Skocz do zawartości

Moje skrzydełko Ckack Wing


Rekomendowane odpowiedzi

Godzinę temu, Irek M napisał:

Wy sobie chyba jaja robicie, prawda? 

Podejrzewam Marek, że zupełnie nie zastanowiłeś się zanim dokonałeś wpisu, a szkoda.  Lecisz z max szybkością poziomo, zaciągasz wysokość by wzbić się i oczywiście zrobisz to przez pewien czas po czym model zwali się na skrzydło. Przy małym Kv leciałem pionowo tak długo jak byłem w stanie stwierdzić to wzrokowo.

Może udawało mi się to bo nie rozpatrywałem tego tak naukowo jak Jarek... ale dalej nie zamierzam i będę stosował sprawdzone w lotach zestawy.

Marku, lataj więcej, nie teoretyzuj.

 

Nie robię sobie jaj. Jestem zupełnie poważny, zwłaszcza jeśli chodzi o przekazywanie błędnych informacji.

Nikt Ci nie zabrania stosowania w swoich modelach czego tylko chcesz.

Ale jeśli chcesz coś innym tłumaczyć - to proszę nie rób tego na "chłopski rozum" - dziękuję.

 

Wzrokowo? hmm, już miałem tutaj dyskusję o wzorowym określaniu promienia zakrętu, wg kogoś było to"mgnienie oka" a ja zawsze myślałem, że promień - to jednak jakaś odległość.

 

Stosuję jedną z wielu zasad - a ta: po prostu nie szkodzić innym - można to zrobić przekazując "pewne sprawdzone" informacje, które u innego się nie sprawdzą.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"....  Jeśli model norowisty (skrzydło), to:

- zbyt duże wychylenia sterów, lub

- źle dobrane położenie SC, przy braku zwichrzenia )jeśli nie jest to plank) lot po prostej wymaga wychylenia elevonów w górę, inaczej walczysz cay czas...."

 

Szkoda że tego nie wiedziałem wcześniej, tylko walczyłem z Deltą aż doszedłem do takich ustawień doświadczalnie i potem zaczęła mnie słuchać, nawet latała wolniutko ... 😉

 

 A tak z drugiej beczki - plan Craka Winga  zrobiem bazując na ogólnie dostępnych materiałach reklamowych producenta więc proszę nie mieć do mnie pretensji ...

Jeśli kogoś interesują te palny , proszę na PRIVE...

Jest  jeszcze plan ZORRO ... w opracowaniu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, w modelu zastosowałem silnik 2204/2300 i kv nie zmienię, silnik dedykowany jest do śmigieł 5-6" i ciąg ponad 400gram w  porównaniu z moimi 181 garamami. Nie wiidziałem poniżej  1800kv.

Jedynym rozwiązaniem obecnie jest zastosowanie śmigiełka 5-cio calowego i skoku 3" bo innego już nie ma , lub też zrobić szacher i dać 4.5"x -..., poprostu zciąć mu  sprawność. Nie zależy mi na prędkości ale aby był opanowalny. Teraz to tylko lot na 1/4 gazu. Nie pomyślałem, bo mam przewinięte dwa  silniki tego typu i przeczuwam że ich kv jest mniejsze będą do innych.

Zbiorę doświadczenia w trakcie lotu , dodam że skrzydło nie posiada żadnych zwichrzeń.

Byłem motorowodniakiem, i w mojej szybkiej łodzi aby była szybka, stosowałem śruby dwułopatkowe o małej średnicy ale dużym  skoku .

W służbowej łodzi miałem śrubę większej średnicy lecz mniejszego skoku przez co była wolniejsza ale za to mocniejsza.

 

 

 

 

 

Poddobnie wykonywałem śruby wg wykresu Jarka, więc chyba to samo.

Józiu, model jak wiesz nie ma żadnych zwichrzeń, wychylenia były w granicy 10m/m,ale już poprawiłem na mniej, wychylenia wzrokowo są już minimalne.Sprawdzę to będę wiedział co było modelowi złe i co mu trzeba.

Jeśli chodzi o CG, model szybuje i ląduję gładko!?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Być może szczęście  sprawiło, że model siadł na pupę przy niedużej prędkości pod wiatr z wyłączonym silnikiem  z niedużej wysokości i o dziwo przeciągnięcia nie miałem.. Jak wcześniej pisałem, warunki wietrzne nie były dla tego modelu i było kilka krótkich lotów, no i emocje. Marku na razie taka moja odpowiedz?

Modelik już lata na pakiecie 2S Zippi 500mAh/25C i nie mam w planie dać temu modelowi większego pakietu.

Prawdę mówiąc "wożę " się modelami typu motoszybowiec, parkflayer, trochę delty deproniaste, czyli w sumie nie szybkimi i do opanowania co nie znaczy że tak chcę latać.

Skrzydełko Crack będzie sposobem na oswojenie się z prędkością i  zbieranie doświadczenia, oczywiście z uwagami kolegów.^_^

Będzie dobra pogoda, to się wszystko wyjaśni, czy zrobię sobie ulepszony drugi egzemplarz czy coś innego podobnego.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Film z oblotu skrzydełka jest i jak pisałem wcześniej , z takim modelem się trzeba oswoić . Loty nie wypadły po mojej myśli, nie mogłem ustawić wychylenia lotek i model latał różnie.

https://www.youtube.com/watch?v=BgUGCG6vOgI

Któryś z kolei lot skończył się wylądowaniem modelu  na ogródkach działkowych i nie miałem możliwości na jego sterowanie.Myślałem że już stracilem model bezpowrotnie lecz na drugi dzień model ściągnął z drzewa działkowicz.Niestety model już nie nadawał się do latania. Już wcześniej coś podejrzewałem ale nie mogłem dojść  z centrowaniem serwa.W trakcie rozbiórki "gratów" okazało się, że jedno serwo się zacina i to mogła być przyczyna takich lotów.

Trudno, jakieś doświadczenie jest!?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ładnie latało - szkoda że tak krótko żyło. Zginąć od kija działkowicza ...  ech...

Nasuwa się pytanie - jak testować serwa przed wbudowaniem w model? - Macie jakieś patenty, procedury .... czy do takich modeli się po prostu wkłada i życie pokazuje ile jet warte to najtańsze serwo  .... ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.