Skocz do zawartości

Nowy projekt własny ... na razie noname ;)


Rekomendowane odpowiedzi

7 godzin temu, Kakabe napisał:

 

Stępka to "kręgosłup", wręgi to "żebra" ...... nie mam zbyt wielkiego doświadczenia w budowie łodzi ale zaczął bym od dna bo wklejając sklejkę niejako usztywnisz "kręgosłup". Zaczynając od burt jest niebezpieczeństwo że którąś stronę sklejka bardziej naciągnie ........ tak mi się wydaję.

 

To operacja której osobiście bardzo nie lubię ..... cykl powolny i cholernie odpowiedzialny......

 

 

I tu jestem Ciekaw jak to wyjdzie - to bardzo trudny element w tym modelu.

No i mnie przekonałeś - najpierw dno, potem burty.

 

Też nie lubię szlifowania, ale .... mus to mus - dam radę ;)

 

Dlatego też odwlekałem temat rufy ile się dało - teraz już się nie wymigam :)

7 godzin temu, kaczma2 napisał:

Czy rufę wypełnisz klockami balsowymi?

No jest taki pomysł, ale na pewno nie całą.

Zrobię jakieś użebrowanie i potem pomyślę jak to okleić

Wewnątrz trzeba zostawić miejsce na piastę steru i orczyk.

Będę myślał nad tym tematem podczas szlifowania wręg i listew :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, marek_c4 napisał:

Zrobię jakieś użebrowanie i potem pomyślę jak to okleić

Wewnątrz trzeba zostawić miejsce na piastę steru i orczyk.

Marek a może pomyśl nad wykonaniem rufy ze styroduru, oklej to tkaniną szklaną, grubość pomniejsz tak aby można było położyć sklejkę tą którą oklejasz kadłub. Gdy to wszystko dobrze wyschnie i stwardnieje styrodur rozpuścisz rozpuszczalnikiem nitro i pozostanie mocna wolna przestrzeń. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Kakabe napisał:

Marek a może pomyśl nad wykonaniem rufy ze styroduru, oklej to tkaniną szklaną, grubość pomniejsz tak aby można było położyć sklejkę tą którą oklejasz kadłub. Gdy to wszystko dobrze wyschnie i stwardnieje styrodur rozpuścisz rozpuszczalnikiem nitro i pozostanie mocna wolna przestrzeń. 

Ciekawy pomysł .... na pewno wezmę go pod uwagę w swoich rozkminkach.

Prawdę mówiąc wolałbym to zrobić w całości z drewna, ale jak nic nie wymyślę ...........

Dzięki za pomysł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oglądając kilka relacji widzę że koledzy wypełniają miejsca pomiędzy wręgami styropianem, styrodurem pomaga to utrzymać kształt no i łatwiej - takie moje spostrzeżenie. 

A ja mam dylemat co budować kształtem przypominać ma jakiś holownik, kuter czy na styl Bałtyka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, TomTech napisał:

A ja mam dylemat co budować kształtem przypominać ma jakiś holownik, kuter czy na styl Bałtyka.

Może holownik Samson ? Służę kadłubem

 

Holownik Samson.jpg

Godzinę temu, marek_c4 napisał:

Prawdę mówiąc wolałbym to zrobić w całości z drewna,

Będzie ciężko .... i tak musiał byś zrobić kopyto aby wygiąć sklejkę ........ lub wklejać warstwowo segmenty drewniane i później to wszystko szlifować .... mnóstwo roboty i pyłu .....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, mike217 napisał:

Marek jak byś potrzebował balsowe klocki to pisz śmiało . Pracuje zawodowo

w balsie i klockow mam opór 

Dziękuję za chęć pomocy.

Na razie planuję rozwiązać temat rufy metodą wręgową + poszycie ze sklejki, gdyby mnie jednak ten temat pokonał, to będę się odzywał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojawiły się kolejne klocki mojej układanki :)

Wczoraj otrzymałem przesyłkę ze sklejką na poszycie kadłuba, a dzisiaj rano zjawił się kurier z chłodnicą silnika kupioną na Ali....

