Skocz do zawartości

JAK TO SIĘ STAŁO ? NIE WIEM !!! Czyli amatorska relacaja z budowy modelu Extra 300 2,4 K.S


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Tak, ja wylatałem w tym sezonie na dle 55 około 60 litrów paliwa i chodzi dobrze, jest niedrogi. Ma swoje bolączki o których powiedział mi Krzysztof i sprawdziło się w 100%, czyli trzeba się pozbyć złączki na przewodzie od czujnika obrotów, trzeba dolutować przewód masowy od fajki oraz dokręcić tłumik na gorąco. I najważniejsze trzeba go dobrze dotrzeć w locie bo dopiero po 10-20 litrach da się wyregulować ba gotowo. Ale nie zaśmiecajmy tego wątku bo tu o innym samolocie jest.

  • Dzięki 1
Opublikowano
10 godzin temu, qbapfmrc napisał:

Właśnie o taki mi chodzi na początek "jest jak traktor, zawsze działa i dużo wybacza"

Kuba dokładnie jest tak jak myślisz , model Mx-a jest idealny na początek , jest stosunkowo tani w zbudowaniu ale ostatnio ceny poszybowały np cena balsy , to z tą taniością to tak średnio , ale faktycznie jest to najtańsza opcja aby stać się posiadaczem nowego modelu 2,2m , szczególnie że koszty rozkładają się na cały okres budowy a to jest ułatwienie.

Dla mnie jedyną wadą w tym modelu jest wykonanie i wstawienie wzmocnień pod zawiasy i dźwignie w lotkach ,sterach wysokości i w sterze kierunku , ale najgorsze są lotki, robota nie jest trudna ale upierdliwa , może dlatego że robiłem to ze ścinek np 2mm balsy zamiast zrobić z jednego klocka jakiejś grubej balsy.

To że siedzisz w piankach nic nie znaczy , też siedziałem w podkładach pod panele , jak prosiłem o pomoc w postawieniu pierwszych kroków to modelarz z Jabłonnej napisał że szkoda na mnie czasu i że jaja sobie robię a nie chcę być modelarzem, nawet nie był świadomy jakie brednie pisze.

Mała pianka to co innego a spory model drewniany to co innego, kupiłem model extry 330 multiplexa raz że nie chciało mi się go składać a jak go skleiłem co nie było wyczynem , to po dwóch lotach go sprzedałem , po sprzedaży doszedłem do wniosku że chciał bym polatać jednak takim modelem, więc kupiłem drugiego , i po może 5 lotach doszedłem do wniosku że jednak nie chce mi się latać takim modelem i go ponownie sprzedałem.

Z dużymi modelami drewnianymi i z silnikami benzynowymi nie mam takich problemów , Mx-a mam 4 lata i tak go lubię że nawet dziś bym wyskoczył nim polatać , jak by było dziś 15 stopni na plusie:).

Latem wylatałem coś lekko ponad 50L benzyny extrą 2,7m ale ta to ma spory motor to i trochę wypija benzyny, ale Mx-em nie liczyłem ale pewnie tez z 20 litrów wypaliłem , i ani trochę mi się nic nie nudzi.

Jedynie od małżonki dostałem kaganiec i nie mogłem budować i temat był nie do przeskoczenia, za to na poczet budowania miałem jeszcze więcej latać.

Marcin coś wspominał żebym się zainteresował silnikiem w okolicach 60ccm , ja jestem świadomy do jakiego modelu taki silnik pasuje i życzyłem mu powodzenia w negocjacjach z żonką, sam sobie natomiast pomyślałem że jak żona się zgodzi na nowy model to ja zjem własny łeb.

A tu masz bach żonka wręcza mi prezent , jak się okazuje sporo ludzi wiedziało że żonka została urobiona bo i Krzysztof wczoraj wspominał że on wiedział że żona pozwoli mi zbudować nowy model.

I takim sposobem powstała nowa relacja , ja nie wnikam jak się to stało, ja mam radość.

