Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Taki mały update, jakby kto śledził :)

 

Obecnie - cala stolarka gotowa, dosłownie wszystko. Jedyna rzecz do zrobienia to poszpachlowanie paru ubytków. Ale z racji tego, że przy pracy jeszcze pewnie gdzieś ten model obije, to ze szpachlowaniem poczekam, do samego przygotowania do oklejania.

Na tę chwilę robię dwie rzeczy - ślusarkę z całym żelastwem (i nie-żelastwem) przy baldachimie i zastrzałach oraz eksperymentuję z Koverallem.

 

Ogólnie - na razie Koverallem jestem zachwycony i jak to się nie zmieni, to wybiorę go zamiast Oratexu, nie dlatego, że jest tańszy, tylko dlatego, że jest fajniejszy.

Oczywiście całą metodę opiszę, jeśli będzie działać. A jak nie będzie to też opiszę, co by nikt w moje ślady nie szedł.

 

Zdjęcia zrobię kiedyś tam - nie chce mi się targać całości do garażu, żeby obfocić..

 

Z innych rzeczy, kupiłem dwie publikację na temat RWD-10:
1699027819225.thumb.jpg.c7495f05493ab075bef8225d7522df12.jpg

 

Po co mi dwie? Żeby wspierać drukowanie takich rzeczy :)

 

Ogólnie - Samolot po polsku mi się mniej podoba. Mniej treści, mniej zdjęć i mniej rysunków. A najmniej przecinków, mam wrażenie, że stron jest więcej niż przecinków.

Ale żeby była jasność i tak jest pomocna w wyborze malowania, czy szczegółów. Zdjęcia też pokazują parę rzeczy, to nie są stracone pieniądze.

 

Druga publikacja zaś jest naprawdę fajna, pomijając troszkę kwadratową angielszczyznę i okropny font (bezszeryfowy, w druku się nie godzi).

Szczególnie doceniam zaś tabelę z konkretnymi egzemplarzami, numerami, napisami fundatorskimi etc. No i emblematy aeroklubów.

Wiecie niby robię co najwyżej ćwierć makietę, ale samolot goły być nie powinien, to nieprzyzwoite.

 

I ostatnia ciekawostka:

 

To jest polski film "Dziewczyna szuka miłości" w którym jest kilkanaście ujęć na różne samoloty z rodziny RWD.

Moment na który linkuje, oraz okolice 1:02:50 to prawdopodobnie jedyne, zachowane ujęcie RWD-10 w locie.

Beczkę robi zgrabnie :)

A i spokojnie - na YT ten film jest legalnie, prawa autorskie do niego wygasły już bardzo dawno temu.

 

 

 

  • Lubię to 1
  • Dzięki 1
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Patryk lakierowanie w 3st to będą problemy :) poczekaj do wiosny jeśli nie masz miejsca na "śmierdzące" sprawy.

 

Super Ci wyszło to pokrycie koverallem. 

Opublikowano
22 minuty temu, wother napisał:

Patryk lakierowanie w 3st to będą problemy :) poczekaj do wiosny jeśli nie masz miejsca na "śmierdzące" sprawy.

Dokładnie takie jest plan :)

No chyba,że święta dowalą nastoma stopniami, ostatnimi laty to jest częstsze niż rzadsze

 

22 minuty temu, wother napisał:

Super Ci wyszło to pokrycie koverallem. 

Mam wrażenie, że to bardziej zasługa Koverallu niż moja. Tym materiałem pracuje się znacznie prościej niż nawet Oracoverem :)

Na żywo wygląda nawet lepiej niż na zdjęciach, bo na fotografiach Koverall jakoś bardziej prześwieca. Po lakierowaniu, gdzie nie będzie wiać co pod spodem, to będzie już w ogóle widać tylko fakturę i gdzie są żebra :)

 

Opublikowano

Żebra krańcowe mają otwory przez któr przejdą kable.

