AlekQ Opublikowano 23 Lipca 2023 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2023 Może dziwne pytanie ale wzięte z życia. Mam już historyczny silnik McCoy 5cm, który ma ponad 50 lat. Jednak dla mnie to wartość sentymentalna gdyż właśnie zreanimowałem model w którym on pracował. Przygotowując model do ulotnienia chciałem być bardziej na czasie (czytaj ECO) i postanowiłem zorganizować do niego jakiś tłumik. Oryginalnie nie miał. Tłumik od Radugi 7,5 w miarę pasował więc dorobiłem opaskę zaciskową ciesząc się ze swego wynalazku. Rzecz w tym, że podczas prób uruchomienia silnika w tej konfiguracji w modelu ani rusz nie chciał się odezwać (przy użyciu rozrusznika). Zdjęcie tłumika natychmiast go uwolniło i pięknie zagrał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek Opublikowano 23 Lipca 2023 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2023 Myśle że to przypadek.Tłumik a zwłaczcza od Radugi jest pustą puszką i nie ma to żadnego wpływu na pracę. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
d9Jacek Opublikowano 23 Lipca 2023 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2023 1 godzinę temu, Grzesiek napisał: nie ma to żadnego wpływu na pracę. sama puszka to moze i nie ma .......ale....porównaj sobie powierzchnie wydechu w McCoy-u i w Radudze...gdzie jest większa ? 3 godziny temu, AlekQ napisał: .rozpiłuj włot do tłumika Radugi tak aby jego powierzchnia była+- zbliżona do powierzchni wydechu McCoy-a..będzie grał 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AlekQ Opublikowano 23 Lipca 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2023 Dzięki. Rzeczywiście po bokach są zawężenia, które nieco przysłoniły wylot McCoya. Spróbuję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek Opublikowano 23 Lipca 2023 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2023 2 godziny temu, d9Jacek napisał: sama puszka to moze i nie ma .......ale....porównaj sobie powierzchnie wydechu w McCoy-u i w Radudze...gdzie jest większa ? .rozpiłuj włot do tłumika Radugi tak aby jego powierzchnia była+- zbliżona do powierzchni wydechu McCoy-a..będzie grał Wiadomi ze Mac coy Jacku nie sadzilem ze to moze wpływać na prace. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MASK Opublikowano 23 Lipca 2023 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2023 Moim zdaniem to bez znaczenia. Nawet Nelson 6,5 ma mniejsze światło wylotu niż tłumik do Radugi. Raczej zmieniła Ci się regulacja silnika - odkręć iglicę o jeden obrót. Zdjęcie dla porównania: Enya 35 (5cc), Mccoy 35 (5cc), Nelson 40 (6.5cc) i tłumik R (7cc): Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RomanJ4 Opublikowano 24 Lipca 2023 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2023 12 godzin temu, MASK napisał: Moim zdaniem to bez znaczenia. Nawet Nelson 6,5 ma mniejsze światło wylotu niż tłumik do Radugi. Raczej zmieniła Ci się regulacja silnika - odkręć iglicę o jeden obrót. Zdjęcie dla porównania: Enya 35 (5cc), Mccoy 35 (5cc), Nelson 40 (6.5cc) i tłumik R (7cc): Może jednak jakieś ma, może podobnie wpływać na ruch gazów jak rura rezonansowa... http://www.motor-tech.katowice.pl/silniki/Silnik czarny.gif Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek Opublikowano 24 Lipca 2023 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2023 Nigdy tłumik nie bedzie rezonansowym wydechem.Nie te zestroienie,kąty stożkow itp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
d9Jacek Opublikowano 24 Lipca 2023 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2023 15 godzin temu, MASK napisał: Moim zdaniem to bez znaczenia być może...ale do wymienionych przez Ciebie silników dodam jeszcze...silniki P.Bugla, K&B 2,5 D, Webry Speed a nawet KMD czy Tajfuna...no i Raduge 7 tez..wszystkie te silniki coś łaczy. A na przeciwległym biegunie takie jak S.Sokół, Moskito, Webra Black Head, Webra Glow Star czy McCoy-e. Ta pierwsza grupa ma zdecydowanie mniejszą powierzchnie wydechu. Rozwinięcie w książce prof Demutha.. Rozwiązanie problemu AlkaQ jest w kultowym dzialogu Gustlika z Wichurą...."pyrkosz, pyrkosz a nie jedziesz"... 6 godzin temu, RomanJ4 napisał: Może jednak jakieś ma oczywiscie ,że ma...ktoś mądry powiedział ,że własciwa praca dwu-sówów zaczyna się na gazniku a kończy na wydechu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RomanJ4 Opublikowano 24 Lipca 2023 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2023 2 godziny temu, Grzesiek napisał: Nigdy tłumik nie bedzie rezonansowym wydechem.Nie te zestroienie,kąty stożkow itp. Oczywiście, że nie to miałem na myśli, ale jakiś opór wydechu(w domyśle cofanie spalin) w porównaniu ze swobodnym wylotem zapewne będzie... W rezonansie rura ma za zadanie cofniecie z powrotem część mieszanki która opuściła cylinder przepłukując spaliny... (takie pseudo doładowanie) http://www.motor-tech.katowice.pl/silniki/Silnik czarny.gif https://www.2strokeengine.net/2strokeenginetuning/2strokeengineanimation.php Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AlekQ Opublikowano 24 Lipca 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2023 W każdym razie rozpiłowałem i jak spróbuję odpalić to się z Wami podzielę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MASK Opublikowano 24 Lipca 2023 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2023 4 godziny temu, d9Jacek napisał: być może...ale do wymienionych przez Ciebie silników dodam jeszcze...silniki P.Bugla, K&B 2,5 D, Webry Speed a nawet KMD czy Tajfuna...no i Raduge 7 tez..wszystkie te silniki coś łaczy. A na przeciwległym biegunie takie jak S.Sokół, Moskito, Webra Black Head, Webra Glow Star czy McCoy-e. Ta pierwsza grupa ma zdecydowanie mniejszą powierzchnie wydechu. Rozwinięcie w książce prof Demutha.. Rozwiązanie problemu AlkaQ jest w kultowym dzialogu Gustlika z Wichurą...."pyrkosz, pyrkosz a nie jedziesz"... oczywiscie ,że ma...ktoś mądry powiedział ,że własciwa praca dwu-sówów zaczyna się na gazniku a kończy na wydechu Do tej pierwszej grupy spokojnie możesz jeszcze dorzucić OS Maxy, TT, a one mają szerokie wydechy. Po co? żeby zmniejszyć masę silnika. oczywiście, ze każde urządzenie założone na wydech silnika ma znaczenie, dlatego napisałem, ze trzeba przeregulować silnik. A nie ma znaczenia czy kolega rozpiłuje tłumik czy nie. Moim zdaniem Ale skoro już rozpiłowany, to tym bardziej nie ma to znaczenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł Prauss Opublikowano 24 Lipca 2023 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2023 Wielkie mi mecyje ? Odpowiednio dobrany tłumik lub rura rezonansowa poprawią osiągi silniczka, a niewłaściwie dobrane albo nic nie zmienią albo pogorszą sprawę ? Decydująca jest tutaj pojemność samego tłumika, kształt ma drugorzędne (ale też ma) znaczenie. W sporcie wyczynowym tłumik rezonansowy dobiera się indywidualnie do każdego silniczka, a nawet do warunków atmosferycznych...ale to już inna bajka. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MASK Opublikowano 24 Lipca 2023 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2023 A może po prostu "tongue muffler"? Bardzo eleganckie rozwiązanie do klasyka. 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AlekQ Opublikowano 7 Sierpnia 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2023 Dzięki za radę. Powiększyłem ten otwór tak jak na fotce wcześniej i dzisiaj silnik zagrał pięknie. Jesli pogoda dopisze to czwartek, piatek mój Stearman PT-17 (po 50 letniej przerwie i reanimacji) leci. ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. AlekQ Opublikowano 12 Sierpnia 2023 Autor Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2023 Mój Stearman PT-17 POLECIAŁ. Nie były to jeszcze spektakularne loty bo konieczne są pewne poprawki ale dla mnie wrażenie sentymentalne. To było jak w zamierzchłych czasach pierwszy lot Wicherka U25 (silnik Jaskółka 2,5). Wyobraźcie sobie 50 lat całkowitej przerwy od modeli. No więc był lekko niedoważony. W oryginale miał atrapę silnika gwiazdowego, która niedotrwała i w efekcie lżejszy przód. Poprawek wymaga układ paliwowy. Na kolejne loty dostanie tłumik co poprawi wyważenie i poeksperymentuję z ciśnieniem od tłumika. A narazie tylko statyczne fotki... 5 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi