Jump to content

Cessna-170 moja spektakularna porażka


Recommended Posts

Dawno temu kupiłem model samolociku "Cessna-170" firmy "Guillow".

Zachęcony udaną przeróbką "Bojowy Rzutek" postanowiłem uczynić to również z gumówką.

cessna-170-610mm.jpg.36d11974c09a2980f1e86f77ead35353.jpg

Model skleiłem jako elektryk, wykorzystując silnik AX 1806M, regulator 10A, oraz serwa 5 gramowe. Ciężki się zrobił w porównaniu z gumówką i gotowy do lotu waży 189 gram i wyglądał tak:

173649678_Cesna170.jpg.a07b0519b7c34e7857122bb731f1263c.jpg

 

Wglądał, bo przyszedł czas oblotu i okazało się, że po wielu przygodach z kretami w najgorszym incydencie z aerodynamiką wyglądał tak:

IMG_20220508_112257298.thumb.jpg.a199ab80cbf458df0129785678a7b138.jpg

 

dało się naprawić i  ostateczna wersja w której lata to:

IMG_20220508_152513798.thumb.jpg.4ff2a7919057cbed9b5c177946b0ab49.jpg

IMG_20220508_153854479_HDR.thumb.jpg.57115ef7db5761ead0690d905f9e546c.jpg

 

Różne przygody miały miejsce podczas oblotu i różne usprawnienia dodałem, aby tylko ta Cessna poleciała. Najdziwniejszym "udoskonaleniem" było zrezygnowanie i wykłonu, gdzie przy jego braku model lata w miarę "poprawnie". Modelik posiada tylko ster wysokości i maleńki ster kierunku i aby one działały w sposób poprawny samolocik musi latać na dużej prędkości, inaczej zwali się w korkociąg. Na początku filmu zobaczycie, że samolocik potrafi latać na plecach ?!!! Niesamowitą ciekawostką było wykręcenie poprawnej beczki / do dzisiaj nie wiem jak to się udało i gdybym nie spanikował ujmując gazu, może i by kreta nie było , a samolocik leciał dalej/ dziwne bo model nie posiada lotek widać to w 24 sekundzie filmiku. Lądowanie to osobny problem, na trzy koła przy pełnej prędkości/ inaczej kret/ i dużym śmigle , zobaczcie sami:

 

Reasumując. Można przerobić gumówkę na elektryka rc, ale po co?!!! Tracimy cichy, majestatyczny lot gumówki, a maleńkie elektryczne samoloty, owszem latają, ale  są nerwowe i wiatr bardzo im przeszkadza. Nie polecam przeróbek tego typu, ale może jest to subiektywna ocena, może ktoś pokusi się o to i będzie bardzo zadowolony. 

Natomiast spokojnie mogę polecić samolociki firmy "Guillow", precyzyjnie wycięte, doskonale spasowane, gdzie wszystko z wszystkim współgra i doskonale się prezentują. W skali 1 do 10, dziesięć. 

Pozdrawiam 

m

 

image.png

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Z zamieszczonych zdjęć wnioskuję że  samolocik ma za mały wznios skrzydła. To mi wygląda na mniej niż 3°, to za mało przy braku lotek nawet przy większych modelach. Model z tego względu nie będzie stabilny poprzecznie, a działanie steru kierunku znikome. Znalazłem na forum obrazek dolnopłata, ale to dotyczy i górnopłatów. To właśnie wznios skrzydła powoduje przechył modelu przy sterowaniu tylko sterem kierunku. Przy tak małym modelu zrób wznios co najmniej 10°, a zacznie latać.

Pozdrawiam.

 

 

wznios.jpg

Link to comment
Share on other sites

Dla mnie to on potrzebuje regulacji, swobodnie latające modele przerobione na RC mają w sobie wadę fabryczna i trzeba je poprawić.

na ostatnim filmie już radził sobie dobrze.

pozdrawiam. 

Link to comment
Share on other sites

Zrobilem gumówkę Marabu /ok 60cm/, a że mi się podobał powiększyłem go do wersji silnikowej.Metoda budowy identyczna jak gumówki.W modelu jest silnik Park 250, serwa 5 gram, pakiet 860mAh, regulatyor 10A. Model niby piórko, ale w moim przypadku modelik nie robił takich ewolucji jak Twój , lata gładko ale nie lubi wiatru bo efekt jest taki jak na twoim filmie.. Jak pisze poprzednik chyba trzeba mu regulacji. Silniki są równorzędne, u mnie było śmigło 6x3".

Czy warto przerabiać?- czemu nie!?, ile już Lidli było przerobianych.:)

 

100_1803.JPG

100_1783.JPG

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
W dniu 6.06.2022 o 21:24, RyżyKoń napisał:

Dawno temu kupiłem model samolociku "Cessna-170" firmy "Guillow".

