Skocz do zawartości

WEBRA 61 F SPEED rysy na tłoku.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Kolegów,

 

Zostałem szczęśliwym właścicielem silnika jak w temacie. Silnik był wystawiony jako nowy , sprzedawany od kolekcjonera. Zapakowany był w oryginalne pudełko w którym znajdowały się wióry drzewne jako wypełnienie. Oryginalna gąbka która znajdowała się w pudełku uległa zlasowaniu i właściciel ją wyrzucił. Silnik dotarł do mnie w nieuszkodzonym opakowaniu które zawierało wszystko co było przedstawione na fotografiach.

Silnik rzeczywiście wygladał na nowy. Zaniepokoiły mnie rysy na tłoku ponizej pierścienia. Na cylindrze rys nie ma , silnik ma doskonałą kompresje. 

Proszę o opinię co mogło spowodować takie porysowanie tłoka ? Czyżby wióry ?

Pozdrawiam

Piotr

 

 

20230129_200300.jpg

20230129_200308.jpg

20230129_200313.jpg

20230129_200322.jpg

20230129_200358.jpg

20230129_200405.jpg

20230129_200519.jpg

20230129_200542.jpg

Opublikowano

ktoś sie nim bawił na sucho, to dośc częste zjawisko

ale spokojnie  dotrzyj go , będzie  bez problemu smigał

to bardzo dobre silniki są/były

  • Lubię to 1
Opublikowano

Na moje oko, analizując przebarwienia na tłoku to śmiem twierdzić, że ten tłok już pracował, niekoniecznie w tym karterze.

Chciałbym jeszcze obejrzeć górną powierzchnię tłoka i głowicę od środka no i świecę z innej perspektywy ?

Jeśli jest dobra kompresja to nie ma się czym przejmować.

Umyć i użytkować ?

Opublikowano
Godzinę temu, Grzesiek napisał:

Raczej nie pracował,są jeszcze widoczne slady w poprzek tłoka po obrobce.

One są zawsze widoczne, nawet po długotrwałej pracy, a toto ciemne w zagłębieniach świadczy właśnie o tym że ten tłok już wąchał paliwo i spaliny również...

Opublikowano

Wąchał czy nie nie ważne zdaje się ze ten silnik to nie ABC więc uszczelnienie jest i tak na pierscieniu,więcnie ma co sie tym ryskom przejmować.Jak pierscień tylko jest ok.

Opublikowano

Witam,

Sprzedawca deklarował że silnik pochodzi z jego kolekcji i sprzedaje nadwyżkę. Silnik był konserwowany olejem typu BALISTOL. Przesyłam fotografię wnętrza cylindra i góry tłoka.

 

Pozdrawiam

Piotr

20230130_113907.jpg

20230130_113915.jpg

20230130_113934.jpg

20230130_114018.jpg

20230130_114021.jpg

Opublikowano
31 minut temu, Piciu napisał:

Witam,

Sprzedawca deklarował że silnik pochodzi z jego kolekcji i sprzedaje nadwyżkę. Silnik był konserwowany olejem typu BALISTOL. Przesyłam fotografię wnętrza cylindra i góry tłoka.

Piotrze,czy ten silnik kupiłeś na Ebay ?

Opublikowano
Godzinę temu, RobertK napisał:

Piotrze,czy ten silnik kupiłeś na Ebay ?

Tak. Kupiony na Niemieckim Ebay.

Opublikowano

Teraz po tych zdięciach widać ze ten garnitur czyli tuleja i tłok nie jest nowy.Jest potraktowany papierkiem sciernym.Na cylindrze na 3 zdięciu bardzo dobrze to widać ze pracował,ponieważ jest nabłyszczona powieżchnia przed GMP.Probowal to "zachonowac" papierkiem z tąd te rysy poprzeczne.Udajace proces chonowania.Tak czy siak myj motor i w powietrze.

Opublikowano
3 godziny temu, Piciu napisał:

Tak. Kupiony na Niemieckim Ebay.

Miałem podobny problem ,również kupiłem Webre na ebay od kolekcjonera z Austrii zakwestionowałem stan silnika. Nie było żadnego problemu oddał kase wraz z moimi kosztami wysyłki.

Opublikowano

używany frankenstein, miałem podobny przypadek z Włochem , który zwrócił mi kasę ale silnika nie chciał, więc pozyskałem używkę za free , odszkodowanie za straty moralne ?

Opublikowano
6 godzin temu, Piciu napisał:

Witam,

Sprzedawca deklarował że silnik pochodzi z jego kolekcji i sprzedaje nadwyżkę. Silnik był konserwowany olejem typu BALISTOL. Przesyłam fotografię wnętrza cylindra i góry tłoka.

 

Pozdrawiam

Piotr

20230130_113907.jpg

20230130_113915.jpg

20230130_113934.jpg

20230130_114018.jpg

20230130_114021.jpg

Karter ładny zdrowy, głowica ok, tylko te przebarwienia na uszczelce nie wiadomo skąd, tuleja ma ślady po fabrycznym honowaniu, przebarwienia na tłoku mogą być resztkami balistolu, świeca wygląda na niewebrowską, ale jeśli kompresja zadowalająca i łożyska ładnie się obracają to umyć i w powietrze. Więcej nie kombinować.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.