jarek996 Opublikowano 23 Października 2023 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2023 52 minuty temu, Patryk Sokol napisał: Ba i to wersję bez kofeiny! Kofolę też preferuję w wersji bez cukrowej. Ja to "Cole" 2 x w roku, ale wtedy leci KLASYK! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patryk Sokol Opublikowano 3 Listopada 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2023 Taki mały update, jakby kto śledził Obecnie - cala stolarka gotowa, dosłownie wszystko. Jedyna rzecz do zrobienia to poszpachlowanie paru ubytków. Ale z racji tego, że przy pracy jeszcze pewnie gdzieś ten model obije, to ze szpachlowaniem poczekam, do samego przygotowania do oklejania. Na tę chwilę robię dwie rzeczy - ślusarkę z całym żelastwem (i nie-żelastwem) przy baldachimie i zastrzałach oraz eksperymentuję z Koverallem. Ogólnie - na razie Koverallem jestem zachwycony i jak to się nie zmieni, to wybiorę go zamiast Oratexu, nie dlatego, że jest tańszy, tylko dlatego, że jest fajniejszy. Oczywiście całą metodę opiszę, jeśli będzie działać. A jak nie będzie to też opiszę, co by nikt w moje ślady nie szedł. Zdjęcia zrobię kiedyś tam - nie chce mi się targać całości do garażu, żeby obfocić.. Z innych rzeczy, kupiłem dwie publikację na temat RWD-10: Po co mi dwie? Żeby wspierać drukowanie takich rzeczy Ogólnie - Samolot po polsku mi się mniej podoba. Mniej treści, mniej zdjęć i mniej rysunków. A najmniej przecinków, mam wrażenie, że stron jest więcej niż przecinków. Ale żeby była jasność i tak jest pomocna w wyborze malowania, czy szczegółów. Zdjęcia też pokazują parę rzeczy, to nie są stracone pieniądze. Druga publikacja zaś jest naprawdę fajna, pomijając troszkę kwadratową angielszczyznę i okropny font (bezszeryfowy, w druku się nie godzi). Szczególnie doceniam zaś tabelę z konkretnymi egzemplarzami, numerami, napisami fundatorskimi etc. No i emblematy aeroklubów. Wiecie niby robię co najwyżej ćwierć makietę, ale samolot goły być nie powinien, to nieprzyzwoite. I ostatnia ciekawostka: To jest polski film "Dziewczyna szuka miłości" w którym jest kilkanaście ujęć na różne samoloty z rodziny RWD. Moment na który linkuje, oraz okolice 1:02:50 to prawdopodobnie jedyne, zachowane ujęcie RWD-10 w locie. Beczkę robi zgrabnie A i spokojnie - na YT ten film jest legalnie, prawa autorskie do niego wygasły już bardzo dawno temu. 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Patryk Sokol Opublikowano 19 Listopada 2023 Autor Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2023 No i postępy: Poszycie gotowe, polakierowane, oszlifowane, zostało pomalować. Całość pokryta Koverallem (wg metody: ) Maska silnika zaś pokryta japonką, żeby pozbyć się faktury balsy. Chyba nawet wyszło, ale jeszcze japonki nie oszlifowałem. W najgorszej sytuacji położę tam szpachlę natryskową. Całość waży (wraz z zastrzałami na wadze) 5100g. Maksymalnie przytyje do może 5500g, ale zobaczymy (lakier nie powinien być jakoś bardzo ciężki). Wygląda więc, że zmierza w okolice 8kg na gotowo do lotu, więc całkiem lekko. Chyba, że się nie wyważy, wtedy może i nieco przytyje. I to tyle dobrych wiadomości. Lakierowanie, to jest póki co dla mnie etap nie do przejścia. Bo o ile mogę zaimpregnować poszycie wodnym lakierem w domu, tak malowanie natryskowo lakierem samochodowym odpada Czyli model czeka na wiosnę, jak się nieco ociepli to wbije się do garażu w domu rodzinnym. Ale w 3stC totalnie mi się nie chce szarpać z lakierowaniem Do tego czasu jakieś pierdoły porobię, może i nawet jakieś wyposażenie zamontuje, ale dużych postępów parę miesięcy nie będzie. 10 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ToMarkov Opublikowano 19 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2023 Patryk lakierowanie w 3st to będą problemy poczekaj do wiosny jeśli nie masz miejsca na "śmierdzące" sprawy. Super Ci wyszło to pokrycie koverallem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patryk Sokol Opublikowano 19 Listopada 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2023 22 minuty temu, wother napisał: Patryk lakierowanie w 3st to będą problemy poczekaj do wiosny jeśli nie masz miejsca na "śmierdzące" sprawy. Dokładnie takie jest plan No chyba,że święta dowalą nastoma stopniami, ostatnimi laty to jest częstsze niż rzadsze 22 minuty temu, wother napisał: Super Ci wyszło to pokrycie koverallem. Mam wrażenie, że to bardziej zasługa Koverallu niż moja. Tym materiałem pracuje się znacznie prościej niż nawet Oracoverem Na żywo wygląda nawet lepiej niż na zdjęciach, bo na fotografiach Koverall jakoś bardziej prześwieca. Po lakierowaniu, gdzie nie będzie wiać co pod spodem, to będzie już w ogóle widać tylko fakturę i gdzie są żebra Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robas69 Opublikowano 20 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2023 A jak poprowadzisz przewody serw z płatów do kadłuba? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patryk Sokol Opublikowano 20 Listopada 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2023 Żebra krańcowe mają otwory przez któr przejdą kable. Z kadłuba wyjdą przedłużacze, które zapinać się będą przy zakładaniu skrzydeł. Z kolei gdzie kable wejdą w kadłub, to jeszcze nie wymyśliłem. Muszę się nad tym zastanowić. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robas69 Opublikowano 20 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2023 Podobny problem miałem z DKD 1. Tam o tyle było to prościej rozwiązać, że wsporniki baldachimu były bliżej kabiny i zszedłem przewodami w dół po wspornikach robiąc większy otwór w poszyciu niż tylko na sam wspornik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patryk Sokol Opublikowano 20 Listopada 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2023 3 minuty temu, robas69 napisał: Podobny problem miałem z DKD 1. Tam o tyle było to prościej rozwiązać, że wsporniki baldachimu były bliżej kabiny i zszedłem przewodami w dół po wspornikach robiąc większy otwór w poszyciu niż tylko na sam wspornik. Zasadniczo to ja mogę przepchać kabel podnosłoną silnika (jest szczelina między maską, resztą samolotu). Większy problem, to ładnie kabel ukryć. Jest też opcja puszczenia elektryki po wspornikach baldachimu (4 wspornik, 4 kable), ale to już trochę ezoteryczne rozwiązanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 20 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2023 3 godziny temu, Patryk Sokol napisał: po wspornikach baldachimu A we wspornikach sie nie da? Wowczas kabelki bylyby jedynie troche widoczne przy samych przegubach mocujacych wsporniki do kadluba i baldachimu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
samolocik Opublikowano 20 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2023 Niektóre nadajniki mają możliwość sparowania równocześnie 2 odbiorników np. Futaba. Wtedy jeden z odbiorników z bateryjką zasilającą go oraz serwa mogłyłby sobie siedzieć w skrzydle. Nie wiem, czy nadajnik Patryka też ma taką opcję i taka konfiguracja jest rozważana. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patryk Sokol Opublikowano 20 Listopada 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2023 26 minut temu, mr.jaro napisał: A we wspornikach sie nie da? Wowczas kabelki bylyby jedynie troche widoczne przy samych przegubach mocujacych wsporniki do kadluba i baldachimu. Nie są przelotowe 22 minuty temu, samolocik napisał: Niektóre nadajniki mają możliwość sparowania równocześnie 2 odbiorników np. Futaba. Wtedy jeden z odbiorników z bateryjką zasilającą go oraz serwa mogłyłby sobie siedzieć w skrzydle. Nie wiem, czy nadajnik Patryka też ma taką opcję i taka konfiguracja jest rozważana. Mogę i 3 spafować. Ale osobna bateria w skrzydle to gruby przerost formy nad treścią Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek996 Opublikowano 20 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2023 16 godzin temu, Patryk Sokol napisał: Po lakierowaniu, gdzie nie będzie wiać co pod spodem Patryk, wiem TY jestes specjalista od profili, ale nawet ja, calkiem zielony w tematyce, mysle ze pod spodem tez troche wieje w czasie lotu (niezaleznie czy JEST polakierowane, czy NIE JEST) ? P.S. no i powtarzam pytanie zadane kilka tyg. temu: placisz za to miejsce nr 35, czy robisz jak wlasciciel jest w pracy? 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patryk Sokol Opublikowano 21 Listopada 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2023 Ech Jarek, żebyś Ty coś merytorycznego napisał, to i chętniej bym odpowiedział Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek996 Opublikowano 21 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2023 2 godziny temu, Patryk Sokol napisał: Ech Jarek, żebyś Ty coś merytorycznego napisał, to i chętniej bym odpowiedział No to zapytaj cos o rowery ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patryk Sokol Opublikowano 21 Listopada 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2023 3 godziny temu, jarek996 napisał: No to zapytaj cos o rowery ? E nie, bo będziesz mnie przekonywał, że gravele to sensowne rowery. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek996 Opublikowano 21 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2023 3 minuty temu, Patryk Sokol napisał: E nie, bo będziesz mnie przekonywał, że gravele to sensowne rowery. No, a NIE sa sensowne? ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patryk Sokol Opublikowano 21 Listopada 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2023 Mniej więcej tal samo jak DLG wykonane z balsy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek996 Opublikowano 21 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2023 Tak jak z DLG masz racje, to z gravelem jej nie masz. Ja to bym (z wlasnego WIELOLETNIEGO rowerowego doswiadczenia i przejechanych SETEK tysiecy km w roznym terenie) nawet dodal, ze to NAJSENSOWNIEJSZY rower w moim garazu. No ale nie zasmiecajmy watku. O rowerach w rowerach ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
samolocik Opublikowano 23 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2023 W dniu 20.11.2023 o 14:23, Patryk Sokol napisał: Ale osobna bateria w skrzydle to gruby przerost formy nad treścią To puść 2 przewody zasilające z kadłuba do odbiornika w skrzydle. Zawsze to 2 przewody mniej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi