Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Kwestia doboru silnika elektrycznego byla niedawno poruszana i sam dodalem artykul, a @jarek_aviatik nawet dorobil do tego Excel.  Niestety nie pamietam jaki to byl temat.

 

Zapisuje sie w kolejce na zestaw!

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Wielkość silnika wydaje się ok. ale kV bardzo wysokie.Będzie szybki i pożerał dużo prądu. Przy 4s to bardziej w granicach 850-900 kV.

A  plany to nie przypadkiem te które mi baaaardzo dawno przesłałeś?

  • Lubię to 1
Opublikowano

Witaj :)

 

Dzięki za informacje w sprawie silnika.

Faktycznie - lata temu zrobiłem plany. Brakowało w nich odrobinkę. 
Niestety - wszystko co posiadałem na temat Kruka - w tym plany, zdjęcia, projekt modelu kartonowego - szlag trafił bezpowrotnie.

Ocalało kilka rysunków z fabryki i w międzyczasie miałem możliwość pomierzyć oryginał (z tłokowym silnikiem).

Dzis plany które kończę robić - są dużo bardziej dokładne. Buduję tez model testowy - z beermaty - żeby sprawdzić poprawność projektu. Jak na obecną chwilę - puzzle wychodzą dobrze.

 

P.S.

Wojtku - tak z ciekawości - czy ktos od ciebie uczy się w zsm nr4..? ;)

 

Pozdrawiam..!

80CD2237-565B-4629-970D-2C2D67036E9C.jpeg

6F2F9BC6-2E88-427C-9DE8-8B65455DF594.jpeg

973D1934-26BE-4A84-9DD4-B3B8F06EACC6.jpeg

9B46A706-3FC7-46EA-AFB9-553DD73B1E45.jpeg

E5EE1DC8-AF8D-4F8A-B9AE-384197DA2A3A.jpeg

A0D6591C-5BC9-4D4E-8913-3225391D452D.jpeg

25A05C38-D7FD-4A43-8219-D76A04D60893.jpeg

  • Lubię to 1
Opublikowano
W dniu 4.10.2022 o 14:08, waldi1973 napisał:

 Planowałem tam wsadzić Kavan C3542-1250 zasilany pakietem 4S. 

Całość pokryta balsą 1mm. Skrzydła także pokryte w całości balsą 1mm) Co radzicie tam zamontować?

 

Zdecydowanie za duże kV silnika na 4S, to nie wyścigówka. Do 1000obr to max. 

Odradzam do pokrycia balsę 1mm. Jeśli już to 1,5mm i to tylko na kadłub. Skrzydła konstrukcyjne zrób z kesonem i oklej folią - najlżejsze rozwiązanie.

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Silnik o dł. 42mm przy masie całkowitej 2300g - to trochę mało. Do szybowca - może być. Ale podejrzewam, że będziesz chciał wystartować z trawy ? Nawet na polu golfowym będziesz miał problem. Kruk nie jest myśliwcem, nie potrzebuje prędkości. Ale ciągu statycznego będzie potrzebował. Czyli śmigło o większej średnicy.  3548 to takie minimalne minimum. Na 4s - kv 800-900 to maks. Ale przy zbliżonej masie (ok. 200g) znajdziesz silniki klasy 4250, które zdecydowanie lepiej radzą sobie z większym śmigłem. Nie wiem jak duży ten Kruk ma być.

Pojawiają się ciekawe silniki z dronów klasy 4215 (46-47mm średnicy), 5210,  o  śmiesznej masie 120 - 160g, które przy 6s kręcą śmigłami 15-17" z zupełnie przyzwoitymi prądami rzędu 20-25A. O ile pomiary zamieszczane przy niektórych z nich nie są radosną twórczością ? Ale już taki 4215 o kv 700 radzi sobie (podobno) ze śmigłem 12-13" przy zbliżonych prądach. Obroty z tym śmigłem podobno > 7000/min. Powinno Krukowi wystarczyć ?  A masa rzekomo tylko 90-120g....

Jeżeli wyniki pomiarów się potwierdzą - stwarzałoby to nowe pole do zastosowań.

Pozdrawiam - Jurek

Opublikowano
W dniu 4.01.2023 o 22:23, Jerzy Markiton napisał:

Silnik o dł. 42mm przy masie całkowitej 2300g - to trochę mało.

Od kiedy to długość silnika jest wykładnikiem jego parametrów. Co to za kryteria..?

Opublikowano

Od zawsze. Długość  stojana odpowiada za moc silnika. Średnica odpowiada za moment obr.

Długość silnika to długość stojana (w tym wypadku ok.30mm). Wskazuje jakich parametrów można się spodziewać. Jest to skrót myślowy. Jeżeli silnik musiałby być 36-38mm (średnica) - to zastosowałbym silnik o długości 48mm.

Jeżeli dysponujesz tylko masą modelu - to trudno (raczej: przypadkowo) coś doradzić ? Wyrwałeś to z kontekstu - sugerowałem silnik fi 42-50mm i znacznie krótszy...

Przepraszam, że zmusiłem Cię do interwencji.....

- Jurek

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.