Malker Opublikowano 26 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2010 :shock: :shock: Kawał potwora. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubert_tata Opublikowano 26 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2010 Boki kadłuba twarda balsa 4mm przód, średnia 3mm tył, miękka 3mm reszta. Spód kadłuba do linii wodnej wzmocniony tkaniną na żywicy, reszta dopiero będzie pokryta tkaniną na lakier, ewentualnie folią. Skrzydło będzie 1,5-2mm balsa i folia. Potem Prymol i farba akrylowa z mieszalnika - ale to zupełnie daleka przyszłość. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tombrzus Opublikowano 27 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2010 Hubercie, poooo...wstaje bardzo ładny model! Faktycznie powstaje bardzo powoli ale i tak trzymam kciuki za udany finisz. pozdrawiam, Tomek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubert_tata Opublikowano 31 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2010 Nie powoli, tylko czas szybko płynie, jeszcze kilka lat i model może poleci :wink: Ale co to za problem, poza tym, że się starzejemy ; za to modelarstwo staje się popularniejsze i trochę tańsze. Niedawno sam robiłem silniczki, a teraz już się nie chce/nie opłaca. Podobnie ze spadkiem cen lipoli i regulatorów. Przyszło mi na myśl, że zapiszę ceny kupionego akurat wyposażenia - po kilku latach można będzie porównać (ceny z Hobbyking). Silnik Turnigy CDROM 2409 1600kv-5,99$, regulator Hobby King 20A-6,97$, serwa 25g HKS-9650-3,99$, lipol Zippy 3S 2200mAh 20C-7,99$ Na teraz jest już górne poszycie skrzydeł, po zamknięciu te koślawe żeberka już nie do zobaczenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kesto Opublikowano 31 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2010 Dźwigary masz z sosny? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubert_tata Opublikowano 31 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2010 Dźwigary masz z sosny? Trochę przesadziłem, ale tak. Połówka skrzydła w tym stanie to 185g, a w tym dźwigary ok. 45g (mam jeszcze takie listwy, to zważyłem). Edit: Kawałek usterzenia: - pionowy i ster kierunku lita 12mm balsa (fantazyjne ulżenia to - 30% wagi) - poziomy klasyczna konstrukcja kryta 1mm balsą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubert_tata Opublikowano 28 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2011 Zrobiłem test silniczka Turnigy Bell 2409 kv1600, który miał być napędem. GWS 8x4x3 3S2200 (połączenie oryginalny trójkąt) 20A+ 550g - max dla regulatora i silnika GWS 8x4x3 4s2000 (przełączony na gwiazdę) 9,5A 400g dodatkowo GWS 8x4x3 3S2200 (przełączony gwiazda) 6A ciągu szkoda mierzyć Coś kiepściutko to widzę. Wstępny szacunek wagi: kadlub - 0,8kg skrzydła - 0,8kg serwa, regulatory i kable - 0,4kg silniki i pakiety - 1,2kg Czyli razem minimum 3,2kg (a pewnie wyjdzie więcej), ciągnięte z wody 4x0,55kg - ciekawe :crazy: Edit: Dopisałem pomiary, dla porównania, żeby były w jednym miejscu). Ten sam silniczek, ale inny akumulator (nowy 3S2200), inny regulator (Turnigy 30A) i nowe pomiary -śmigło Master Airscrew 3 łopaty 8x6 - 27A, 400g -śmigło GWS 3 łopaty 8x4 - 23A, 470g (poprzednio było lepiej :crazy: - śmigło "APC style" 2 łopaty 8x6 - 25A, 420g - śmigło "APC style" 2 łopaty 8x4 - 20A, 460g Coś tu nie gra; akumulator ???? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
utopia Opublikowano 28 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2011 Wynika z tego że nie masz wyjścia - zmiana silników nawet kosztem przeróbek gondoli :? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kesto Opublikowano 28 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2011 Model to Ci lekko nie wychodzi, ale silniki powinny dać sobie radę. Po pierwsze, to nie akrobat i ciąg wielkości ciężaru modelu nie jest potrzebny. Po drugie - ciąg jest też kwestią zastosowanego śmigła. W przypadku śmigieł trójłopatowych zysk na ciągu jest niezauważalny, a wzrost pobieranych amperów - znaczny. Pokombinuj z innymi śmigłami niekoniecznie trójłopatowymi. Start z wody jest możliwy nawet z tym napędem tyle, że rozbieg będzie długi. Kończ model i na wodę. Sunderland jest jednym z modeli, które są w kręgu moich zainteresowań, więc Twoje doświadczenia będą bezcenne. :faja: Powiedz jeszcze jaką powierzchnię będzie miał model. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubert_tata Opublikowano 28 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2011 Nie twierdzę, że ciąg ma dorównać wadze takiego modelu, ale w dobie bezszczotkowców często mówi sie o miłym zapasie ciągu Oczywiście ze śmigłami pokombinuję, z tym, że ze względu na wygląd zależy mi na trójłopatowych, a rozmiar musi zostać. 8" i tak jest max; troszkę zachodzą na siebie to jedno, a praktyka podrywania/wciągania wody to druga przeszkoda. Co do powierzchni, to jest około 39dm2, więc obciążenie powyżej 80g/dm2. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kesto Opublikowano 28 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2011 No to poleci. ze względu na wygląd zależy mi na trójłopatowych Rozumiem, ale wygląd nie lata :wink: , a śmigiełka 8 calowe dwułopatowe mogą nie być złe do lotu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 28 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2011 Zrobiłem test silniczka Turnigy Bell 2409 kv1600, który miał być napędem. Hubert - masz na myśli Turnigy C 2409 - 1600 :?: Jeśli tak to przy moich pomiarach wyszedł na strasznego szatana :mrgreen: Prąd ponad 26A ponad 300W i ok kilograma ciągu na śmigle 8x4 GWS - ale nie na max obrotach. Niestety urwały się końcówki drutów podczas próby - czy warto to naprawiac? Może jednak piszesz o jakimś innym T 2409 - 1600 :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubert_tata Opublikowano 28 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2011 Hubert - masz na myśli Turnigy C 2409 - 1600 Zrobię w domu zdjęcie i w wolnych chwilach sprawdzę też na innych śmigłach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
f-150 Opublikowano 28 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2011 Hubert dlaczego takie badziewie o takim małym ciągu.Wymiar tego silnika to 33x31.W tej grupie wymiarowej jest sporo silników o dużo lepszych parametrach.Chyba że trzyma Cię waga,bo o węża w kieszeni Cię nie podejrzewam. :twisted: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
utopia Opublikowano 28 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2011 Start z wody to nie to samo co z utwardzonego lądu - ale zdaje się Hubert już wiesz o tym. Oby sie nie skończyło tylko na pływaniu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubert_tata Opublikowano 28 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2011 Start z wody to nie to samo co z utwardzonego lądu - ale zdaje się Hubert już wiesz o tym.Oby sie nie skończyło tylko na pływaniu Coś wiem, najdłużej ćwiczyłem zmiany napędów i próby z D4, ale w końcu poleciał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
utopia Opublikowano 28 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2011 bo o węża w kieszeni Cię nie podejrzewam. :twisted: Wojtek to był chwyt poniżej pasa ! żółta kartka :mrgreen: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
f-150 Opublikowano 28 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2011 Krawat do pełna :mrgreen: proszę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubert_tata Opublikowano 29 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2011 Miejsce jak widać jest Koszt - jak najbardziej, ma znaczenie - nie widzę potrzeby wydawać więcej niż potrzeba. Silniczki to 6$/szt i być może byłby ok, ale jeden już zepsułem (próba przewinięcia - poddałem się przy odwijaniu :evil: ). Przejrzę swoje pomiary na śmigiełkach GWS 8x4x3 i coś pomyślę. Edit: Co ciekawe, inny egzemplarz silniczka mierzony w identycznych warunkach jw ciągnie 650g prąd 22A :shock: Jeden uszkodziłem, mam 3szt, ale nie chciałem wszystkich lutować Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 29 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2011 Czyli mamy te same silniki. Znaczy te 650g - tą razą :rotfl: - to na 3łopatowym :?: Jesli tak to na 2łopatowym ciąg będzie dużo wyższy. Tak własnie miałem ponad 308 W, 26A ciąg koło kilograma ale nie na maxa bo smigło wyło jak głupie, moc wzrastała, prąd wzmagał ;D W innym wątku własnie hubert pisaliśmy o tych silnikach, inni że producent zawyża parametry, a ja, że mnie mile zaskoczył podając raczej zaniżone. Przy okazji zapytam by nie stwarzać nowego tematu - a moze warto? - : co daje zmiana pakietu z 3s na 4s? Zakładamy, że ten sam model i silnik inny pakiet i mniejsze śmigło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.