A model Mx-a z silnikiem DLE-55 i dobrymi serwami jest kompletnie niezawodny i bezobsługowy.

 

 

  • Dzięki 1
Opublikowano
7 minut temu, Wojtekr napisał:

Konrad i Krzysztof opisują  Extrę 2,3m a Twoja ma 2,4 czyli 10cm extra :)

Model ma 2,30 z hakiem i Konrad i Krzysztof zaokrąglają rozpiętość ale w złą stronę;)

Opublikowano
13 minut temu, diabolo napisał:

Taka ciekawostka nowa extra 85 EF jest tak samo długa jak "stara" 91 v1 ;)

Ja się nie za bardzo znam, ale odnośnie modelu z tematu niby to kopia ale zmiany są znaczne.

Wiem że priorytetem jest zwrotność i jak najlepsza dynamika, co by się potwierdzało po opinii Konrada i jego pierwszym kontakcie z modelem.

Napisał że jest  szybki , a ja osobiście to się z tego cieszę ze model będzie dynamiczny.

Tak czy inaczej , za 2 godziny kończę pracę, jadę po zakupy , później mam obierać jakieś jabłka i taka tam świąteczna pomoc, a wieczorem spadam do piwnicy i dziś rozpocznę budowę tego modelu.

To nie może być tak że nowy model na nowy sezon będzie leżał w pudle odłogiem.

Opublikowano
34 minuty temu, enter1978 napisał:

ale zmiany są znaczne.

Zmiany względem oryginału ?

Mozesz je wypisac bo nigdzie nie ma informacji odnosnie "poprawek"

Opublikowano
30 minut temu, diabolo napisał:

Mozesz je wypisac bo nigdzie nie ma informacji odnosnie "poprawek"

To pytanie do autora modelu bo ja szczerze to nie mam pojęcia.

 

Na pewno ma zmienione profile , domyślam się że ma odchudzone skrzydła.

Akurat to jest łatwo zweryfikować bo w temacie Konrada kolega extra67 podał wagę gotowych poszczególnych elementów, całe gotowe skrzydło w Marcina modelu waży 657g, teraz trzeba je skonfrontować z oryginałem.

Ja uważam że model jest bardzo lekki , skoro Konrada do lotu warzy 8500g i ma cały przód kadłuba zalaminowany tkaniną szklaną z czego ma 300g balastu który nie jest niezbędny to wychodzi masa modelu z kategorii modeli 2,2m.

Opublikowano
21 minut temu, koniorc napisał:

Proszę

 

Idealna , powinna pasować do auta jak ulał.

 

Cały dzień dziś biłem się z myślami odnośnie silnika, model z filmu stronę wcześniej ledwo człapał ale jest jedno ale.....

I wydedukowałem tyle że: nie wiadomo ile model z filmu warzył , natomiast model Konrada z jego masą to i mój DLE-55 nie gorzej by pociągnął.

Więc silnik 61ccm z dobrym śmigłem 24" powinien sobie wystarczająco dobrze radzić z tym modelem jak go lekko zrobię.

No a tak się składa że jeden z kolegów ma na zbyciu silnik GP61 po jednym sezonie i nie za wiele latany , w bardzo atrakcyjnej cenie , więc go zaklepałem i będę miał GP-61.

Do tego mam już zamówione rury z carbon center , Marcin ma na stanie więc je odkupuję.

I tym sposobem mam ogarnięty cały model trzeba to tylko poskładać do kupy, nie mam jedynie folii , kół , kołpaka i śmigła , choć właściwie to śmigło dotrze razem z rurami od Marcina.

No jest nieźle :)

  • Lubię to 1
Opublikowano

Garba dziś skleiłem , ale nie sprawdzałem jak wyszedł po wyschnięciu kleju , jutro sprawdzę.

Czy istnieje rozpiska odnośnie listew? , tak gdybym chciał kupić cały zestaw listew na raz.

Do Mx-a i extry 2,7m taka lista istnieje , a do tej extry jest coś takiego?

 

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.