Chomik Opublikowano 28 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2009 No niby tak Meloow Ale nie wiadomo jak to wyjdzie bo jeszcze zapewne będę musiał obciążyć ogon dla wyważenia. Czy ktoś mi jest w stanie powiedz jak umieścić zbiornik paliwa względem gaźnika ?? Silnik będę mocował tłokiem w dół, a w tedy gaźnik będzie zdecydowanie niżej niż korek zbiornika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek872 Opublikowano 28 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2009 Z ciekawości przed chwilą policzyłem teoretyczną wagę modelu i tak: model: 1500 g (dokładnie 1422g ) silnik: 635 g serwa: 170 g odbiornik: 38 g pakiet zasilający: 124 g Całość: 2467 g :faja: Oczywiście do tego należy doliczyć wagę paliwa, co daje w zaokrągleniu 2,8 kg do lotu !! Teraz sam jestem ciekaw na ile wyjdzie gotowy do lotu... Dolicz łoże silnik pod 15ccm waży dobre 70g + srubki i masz jeszcze prawie 100g wliczając do tego snapy one też swoje ważą.Takie pierdołki nabijają swoje a o nich sie zapomina potem stawiasz model na wage i :shock: DJDIT Wiem wiem to twoje słowa ale racja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Chomik Opublikowano 28 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2009 Takie rzeczy jak śrubki, snapy, włączniki prądy, czy wlew paliwa włączyłem w zaokrągleniu Ale masz racje, to też waży !! Niby nie wiele ale potem się patrzy na wynik i jest kuku :devil: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Opublikowano 28 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2009 Wróżę 3 Panu ,tylko albo aż 3 A podpowiem że model świetnie latał (spaliniak) i ważył tylko 2,7kg pusty! Coś pan tam ołowiu za dużo napchał. W tej chwili nie pamiętam co to za motorek był ,ale do zawisu mocy starczało . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
meloow Opublikowano 28 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2009 Tomku co to za "Panowanie". Ja osobiscie nie moge sie doczekac jak z Chomikiem pojedziemy oblatywac ten model .Z tego Co weim to i tak model nie bedzie wczesniej gotowy jak na wakacje a moze nawet troche później. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Opublikowano 28 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2009 No jak wróżka cyganka ,tak mówiła , to się staram. A po zatym model lata świetnie i tymi 3 kg się nie przejmujcie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Chomik Opublikowano 28 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2009 Jak tylko Meloow zdam tą %$#@&%*^$#%..... sesje, to będę stawał na głowie żeby moje cudo było gotowe na początek sezonu :mrgreen: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Chomik Opublikowano 5 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2009 Początkiem zeszłego weekendu udało mi się dorwać parę potrzebnych elementów :mrgreen: Wszystkie kable są wymienione, stare kable są wyrwane, wszystko dokładnie polutowane, zaizolowane, pospinane, i znalazły się zmiany Spędziłem przy tym kilka godzin, ale teraz elektronika że mucha nie siada :rotfl: Ogólny rzut okiem Wszystkie kable przeniosłem na jedną stronę kadłuba, drugą stroną chce puścić antenę. No i nie ma CA, wszystko poprzyczepiałem na paskach zaciskowych. Największe problemy miałem z reversem do jednego serwa od wysokości, ponieważ po odcięciu zepsutych przez siebie kabli zostało ich nie za wiele (ok 5 mm), ale sobie poradziłem Revers też jest przyczepiony paskiem zaciskowym do kawałka dodatkowo wklejonej listewki sosnowej W efekcie jest bardzo dobry dostęp do trymera reversu, wcześniej gdy revers był za owiewką regulacja była dość problematyczna. Kolejną znaczącą zmianą jest przesunięcie pakietu do tyłu -> decyzje podjąłem po przemyśleniu uwag dotyczących wagi modelu. To nie wiele, ale zawsze coś Do mocowania pakietu musiałem dorobić "łoże" z listewki sosnowej. Remont nie oszczędził modelu i pozostawił po sobie ślady, np kawałek, ok 3-4 cm starego kabla, którego nie mogłem usunąć nie narażając modelu na zniszczenie. (po lewej) W sumie oprócz drażniącego mnie kawałka kabla, w kilku miejscach pozostały kawałki izolacji i lub uszkodzenia balsowej ściany za owiewką. Ale nic poważnego ;D W razie postępu prac, wciąż będę wrzucał foty :mrgreen: Pozdrawiam !! