Skocz do zawartości

Extra 300 z Extreme flight


Rekomendowane odpowiedzi

No niby tak Meloow :D Ale nie wiadomo jak to wyjdzie bo jeszcze zapewne będę musiał obciążyć ogon dla wyważenia.

 

Czy ktoś mi jest w stanie powiedz jak umieścić zbiornik paliwa względem gaźnika ??

Silnik będę mocował tłokiem w dół, a w tedy gaźnik będzie zdecydowanie niżej niż korek zbiornika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 224
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Z ciekawości przed chwilą policzyłem teoretyczną wagę modelu :D

i tak:

 

model: 1500 g (dokładnie 1422g )

silnik: 635 g

serwa: 170 g

odbiornik: 38 g

pakiet zasilający: 124 g

 

Całość: 2467 g :faja:

Oczywiście do tego należy doliczyć wagę paliwa, co daje w zaokrągleniu 2,8 kg do lotu !!

 

Teraz sam jestem ciekaw na ile wyjdzie gotowy do lotu...

Dolicz łoże silnik pod 15ccm waży dobre 70g + srubki i masz jeszcze prawie 100g wliczając do tego snapy one też swoje ważą.Takie pierdołki nabijają swoje a o nich sie zapomina potem stawiasz model na wage i :shock:

 

 

DJDIT Wiem wiem to twoje słowa :D:D:D ale racja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Początkiem zeszłego weekendu udało mi się dorwać parę potrzebnych elementów :mrgreen:

Wszystkie kable są wymienione, stare kable są wyrwane, wszystko dokładnie polutowane, zaizolowane, pospinane, i znalazły się zmiany :) Spędziłem przy tym kilka godzin, ale teraz elektronika że mucha nie siada :rotfl:

 

Ogólny rzut okiem :)

 

hpim2132do2.th.jpg

 

Wszystkie kable przeniosłem na jedną stronę kadłuba, drugą stroną chce puścić antenę.

No i nie ma CA, wszystko poprzyczepiałem na paskach zaciskowych.

 

Największe problemy miałem z reversem do jednego serwa od wysokości, ponieważ po odcięciu zepsutych przez siebie kabli zostało ich nie za wiele (ok 5 mm), ale sobie poradziłem :D

 

hpim2131es4.th.jpg

 

Revers też jest przyczepiony paskiem zaciskowym do kawałka dodatkowo wklejonej listewki sosnowej :) W efekcie jest bardzo dobry dostęp do trymera reversu, wcześniej gdy revers był za owiewką regulacja była dość problematyczna.

 

Kolejną znaczącą zmianą jest przesunięcie pakietu do tyłu -> decyzje podjąłem po przemyśleniu uwag dotyczących wagi modelu. To nie wiele, ale zawsze coś :) Do mocowania pakietu musiałem dorobić "łoże" z listewki sosnowej.

 

hpim2133cl1.th.jpg

 

Remont nie oszczędził modelu i pozostawił po sobie ślady, np kawałek, ok 3-4 cm starego kabla, którego nie mogłem usunąć nie narażając modelu na zniszczenie. (po lewej)

 

hpim2137qw4.th.jpg

 

W sumie oprócz drażniącego mnie kawałka kabla, w kilku miejscach pozostały kawałki izolacji i lub uszkodzenia balsowej ściany za owiewką. Ale nic poważnego ;D

 

W razie postępu prac, wciąż będę wrzucał foty :mrgreen:

Pozdrawiam !!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie myślałeś, żeby zastąpić ciężki pakiet NiCd sporo lżejszym pakietem Li-pol i do tego jakiś prosty układ BEC? Pozwoliło by to na zaoszczędzenie jakichś 40g a może i więcej.

Ja w swoim modelu zainstalowałem pakiet Li-pol 3E Model 1200mah (waży z tego co pamiętam ok.52 gram) i do tego BEC-a Turnigy http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=6233&Product_Name=TURNIGY_8-15A_UBEC_for_Lipoly

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Moj maluszek wazy do lotu cale 2,8 kg. Jak widac na fotce model jest z pilotem ;) jakby moglo go nie byc ;) a kto by wtedy latal ?? hmmmm ;)

 

Dane:

 

- Silnik SAITO FA-82a Golden Knight

- Serwa, 4x HS-5245MG, 1x HS-5625MG, 1x HS-82MG

- Futaba GH-1 pokładowy system żarzenia świecy

- POWERBOX system Digi-Switch

- Li-Pol 7.4V 1500mAh FlightPower

- Odbiornik Futaba R5114DPS PCM G3 2048

- Zbiornik 300ml

 

 

 

 

 

 

extremeflight.jpg

 

 

extremeflight1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomek ile lotów robisz na tym lipolku 1500 ??

 

Waga całkiem ok jak na zbiorniku 300 i jeszcze kołpaczek czyli zakładając mniejszy zbiornik taki na kilka minut lotu i wywalając kołpak i tego piloto tzb nie tego ze zdjecia obok tylko w kabinie :) jeszcze 150g idzie zbić :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogę potwierdzić model Tomka przepięknie lata

Zgadzam się :) Nie raz też widziałem jak ten model lata (no i pilot też :P) Tylko, że pilot to by sie na niego nie zmieścił stąd pilot na dole model w powietrzu :rotfl:

P.S: Ale mi się ten model podoba :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie do latających tym modelem na spalinie: wzmacnialiście w jakiś sposób windę silnika ??

 

Jakieś dodatkowe elementy typu:

http://rcsklep.pl/product_info.php?cPath=44_81&products_id=636

albo laminat ??

 

Myślę nad tym od jakiegoś czasu i wywnioskowałem że coś by się przydało zrobić, ale mogę się mylić i wole spytać ;D Mam już pewne doświadczenia z moimi genialnymi pomysłami :devil:

 

Pozdrawiam !!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak. Nawet sam producent zaleca wzmocnienie budy do której mocowany jest silnik ze względu na spore wibracje jakie silnik emituje. Na stronie Extreme Flight jest nawet instrukcja jak wzmocnić ten element. Ja w swoim modelu zastosowałem sklejke 1,5mm. Jak byś nie mógł znaleźć to mogę podesłać na maila.

A w zestaw do konwersji na spalinę wchodzi łoże plus zbiornik paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta sama sytuacja jest w modelach sebartu akurat mam su 29 na stole i wg mnie nie chodzi tu gółwnie o wzmocnienie co o zabazpieczenie przed spalinami, olejem który moze sie dostac do modelu.Skrzynka w moim modelu jest pancerna widziałem znacznie delikatniejsze konstrukcje bez żadnych zestawów sklejeczek itp i nie widzę potrzeby wzmacniania sklejką zdecydowałem, że okleje domek balsą 2mm żeby nie nabijac wagi i sikne lakierem w sprayu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.