Grzesiek Opublikowano 13 Października 2021 Opublikowano 13 Października 2021 Witam Mam taki problem.Mianowicie silnik nowy po ok 1 godz pracy (docieranie) mial mega dużą kompresje.Przeleżał ze 2 latka w modelu nie używany.Wczoraj wziołem go na warsztat na odpalenie,i dziwna sprawa zapalił od kopa poczym zgasł i zero kompresji.Zauważyłem że dmucha w gaźnik.Więc co zawór się nie domyka.Zdiołem pokrywe zaworow sprawdziłem luzy zaworowe i są.No to nic tylko zawor się podwiesił.Rozebrałem umyłem cały motorek.Sprawdziłem szczelność głowicy jest ok ,więc składamy.No i się strasznie zdziwiłem dzisiaj kiedy poszedłem przepalić.Raz jest komprecha a raz jak farfocel.Fakt że odpala ale jak by gubił i dostawał sprężanie.Już nic z tego nie wiem o co kaman.Poradzcie coś spece od 4 taktów.
d9Jacek Opublikowano 13 Października 2021 Opublikowano 13 Października 2021 8 minut temu, Grzesiek napisał: .Już nic z tego nie wiem pierscień
Grzesiek Opublikowano 13 Października 2021 Autor Opublikowano 13 Października 2021 Co Jacku pierscień?Jest ten sam co był.Kompresja była jak dzwon a teraz dziwne zachowanie.
d9Jacek Opublikowano 13 Października 2021 Opublikowano 13 Października 2021 25 minut temu, Grzesiek napisał: Przeleżał ze 2 latka w modelu nie używany. tak miałem z Os-em....te 2 latka spowodowały że raz spręzynuje i jest kompresja i odwrotnie.W kanałku jest syf 2 letni edit. tylko nie próbuj wyciągać tego pierścienia bo Ci strzeli, wyjmij tłok i potraktuj kanałek i pierscien takim preparatem do czyszczenia wtrysków, żeby ten cały syf się dobrze rozpuścił 1
Grzesiek Opublikowano 13 Października 2021 Autor Opublikowano 13 Października 2021 Myłem silnik jak pisałem.Nie wiem co mam zrobić.Rozebrać i jeszcze raz umyć?Pierscienia nie wymienie bo nie mam innego
d9Jacek Opublikowano 13 Października 2021 Opublikowano 13 Października 2021 2 minuty temu, Grzesiek napisał: Pierscienia nie wymienie nie wymieniaj, nie musisz zrób proszę to co napisalem powyżej
Grzesiek Opublikowano 13 Października 2021 Autor Opublikowano 13 Października 2021 Kurde nie mam takiego środka.Puszka to za dużo.Można użyć np.aceton czy nitro rozpuszczalnik.A moze do myjki ultra dzwiękowej z preparatem do myjek go zapakować?Tłok oczywiscie.
d9Jacek Opublikowano 13 Października 2021 Opublikowano 13 Października 2021 1 minutę temu, Grzesiek napisał: Kurde nie mam takiego środka no dobra ...metoda która podam jest b.dobra i skuteczna ale pod kontrolą preparat do usuwania przypaleń i mycia szyb kominkowych- musisz go nanieśc wykałaczka bezpośrenio na pierscien i sam kanałek tłoka. ten preparat usuwa cały syf ale jest szkodliwy dla alu i jego stopów, dlatego pod kontrolę. Jeżeli nie ruszy za pierwszym razem to powtórka. Jak już ruszy to wypłukać to wszystko gorąca wodą, pózniej kąpiel w metanolu co by wode usunąc , smarowanko i gotowe...silnik nówka nie smigana 1
d9Jacek Opublikowano 13 Października 2021 Opublikowano 13 Października 2021 12 minut temu, Grzesiek napisał: mozliwe, tylko to jest pianka... i jakis czynnik spieniający... musisz zrobić próbę jak to nanieść wykałaczką ja mam "TYTAN" aktywny płyn do szyb kominkowych i grilli- czysci bez szorowania i usuwa cały syf błyskawicznie
Marek_Spy Opublikowano 13 Października 2021 Opublikowano 13 Października 2021 Mam to samo w takim samym silniku i wyraźnie słychać jak z zaworów dmucha jak dasz odrobinę olejku to zawory się uszczelniają i komprecha brzytwa, jeszcze się za to nie zabrałem podejrzewam ze nagar na zaworach, raczej nie pierścień uszczelniający.
Grzesiek Opublikowano 14 Października 2021 Autor Opublikowano 14 Października 2021 No u mnie jak by przedmuchiwał do kolektora ssacego.Ale nie za każdym razem.Silnik jest tylko Marku po godzinie docierania na stanowisku.Do rozebrania i sprawdzenia jeszcze raz wszystko.