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kobe24la Opublikowano 11 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2009 A nie myślałeś, żeby zastąpić ciężki pakiet NiCd sporo lżejszym pakietem Li-pol i do tego jakiś prosty układ BEC? Pozwoliło by to na zaoszczędzenie jakichś 40g a może i więcej. Ja w swoim modelu zainstalowałem pakiet Li-pol 3E Model 1200mah (waży z tego co pamiętam ok.52 gram) i do tego BEC-a Turnigy http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=6233&Product_Name=TURNIGY_8-15A_UBEC_for_Lipoly Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chiboogi Opublikowano 11 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2009 Witam. Moj maluszek wazy do lotu cale 2,8 kg. Jak widac na fotce model jest z pilotem jakby moglo go nie byc a kto by wtedy latal ?? hmmmm Dane: - Silnik SAITO FA-82a Golden Knight - Serwa, 4x HS-5245MG, 1x HS-5625MG, 1x HS-82MG - Futaba GH-1 pokładowy system żarzenia świecy - POWERBOX system Digi-Switch - Li-Pol 7.4V 1500mAh FlightPower - Odbiornik Futaba R5114DPS PCM G3 2048 - Zbiornik 300ml Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
instruktor Opublikowano 11 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2009 Mogę potwierdzić model Tomka przepięknie lata, ale ma poważna wadę nie należy do mnie Plusem jest to że Tomek przechowuje go na stojaku w modelarni Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek872 Opublikowano 12 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2009 Tomek ile lotów robisz na tym lipolku 1500 ?? Waga całkiem ok jak na zbiorniku 300 i jeszcze kołpaczek czyli zakładając mniejszy zbiornik taki na kilka minut lotu i wywalając kołpak i tego piloto tzb nie tego ze zdjecia obok tylko w kabinie jeszcze 150g idzie zbić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chiboogi Opublikowano 12 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2009 Witam pilot musi byc !! bo bez niego model wyglada co najmniej niesymetrycznie co do aku to po 5 lotach z aku wychodzi ok 200mAh. Smieszne wartosci wszystko zalezne od "jakosci" latania czym lepiej latasz tym wiecej mAh idzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek872 Opublikowano 12 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2009 Mysle, że na analogowych serwach 2 loty wiecej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chiboogi Opublikowano 12 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2009 wszystko zalezy od charakterystyki lotu. jezeli loty spokojne to masz racje ze analogi mniej biora, ale jak bedziemy latac hard c.... to analogi wiecej chlapna :> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Chomik Opublikowano 12 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2009 O lepszej elektronice pomyśle po wakacyjnej pracy, na razie chcę w końcu polatać tym modelem A tak w kwestii pilota... zastanawiam się nad nim. W sumie to nie bardzo mi ten pilot pasuje... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Malker Opublikowano 12 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2009 Mogę potwierdzić model Tomka przepięknie lata Zgadzam się Nie raz też widziałem jak ten model lata (no i pilot też ) Tylko, że pilot to by sie na niego nie zmieścił stąd pilot na dole model w powietrzu :rotfl: P.S: Ale mi się ten model podoba :twisted: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Chomik Opublikowano 13 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2009 Mam pytanie do latających tym modelem na spalinie: wzmacnialiście w jakiś sposób windę silnika ?? Jakieś dodatkowe elementy typu: http://rcsklep.pl/product_info.php?cPath=44_81&products_id=636 albo laminat ?? Myślę nad tym od jakiegoś czasu i wywnioskowałem że coś by się przydało zrobić, ale mogę się mylić i wole spytać ;D Mam już pewne doświadczenia z moimi genialnymi pomysłami :devil: Pozdrawiam !! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kobe24la Opublikowano 13 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2009 Tak. Nawet sam producent zaleca wzmocnienie budy do której mocowany jest silnik ze względu na spore wibracje jakie silnik emituje. Na stronie Extreme Flight jest nawet instrukcja jak wzmocnić ten element. Ja w swoim modelu zastosowałem sklejke 1,5mm. Jak byś nie mógł znaleźć to mogę podesłać na maila. A w zestaw do konwersji na spalinę wchodzi łoże plus zbiornik paliwa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek872 Opublikowano 13 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2009 Ta sama sytuacja jest w modelach sebartu akurat mam su 29 na stole i wg mnie nie chodzi tu gółwnie o wzmocnienie co o zabazpieczenie przed spalinami, olejem który moze sie dostac do modelu.Skrzynka w moim modelu jest pancerna widziałem znacznie delikatniejsze konstrukcje bez żadnych zestawów sklejeczek itp i nie widzę potrzeby wzmacniania sklejką zdecydowałem, że okleje domek balsą 2mm żeby nie nabijac wagi i sikne lakierem w sprayu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.