Skocz do zawartości

Short Sunderland 183cm


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 117
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Boki kadłuba twarda balsa 4mm przód, średnia 3mm tył, miękka 3mm reszta.

Spód kadłuba do linii wodnej wzmocniony tkaniną na żywicy, reszta dopiero będzie pokryta tkaniną na lakier, ewentualnie folią.

Skrzydło będzie 1,5-2mm balsa i folia.

Potem Prymol i farba akrylowa z mieszalnika - ale to zupełnie daleka przyszłość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie powoli, tylko czas szybko płynie, jeszcze kilka lat i model może poleci :wink:

Ale co to za problem, poza tym, że się starzejemy :D ; za to modelarstwo staje się popularniejsze i trochę tańsze.

Niedawno sam robiłem silniczki, a teraz już się nie chce/nie opłaca.

Podobnie ze spadkiem cen lipoli i regulatorów.

Przyszło mi na myśl, że zapiszę ceny kupionego akurat wyposażenia - po kilku latach można będzie porównać (ceny z Hobbyking).

Silnik Turnigy CDROM 2409 1600kv-5,99$, regulator Hobby King 20A-6,97$, serwa 25g HKS-9650-3,99$, lipol Zippy 3S 2200mAh 20C-7,99$

 

Na teraz jest już górne poszycie skrzydeł, po zamknięciu te koślawe żeberka już nie do zobaczenia

s9.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dźwigary masz z sosny?

Trochę przesadziłem, ale tak.

Połówka skrzydła w tym stanie to 185g, a w tym dźwigary ok. 45g (mam jeszcze takie listwy, to zważyłem).

 

Edit:

Kawałek usterzenia:

- pionowy i ster kierunku lita 12mm balsa (fantazyjne ulżenia to - 30% wagi)

- poziomy klasyczna konstrukcja kryta 1mm balsą

s10.jpg

 

s11.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Zrobiłem test silniczka Turnigy Bell 2409 kv1600, który miał być napędem.

GWS 8x4x3 3S2200 (połączenie oryginalny trójkąt) 20A+ 550g - max dla regulatora i silnika

GWS 8x4x3 4s2000 (przełączony na gwiazdę) 9,5A 400g

dodatkowo GWS 8x4x3 3S2200 (przełączony gwiazda) 6A ciągu szkoda mierzyć

 

Coś kiepściutko to widzę.

Wstępny szacunek wagi:

kadlub - 0,8kg

skrzydła - 0,8kg

serwa, regulatory i kable - 0,4kg

silniki i pakiety - 1,2kg

Czyli razem minimum 3,2kg (a pewnie wyjdzie więcej), ciągnięte z wody 4x0,55kg - ciekawe :crazy:

 

Edit:

Dopisałem pomiary, dla porównania, żeby były w jednym miejscu).

Ten sam silniczek, ale inny akumulator (nowy 3S2200), inny regulator (Turnigy 30A) i nowe pomiary

-śmigło Master Airscrew 3 łopaty 8x6 - 27A, 400g

-śmigło GWS 3 łopaty 8x4 - 23A, 470g (poprzednio było lepiej :crazy:

- śmigło "APC style" 2 łopaty 8x6 - 25A, 420g

- śmigło "APC style" 2 łopaty 8x4 - 20A, 460g

Coś tu nie gra; akumulator ????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Model to Ci lekko nie wychodzi, ale silniki powinny dać sobie radę. Po pierwsze, to nie akrobat i ciąg wielkości ciężaru modelu nie jest potrzebny. Po drugie - ciąg jest też kwestią zastosowanego śmigła. W przypadku śmigieł trójłopatowych zysk na ciągu jest niezauważalny, a wzrost pobieranych amperów - znaczny. Pokombinuj z innymi śmigłami niekoniecznie trójłopatowymi. Start z wody jest możliwy nawet z tym napędem tyle, że rozbieg będzie długi. Kończ model i na wodę. :) Sunderland jest jednym z modeli, które są w kręgu moich zainteresowań, więc Twoje doświadczenia będą bezcenne. :faja: Powiedz jeszcze jaką powierzchnię będzie miał model.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie twierdzę, że ciąg ma dorównać wadze takiego modelu, ale w dobie bezszczotkowców często mówi sie o miłym zapasie ciągu :D

Oczywiście ze śmigłami pokombinuję, z tym, że ze względu na wygląd zależy mi na trójłopatowych, a rozmiar musi zostać.

8" i tak jest max; troszkę zachodzą na siebie to jedno, a praktyka podrywania/wciągania wody to druga przeszkoda.

 

Co do powierzchni, to jest około 39dm2, więc obciążenie powyżej 80g/dm2.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem test silniczka Turnigy Bell 2409 kv1600, który miał być napędem.

 

Hubert - masz na myśli Turnigy C 2409 - 1600 :?: Jeśli tak to przy moich pomiarach wyszedł na strasznego szatana :mrgreen: Prąd ponad 26A ponad 300W i ok kilograma ciągu na śmigle 8x4 GWS - ale nie na max obrotach. Niestety urwały się końcówki drutów podczas próby - czy warto to naprawiac?

Może jednak piszesz o jakimś innym T 2409 - 1600 :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

s12.jpg

Miejsce jak widać jest :lol:

Koszt - jak najbardziej, ma znaczenie - nie widzę potrzeby wydawać więcej niż potrzeba.

Silniczki to 6$/szt i być może byłby ok, ale jeden już zepsułem (próba przewinięcia - poddałem się przy odwijaniu :evil: ).

Przejrzę swoje pomiary na śmigiełkach GWS 8x4x3 i coś pomyślę.

 

Edit:

Co ciekawe, inny egzemplarz silniczka mierzony w identycznych warunkach jw ciągnie 650g prąd 22A :shock:

Jeden uszkodziłem, mam 3szt, ale nie chciałem wszystkich lutować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli mamy te same silniki. Znaczy te 650g - tą razą :rotfl: - to na 3łopatowym :?: Jesli tak to na 2łopatowym ciąg będzie dużo wyższy. Tak własnie miałem ponad 308 W, 26A ciąg koło kilograma ale nie na maxa bo smigło wyło jak głupie, moc wzrastała, prąd wzmagał ;D W innym wątku własnie hubert pisaliśmy o tych silnikach, inni że producent zawyża parametry, a ja, że mnie mile zaskoczył podając raczej zaniżone.

Przy okazji zapytam by nie stwarzać nowego tematu - a moze warto? - : co daje zmiana pakietu z 3s na 4s? Zakładamy, że ten sam model i silnik inny pakiet i mniejsze śmigło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.