Marek_Spy Opublikowano 14 Października 2021 Opublikowano 14 Października 2021 Ale co docierałeś ? Ja mam jeszcze nową głowice którą kupiłem w Nastiku a maja też w Czechach w Pradze, wymienię głowicę a ta z ciekawości rozbiorę Mozliwe ze prowadnice się wyrobiły. może przylgi zaworów a może sprężyny będę oglądał pod mikroskopem to może coś wymyślę.
Grzesiek Opublikowano 14 Października 2021 Autor Opublikowano 14 Października 2021 Docieralem cały silnik 1 godzinke bo był nowka.Trudno aby po godzinie wystąpily jakieś luzy na prowadnicach.Dziwna sprawa.Sprobuje rozebrać jeszcze raz wszystko pomyć lekko dotre zaworki na paste do zębów i poskładam.Zobaczymy co wyjdzie
Marek_Spy Opublikowano 14 Października 2021 Opublikowano 14 Października 2021 A ok i na paliwie z rycyną ? Bo ja podejrzewam ze mi rycyna tak motorek załatwiła
Grzesiek Opublikowano 14 Października 2021 Autor Opublikowano 14 Października 2021 Tak na rycynie.Mam ze 40L paliwa wlasnie na rycynie.Nitro metan to mam róznie pomieszany od 5% - do 30 nawet.No muszę to paliwo gdzieś wykożystać.Nie sądze aby rycyna tak na rozrabiała.Ona dalej w wyczynie uważana jest za najlepszy olej.Nie tylko modelarskim.
Marek_Spy Opublikowano 14 Października 2021 Opublikowano 14 Października 2021 Owszem nie ma problemu z 2T ale z 4T chyba zakleja wszystko co popadnie, mój silnik z kolei podczas lotu zasłabł i był koniec z kompresją, za kilka dni mam w planie się za to zabrać
Grzesiek Opublikowano 14 Października 2021 Autor Opublikowano 14 Października 2021 No udało sie odzyskać kompresje?Silnik umyłem w nafcie a głowice i tłok z pierscieniem potraktowałem rozpuszczalnikiem nitro.Zawory powyciągałem i po umyciu posmarowałem pastą do zębów ,poczym włożyłem w głowice i dociskając leķo palcem na grzybki zrobiłem po kilkanascie obrotow zaworem.Oczywiscie palcem je obracalem.Następnie umyłem i poskładalem.Silnik teraz jak noweczka. Ps.Marek twoja przepowiednia na temat rycyny jest jak najbardzej słuszna.CALY silnik poklejony w środku.Myśle że trzeba będzie na syntetyk przejsć przynajmniej w 4T.Ewentualnie niewielka domieszka rycyny poprawiająca film smarny ale to tak max 5%
d9Jacek Opublikowano 14 Października 2021 Opublikowano 14 Października 2021 3 minuty temu, Grzesiek napisał: silnik poklejony w środku. to dwuletnie leżakowanie mu nie pomogło...rycyna jako olej poch. roslinnego po prostu podobnie jak i pokost starzeje sie a przepracowana jeszcze intensywniej
jarek996 Opublikowano 14 Października 2021 Opublikowano 14 Października 2021 18 minut temu, Grzesiek napisał: No udało sie odzyskać kompresje?Silnik umyłem w nafcie a głowice i tłok z pierscieniem potraktowałem rozpuszczalnikiem nitro.Zawory powyciągałem i po umyciu posmarowałem pastą do zębów ,poczym włożyłem w głowice i dociskając leķo palcem na grzybki zrobiłem po kilkanascie obrotow zaworem.Oczywiscie palcem je obracalem.Następnie umyłem i poskładalem.Silnik teraz jak noweczka. Ps.Marek twoja przepowiednia na temat rycyny jest jak najbardzej słuszna.CALY silnik poklejony w środku.Myśle że trzeba będzie na syntetyk przejsć przynajmniej w 4T.Ewentualnie niewielka domieszka rycyny poprawiająca film smarny ale to tak max 5% Grzesiu ; nie zebym byl wrogiem rycyny , ale daj sobie z nia spokoj w czterosuwach. Nie ma sensu . Wiecej "gnoju" , jak zysku. Na syntetyku go nie zajezdzisz , badz spokojny . Ja sie nigdy nie bawilem w rycyne w moim AMATORSKIM lataniu , bo to wiecej klopotow tak naprawde. W dniu 13.10.2021 o 20:59, d9Jacek napisał: takim preparatem do czyszczenia wtrysków, Nie masz czegos do czyszczenia wytryskow ? Cos ostatnio szwankuja , a chetnie bym jeszcze pouzywal ? 1
Rekomendowane odpowiedzi