale trenować holowanie warto.

select u jędrusia.jpg

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.04.2021 o 15:57, elpazo napisał:

Ja mam natomiast 5mtrowego szybowca w klasie  trangle GPS 8kilo do startu z napędem na 6S

Panie Władku a  ten model to Select  oblatywany na pikniku w Jeżowie czy to coś nowego? Bo na zdjęciu nie widać dokładnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć Arek tak to ten sam jedno co to mu dorobiłem wyczep dla holownika bo mamy już dwa holowniki Andrzej ma już oblataną Wilgę. 

 

Arek jak to powiadają panowie wyginęli w Powstaniu Warszawskim tu jesteśmy po imieniu. Wtedy czuję się młodszy o te parę lat. ?

 

Krzysztof a widziałeś start z takiego wózka za holownikiem ???? bo mi się wydaje że spadnie z niego ale brak mi doświadczenia więc to tylko moje obawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, elpazo napisał:

Arek jak to powiadają panowie wyginęli w Powstaniu Warszawskim tu jesteśmy po imieniu

A , dziękuję w takim razie czuję sie zaszczycony :) bo Jesteś w modelarstwie człowiekiem legendą zwłaszcza w FSR . Wychowałem się na Twoich artykułach w "Modelarzu"

Pamiętam oblot Selecta: Pięknie lata tak duży model być może kiedyś również sobie taki piękny model sprawię....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.04.2021 o 21:45, elpazo napisał:

Krzysztof a widziałeś start z takiego wózka za holownikiem ???? bo mi się wydaje że spadnie z niego ale brak mi doświadczenia więc to tylko moje obawy.

 

W temacie wózka startowego...

Mamy kilka wariantów wózka i nie zdarzyło sie by model spadł z niego podczas normalnego startu, raczej wychodzi w powietrze po kilku metrach. Jest natomiast inny problem. Przy usterzeniu T  nic się  nie dzieje, natomiast przy klasycznym krzyżowym można uszkodzić lub wręcz urwać ogon o wózek. Ostatnio tak kolega Muchę 100 uszkodził bo trafił stateczniiem w krawędź wózka. Ja za to jednego razu urwałem cały statecznik od Foxa... 

Przy szybkich modelach małe klapy pomagają sie oderwać i zdecydowanie kąt wznoszenia na holu poprawiają.

Hole mamy 20 do 25 metrów z bezpiecznikami w postaci pętelek z żyłki pk obu stronach.

Pozdrawiam ;)

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje Łukasz za tą informację i jeszcze jedno pytanie czy wytrzymałość linki musi być ponad 100kg dla modelu 8kg.

 mam linkę wędkarską na suma 80kg na zerwanie wedle producenta na to trzeba patrzyć przez palce ale mimo wszystko to bardzo silne linki. Japońskie Dynema. Ryzykować ??????

Na którymś forum zagranicznym czytałem ze używają plecionkę przyponową 150kg dla modeli do 25kg.

 

Zrobię wózek z długim tyłem ściętym na długi klin aby się ześlizgnął SW w razie zahaczenia, i rozstaw osi się wydłuży. dzięki za informacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, elpazo napisał:

mam linkę wędkarską na suma 80kg na zerwanie wedle producenta na to trzeba patrzyć przez palce ale mimo wszystko to bardzo silne linki. Japońskie Dynema. Ryzykować ??????

Władku , wtącę się trochę : nie mam doświadczenia w holowaniu ale myślę ,że lepiej jak linka będzie elastyczna , nie będzie tak szarpało od holówki.Pytanie czy wytrzyma...80kg ?

myślę,że powinno. Osobiście bałbym się latać na plecionce. One są jednak dużo mniej rozciągliwe.

Pozdrawiam i życzę udanych lotów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Arek to nie tak do końca mam zero praktyki ale wyczytałem że linka nie może być elastyczna tak podają praktycy. za 1,5 miesiąca wszystko się wyjaśni i się napatrzymy na asiorów . Do Jeżowa wybiera się dużo asiorów od holowania jak i holowanych. Arek to fajne widowisko nie przegap zlotu.

mój hol 30m 29m linki zakończone lotką od badmintona piórkowe, krętlik i 0,8 m zyłki 1mm z klipsem zatrzaskowym. 

 na początku chcę za łożyć  1,3m koszulki silikonowej aby mi się nie  wplątała w szczeliny sterów SW,SK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, elpazo napisał:

 

 mam linkę wędkarską na suma 80kg na zerwanie wedle producenta na to trzeba patrzyć przez palce ale mimo wszystko to bardzo silne linki. Japońskie Dynema. Ryzykować ??????

.

To chyba będzie pierwsze holowanie w Polsce na takiej lince.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, elpazo napisał:

to nie tak do końca mam zero praktyki ale wyczytałem że linka nie może być elastyczna tak podają praktycy.

A widzisz ja myślałem ,że powinno być odwrotnie. Tak myślałem sobie ,że elastyczność holu wytłumia różne szarpnięcia i ewentualne  błędy w sterowaniu. Ale skoro praktycznie to się nie sprawdza to lepiej tak nie robić i stosować się do rad doświadczonych pilotów. Zlotu mam nadzieję nie przegapić no chyba ,że w firmie  nie dadzą urlopu . A w weekendy niestety również pracuję.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie do Franciszka co ma na myśli, pisząc że będzie to pierwsze holowanie  w Polsce na takiej lince, może ma na myśli  ze zarazem ostatnie ?????.  mam jednak takie przemyślenia skoro w nurcie na takiej lince da się wyholować  suma ponad 100kg który walczy o życie  szarpie bardzo mocno owija się szoruje po dnie i tak pada na brzegu to szybowiec 8kg nie da takiego obciążenia . Niemcy i Austryjacy używają sumowej linki przyponowej  150kg do szybowców 25kg i jakoś dają radę. Ja wiem że u nas używa się linek budowlanych z Castoramy  2-3mm średnicy. i wszystko gra.

 dobrze by był gdyby fachowcy od holowania wypowiedzieli się w tej kwestii  na pewno bezwładność i rozmiar szybowca robi swoje ale czy aż tak mocno???

 

Ps . w 1966r latałem szybowcem który był holowany na 300m jednym kanałem z holu  cienkiej linki która o  lata świetlne była słabsza od dzisiejszych wynalazków  3,5m prawie 5kg wagi szedł w górę aż skrzydła trzeszczały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, elpazo napisał:

 

 mam linkę wędkarską na suma 80kg na zerwanie wedle producenta na to trzeba patrzyć przez palce ale mimo wszystko to bardzo silne linki. Japońskie Dynema. Ryzykować ??????

.

To chyba będzie pierwsze holowanie w Polsce na takiej lince.

Bo nie widziałem nigdy , żeby ktoś holował na lince wędkarskiej , zawsze używano linki z Castoramy.  Jedynie zaczepy są z linki wędkarskiej , by łatwiej było zaczepić .

Ale czemu nie można spróbować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.