Skocz do zawartości

ASP FS 52 AR problem z kompresją


Grzesiek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam 

Mam taki problem.Mianowicie silnik nowy po ok 1 godz pracy (docieranie) mial mega dużą kompresje.Przeleżał ze 2 latka w modelu nie używany.Wczoraj wziołem go na warsztat na odpalenie,i dziwna sprawa zapalił od kopa poczym zgasł i zero kompresji.Zauważyłem że dmucha w gaźnik.Więc co zawór się nie domyka.Zdiołem pokrywe zaworow sprawdziłem luzy zaworowe i są.No to nic tylko zawor się podwiesił.Rozebrałem umyłem cały motorek.Sprawdziłem szczelność głowicy jest ok ,więc składamy.No i się strasznie zdziwiłem dzisiaj kiedy poszedłem przepalić.Raz jest komprecha a raz jak farfocel.Fakt że odpala ale jak by gubił i dostawał sprężanie.Już nic z tego nie wiem o co kaman.Poradzcie coś spece od 4 taktów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, Grzesiek napisał:

Przeleżał ze 2 latka w modelu nie używany.

tak miałem  z Os-em....te 2 latka   spowodowały że raz spręzynuje i jest  kompresja  i odwrotnie.W kanałku jest syf 2 letni

edit.

tylko  nie próbuj wyciągać tego pierścienia  bo Ci strzeli, wyjmij tłok  i potraktuj  kanałek i pierscien takim preparatem  do  czyszczenia wtrysków, żeby ten cały syf się dobrze rozpuścił

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Grzesiek napisał:

Kurde nie mam takiego środka

no dobra ...metoda która podam  jest b.dobra i skuteczna ale  pod kontrolą

preparat do usuwania przypaleń i mycia szyb kominkowych- musisz  go nanieśc  wykałaczka bezpośrenio na  pierscien i sam  kanałek tłoka. ten preparat usuwa cały syf ale jest   szkodliwy dla alu i jego stopów, dlatego pod kontrolę. Jeżeli nie ruszy za pierwszym razem to powtórka. Jak już ruszy  to wypłukać to wszystko gorąca wodą, pózniej kąpiel w metanolu co by wode usunąc , smarowanko i gotowe...silnik nówka nie smigana 

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Grzesiek napisał:

20211013_212109.jpg

mozliwe, tylko to jest pianka... i jakis  czynnik spieniający... musisz zrobić  próbę  jak to nanieść  wykałaczką

ja mam  "TYTAN" aktywny płyn   do szyb kominkowych i grilli- czysci bez szorowania i usuwa cały syf błyskawicznie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam to samo w takim samym silniku i wyraźnie słychać jak z zaworów dmucha jak dasz odrobinę olejku to zawory się uszczelniają i komprecha brzytwa, jeszcze się za to nie zabrałem podejrzewam ze nagar na zaworach, raczej nie pierścień uszczelniający. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale co docierałeś ? Ja mam jeszcze nową głowice którą kupiłem w Nastiku a maja też w Czechach w Pradze, wymienię głowicę a ta z ciekawości rozbiorę Mozliwe ze prowadnice się wyrobiły. może przylgi zaworów a może sprężyny będę oglądał pod mikroskopem to może coś wymyślę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak na rycynie.Mam ze 40L paliwa wlasnie na rycynie.Nitro metan to mam róznie pomieszany od 5% - do 30 nawet.No muszę to paliwo gdzieś wykożystać.Nie sądze aby rycyna tak na rozrabiała.Ona dalej w wyczynie uważana jest za najlepszy olej.Nie tylko modelarskim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No udało sie odzyskać kompresje?Silnik umyłem w nafcie a głowice i tłok z pierscieniem potraktowałem rozpuszczalnikiem nitro.Zawory powyciągałem i po umyciu posmarowałem pastą do zębów ,poczym włożyłem w głowice i dociskając leķo palcem na grzybki zrobiłem po kilkanascie obrotow zaworem.Oczywiscie palcem je obracalem.Następnie umyłem i poskładalem.Silnik teraz jak noweczka.

Ps.Marek twoja przepowiednia na temat rycyny jest jak najbardzej słuszna.CALY silnik poklejony w środku.Myśle że trzeba będzie na syntetyk przejsć przynajmniej w 4T.Ewentualnie niewielka domieszka rycyny poprawiająca film smarny ale to tak max 5%

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, Grzesiek napisał:

No udało sie odzyskać kompresje?Silnik umyłem w nafcie a głowice i tłok z pierscieniem potraktowałem rozpuszczalnikiem nitro.Zawory powyciągałem i po umyciu posmarowałem pastą do zębów ,poczym włożyłem w głowice i dociskając leķo palcem na grzybki zrobiłem po kilkanascie obrotow zaworem.Oczywiscie palcem je obracalem.Następnie umyłem i poskładalem.Silnik teraz jak noweczka.

Ps.Marek twoja przepowiednia na temat rycyny jest jak najbardzej słuszna.CALY silnik poklejony w środku.Myśle że trzeba będzie na syntetyk przejsć przynajmniej w 4T.Ewentualnie niewielka domieszka rycyny poprawiająca film smarny ale to tak max 5%

 

Grzesiu ; nie zebym byl wrogiem rycyny , ale daj sobie z nia spokoj w czterosuwach. Nie ma sensu . Wiecej "gnoju" , jak zysku.

Na syntetyku  go nie zajezdzisz , badz spokojny . Ja sie nigdy nie bawilem w rycyne w moim AMATORSKIM lataniu , bo to wiecej klopotow tak naprawde. 

W dniu 13.10.2021 o 20:59, d9Jacek napisał:

takim preparatem  do  czyszczenia wtrysków,

 

 Nie masz czegos do czyszczenia wytryskow ?   Cos ostatnio szwankuja , a chetnie bym jeszcze pouzywal ?

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.