robloz Opublikowano 2 Grudnia 2021 Autor Opublikowano 2 Grudnia 2021 Lakieru 2K używałem do modelu benzynowego, fajnie wyszło, tylko że malować będę w pomieszczeniu więc aerozol odpada. Wiem, że idealnie nie zabezpieczę, ale może choć trochę się uda, np. od sztywnej trawy itp.
Kropka Opublikowano 3 Grudnia 2021 Opublikowano 3 Grudnia 2021 W dniu 27.10.2021 o 13:23, robloz napisał: Pod kadłubem jest coś w rodzaju luków/ klap rewizyjnych ,to może tam? Konstrukcja wewnętrzna: 1
robloz Opublikowano 3 Grudnia 2021 Autor Opublikowano 3 Grudnia 2021 Dzięki za odpowiedż. Właśnie przeglądając różne monografie, trafiłem na takie fragmenty: A tak przy okazji , budując model podpatruję Twojego Ju52 w 3D. Super się to ogląda. 1
robloz Opublikowano 6 Grudnia 2021 Autor Opublikowano 6 Grudnia 2021 Po kilku próbach powstała kabinka. Wydawałoby się że jest prosta, ale nie tak do końca. Wymaga jeszcze dopasowania ale chyba nie jest żle. 3
robloz Opublikowano 9 Grudnia 2021 Autor Opublikowano 9 Grudnia 2021 Zmontowane całe usterzenie poziome i pionowe, Ze względu na specyficzną budowę, było trochę zabawy. Nawiasem mówiąc (aż tak to nie znam się na aerodynamice), co dawała taka budowa stateczników? 1
jarek_aviatik Opublikowano 9 Grudnia 2021 Opublikowano 9 Grudnia 2021 Godzinę temu, robloz napisał: Nawiasem mówiąc (aż tak to nie znam się na aerodynamice), co dawała taka budowa stateczników? Ju 52 to baaardzo ciekawa konstrukcja i mnóstwo patentów. Co to daje? Wiele. Samolot ma dość małą cechę objętościową statecznika poziomego. Dodatkowo klapa Junkersa. Aby nie klinować statecznika mocno z nosem w dół, konstruktor odniósł ster - dało to efekt jakby ster głębokości był wychylony w górę. Inna fajna sprawa to kąty silników. 11 minut temu, jarek_aviatik napisał: Ju 52 to baaardzo ciekawa konstrukcja i mnóstwo patentów. Co to daje? Wiele. Samolot ma dość małą cechę objętościową statecznika poziomego. Dodatkowo klapa Junkersa. Aby nie klinować statecznika mocno z nosem w dół, konstruktor odniósł ster - dało to efekt jakby ster głębokości był wychylony w górę. Inna fajna sprawa to kąty silników. I jeszcze arkusz niwelacyjny samolotu 3
jarek_aviatik Opublikowano 10 Grudnia 2021 Opublikowano 10 Grudnia 2021 Trochę popracowałem aby udowodnić, to co napisałem. Zmodelowałem skrzydło z klapą Junkersa i sprawdziłem dla klasycznego statecznika i statecznika Junkersa Dla tych samych kątów zaklinowania skrzydła: +1 stopień i statecznika poziomego na 0 st. Linia czerwona - samolot z normalnym statecznikiem Linia niebieska - samolot ze statecznikiem Junkersa Widać korzyść 1 stopnia na trymowaniu. To samolot pasażerski / transportowy - ma zbyt małą cechę objętościową jak na tą klasę samolotu, przy skrzydle z taką klapą i zmiennym położeniem SC musieli coś zrobić, aby samolot się trymował - pomysł genialny w swojej prostocie. Samolot miał chyba przestawialny statecznik poziomy, tak wnioskuję ze schematów (nie znam niemieckiego) A i jeszcze jedno, to skrzydło ma dużą zbieżność, bez zwichrzenia może mieć tendencję do walenia się w korek przy małych prędkościach.
robloz Opublikowano 10 Grudnia 2021 Autor Opublikowano 10 Grudnia 2021 Cytat Samolot miał chyba przestawialny statecznik poziomy Dobrze wnioskujesz, widać to na tym zdjęciu, jest nawet naniesiona podziałka. Cytat A i jeszcze jedno, to skrzydło ma dużą zbieżność, bez zwichrzenia może mieć tendencję do walenia się w korek przy małych prędkościach. A gdyby w modelu (jest jeszcze możliwość) zrobić lekkie zwichrzenie? 1
jarek_aviatik Opublikowano 10 Grudnia 2021 Opublikowano 10 Grudnia 2021 10 minut temu, robloz napisał: Dobrze wnioskujesz, widać to na tym zdjęciu, jest nawet naniesiona podziałka. A gdyby w modelu (jest jeszcze możliwość) zrobić lekkie zwichrzenie? Fajna fotka Co do zwichrzenia - nie wiem jaki Marek zastosował profil (ma jakiś swój) Moim zdaniem -2 stopnie zwichrzenia to minimum. Nie wiem na jaki kąt będziesz klinowa to skrzydło jak na +2 stopnie, to nawet -3 stopnie zwichrzenia - liniowo od początku trapezu do końca. (Końcówka nosek 2 lub 3 stopnie w dół) Marek wycinał mi skrzydła ze zwichrzeniem - wychodzą super.
robloz Opublikowano 10 Grudnia 2021 Autor Opublikowano 10 Grudnia 2021 Cytat Marek wycinał mi skrzydła ze zwichrzeniem Chyba też tak jest w moim przypadku, ale muszę się przyjrzeć.
jarek_aviatik Opublikowano 10 Grudnia 2021 Opublikowano 10 Grudnia 2021 1 godzinę temu, robloz napisał: Dobrze wnioskujesz, widać to na tym zdjęciu, jest nawet naniesiona podziałka. Znalazłem w instrukcji - jakie to były kąty. Dobre uzupełnienie do ładnej fotki
robloz Opublikowano 31 Grudnia 2021 Autor Opublikowano 31 Grudnia 2021 Po świątecznej przerwie doszło podwozie. Przednie wymaga jeszcze regulacji, wzmocnienia mocowania amortyzatora, będą też większe koła. Tylne sterowane linkami. 1
marek rokowski Opublikowano 1 Stycznia 2022 Opublikowano 1 Stycznia 2022 a tymczasem w fabryce "Junkersa" powstają silniki... Wszystkiego Dobrego w Nowym Roku wszystkim forumowiczom. Oprócz standardowych życzeń -życzę Wam żebyście nabrali odwagi w dzieleniu się tym co robicie bo strasznie "cicho" na tym naszym forum.... 1 1
pjk11 Opublikowano 1 Stycznia 2022 Opublikowano 1 Stycznia 2022 2 godziny temu, marek rokowski napisał: a tymczasem w fabryce "Junkersa" powstają silniki... Wszystkiego Dobrego w Nowym Roku wszystkim forumowiczom. Oprócz standardowych życzeń -życzę Wam żebyście nabrali odwagi w dzieleniu się tym co robicie bo strasznie "cicho" na tym naszym forum.... żywica? Piekne.
robloz Opublikowano 7 Stycznia 2022 Autor Opublikowano 7 Stycznia 2022 "Zakłady Junkersa" ? przysłały silniki. Trzeba je jeszcze "uzbroić" w szczegóły i będzie super. 1
JacekCichy Opublikowano 7 Stycznia 2022 Opublikowano 7 Stycznia 2022 W dniu 1.01.2022 o 13:48, pjk11 napisał: żywica? Piekne. FDM jak dobrze w morde strzelil
Rekomendowane odpowiedzi