Skocz do zawartości

A-10 Thunderbolt II


Rekomendowane odpowiedzi

Sprawdziłem na 4 różnych planach i wyszło mi że tylne koło ma ok. 84mm - więc się zgadza. Przednie jest trochę za duże o jakieś 7/8mm. Nie będzie to makieta a im większe koła tym łatwiejszy start z trawy. Więc można założyć że to przednie będzie miało 70mm. Więc do takich kół potrzebuje znaleźć długości goleni Freewinga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Część elektroniki idzie jeszcze z Chin. Do Castoramy planuje się wybrać w przyszłym tygodniu po piankę i zacznę sklejać.

8 minut temu, Jerzy_R napisał:

a dalej nic nie widać...

Będzie widać, nawet jeszcze miesiąc nie upłynął od decyzji. Mam sporo czasu.😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, Fiflet napisał:

 

Wiem że na tym polega modelarstwo ale chciałbym wybrać plany najbardziej uniwersalne pod kątem zmian. 

 

Takie plany robi sie samemu. Zgodnie z powiedzeniem - chcesz mieć zrobione dobrze to zrób to sam.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Policzyłem i wyszło mi że podwozie główne powinno mieć 100mm, takie znalazłem:

https://a.aliexpress.com/_EwlR1WD

 

Na przód potrzebuję 140mm, to było by idealne tylko jest za krótkie: 

https://a.aliexpress.com/_EJFjUPn

 

Jak to ogólnie jest z wysokim podwoziem przy mechanizmach?  Mam wrażenie że już przy 140mm są mocno obciążone przy starcie/lądowaniu.

 

 

Podpowiedział by mi ktoś jak doprowadzić zasilanie z pakietów do ESC? 

Ja bym to widział tak:

Screenshot_2024-01-20-10-31-03-03_6f8f7a6a69f2aa2976412416ecb84f7a.thumb.jpg.46436b3b153d4400f650787fa6072f85.jpg

 

Bez złączek najprościej jak się da. Czy tak było by ok? Jaką wybrać średnicę tego grubego przewodu, jaki musi być dopuszczalny prąd ciągły tego przewodu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukaj podwozia wleczonego na wszystkie trzy punkty. Np takie

image.png.e4fc45b4bbd44912c679ffde2626b547.png

 

To jest jeden z modów jaki użytkownicy freewinga robią. Lepiej do startów z trawy.

Na twoim miejscu nie kupowałbym nic więcej poza serwami. Dopiero jak będziesz miał zbudowany model to bym dobierał do tego co juz mam.

Zmieni ci sie koncepcja po drodze i zostaniesz z gratami.

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Podsumowując wzmocnienia:

 

Dźwigar w skrzydle będzie z płaskownika 2x12 (tu się zastanawiam czy nie za słaby), do tego wzmocnienia ze sklejki 3mm pod mechanizmy podwozia. Sam centropłata na być dodatkowo wzmocniony rurką węglową 6mm. 

 

Ster wysokości miał by być wzmocniony 2x płaskownik węglowy 5x1 lub rurką węglową 5/6mm. 

 

W kadłub pójdą listewki sosnowe 10x3 + w miejsce mocowania gondoli jakiś węgiel i wzmocnienia pod skrzydło i mechanizm podwozia.

 

1 minutę temu, Jerzy_R napisał:

A jaka jest średnica (oznaczenie) przewodu przy pakiecie?

AWG 12

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Waga rurki 10x8 to jakieś 45g. W skrzydło pójdą prawie dwie takie rurki i sam dźwigar będzie ważył prawie 100g. Taki płaskownik 2x12 wydaje mi się za słaby. W skrzydle będzie mechanizm podwozia i trzy serwa. Samo to już trochę waży. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, Fiflet napisał:

Waga rurki 10x8 to jakieś 45g. W skrzydło pójdą prawie dwie takie rurki i sam dźwigar będzie ważył prawie 100g. Taki płaskownik 2x12 wydaje mi się za słaby. W skrzydle będzie mechanizm podwozia i trzy serwa. Samo to już trochę waży. 

 

Profil 2×12mm to 24mm2. Zakładając ze połowa tego to żywica a druga to wlokno to mamy 12mm2. Zakładam ze to nie jest profil z rowingu kierunkowego to mamy 1/3 wydajnego przekroju na rozciąganie czyli 4mm2 włokna. Zakładając nawet ze to zwykłe szklo o wytrzymałości 2400MPa daje nam 9600N. Czyli ok 100kg. Ile ma ważyć Twój model?

 

I trzeba wiedzieć jak ten płaskownik w skrzydło wsadzić. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby było jasne to mówimy o dzwigarze a nie o bagnecie łączącym połówki skrzydla.

 

Dzwigary wkladamy tak.

 

Jak włożysz rurke niezależnie od tego jaki ma wymiar to na zginanie pracować będą tylko skrajnie zewnętrzne włókna.  Wszystko pomiędzy skrajnymi włóknami to zbędna masa.

 

Screenshot_20240121_124041_Samsung Internet.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.