ziaja Posted June 25 Share Posted June 25 Cześć. Mam problem z doborem śrub do montażu piasty do wirnika silnika EMAX GT2215/09. Na stronie producenta brak takowej .Kupiłem silnik z zestawem piast i wkrętami .Planuję montaż przed wręgą więc zawarta w zestawie piasta była by ok ale niestety producent nie dostarcza odpowiednich wkrętów . Są tylko do mocowania łoża do silnika i wręgi . Próbowałem z wkrętami M2 x 4 mm, ale nie udaje mi się. Czy powinien być jakiś inny , z gwintem drobnozwojowym ? Proszę o pomoc .Silnik jest dość znany i może już ktoś z Was posiadł tą tajemną wiedzę ? Korekta. Próbowałem ze śrubami M2X6 mm . Link to comment Share on other sites More sharing options...
nJerzy_R Posted June 25 Share Posted June 25 Jak na moje, te zestawowe "pchełki" metryczne to M3x6. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ziaja Posted June 26 Author Share Posted June 26 Ok, M3x6 są na stojanie do montażu łoża ale chodzi mi o wirnik, gdzie są mniejsze otwory do przykręcenia piasty . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bodzioch Posted June 26 Share Posted June 26 Sprawdzałem na innych silnikach to te mniejsze silniki mają M2 a większe silniki M2,5. Patrząc na zdjęcie obstawiam M2,5. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tytan12 Posted June 26 Share Posted June 26 2 godziny temu, ziaja napisał: Ok, M3x6 są na stojanie do montażu łoża ale chodzi mi o wirnik, gdzie są mniejsze otwory do przykręcenia piasty . Mam ten silnik,prosta sprawa.Demontujesz tylny dekielek,w to miejsce przykręcasz piastę tymi samymi śrubkami,dekielek do odstawy,i tyle😊. Link to comment Share on other sites More sharing options...
nJerzy_R Posted June 26 Share Posted June 26 2 godziny temu, Bodzioch napisał: Patrząc na zdjęcie obstawiam M2,5 Suwmiarka w oku? Lepiej jednak w ręku Link to comment Share on other sites More sharing options...
tytan12 Posted June 26 Share Posted June 26 Suwmiarka w oku? Lepiej jednak w ręku 45 minut temu, nJerzy_R napisał: Suwmiarka w oku? Lepiej jednak w ręku Chyba mierzyłeś nie tą śrubkę,tam są M2x6,a z przodu są M3. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bodzioch Posted June 26 Share Posted June 26 Moja pokazuje 2,5mm Link to comment Share on other sites More sharing options...
nJerzy_R Posted June 26 Share Posted June 26 2 godziny temu, tytan12 napisał: Chyba mierzyłeś nie tą śrubkę Jasne, Ty wiesz lepiej co mierzyłem... Ok, koniec tematu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tytan12 Posted June 26 Share Posted June 26 47 minut temu, nJerzy_R napisał: Jasne, Ty wiesz lepiej co mierzyłem... Ok, koniec tematu. Chyba nie czytasz,jeszcze powyżej podałem konkretnie, jak tą piastę dokręcić do silnika,a przecież o to chodziło,Mirek chyba się nie połapał o co chodzi,dla tego szukał śrubek.Mam ten silnik i suwmiarkę elektroniczną,też chyba koniec tematu😜. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ziaja Posted June 27 Author Share Posted June 27 Masz rację , nie połapałem się że wkręty są już wkręcone w wirnik. Jadę po imbus , chyba 1,6 aby je odkręcić i przykręcić piastę. Dzięki kolegom za pomoc . Link to comment Share on other sites More sharing options...
tytan12 Posted June 27 Share Posted June 27 Godzinę temu, ziaja napisał: Masz rację , nie połapałem się że wkręty są już wkręcone w wirnik. Jadę po imbus , chyba 1,6 aby je odkręcić i przykręcić piastę. Dzięki kolegom za pomoc . Dokładnie to imbus 1,5. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ziaja Posted June 27 Author Share Posted June 27 Dzięki , rzeczywiście 1.5 ale jednej ze śrub nie dałem rady odkręcić .Chyba moimi próbami zjechałem gniazdo imbusowe, więc znowu nowa zabawa. Jakiś pech czy może raczej kiepskiej jakości imbus - kupiłem f-my Dexter w LeroyMarlin. Tym razem poszukam wykrętaka . Link to comment Share on other sites More sharing options...
