Skocz do zawartości

A-10 Thunderbolt II


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

spodobał mi się samolot jak w tytule,

jeszcze nie oblatałem FanTrainera więc podchodzę do tego powoli.

Miał być B737 ale rozmyślając uznałem że to nie jest to.

Kompletuje sobie wyposażenie, szukam planów. Planuje tu użyć 2x edf 70mm.

Liczę tutaj na małe obciążenie powierzchni nośnej więc i małą wagę.

Rozpiętość planuje 1700mm tak jak w modelu freewingowym.

To co już mam:

IMG_20240109_185147.thumb.jpg.70d4626d2ccab08c4bfda19abedf70d2.jpg

 

To będzie długa relacja, chciałbym żeby móc nim polatać w te wakacje.

Zobaczymy co z tego wyjdzie😉.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Tytuł został zmieniony na A-10 Thunderbolt II
3 minuty temu, d9Jacek napisał:

ano  cześc i chwała

Wszystkie swoje posty pisze z telefonu , gdy zakładałem temat niechcący kliknąłem żeby wstawić temat. 😅

Już powinno być ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybrałem turbiny na 4s. Liczę na 2,8-3kg ciągu a model miałby ważyć 3-3,5kg.

Wyposażenia jeszcze nie wybrałem w całości więc ciężko powiedzieć.

Z najważniejszych rzeczy brakuje:

planów, serw, odbiornika i jednego akumulatora bo jeden już mam(3000mAh).

 

Wrzuciłem na wagę rzeczy ze zdjęcia i wyszło 740g. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem takiego A-10, tylko bez podwozia i z jednym EDF, pakiet też 3000mAh 4S. Model do lotu ważył 2150g.

Tak orientacyjnie możesz dołożyć do tego resztę wyposażenia dla EDF, podwozie, wzmocnienie dla gondoli, wzmocnienie dla podwozia i samo podwozie.. no 3,5kg, 3,7kg jest bardziej prawdopodobne, ale to i tak lżej niż model freewinga.

Strzelam oczywiscie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mniej więcej zakładając wagę 2150g na jednym edf to u siebie musiał bym dodać:

Akumulator = 302g

ESC + EDF + Podwozie = 481g

Co daje razem 783g, wiadomo że do tego dojdzie jeszcze reszta podwozia, kółka, wzmocnienia pod podwozie...

Gdyby z dodatkową waga zamknąć się w 1kg to waga 3,5 kg jest możliwa. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

He he, też tak zawsze mówię, potem kładę kabelki do serw, tu coś, tam coś, gram do grama i się nazbiera. Ale oczywiście nie jest to niemożliwe, tak to jest z szacowaniem.

Poszukaj planów flite test a-10 i powiększ. Albo plany od Juliusa Perdana, ale absolutnie nie zalecam robić jego skrzydła i statecznika. On się rozbił przy oblocie i tak zostawił projekt. Zrób po prostu skrzydło clarky a statecznik deska.

Dałbym ci moje pliki, ale nie wiem czy sobie poradzisz, bo ja specyficznie buduje i nie sa to plany plug and play i dużo musisz główkować.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, Marek_Spy napisał:

A z czego to ma być ? chodzi mi o materiały

 

Ma być z pianki XPS Diall z Castoramy. Mam ją przetestowaną. Jeśli chodzi o grubości to 6mm i 9mm. Do tego napewno jeszcze jakieś wzmocnienia, pewnie węglowe lub listewki sosnowe/balsowe.

Godzinę temu, robertus napisał:

Poszukaj planów flite test a-10 i powiększ. Albo plany od Juliusa Perdana, ale absolutnie nie zalecam robić jego skrzydła i statecznika. On się rozbił przy oblocie i tak zostawił projekt. Zrób po prostu skrzydło clarky a statecznik deska.

 

Jeszcze przed założeniem tematu widziałem jeden i drugi. Ten z flite test napewno nie, jest za kanciasty.

 

 

Godzinę temu, robertus napisał:

Dałbym ci moje pliki, ale nie wiem czy sobie poradzisz, bo ja specyficznie buduje i nie sa to plany plug and play i dużo musisz główkować.

Twoje plany są na tej samej zasadzie co twojego miga 21? Tobie wyszedł bardzo fajny więc pytam. Tu wchodzi w grę uwzględnianie grubości poszycia i co jeszcze? Jak ciężko by było z twoją relacją budowy i podpowiedziami tu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

55 minut temu, Fiflet napisał:

Twoje plany są na tej samej zasadzie co twojego miga 21? Tobie wyszedł bardzo fajny więc pytam. Tu wchodzi w grę uwzględnianie grubości poszycia i co jeszcze? Jak ciężko by było z twoją relacją budowy i podpowiedziami tu?

Tak, taka sama metoda działania. Tylko w MiG-21 to aż do przesady wszystko pokazywałem, z nudów bo pandemia była.

Plus jakieś rozkminki jak zamontować skrzydło do kadłuba, jak wzmocnić, tego na planach nie ma.

I cały temat edf, mocowania gondol itd. U mnie gondole ważą po 30g i są tylko ozdobą.

Zobacz sobie wątek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Muszę jeszcze pomyśleć nad tymi planami. Twoje są najbardziej uniwersalne pod względem nowych rozwiązań. Najtrudniejsze będzie mocowanie edf w gondolach, to będzie musiało być mocne połączenie.

 

Przechodząc do wyposażenia, wstępnie wybrałem serwa:

https://hobbyking.com/en_us/corona-cs238mg-metal-gear-servo-4-6kg-0-14sec-22g.html

 

Gdzieś słyszałem że serwa powinny mieć moment taki jak wynosi masa modelu razy 2. Chcę tu zastosować serwa lepszej firmy, szczególnie po doświadczeniach z serwami w FanTrainerze. 

 

Będzie tu sporo serw:

1. Serwo do skrętu przedniego podwozia

2. Serwo do zamykania pokrywy podwozia 

3. Serwo lotki A

4. Serwo lotki B

5. Serwo steru wysokości A

6. Serwo steru wysokości B

7. Serwo steru kierunku A

8. Serwo steru kierunku B

 

I w modelu freewingowym są 4 serwa na klapy. Narazie zakładam że klapy będą chyba że z wagą będzie źle to klap nie będzie. 

 

Chciałbym żeby model miał wszystkie gadżety takie jak właśnie podwozie chowane czy klapy. 

 

Nie wszędzie będą te mocniejsze serwa, np. do pokrywy podwozia nie jest potrzebne jest takie mocne, w takich miejscach będą prawdopodobnie TowerPro SG90S czyli te czarne z metalowymi zębatkami. 

 

Lista gdzie planuje użyc serw z linku:

- skręt przedniego podwozia

- ster wysokości, po jednym na stronę

- lotki

- ewentualnie klapy nie wiem jakie na nich są obciążenia 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, Fiflet napisał:

Gdzieś słyszałem że serwa powinny mieć moment taki jak wynosi masa modelu razy 2. Chcę tu zastosować serwa lepszej firmy, szczególnie po doświadczeniach z serwami w FanTrainerze. 

Jakbyś akrobata miał to pewnie tak, tu w zupełności wystarczą 2,0 - 2,5kg serwa jako te główne np Towerpro MG-90S, tylko z pewnego źródła. 

Do kierunku 12g, a do klapek 5g wystarczą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybrałem serwa na poszczególne stery i wygląda to tak:

 

1.Serwo skrętu podwozia - Corona CS238MG

2.Serwo pokrywy podwozia - TowerPro 9g (niebieskie)

 

3.Lotka A - Corona CS238MG

4.Lotka B - Corona CS238MG

 

5.Klapa A - TowerPro MG90S

6.Klapa B - TowerPro MG90S 

7.Klapa C - TowerPro MG90S 

8.Klapa D - TowerPro MG90S 

 

9.Wysokość A - Corona CS238MG

10.Wysokość B - Corona CS238MG

 

11.Kierunek A - TowerPro MG90S 

12.Kierunek B - TowerPro MG90S 

 

Może są za mocne ale mój model napewno będzie szybszy ze względu na większą masę, przybywa podwozie, drugi edf, akumulator. 

 

Martwi mnie tylko waga, serwa Corona ważą po 22g, a TowerPro po 13g. 

Sumując wagę wszystkich serw wychodzi - 197g.

 

Takie dobrane było by ok? 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Fiflet napisał:

Takie dobrane było by ok? 

A patrzyłeś na Coronę DS-843MG?

Fakt, że cyfrowe no ale waga "ciut" niższa na sztuce

Cytat

Model: DS-843MG
Operating Voltage: 4.8~6V
Speed: 0.12- 0.10sec/60°@6v
Torque: 4.0-4.8kg@6V
Gears: Metal
Weight: 11.5g (w/cable)

 

https://pl.aliexpress.com/item/1005001320143417.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.