Skocz do zawartości

Nowy projekt własny ... na razie noname ;)


Rekomendowane odpowiedzi

52 minuty temu, TomTech napisał:

Mam pytanie jak włączałeś rewers w lotniczych ( zmiana kolejności przewodów silnika po przez przekaźnik)?

Tomasz po prostu kupiłem regulatory 40A, 80A Aerostar z rewersem w HobbyKing. Dokleiłem do nich aluminiowy panel chłodzony wodą i tak dostałem za śmieszne pieniądze całkiem dobre regulatory. Regulator ma dwa przewody jeden podłączasz do nr 3 w odbiorniku gdzie zwyczajowo wpięty jest regulator od silnika a drugi przewód do kanału który steruje podwoziem - w mojej aparaturze jest to kanał 5. Wycinam "okienko" w folii która jest na regulatorze, smaruję pastą tą samą którą smaruje się procesor w komputerze i radiator aby lepiej przewodziło ciepło i całość wkładam w rękaw termokurczliwy.

Proste i tanie bo takie chłodnice można już kupić za 12 zł i przesyłka z Chin do Polski kolejne 5-6 zł.

Rękaw kupisz w każdym markecie budowlanym za około 6 zł metr. Pastę kupiłem w sklepie z częściami elektronicznymi za chyba jakieś 9 zł.

Pasty i rękawa starczy na kilkanaście takich operacji 😉

Szukaj regulatorów które w nazwie mają litery "RVS"

 

 

20221008_125516.jpg

112582_3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.10.2022 o 19:35, Kakabe napisał:

 ... Jak sztywność kadłuba ?

Póki co, kadłub jest nadal przymocowany do deski, więc ani nie drgnie :)

Zdejmę go dopiero po oklejeniu burt, i wtedy się okaże co i jak, ale jestem dobrej myśli.

 

Niestety - dzisiaj za wiele nie zrobię, bo za niedługo jedziemy z małżonką na zakończenie sezonu motocyklowego.

Może uda się coś podziałać jak wrócę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, kaczma2 napisał:

Co do ruchu jałowego to chodziło oczywiście o ruch drążka nadajnika. 

O.K. - ta kwestia jest jasna że chodziło o ruch drążka.

Wyjaśnij kiedy wykonujesz ten ruch ?

Gdy mam włączony nadajnik (tradycyjna pulpitowa ) i podłączony zespół napędowy - regulator wraz z silnikiem - to gdy ruszam drążkiem na aparaturze to silnik zaczyna pracować. Gdy ponownie poruszę drążkiem to silnik ponownie pracuje w tym samym kierunku ! ..... i tak 10 - 20 razy z tym samym skutkiem czyli silnik obraca się w tym samym kierunku.

Na mojej aparaturze nie da się wykonać "ruchu jałowego"......... no chyba że wyłączę zespół napędowy 😉

Kazimierz czy możesz jaśniej opisać czynności jakie wykonujesz i na jakiej aparaturze ?

Pistoletowej - "samochodowej" czy tradycyjnej pulpitowej "lotniczej" bo to wielka różnica.

2 godziny temu, marek_c4 napisał:

Zdejmę go dopiero po oklejeniu burt, i wtedy się okaże co i jak, ale jestem dobrej myśli.

Też wydaje mi się że będzie sztywny.

Wymyśliłeś już jak zbudujesz rufę ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszę szerzej. Srodkowe położenie drążka to jest STOP. Ruch drążka od siebie - płynie do przodu. STOP. Ruch drążka do siebie płynie do tyłu. Ale tak nie jest bo nic się nie dzieje mimo ruchu do oporu. Stop. I dopiero za drugim ruchem na siebie silnik zaczyna pracować i model płynie do tyłu.  Tak jest przynajmniej w tych dwóch regulatorach co mam. W regulatorach do szczotkowych reakcja następuje od razu.

Gdy zmontuje się wszystko i obroty są w niewłaściwym kierunku to zmianę można wykonać w nadajniku, rewers na 3 trzecim kanale lub zmienić, przestawić  połączenie 2 dowolnych przewodów do silnika.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję Kazimierz wyczerpujące wyjaśnienie. Teraz wiem że dotyczy to aparatury pistoletowej.

Przy normalnym nadajniku trzeba podłączyć regulator do kanału 4 bo ja używam mod 2 tak że ster kierunku "robi" za gaz 😀

Lub kanał 2 - ster wysokości .....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, to nie dotyczy apki pistoletowej, choć jest podobnie. Jak nadajnik wisi na szyi to jest lewy drążek gazu "od siebie" "do siebie". W pistoletowej naciskam spust lub odpycham. 

Może się komuś przyda. Przełącznik biegunów regulatorów jednokierunkowych. Wpina się między silnik a regulator. Ma tą zaletę, że jak model podpływa powoli to można w odpowiedniej chwili jednym ruchem drążka np. 2 kanału przełączyć bieguny i napęd będzie hamował.  

 

sssssssssssssssss.jpg.b49a7631cfd335db1ca732d5e8bff315.jpg

Ustawia się ramię serwa w pozycji naciśnięcia jednego mikrowyłącznika i model cały czas płynie do przodu. Ruch drążka powoduje zmianę pozycji ramienia serwa, naciska na drugi wyłącznik i zmienia się kierunek obrotów. Model płynie do tyłu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję raz jeszcze za wyjaśnienia Kazimierz 😀

Teraz wszystko stało się jasne.

Twój pomysł jest genialny - tak prosty że aż genialny !

Proste rozwiązanie a skuteczne. 