ziaja Posted June 28 Author Share Posted June 28 Kończąc temat. Kupiłem wykrętak do śrub 2mm , chociaż niełatwo było znaleźć poniżej 3mm oraz jeszcze jeden klucz imbusowy 1,5 mm (droższy czytaj z lepsze stali) . Okazało się że dało się odkręcić felerną śrubę imbusem . Jest wszystko ok, przykręciłem nowy wał do wirnika i idę polatać ! Stara prawda jest aktualna tj. warto kupować dobre narzędzia , zwykle droższe ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
tytan12 Posted June 28 Share Posted June 28 59 minut temu, ziaja napisał: Kończąc temat. Kupiłem wykrętak do śrub 2mm , chociaż niełatwo było znaleźć poniżej 3mm oraz jeszcze jeden klucz imbusowy 1,5 mm (droższy czytaj z lepsze stali) . Okazało się że dało się odkręcić felerną śrubę imbusem . Jest wszystko ok, przykręciłem nowy wał do wirnika i idę polatać ! Stara prawda jest aktualna tj. warto kupować dobre narzędzia , zwykle droższe ! To super ,pomyślnych lotów😊. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mr.jaro Posted July 14 Share Posted July 14 W dniu 27.06.2022 o 11:41, tytan12 napisał: Dokładnie to imbus 1,5. A jeszcze dokladniej to nie "imbus", a inbus. 😜 Nazwa pochodzi od polaczenia "IN", czyli skrotu niemieckiego okreslenia "Innenschskant" (co oznacza szesciokatny wewnetrzny) i "BUS", czyli skrotu nazwy firmy Bauer und Schaurte, ktora ten typ sruby/klucza wynalazla. Diabli wiedza, skad sie wzielo to nieszczesne "imbus", ale jest to okreslenie bledne. Teraz mozecie mnie rugac za przemadrzalosc. 🙂 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
tytan12 Posted July 14 Share Posted July 14 2 godziny temu, mr.jaro napisał: Teraz mozecie mnie rugac za przemadrzalosc. 🙂 Hehe,warto wiedzieć,ale potocznie każdy, nawet mechanik czy nawet w opisach po polsku występuje jako ''imbus''. Ciekaw jestem jak to jest z ''raszplą''? Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-mir Posted July 14 Share Posted July 14 Za "Muratorem": Spolszczenie inbusa na imbusa przypisuje się trudnością wymowy sąsiadujących ze sobą spółgłosek n i b (pierwsza jest przedniojęzykowa a druga wargowa). A prawidłowo ta niemiecka nazwa to Innensechskantschlüssel. Wcięło Ci Herr Jarek literkę "e". I kto tu jest przemądrzały? No kto? 1 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
mr.jaro Posted July 15 Share Posted July 15 Ano wzielo. Czesto bierze, albo zamienia, czasem nawer dorzuca, kiedy bedac w biurze jedynie z doskoku moge cos niezdarnymi juz paluchami napisac. Swoja droga, nie tylko o Schlüssel chodzi, ale takze o Schrauben, dlatego ograniczylem sie jedynie do Innensechskant jako okreslenia wlasciwego dla systemu. O! 🙂 Natomiast wspomniana "raszpla" (mnieman, ze o rodzaj pilnika chodzi, a nie o okreslony typ kobiet) to po niemiecku Raspel i rowniez okresla pilnik zdzierajacy (tzw. zdzierak, czy jak mu tam jeszcze). Slowo zapozyczone do jezyka polskiego, jak wiele innych. Przykladow jest wiele, a znana chyba kazdemu modelarzowi laubzega to nic innego, jak niemiecka Laubsäge, natomiast hebel, to po prostu spolszczony Hobel. Zapewne tego typu zapozyczenia wziely sie stad, ze czesc terenow obecnej Polski bylo niedys licznie zamieszkiwane przez ludnosc pochodzenia niemieckiego, oglednie rzecz ujmujac. Jakby sie lepiej przyjrzec, jeszcze przed okresem wstapienia Polski do nader wszechwladnej Unii, wiele polskich norm opracowano na podstawie niemieckich - wowczas w naglowkach PN widoczny byl/jest odnosnik do niemieckiej DIN. Jakby sie jeszcze lepiej przyjrzec, nawet podstawowy format bodajze do dzisiaj stosowanej w Polsce, najzwyklejszej cegly (25,0x12,0x6,5 cm) to nic innego, jak znany w Niemczech i od dawna juz nie stosowany Reichsformat. W Niemczech ten ostatni juz dawno zastapiono formatem 24,0x11,5x7,1 cm wynikajacym z Achtelmeterordnung (porzadek osmej czesci metra), ktory pozwala na latwiejsze obliczanie w pamieci wymiarow scian i otworow okiennych badz drzwiowych, co z kolei bardzo ulatwia zarowno prace projektowe, jak wykonawcze na budowie. A nazwa Achtelmeterordnung bierze sie stad, ze wymiar glowki cegly 11,5cm plus 1cm spoina daja modul dlugosci 12,5 cm, czyli jedna osma metra. W ten sposob kazdy duren na budowie wie, ze w metrze dlugosci sciany miesci sie osiem glowek z fugami, albo cztery wozowki z fugami. System prosty, niczym budowa cepa. I zeby bylo smiesznie, jak juz wspomnialem, wie to kazdy duren na budowie, ale rzadko ktory niemiecki architekt, co czesto prowadzi do sporego burdelu podczas opracowywania projektow. A wniosek stad taki, ze przecietny, niemiecki architekt okazuje sie wyraznie glupszy od byle jakiego, niemieckiego murarza. Mieszkam tutaj wiecej, anizeli polowe zycia i nadal nie wiem, jak oni byli w stanie te silna gospodarke zbudowac. 😂 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobRoy Posted July 15 Share Posted July 15 I super .... człowiek nie musi studiować filologi germańskiej żeby wiedzieć co to ..."Innensechskantschlüssel". Proszę się dalej "wymądrzać" ... 😉 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts