Grzesiek Opublikowano 18 Sierpnia 2021 Opublikowano 18 Sierpnia 2021 Dotarł dzisiaj do mnie MDS-ik 6,5ccm Silnik pomimo produkcji lipiec 89 Jest nawet nie odpalany.Dostanie nowe łożyska i trafi do służby czynnej.Narazie trzeba go rozebrać i umyć w nafcie.
FockeWulf Opublikowano 18 Sierpnia 2021 Opublikowano 18 Sierpnia 2021 To jeszcze by trzeba model z tamtej epoki zakupić
d9Jacek Opublikowano 18 Sierpnia 2021 Opublikowano 18 Sierpnia 2021 17 minut temu, Grzesiek napisał: Dostanie nowe łożyska i trafi do służby czynnej zanim trafi to zmień jeszcze gaznik bo z tym to sie pochlastasz
merlin71 Opublikowano 18 Sierpnia 2021 Opublikowano 18 Sierpnia 2021 Jesteś pewnien że to 6,5cm a nie "65 czyli 10ccm? Miałem kiedyś bardzo podobny silnik, Raduga10 czyli 10ccm pojemności. I wydaje mi się że to taki sam silnik, zmienili tylko oznakowanie i nazwę... A przynajmniej bardzo podobny...
Grzesiek Opublikowano 18 Sierpnia 2021 Autor Opublikowano 18 Sierpnia 2021 3 godziny temu, merlin71 napisał: Jesteś pewnien że to 6,5cm a nie "65 czyli 10ccm? Miałem kiedyś bardzo podobny silnik, Raduga10 czyli 10ccm pojemności. I wydaje mi się że to taki sam silnik, zmienili tylko oznakowanie i nazwę... A przynajmniej bardzo podobny... 3 godziny temu, FockeWulf napisał: To jeszcze by trzeba model z tamtej epoki zakupić Się coś zrobi Silnik umyty ale ni jak nie wiem jak wyciągnąć tłok.Niby proste ale nie w tym modelu.Mianowicie żeby zdiąć korbe z tlokiem trzeba wyjąć tuleje,a następnie ustawić tlok w GMP.I wszystko by było fajnie gdyby było na tyle luzu aby tłok z korbą zsunąć z czopa wału,ale nie stety.Moze ktoś coś ma jakieś pomysły?Jeszcze jak by sie dało przesunąć korbowód w tłoku na swożniu to może by się udalo ale nie stety sie nie da
merlin71 Opublikowano 18 Sierpnia 2021 Opublikowano 18 Sierpnia 2021 Ok. Może to i 6,5. Troche to dziwne ale silnik dosyć stary więc może tak znakowali. A dlaczego w gmp? Może lepiej w dolnym punkcie ustawić wał?
Grzesiek Opublikowano 18 Sierpnia 2021 Autor Opublikowano 18 Sierpnia 2021 12 minut temu, merlin71 napisał: A dlaczego w gmp? Może lepiej w dolnym punkcie ustawić wał? W dolnym nie wyciągniesz bo w karterze jest zatoczenie pod stope korbowodu.Na 100% to 6,5 bo srednica tłoka to 21mm.Gdyby to býła 10 to skok musiał by być ogromny.
merlin71 Opublikowano 18 Sierpnia 2021 Opublikowano 18 Sierpnia 2021 Ja mds-a 6,5 to mam takiego: Ale to chyba późniejsza produkcja... No jakoś go poskładali... to i rozebrać jakoś musi się dać, ale jak to nie wiem
d9Jacek Opublikowano 18 Sierpnia 2021 Opublikowano 18 Sierpnia 2021 1 godzinę temu, Grzesiek napisał: .Moze ktoś coś ma jakieś pomysły tak, tłok w DMP , grzej karter a tuleja sama Ci wyjdzie, pózniej tłok do góry i po herbacie okazuje sie ,ze tez mam taki motorek
Grzesiek Opublikowano 18 Sierpnia 2021 Autor Opublikowano 18 Sierpnia 2021 Twój MDS to produkcja dla ROBBE.Nie wiem do konca jak to było czy to ten sam instytut robił.
d9Jacek Opublikowano 18 Sierpnia 2021 Opublikowano 18 Sierpnia 2021 3 minuty temu, merlin71 napisał: Ale to chyba późniejsza produkcja... ten to był robiony na zamówienie firmy ROBBE i przez nich sprzedawany....w PL nie sprzedawano go
Grzesiek Opublikowano 18 Sierpnia 2021 Autor Opublikowano 18 Sierpnia 2021 1 minutę temu, d9Jacek napisał: tak, tłok w DMP , grzej karter a tuleja sama Ci wyjdzie, pózniej tłok do góry i po herbacie okazuje sie ,ze tez mam taki motorek Jacek tuleja już wyjęta dawno.Tłok w GMP ale schodzi tylko o połowy dlugosci czopa.Nie chce się przesunąć korbowód na swożniu tłoka.
d9Jacek Opublikowano 18 Sierpnia 2021 Opublikowano 18 Sierpnia 2021 5 minut temu, Grzesiek napisał: Nie chce się przesunąć korbowód na swożniu tłoka podobnie bywa z MVVS-em 1,5 no ale musi być jakieś połozenie kiedy wejdzie i zejdzie....tam nie ma korka i otworu jak w Webrze do wyciągnięcia sworznia
merlin71 Opublikowano 18 Sierpnia 2021 Opublikowano 18 Sierpnia 2021 Myślałem że dla Robbe robili te z czarną głowica to akurat '21 ale 40ki też takie były... Myślę że Jacek ma rację. Wszystkie te silniki rozbiera się podobnie... Może jest jakiś syf na sworzniu? Nagar...? Że nie pozwala przesunąć korbowodu?
Grzesiek Opublikowano 18 Sierpnia 2021 Autor Opublikowano 18 Sierpnia 2021 Robili Jedne i drugie dla ROBBE.Te z czarną glowicą to ostatni wtpust.
Granacik Opublikowano 18 Sierpnia 2021 Opublikowano 18 Sierpnia 2021 6 godzin temu, d9Jacek napisał: zanim trafi to zmień jeszcze gaznik bo z tym to sie pochlastasz i to się pochlastasz mydłem w płynie. Gaźniki zabijały potencjał tych motorków. wał w DMP i korbowód zejdzie z czopa.
d9Jacek Opublikowano 19 Sierpnia 2021 Opublikowano 19 Sierpnia 2021 5 godzin temu, Granacik napisał: wał w DMP i korbowód zejdzie z czopa W dolnym nie wyciągniesz bo w karterze jest zatoczenie pod stope korbowodu
Paweł Prauss Opublikowano 19 Sierpnia 2021 Opublikowano 19 Sierpnia 2021 A ja mam taką dychę? BTW pewnie nie wszyscy wiedzą, że "raduga" to po Polsku "tęcza" czyżby już wtedy ukryta opcja LGBT? dostałem niedawno od kolegi Nówka sztuka, tylko nie mam dla niej pudełka ? Silniczek wyprodukowany w nieistniejącym już kraju...
d9Jacek Opublikowano 19 Sierpnia 2021 Opublikowano 19 Sierpnia 2021 2 godziny temu, Paweł Praus napisał: Silniczek wyprodukowany w nieistniejącym już kraju....... motor całkiem niezły...tylko gażnik i łożyska won a wracając do MDS-ów tych sprzedawanych przez ROBBE to cieszyły się całkiem dobrą opinią...no i były tanie
Rekomendowane odpowiedzi