Poszedł bym dalej i podłączył bym to do przełącznika dwupunktowego i sterował bym tym przełącznikiem serwo .

Rysunek pokazuje zasadę działania z silnikiem szczotkowym, ale bez trudu chyba można by było to zastosować w silniku trójfazowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie mój pomysł. Ściągnąłem z netu. Może rcgrops. Taki przełącznik mam w modelu holownika serwisowego platform do sterowania sterem strumieniowym na dziobie. Ramię ustawione na neutrum i ruchy drążkiem zmieniają napęd w lewo bądź w prawo, bez regulatora. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Troszkę zastój miałem, ale w niedzielę pojechaliśmy z małżonką na zakończenie sezonu motocyklowego do Żnina.

Pozwoliłem sobie wstawić fotkę z naszymi motocyklami.

Mam nadzieję że jestem usprawiedliwiony ;)

 

Dzisiaj popchnąłem nieco prace nad modelem - wstępnie dociąłem i nakleiłem lewą burtę.

Oszlifuję na gotowo, jak klej porządnie zwiąże.

 

Co do rufy - na razie mam plan dorobić wręgi, i okleić sklejką ...

 

 

 

 

IMG_20221011_123638_620.jpg

Nasze motocykle.jpg

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, marek_c4 napisał:

Mam nadzieję że jestem usprawiedliwiony ;)

Po warunkiem że to nie małżonka pisała usprawiedliwienie .......🤣

 

Marek zamiast fotek wyświetla się taki napis :

The file you were looking for could not be found 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, Kakabe napisał:

Po warunkiem że to nie małżonka pisała usprawiedliwienie .......🤣

 

Marek zamiast fotek wyświetla się taki napis :

The file you were looking for could not be found 

Dziwne z tymi fotkami .... u mnie jest OK

Może musisz odświeżyć widok (ctrl + F5) ?

Daj znać czy pomogło, jeżeli nie to zamieszczę foteczki ponownie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.10.2022 o 09:32, kaczma2 napisał:

Piszę szerzej. Srodkowe położenie drążka to jest STOP. Ruch drążka od siebie - płynie do przodu. STOP. Ruch drążka do siebie płynie do tyłu. Ale tak nie jest bo nic się nie dzieje mimo ruchu do oporu. Stop. I dopiero za drugim ruchem na siebie silnik zaczyna pracować i model płynie do tyłu.  Tak jest przynajmniej w tych dwóch regulatorach co mam. W regulatorach do szczotkowych reakcja następuje od razu.

Gdy zmontuje się wszystko i obroty są w niewłaściwym kierunku to zmianę można wykonać w nadajniku, rewers na 3 trzecim kanale lub zmienić, przestawić  połączenie 2 dowolnych przewodów do silnika.

 

Regulator który ma włączony HAMULEC tak działa. Pierwszy ruch drążka to jet włączenie hamulca i zatrzymanie silnika a drugi ruch drążka to jest włączenie silnika -bieg wsteczny. Zapobiega to uszkodzeniu napędu zwłaszcza w modelu samochodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Bodzioch napisał:

Regulator który ma włączony HAMULEC tak działa. Pierwszy ruch drążka to jet włączenie hamulca i zatrzymanie silnika a drugi ruch drążka to jest włączenie silnika -bieg wsteczny. Zapobiega to uszkodzeniu napędu zwłaszcza w modelu samochodu.

Wielkie dzięki za doprecyzowanie zasady działanie 👍😀

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo starannie to robisz, ale jak juz ktos wczesniej napisal, teraz takze ja dostrzegam na ostatnim zdjeciu pewne braki plynnosci linii kadluba. Szczegolnie widoczne jest to na krawedziach zalaman, ale takze troche na plaszczyznach poszycia burt. Jest to typowa przypadlosc technoliogii budowy z zastosowaniem cienkiego poszycia, jesli to ostatnie nie jest stosownie uformowane/wygiete przed przyklejeniem. Teraz juz raczej z tym nic nie zrobisz.

Na poszyciu burt widac, w ktorym miejscu znajduja sie wregi - ja moge na tej podstawie doliczyc sie czterech. Najlepiej widac to pod swiatlo, patrzac na model od przodu badz od tylu - w ten sposob daje sie dosyc dokladnie skontrolowac "plynnosc" ksztaltu kadluba. Jesli Tobie ten stan rzeczy nie przeszkadza, to swiat jest w jak najlepszym porzadku, ale w przyszlosci warto byloby takie drobiazgi eliminowac.

Oczywiscie to nie ma byc krytyka. Po prostu, takie rzeczy "wpadaja w oko" i nic poza tym.

 

Z wyzej wymienionej przyczyny kadluby kryte arkuszami sklejki badz balsy wbrew pozorom wcale nie naleza do najlatwiejszych w wykonaniu, gdyz wyraznie widoczne krawedzie zalaman poszycia bezlitosnie ukazuja nawet najmniejsze niedokladnosci. Linie teoretyczne takich kadlubow musza byc wiec opracowane nadzwyczaj precyzyjnie. Kadluby oble, kryte listewkami badz wykonane z laminatu okazuja sie pod tym wzgleden bardziej wybaczajace. I zeby nie bylo, ze sie madrze - sam wielokrotnie sie o tym przekonalem projektujac oraz budujac modele zaglowek, a takze niektorych (jak na przyklad Dornier Wal) modeli lotniczych.

 

Odnosnie napedow mechanicznych do modelu plywajacego, to ja Tobie nie jestem w stanie pomoc, bo sie na tym nie znam w wystarczajacym stopniu. Zbuduj zaglowke, wowczas wiecej pomoge. 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.