Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Może dziwne pytanie ale wzięte z życia. 

Mam już historyczny silnik McCoy 5cm, który ma ponad 50 lat. Jednak dla mnie to wartość sentymentalna gdyż właśnie zreanimowałem model w którym on pracował. Przygotowując model do ulotnienia chciałem być bardziej na czasie (czytaj ECO) i postanowiłem zorganizować do niego jakiś tłumik. Oryginalnie nie miał.

Tłumik od Radugi 7,5 w miarę pasował więc dorobiłem opaskę zaciskową ciesząc się ze swego wynalazku.

Rzecz w tym, że podczas prób uruchomienia silnika w tej konfiguracji w modelu ani rusz nie chciał się odezwać (przy użyciu rozrusznika). Zdjęcie tłumika natychmiast go uwolniło i pięknie zagrał.

Opublikowano
1 godzinę temu, Grzesiek napisał:

nie ma to żadnego wpływu na pracę.

sama puszka to moze i nie ma .......ale....porównaj sobie powierzchnie wydechu w McCoy-u i w Radudze...gdzie jest większa ?

 

3 godziny temu, AlekQ napisał:

 

.rozpiłuj  włot  do tłumika Radugi tak aby jego powierzchnia była+- zbliżona  do powierzchni wydechu McCoy-a..będzie grał

  • Lubię to 1
Opublikowano

Dzięki. Rzeczywiście po bokach są zawężenia, które nieco przysłoniły wylot McCoya. Spróbuję.

Opublikowano
2 godziny temu, d9Jacek napisał:

sama puszka to moze i nie ma .......ale....porównaj sobie powierzchnie wydechu w McCoy-u i w Radudze...gdzie jest większa ?

 

.rozpiłuj  włot  do tłumika Radugi tak aby jego powierzchnia była+- zbliżona  do powierzchni wydechu McCoy-a..będzie grał

Wiadomi ze Mac coy Jacku nie sadzilem ze to moze wpływać na prace.

Opublikowano

Moim zdaniem to bez znaczenia. Nawet Nelson 6,5 ma mniejsze światło wylotu niż tłumik do Radugi. Raczej zmieniła Ci się regulacja silnika - odkręć iglicę o jeden obrót. 

Zdjęcie dla porównania: Enya 35 (5cc), Mccoy 35 (5cc), Nelson 40 (6.5cc) i tłumik R (7cc):
DSC_6128.thumb.JPG.a79364b1b5386c027d73d076463f6775.JPG

Opublikowano
12 godzin temu, MASK napisał:

Moim zdaniem to bez znaczenia. Nawet Nelson 6,5 ma mniejsze światło wylotu niż tłumik do Radugi. Raczej zmieniła Ci się regulacja silnika - odkręć iglicę o jeden obrót. 

Zdjęcie dla porównania: Enya 35 (5cc), Mccoy 35 (5cc), Nelson 40 (6.5cc) i tłumik R (7cc):

Może jednak jakieś ma, może podobnie wpływać na ruch gazów jak rura rezonansowa...

 

http://www.motor-tech.katowice.pl/silniki/Silnik czarny.gif

 

 

Opublikowano
15 godzin temu, MASK napisał:

Moim zdaniem to bez znaczenia

być może...ale do wymienionych przez Ciebie silników dodam jeszcze...silniki P.Bugla, K&B 2,5 D, Webry Speed a nawet  KMD czy Tajfuna...no i Raduge 7 tez..wszystkie te silniki coś łaczy. A na przeciwległym  biegunie  takie jak  S.Sokół, Moskito, Webra Black Head, Webra Glow Star czy McCoy-e. Ta pierwsza grupa ma  zdecydowanie mniejszą powierzchnie wydechu. Rozwinięcie w książce prof Demutha..

Rozwiązanie problemu AlkaQ jest w kultowym dzialogu Gustlika z Wichurą...."pyrkosz, pyrkosz a nie jedziesz"...

6 godzin temu, RomanJ4 napisał:

Może jednak jakieś ma

oczywiscie ,że ma...ktoś mądry powiedział ,że własciwa praca dwu-sówów zaczyna się na gazniku a kończy na wydechu

Opublikowano
2 godziny temu, Grzesiek napisał:

Nigdy tłumik nie bedzie rezonansowym wydechem.Nie te zestroienie,kąty stożkow itp.

Oczywiście, że nie to miałem na myśli, ale jakiś opór wydechu(w domyśle cofanie spalin) w porównaniu ze swobodnym wylotem zapewne będzie... W rezonansie  rura ma za zadanie cofniecie z powrotem część mieszanki która opuściła cylinder przepłukując spaliny... (takie pseudo doładowanie)

http://www.motor-tech.katowice.pl/silniki/Silnik czarny.gif

https://www.2strokeengine.net/2strokeenginetuning/2strokeengineanimation.php

Opublikowano
4 godziny temu, d9Jacek napisał:

być może...ale do wymienionych przez Ciebie silników dodam jeszcze...silniki P.Bugla, K&B 2,5 D, Webry Speed a nawet  KMD czy Tajfuna...no i Raduge 7 tez..wszystkie te silniki coś łaczy. A na przeciwległym  biegunie  takie jak  S.Sokół, Moskito, Webra Black Head, Webra Glow Star czy McCoy-e. Ta pierwsza grupa ma  zdecydowanie mniejszą powierzchnie wydechu. Rozwinięcie w książce prof Demutha..

Rozwiązanie problemu AlkaQ jest w kultowym dzialogu Gustlika z Wichurą...."pyrkosz, pyrkosz a nie jedziesz"...

oczywiscie ,że ma...ktoś mądry powiedział ,że własciwa praca dwu-sówów zaczyna się na gazniku a kończy na wydechu


Do tej pierwszej grupy spokojnie możesz jeszcze dorzucić OS Maxy, TT, a one mają szerokie wydechy. Po co? żeby zmniejszyć masę silnika. 

 

oczywiście, ze każde urządzenie założone na wydech silnika ma znaczenie, dlatego napisałem, ze trzeba przeregulować silnik. A nie ma znaczenia czy kolega rozpiłuje tłumik czy nie. Moim zdaniem :)

 

Ale skoro już rozpiłowany, to tym bardziej nie ma to znaczenia 

Opublikowano

Wielkie mi mecyje ?

Odpowiednio dobrany tłumik lub rura rezonansowa poprawią osiągi silniczka, a niewłaściwie dobrane albo nic nie zmienią albo pogorszą sprawę ?

Decydująca jest tutaj pojemność samego tłumika, kształt ma drugorzędne (ale też ma) znaczenie.

W sporcie wyczynowym tłumik rezonansowy dobiera się indywidualnie do każdego silniczka, a nawet do warunków atmosferycznych...ale to już inna bajka.

  • Lubię to 1
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Dzięki za radę. Powiększyłem ten otwór tak jak na fotce wcześniej i dzisiaj silnik zagrał pięknie. Jesli pogoda dopisze to czwartek, piatek mój Stearman PT-17 (po 50 letniej przerwie i reanimacji) leci. ?

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.