wojtek-a Opublikowano 22 Maja 2021 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2021 Opcja nr 1 wydaje sie najlepsza. Silnik o podobnych parametrach mozna wyrwac za psi grosz. Zawsze sie pozniej przyda jakby co. Stary tez bedzie mozna pewnego dnia wykorzystac... edit: jesli ten gwintowany wal jest przykrecany, to zazwyczaj, po odkreceniu go, da sie przesunac do przodu glowny wal silnika. Tylko pytanie jakiej jest srednicy i czy w tym motorze sie rzeczywiscie da..? edit 2?: aaa, kupiles kolpak z piasta na wal 5 mm i chcialbys go wykorzystac... troche lipa bo z ta srednica walu to juz sa silniki troche za potezne do tego modelu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ziaja Opublikowano 23 Maja 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2021 Mam mieć od jednego z kolegów z forum silnik REELY R25 ,1000kV , 220 W .Mam nadzieję, że może pociągnąć śmigło 10 x6 . Na Allegro są też niedrogie silniki np. Redox Brushless 650/1000 . Jak widać , z myślenia o dostosowaniu mocowania zaciskowego śmigła na gwintowanym wale zmierzam nieuchronnie w kierunku wymiany silnika, bo trudno o wymianę wału w oryginalnym silniku. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtek-a Opublikowano 23 Maja 2021 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2021 Silnik OK do tego modelu . Z pakietem 3S i z twoim smiglem bedzie dobrze... Tylko z tego co wypatrzylem w necie on ma tez przykrecana piaste z gwintem. Nie znalazlem jaka ma srednice walu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziobak Opublikowano 24 Maja 2021 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2021 A nie prościej wymienić wał w silniku?? Z tego co napisałeś ,wał ma 5 mm ,cena takiego walu to raptem 13-15 zł https://sklep.modelarnia.pl/p7647,os-wal-silnika-ray-c3536-5mm.html https://sklep.modelarnia.pl/p15822,os-wal-silnika-ray-c3530-5mm.html https://sklep.modelarnia.pl/p7652,os-wal-silnika-ray-g2-c3548-5mm.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ziaja Opublikowano 24 Maja 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2021 Widzisz, wał gwintowany (M5) jest zamocowany do piasty i przykręcony 4 wkrętami do wirnika silnika ,jak na zdjęciu .Jak mam wymienić wał na inny ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jerzy_R Opublikowano 24 Maja 2021 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2021 A z tego zestawu nie przypasował by: http://www.nastik.pl/zestaw-piast-c35303536-p-6326.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mar_io Opublikowano 24 Maja 2021 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2021 Skoro masz przykręcaną piastę do części obrotowej silnika to z drugiej strony nie wystaje Ci wał? nie łatwiej jest dorobić nową wręgę i obrócić silnik o 180 stopni? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ziaja Opublikowano 24 Maja 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2021 Niestety , z tyłu oś nie wystaje. Zestaw piasty którą proponuje nJerzy_R to też z wałem gwintowanym tyle,że M6 . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ziaja Opublikowano 3 Czerwca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2021 Na razie zmodyfikowałem oryginalną piastę , tj. poszerzyłem mocowanie łopat z 6 mm do 8 mm . Próba na ziemi , przy maksymalnych obrotach wypadła pomyślnie . Mam nadzieję, że w locie nie będzie niespodzianek . Poniżej zdjęcie z modyfikacji tj .starego kołpaka i piasty z nowymi łopatkami Graupnera . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ziaja Opublikowano 21 Października 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Października 2021 No i niestety , przy kolejnej próbie na max. obrotach (na ziemi) odleciała jedna z łopat.Jarzmo mocowania , pocienione do łopat Graupnera (8mm) nie wytrzymało .Ostatecznie zleciłem zeszlifowanie wału silnika z M5 do fi 4mm.Dokupione, nowe mocowanie na zacisk trzyma .Teraz pozostała ostateczna próba w locie, ale muszę czekać na bezwietrzną pogodę .Mam nadzieję,że to kończy temat mocowania zaciskowego na gwintowanej osi.Mam teraz nowe śmigło z możliwością dokupienia typowych (8mm) łopat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysztof7501 Opublikowano 22 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2022 Temat trochę stary, ale dopiero teraz przypadkowo go odkryłem, więc chciałbym przedstawić, jak ja rozwiązałem ten problem. Po prostu użyłem tulejki piasty kołpaka na oś 5 mm i pasuje idealnie. Dodam, że na ogół piasty mają tylko jedno nacięcie, a ja wykonuję dodatkowo drugie pod kątem 90 st. aby poprawić sprężystość. Dodatkowo zwiększam głębokość nacięć o ok. 2 mm. Dzięki temu zacisk na wale jest dużo mocniejszy przy użyciu mniejszej siły dokręcania. Poza tym w razie potrzeby usuwam występ w stożkowym otworze piasty, ponieważ może on ograniczać ruch tulejki zaciskowej, przez co pomimo silnego dokręcenia piasta nie będzie wystarczająco mocno zaciśnięta na wale. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi