Skocz do zawartości

Wycena silniczka ROSSI 61


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Ostatnio stałem się posiadaczem silniczka ROSSI 40. Jest nie kompletny nie posiada gaźnika wydechu i elementu przed łożyskiem. Wyglada na nowy, albo dotarły sprężanie ma bardzo dobre oprócz tego obraca się lekko bez zbędnych oporów.

Czy ktoś ma więcej informacji na temat tego silniczka instrukcja obsługi itp. Jaka mniej więcej jest jego wartość oczywiście zostawiam go sobie, ale chciałbym wiedzieć.

Pozdrawiam

1CAC60E6-751A-4132-A98E-A63E8337A48A.png

D5F1897F-47BB-49AD-A9F2-7CBE837513AA.png

C25AC609-D1EA-401A-A9D6-D307E73DD524.png

6B96F53C-47F7-4DF4-9F78-E76C960A5F70.png

4BEB2801-BDE3-4995-8ACC-A1A8E79C856F.png

Opublikowano

1. dana rzecz jest tyle warta ile ktoś chce za nią zapłacić

2. raczej ciężko dostać brakujące części do nieprodukowanego silnika nieistniejącej firmy, chyba, że jest to popularny model (ten nie jest)

3. Potrzebna jeszcze rura rezonansowa i model F3A sprzed ca. 50 lat

Opublikowano
Godzinę temu, witold_pi napisał:

1. dana rzecz jest tyle warta ile ktoś chce za nią zapłacić

2. raczej ciężko dostać brakujące części do nieprodukowanego silnika nieistniejącej firmy, chyba, że jest to popularny model (ten nie jest)

3. Potrzebna jeszcze rura rezonansowa i model F3A sprzed ca. 50 lat

 

To silnik z początku lat 90. Witku, reszta się zgadza ;)

Opublikowano

Fakt 61 dziękuje za spostrzegawczość mój błąd. Chodzi mi Panowie o wartość kolekcjonerska czy jest to coś sporo warte nawet w takim stanie, czy to zwykły silnik z lat 90 i nie ma nawet wartości kolekcjonerskiej. Wartość wszystko ma nasze polskie silniczki jaskółki itp… zerowa praktycznie wartość użytkowa a nawet w takim stanie i kompletności sprzedaja się za kilkaset złotych. Nie znam się na cenach jak i z marka ROSSI nie mam doczynienia pierwszy raz dlatego pytam, co mam i jaka ma wartość. Jak ktoś wspomniał są to rzadkie silniczki, a analogicznie myśląc co jest rzadkie jest sporo warto jako element kolekcjonerski. Ma może ktoś skany lub jakieś dokumenty na temat tego silniczka? Przerabiałem setki silników, bo wyszukuje okazji od popularnych do naprawdę bardzo rzadkich i dostawałem za te rzadkie spore sumy tutaj chciałem sprawdzić jak działa forum pomocnie czy ktoś jest w stanie oszacować wartość silniczka i czy ktoś ma może jakaś dokumentacje do niego bądź brakujące elementy.

  • Tytuł został zmieniony na Wycena silniczka ROSSI 61
Opublikowano

Ja zauwazylem ?

 

Dyskutowalbym bym nad RZADKOSCIA tego silnika. Jasne , ze to nie jest jakis OS Max .46 , ale Rossi nie sa az takie rzadkie jak sie wydaje. Twoj niestety jest mocno niekompletny i w srednim stanie , wiec mysle , ze to bedzie okolo 40-50 EUR.

 

Opublikowano
1 godzinę temu, jarek996 napisał:

Ja zauwazylem ?

 

Dyskutowalbym bym nad RZADKOSCIA tego silnika. Jasne , ze to nie jest jakis OS Max .46 , ale Rossi nie sa az takie rzadkie jak sie wydaje. Twoj niestety jest mocno niekompletny i w srednim stanie , wiec mysle , ze to bedzie okolo 40-50 EUR.

 

Czy jest tak mocno niekompletny bym dyskutował, gdyby nie było tłoka, wału głowicy to juz duży problem, ale gaźniki czesto się wymieniało, wydech tak samo da się dopasować, kołpak z przodu pewnie tez. Generalnie wyglada jak nowy chociaż na zdjęciach ciężko to ująć w środku wyglada jak nowy albo tylko dotarty. Ma ogromne sprężanie i nie ma żadnych dziwnych oporów ktoś dbał o niego. Wyglada na zapasowy prawie nowym. W każdym razie dziękuje za informacje zostawię go zrobię w kolekcji, może uda się kiedyś go skompletować.

3 godziny temu, symon5 napisał:

Ten kolegi jest pompą jeśli nie zauważyliście 

Z ciekawości do czego służy ta pompka gdyz nie miałem styczności z czymś takim?

Opublikowano

Pompa paliwa . Ale tak jak kolega pisze mocno niekompletny ,po śrubkach głowicy widać że silnik  po jakiś przejściach . Wracając do pompy to nie zauważyłem specjalnie żeby zrobiły karierę w FSR ( aczkolwiek nie wiem jak w latających) chyba raz lub dwa razy widziałem na zawodach choć wszyscy stosowali ciśnienie pobierane z rury ,a w póżniejszym okresie poprzez komorę pływakową .

Opublikowano
20 godzin temu, MASK napisał:

 

To silnik z początku lat 90. Witku, reszta się zgadza ;)

ok może ma 30 kę na karku ale chodzi mi o model starej kategorii f3a czyli 5kg, silnik 10cm3 czyli curaropodobny - lata 70 te:-)

Opublikowano
3 godziny temu, symon5 napisał:

Pompa paliwa . Ale tak jak kolega pisze mocno niekompletny ,po śrubkach głowicy widać że silnik  po jakiś przejściach . Wracając do pompy to nie zauważyłem specjalnie żeby zrobiły karierę w FSR ( aczkolwiek nie wiem jak w latających) chyba raz lub dwa razy widziałem na zawodach choć wszyscy stosowali ciśnienie pobierane z rury ,a w póżniejszym okresie poprzez komorę pływakową .

Śrubki przy pompie wyglądają jak nowe, a przy głowicy bym powiedział bardzo dobrze może zdjęcie i smar zlewa się i tak to widać na zdjęciu ale śruby są w bdb stanie nie obrobione praktycznie w ogóle, mając go w rękach mówię, ze wyglada bardzo ładnie jak w takim stanie widziałem nowe albo z tylko dotarte dlatego porównuje, a zdjęcia maja słaba jakość a silnik nie był czyszczony od lat jak  widać jak by ktoś go przygotował jako zapasowy, na zdjęciach ciężko uchwycić bo polerować go nie będę, a stan od środka jak mówiłem wręcz idealny jakoby był lekko dotarty albo ktoś remont robił i służył jako zapasowy tak przynajmniej się dowiedziałem.

Opublikowano

Jeśli pochodzi ze Szczecińskiego OLXa to sprzedawca sprzedawał kompletne NovaRossi 60 tki za 250 i 300 pln, jeden z nich zawitał do mnie ? Jest praktycznie NOWY, ktoś go odpalił ale raczej nie latał. Twój może być w podobnym stanie.

Opublikowano
3 godziny temu, witold_pi napisał:

Jeśli pochodzi ze Szczecińskiego OLXa to sprzedawca sprzedawał kompletne NovaRossi 60 tki za 250 i 300 pln, jeden z nich zawitał do mnie ? Jest praktycznie NOWY, ktoś go odpalił ale raczej nie latał. Twój może być w podobnym stanie.

Mój tak samo jest dosłownie w idealnym stanie jak by z raz odpalony, a z zewnątrz wyglada tez ładnie tylko ciężko to na zdjęciach pokazać ale mam kilkadziesiąt silniczkow nowych które są na pewno nowe a wyglądają gorzej niż ten ROSSI

Mi się udało kupić kolekcjonersko 13silniczkow SILVER SWALLOW 2.47 nowiutkich wiem, ze maja wartość tylko sentymentalna, bo to samozapłony, a dwa podobno kompletnie nie udane, ale co ciekawe maja różne kolory głowicy dość ciekawy strzał i przy okazji do tych silniczkow Jene DDR z niebieska głowica tez nowa. ASP tez się trafiła nówka albo dosłownie tylko odpalona kilka razy.

 

 

 

 

 

 

 

 

BEB3189E-EB70-4A09-B56E-DF88C8E44F73.jpeg

4DECF7E5-D875-47C3-9D39-F8394A9730BF.jpeg

67C30023-274F-4668-BE2F-7FEFF628AC44.jpeg

0D670CFF-FFD7-47EC-8306-C3C5FF46702E.jpeg

A2ACEECB-B6DB-49CF-8DC5-23E2E691A8EF.jpeg

2810B8FE-F3F6-456C-9813-FBF7E1D31DB7.jpeg

Opublikowano
W dniu 23.05.2022 o 19:41, witold_pi napisał:

Jeśli pochodzi ze Szczecińskiego OLXa to sprzedawca sprzedawał kompletne NovaRossi 60 tki za 250 i 300 pln, jeden z nich zawitał do mnie ? Jest praktycznie NOWY, ktoś go odpalił ale raczej nie latał. Twój może być w podobnym stanie.

A drugi mój?, a w moim łożysko do wymiany j jajko na korbie, lecz dałem 200Pln i rurę za 30 PLN?

Opublikowano
1 godzinę temu, losko_rafal napisał:

A drugi mój?, a w moim łożysko do wymiany j jajko na korbie, lecz dałem 200Pln i rurę za 30 PLN?

U mnie wyglada jak by łożysko było nowe albo ktos włożył nowe zero luzów, zacięć itp. Na korbie również zero luzów czy niepokojących rzeczy. Tak jak myśle ze to był zapasowy nowy lub wyremontowany całkowicie dotarty, albo tylko odpalony silnik kogoś i gdy główny by uległ by uszkodzeniu przekładał gaźnik itp. i miał z powrotem silnik.

  • 10 miesięcy temu...
Opublikowano

Hallo Marek -  no niezla kolekcje masz - (mysle o tej  Srebrnej Jaskolce 2,5 cm³)  Nie przejmuj sie, gdy Ci jakis pajac napisze ze pewno masz na handel ...Bo ja tak mialem z moimi KOMETA -mi    5 cm³ -  wtedy dopiero sie wziolem za zbieranie KOMET  ! ....

Tez mialem Silver Swallow - Czerwone, Niebieskie , Zlote , nawet  kolor  Srebrny , Bordowy ,Zielony ,  Violett ...!  zostawilem sobie tylko kolor Zloty ...no i teraz zaluje, ale musialem uszczuplic kolekcje !

...cierpliwosci -moze uda Ci sie zebrac jak najwiecej kolorow ( nie byly to glowice  "przegrzane"  zwlaszcza Bordo i Violett  ) -silniki byly NOWE - nie smigane ...Czy one w ogole "chodzily" ???

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.