Zachęcony udaną przeróbką "Bojowy Rzutek" postanowiłem uczynić to również z gumówką.

cessna-170-610mm.jpg.36d11974c09a2980f1e86f77ead35353.jpg

Model skleiłem jako elektryk, wykorzystując silnik AX 1806M, regulator 10A, oraz serwa 5 gramowe. Ciężki się zrobił w porównaniu z gumówką i gotowy do lotu waży 189 gram i wyglądał tak:

173649678_Cesna170.jpg.a07b0519b7c34e7857122bb731f1263c.jpg

 

Wglądał, bo przyszedł czas oblotu i okazało się, że po wielu przygodach z kretami w najgorszym incydencie z aerodynamiką wyglądał tak:

IMG_20220508_112257298.thumb.jpg.a199ab80cbf458df0129785678a7b138.jpg

 

dało się naprawić i  ostateczna wersja w której lata to:

IMG_20220508_152513798.thumb.jpg.4ff2a7919057cbed9b5c177946b0ab49.jpg

IMG_20220508_153854479_HDR.thumb.jpg.57115ef7db5761ead0690d905f9e546c.jpg

 

Różne przygody miały miejsce podczas oblotu i różne usprawnienia dodałem, aby tylko ta Cessna poleciała. Najdziwniejszym "udoskonaleniem" było zrezygnowanie i wykłonu, gdzie przy jego braku model lata w miarę "poprawnie". Modelik posiada tylko ster wysokości i maleńki ster kierunku i aby one działały w sposób poprawny samolocik musi latać na dużej prędkości, inaczej zwali się w korkociąg. Na początku filmu zobaczycie, że samolocik potrafi latać na plecach ?!!! Niesamowitą ciekawostką było wykręcenie poprawnej beczki / do dzisiaj nie wiem jak to się udało i gdybym nie spanikował ujmując gazu, może i by kreta nie było , a samolocik leciał dalej/ dziwne bo model nie posiada lotek widać to w 24 sekundzie filmiku. Lądowanie to osobny problem, na trzy koła przy pełnej prędkości/ inaczej kret/ i dużym śmigle , zobaczcie sami:

 

Reasumując. Można przerobić gumówkę na elektryka rc, ale po co?!!! Tracimy cichy, majestatyczny lot gumówki, a maleńkie elektryczne samoloty, owszem latają, ale  są nerwowe i wiatr bardzo im przeszkadza. Nie polecam przeróbek tego typu, ale może jest to subiektywna ocena, może ktoś pokusi się o to i będzie bardzo zadowolony. 

Natomiast spokojnie mogę polecić samolociki firmy "Guillow", precyzyjnie wycięte, doskonale spasowane, gdzie wszystko z wszystkim współgra i doskonale się prezentują. W skali 1 do 10, dziesięć. 

Pozdrawiam 

m

 

image.png

 

Witam.

Patrzę na film,sugestie dotyczące modelu.....gumówek nie konwersuj.....to wysoka liga.szkoda modelu,gratów i pracy.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Maciej pisałem, teraz jest okazja i przedstawienie  filmiku  mojego Marabu-tka

 

 

Modelik ma już kilka lotów z efektem jw, że jest lekki nie lubi wiatru bo natura robi z nim co chce. Ale podłoże mu pomagało z wylądowaniem cało- dreszczyk emocji był!!!!!!

Dwa kanały / pion i poziom/ w zupełności mu wystarczają.😉

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

A mnie interesuje jaki jest ciężar tego modelu, obciążenie powierzchni , silnik i śmigło. Nieraz się zastanawiałem czy model który trzymam w ręce ma szanse latać czy nie. Oczywiście jest to składowa wielu elementów, ale obciążenie powierzchni, silnik śmigło , pakiet daje podstawy żeby sądzić ze to coś poleci. Mam za małe doświadczenie, za mało modeli zrobiłem ,  dlatego pytam innych ...

Link to comment
Share on other sites

Józiu, nie powiem już dokladnie bo model mam na wsi,ale graty będą mieć ok65gram / pakiet 30, 2serwa 10gr, silnik Park 250 10gram,odbiornik 4gr, regiel ok10gr/. Ten silnik jest przeznaczony do modelu 170 gr/ acro/ i 330 sport. Jeśli pamiętam  powierzchnia płata chyba 10.4dcm2 ,kompletny waży ok 200gram, śmigło 6x3.5".

Tak prawdę mówiąc , nie myślałem na obliczeniach , gdyż miałem  gotowe plany, tylko nieznacznie je powiększyłem i budowany model nie różnił się zbytnio od użytych  materiałów.

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.