 

Dzisiaj zabrałem się za rzeźbienie poszycia dna kadłuba.

Sklejka 1,2mm - całkiem przyswoicie tnie się ja nożem (tapeciakiem), potem lekki szlif papierem na klocku .... i tyle :)

Pierwszy kawałek mam już dopasowany od strony kila, a od strony burty, oszlifuję papierem na klocku jak klej porządnie zwiąże.

 

Mam w planach okleić dzisiaj całe dno ....... czy się uda ....... jest szansa ;)

IMG_20221007_102935_474.jpg

IMG_20221007_103904_579.jpg

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Kakabe napisał:

I się "dzieje" ......? jak tak dalej pójdzie to jeszcze w tym roku będzie wodowanie ?

Raczej mi to nie grozi - jest jeszcze sporo wydatków, (regulator, pakiety, radio) które zaplanowałem rozłożyć w czasie (żeby mniej bolało ;) )

 

Przy okazji zapytam - czy taki regulator (120A) będzie odpowiedni :

https://pl.aliexpress.com/item/1005004035884397.html?spm=a2g0o.detail.1000014.20.71f5638e5uFeFq&gps-id=pcDetailBottomMoreOtherSeller&scm=1007.40000.303897.0&scm_id=1007.40000.303897.0&scm-url=1007.40000.303897.0&pvid=886eeee7-3f4f-487d-aca8-7835cf5194b3&_t=gps-id:pcDetailBottomMoreOtherSeller,scm-url:1007.40000.303897.0,pvid:886eeee7-3f4f-487d-aca8-7835cf5194b3,tpp_buckets:668%232846%238114%23777&pdp_ext_f={"sku_id"%3A"12000030326264270"%2C"sceneId"%3A"30050"}&pdp_npi=2%40dis!PLN!304.37!182.63!!!!!%40211b441f16651250907208453e01fe!12000030326264270!rec&ad_pvid=20221006234450886723483389948625185_3

Czy jest on na pewno dwukierunkowy ?

Do niego chcę kupić kartę do programowania:

https://pl.aliexpress.com/item/1005004049051837.html?spm=a2g0o.detail.0.0.3ff41506d5PDLm&gps-id=pcDetailBottomMoreThisSeller&scm=1007.13339.291025.0&scm_id=1007.13339.291025.0&scm-url=1007.13339.291025.0&pvid=fde5a45a-2f76-454b-9be6-36fa42ff21e2&_t=gps-id%3ApcDetailBottomMoreThisSeller%2Cscm-url%3A1007.13339.291025.0%2Cpvid%3Afde5a45a-2f76-454b-9be6-36fa42ff21e2%2Ctpp_buckets%3A668%232846%238114%231999&pdp_ext_f={"sku_id"%3A"12000027858406969"%2C"sceneId"%3A"3339"}&pdp_npi=2%40dis!PLN!73.64!51.53!!!!!%40211b5a9616651259431025904e9d3b!12000027858406969!rec&gatewayAdapt=glo2pol

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, marek_c4 napisał:

Przy okazji zapytam - czy taki regulator (120A) będzie odpowiedni :

Tego niestety nie mogę Ci powiedzieć bo nie znam tej marki.

Kupiłem do turbiny wodnej regulator 70A i doskonale się spisuje (silnik ma 2040 W mocy )

https://pl.aliexpress.com/item/4000896333139.html?spm=a2g0o.order_list.0.0.2ad11c24WolWMZ&gatewayAdapt=glo2pol

I choć Chińczycy piszą że jest dwukierunkowy to nie udało mi się uruchomić biegu wstecznego .......

 

Ja stosuję zasadę że regulator jest o 10% większy niż maksymalny prąd pobierany przez silnik. Dlaczego tak mało ? Każdy regulator ma zapas prądowy.

Czasami nawet więcej niż 10% swojej mocy znamionowej.

Zastosowanie regulatora znacznie mocniejszego niż potrzeby silnika też nie jest dobrym rozwiązaniem.

