Skocz do zawartości

Holownik projektu 90600


Rekomendowane odpowiedzi

Tak..... podobnie jak twierdziłeś kiedyś że wsteczny bieg jest niepotrzebny w modelu redukcyjnym....tylko na siłę ciągu wpływ ma nie tylko rzeczona śruba i dysza , fakt że do przodu jest swobodny wyrzut wody z dyszy . Na wstecz jest zaburzony przez kształt kadłuba. W przypadku KH 200 sprawa wygląda tak że on ma napęd taki w tunelu.....Kaczma czyl ty widziałeś kiedyś z bliska część  podwodną KH200 ?. Ja tak bo u mnie w moim miejscu pracy jest takowy .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KH200 to nie mój wymysł. Tylko, jak pisałem, przekopiowałem  taką wypowiedź. 

Cezary przeczytaj w wikipedii o dyszy Korta. Na rysunku jaki przekrój ma pierścień. I pomyśl po co głowica ma możliwość obrotu 360 stopni. Jak będzie obrócona o 180 stopni to ciąg będzie taki sam. Może odmiennie rozumiemy bieg wsteczny. Mi chodziło o odwrotne obroty śruby i o czym wcześniej pisałem.

 

Zrobiłem napęd i mechanizm kierunku. Przez to, że osie w kolumnie są obok siebie oddziaływują na siebie wzajemnie. Widać to orczyku serwa, na luzie. Może pod "napięciem" tego nie będzie. Wychylenie głowicy serwem jest ponad 90 stopni. Wszystko działa i wkrótce próba w wodzie. Także szczelności.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, cezar65 napisał:

Nie stwierdziłem aby śruba pracująca w dyszy korta czy jak kto woli w pierścieniu osłonowym miała na biegu wstecznym mniejszy ciąg.....niby czemu by miała mieć mniejszy ciąg?

 

Pierścień osłonowy nie ma wpływu jeżeli jest symetryczny.

Dysza Korta w związku z tym, że jej zasada opiera się na różnicy ciśnień ma wpływ. Tylko pozostaje pytanie czy przy naszych skalach / wymiarach będzie miała wpływ i na tym oparłem pytanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

E....tu już wchodzimy w hydrodynamikę....budujmy te swoje modele i niech każdy robi dysze czy pierścienie osłonowe tak jak uważa.... . W jednostkach wyposażonych w dyszę i śrubę nastawną , np. w holownikach uciąg jest w obie strony taki sam.... .

Tak Kaziu...widziałem przekrój dyszy ma min. krawędż natarcia i spływu , tak jak profil skrzydła w samolocie. Jest też stożkowata .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda jak napęd przeciwbieżny, stosowany też w śmigłach samolotowych itp.. Zdaję się, że zwiększa to wydajność napędu :).
W sumie chyba może też niwelować przechylanie od momentu obrotowego, ale nie wiem czy w dużym statku jest to ważne/odczuwalne.

 

EDIT: Ach kurczę, teraz widzę, że to jest "stałe", a pewnie o napęd przeciwbieżny byś nie pytał :P.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ostatnio często można spotkać ofertę małych regulatorów obrotów dwukierunkowych 10,20, 30 A z cienkimi czerwonymi przewodami. Wstawiłem taki, według sprzedawcy 30A do modelu. Oczywiście zmieniłem najpierw wtyczkę na Dean T. Podłączyłem do silnika od małej wkrętarki ( na luzie 2A) i po krótkiej pracy robi się ciepły. Zastanawiam się czy te cienkie przewody są wystarczające na większe prądy, choćby 15A. W necie nie znalazłem obliczeń na takie małe napięcia.

 

Zrobiłem podsumowanie wykonanych modeli od sierpnia 2003. Naliczyłem 15 modeli statków, 2 ślizgi, 2 RG 65, 2 Footy Class.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.