Jump to content

Wygięcie płytki stalowej w literę "U"


Irek M
 Share

Recommended Posts

Jak najłatwiej wykonać to wygięcie? początek zawsze jest prosty; w imadło powierzchnia i wyginamy. Ale jak teraz gdy już mamy wygiętą w literę "L"?  Niby znowu w imadło z przyłożonym płaskownikiem odp. szerokości ale to też nie takie proste. Czy robicie to w jeszcze inny sposób? Na giętarce, którą posiadam raczej tego nie wykonam.

Link to comment
Share on other sites

Jednak imadło: jedno z ramion "L" łapiesz w imadle razem z płaskownikiem o grubości jaką ma mieć wewnątrz przyszłe "U", ale tak, aby wystawało nad szczęki. Zaginasz od góry (młotek, deska). Jeśli masz kłopot z wymiarami, to czasem warto to "U" zrobić z szerszej blachy, a po zagięciu dopiero dociąć.

Link to comment
Share on other sites

Zbyszek, właśnie z tym odpowiednio wystającym jest problem. Gdyby szczęki imadła miały odpowiednie wymiary to byłoby to proste do wykonania. Gdy blacha ma kilka cm długości to trzeba się napocić. Ale nie poddajemy się 🙂

Link to comment
Share on other sites

Jeśli niewielki element "U" z niezbyt grubej blaszki ma mieć płaskie dno, to można go wygiąć za pomocą nakładek gnących na szczęki Imadła, np https://www.uni-max.com.pl/produkty-pl/obrobka-metali/imadla-i-uchwyty-maszynowe/szczeki-do-imadel

https://www.deltamoto.pl/pl/p/Nakladki-magnetyczne-BDS6-do-imadel-150-mm/2444

(można też zrobić prostszą spawaną wersję samemu)

 

spacer.pngspacer.pngspacer.png

 

dno półokrągłe można wykonać tak

https://adoc.pub/runi-zpracovani-kov-i-uov-petr-svobodaf2a27cbce7c257191992ac5d1245db1b23722.html

 

993575387_gicie.jpg.60447ba8b2673e9aff9d44c977e5795a.jpg indeks.jpg.dd6dda31773f151a963c8860b84b82d8.jpg

 

lub przy grubszej blasze praski (mechanicznej lub hydraulicznej) i wykonania przyrządu do tłoczenia(frezowanie, toczenie, spawanie)

https://pfmrc.eu/topic/58564-jaka-mała-frezarka-do-metalu/page/10/

(wykonałem kiedyś taki tłocznik dla kolegi z forum cnc)

DSC08377.JPG

 

 

DSC08393.JPG

 

DSC08408.JPG

  • Upvote 2
  • Dzięki 1
Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.