 

Do trójkadłubowca kupiłem taki regulator i on ma bieg wsteczny

https://pl.aliexpress.com/item/1005003371976487.html?spm=a2g0o.order_list.0.0.2ad11c24WolWMZ&gatewayAdapt=glo2pol

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za informacje dotyczące regulatorów.

Mój silnik ma moc 2800W, i pobiera maksymalnie 100A.

Wydaje mi się że regulator 120A będzie wystarczający, choć myślę że w praktyce prąd będzie sporo mniejszy.

Odnośnie prądu jestem spokojny, ale bardziej intryguje mnie to czy jest on dwukierunkowy (niby w opisie napisane jest że tak) - chyba trzeba będzie zaryzykować :)

 

W tak zwanym międzyczasie .....

Udało mi się wykonać plan na dziś - nakleiłem obie połówki dna kadłuba :)

Teraz pozostało mi jedynie czekać aż klej porządnie zwiąże (24h) i doszlifuję krawędzie do listewek.

Potem zabiorę się za burty, a wręgi rufy dopasuję do poszycia - taki jest plan na najbliższe dni.

IMG_20221007_173730_437.jpg

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, marek_c4 napisał:

Mój silnik ma moc 2800W, i pobiera maksymalnie 100A.

120A w zupełności wystarczy.

 

Godzinę temu, marek_c4 napisał:

ale bardziej intryguje mnie to czy jest on dwukierunkowy (niby w opisie napisane jest że tak)

ZTW Shark, który kupiłem ma w opisie że jest dwukierunkowy ale nie udało mi się uruchomić tej opcji ....... bez karty raczej mi się nie uda .......

 

Ten drugi który kupiłem w opisie ma informację że aby zadziałać drążek gazu musi być w położeniu środkowym ...

taką informację zamieścił sprzedawca.......

Uwagi:
1. Podczas korzystania z tego produktu dźwignia przepustnicy zdalnego sterowania musi znajdować się w pozycji środkowej, w przeciwnym razie nie można uruchomić regulatora elektrycznego.
2. Ten produkt nie wymaga kalibracji skoku przepustnicy. Po tym, jak elektryczna regulacja jest uruchomiony, jeśli silnik zaczyna się obracać, możesz korzystać z pilot zdalnego sterowania, przepustnicy precyzyjna regulacja, aby zatrzymać silnik.     
 

Ten który zamierzasz nabyć to dość popularny regulator więc w sieci powinny być jakieś informacje czy ma bieg wsteczny - szukaj na forach.

Czytaj instrukcję obsługi.

 

1 godzinę temu, marek_c4 napisał:

Udało mi się wykonać plan na dziś - nakleiłem obie połówki dna kadłuba :)

Jak nic wodowanie jeszcze w tym roku ?

Jak sztywność kadłuba ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam 2 regulatory do 3f i w obu żeby uruchomić bieg wsteczny muszę wykonać drążkiem nadajnika 1 ruch jałowy aby za 2 ruchem uruchomił się bieg wsteczny. W Flycolor na początku uruchamia się wsteczny a po kilku razach nie za każdym razem. Dlatego kupiłem nowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, kaczma2 napisał:

.....żeby uruchomić bieg wsteczny muszę wykonać 1 ruch jałowy aby za 2 ruchem uruchomił się bieg wsteczny.

Kazimierz co masz na myśli mówiąc "ruch jałowy" ??????

"bieg jałowy «ruch maszyny, podczas którego nie wykonuje ona pracy użyteczne"  ?

Gdybyś zechciał trochę bardziej precyzyjnie opisać czynności jakie wykonujesz, byłbym wdzięczny.

Do tej pory korzystałem z przełącznika na pulpicie i dzięki temu miałem włączony rewers.

Korzystałem z regulatorów "lotniczych" chłodzonych wodą.
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Kakabe napisał:

Do tej pory korzystałem z przełącznika na pulpicie i dzięki temu miałem włączony rewers.

Korzystałem z regulatorów "lotniczych" chłodzonych wodą.

Mam pytanie jak włączałeś rewers w lotniczych ( zmiana kolejności przewodów silnika po przez przekaźnik)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.