Z kadłuba wyjdą przedłużacze, które zapinać się będą przy zakładaniu skrzydeł.

Z kolei gdzie kable wejdą w kadłub, to jeszcze nie wymyśliłem. Muszę się nad tym zastanowić.

  • Lubię to 1
Opublikowano

Podobny problem miałem z DKD 1. Tam o tyle było to prościej rozwiązać, że wsporniki baldachimu były bliżej kabiny i zszedłem przewodami w dół po wspornikach robiąc większy otwór w poszyciu niż tylko na sam wspornik.

Opublikowano
3 minuty temu, robas69 napisał:

Podobny problem miałem z DKD 1. Tam o tyle było to prościej rozwiązać, że wsporniki baldachimu były bliżej kabiny i zszedłem przewodami w dół po wspornikach robiąc większy otwór w poszyciu niż tylko na sam wspornik.

Zasadniczo to ja mogę przepchać kabel podnosłoną silnika (jest szczelina między maską, resztą samolotu). 

Większy problem, to ładnie kabel ukryć. 

Jest też opcja puszczenia elektryki po wspornikach baldachimu (4 wspornik, 4 kable), ale to już trochę ezoteryczne rozwiązanie. 

Opublikowano
3 godziny temu, Patryk Sokol napisał:

po wspornikach baldachimu

 

A we wspornikach sie nie da? Wowczas kabelki bylyby jedynie troche widoczne przy samych przegubach mocujacych wsporniki do kadluba i baldachimu.

Opublikowano

Niektóre nadajniki mają możliwość sparowania równocześnie 2 odbiorników np. Futaba. Wtedy jeden z odbiorników z bateryjką zasilającą go oraz serwa mogłyłby sobie siedzieć w skrzydle. Nie wiem, czy nadajnik Patryka też ma taką opcję i taka konfiguracja jest rozważana.

Opublikowano
26 minut temu, mr.jaro napisał:

 

A we wspornikach sie nie da? Wowczas kabelki bylyby jedynie troche widoczne przy samych przegubach mocujacych wsporniki do kadluba i baldachimu.

Nie są przelotowe

 

22 minuty temu, samolocik napisał:

Niektóre nadajniki mają możliwość sparowania równocześnie 2 odbiorników np. Futaba. Wtedy jeden z odbiorników z bateryjką zasilającą go oraz serwa mogłyłby sobie siedzieć w skrzydle. Nie wiem, czy nadajnik Patryka też ma taką opcję i taka konfiguracja jest rozważana.

Mogę i 3 spafować. 

Ale osobna bateria w skrzydle to gruby przerost formy nad treścią :D

 

Opublikowano
16 godzin temu, Patryk Sokol napisał:

Po lakierowaniu, gdzie nie będzie wiać co pod spodem

 

Patryk, wiem TY jestes specjalista od profili, ale nawet ja, calkiem zielony w tematyce, mysle ze pod spodem tez troche wieje w czasie lotu (niezaleznie czy JEST polakierowane, czy NIE JEST)  ?

 

P.S. no i powtarzam pytanie zadane kilka tyg. temu: placisz za to miejsce nr 35, czy robisz jak wlasciciel jest w pracy? 

  • Haha 1
Opublikowano

Tak jak z DLG masz racje, to z gravelem jej nie masz. Ja to bym (z wlasnego WIELOLETNIEGO rowerowego doswiadczenia i przejechanych SETEK tysiecy km w roznym terenie) nawet dodal, ze to NAJSENSOWNIEJSZY rower w moim garazu. 

 No ale nie zasmiecajmy watku. O rowerach w rowerach ? 

Opublikowano
W dniu 20.11.2023 o 14:23, Patryk Sokol napisał:

Ale osobna bateria w skrzydle to gruby przerost formy nad treścią :D

 

 

To puść 2 przewody zasilające z kadłuba do odbiornika w skrzydle. Zawsze to 2 przewody mniej.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.