Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Tomek 77 Opublikowano 11 Marca Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Udostępnij Opublikowano 11 Marca WITAM Wszystkich sympatyków F3L i nie tylko ? Postanowiłem założyć własny wątek w celu szerzenia ? RESmanii - przedstawię moje resiki ? aby się podzielić doświadczeniami i udoskonalać własny projekt pod nazwą Halny ? (Taki u mnie wieje ?) Od początku - w zeszłym roku, miałem zaszczyt sędziować na pierwszych zawodach F3L w Łososinie Dolnej. Film z zawodów : Powstała też grupa na FB F3L Polska https://www.facebook.com/groups/1082760216437566?locale=pl_PL I niestety - ZARAZIŁEM się ? - decyzja prosta, trzeba przygotować się do nadchodzącego sezonu. Na początek postanowiłem kupić jakiś zestaw i padło na model Magic 2. Najbardziej przypadł mi do gustu z dostępnych na tej stronie: https://www.hyperflight.co.uk/products.asp?cat=RC+Models&subcat=F3-RES+Thermal+Gliders Oprócz modelu kupiłem jeszcze 2 rodzaje belek (z myślą o budowie własnej konstrukcji) i małe akumulatorki. O budowie Magika nie będę się rozpisywał, stronę na FB i opis budowy można pobrać tu : https://www.hyperflight.co.uk/products.asp?code=MAGIC-EL&name=magic-electric-2m Tak wygląda gotowy? razem z Halnym wersja 1.0 Magik wyszedł dość lekko, bo przed lotem 370g po oblataniu troszkę dołożyłem ołowiu i teraz to około 380g Nie ma balastowania i jak się okazało, przy wietrze powyżej 5m/s już stoi w miejscu. Dlatego nowy model ma być cięższy, gdyby magikiem nie dało się latać. Start Magika - guma Ø 6x4 10 m (podwójnie) + 100m żyłki Lądowanie Na razie tyle o Magiku ? Teraz czas na "własny" projekt? Żeby nie wyważać otwartych drzwi, znalazłem gotowy plan szybowca w wielu wersjach (gotowe pliki DXF) na forum RC-Network.de Wątek to RESopenS Tu znajdziecie wszystko na temat tego szybowca; https://www.rc-network.de/threads/resopens-ein-opensource-projekt-wer-hat-lust-mit-mir-zu-optimieren.787292/ Po ściągnięciu planów, okazało się ? że trzeba trochę pozmieniać, bo materiały mam inne?, rozwiązania mi nie podeszły? I skończyło się na tym że 99% zmieniłem ? z oryginału został tylko profil, wznios, obrys skrzydła i tak powstał Halny F3L resik ? wersja 1.0 Ale o tym, następnym razem. Pierwsza wersja Halnego już powstała. Pozdrawiam 5 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MrMichal Opublikowano 12 Marca Udostępnij Opublikowano 12 Marca Witam serdecznie. Ja też tak chcę ? A tak na poważnie, to wysłałem właśnie zapytanie do firmy Oldgliders o ich dość nowy model F5L Res czy jako F3L się sprawdzi i wytrzyma holowanie. Może jeszcze dzisiaj zamówię. W razie czego jest jeszcze Astrid z węglowym dźwigarem, no ale zobaczymy. Ps. Fajny ten Halny, ta waga to Magic tak mało waży? Pozdrawiam 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek 77 Opublikowano 12 Marca Autor Udostępnij Opublikowano 12 Marca 9 godzin temu, MrMichal napisał: Witam serdecznie. Ja też tak chcę ? A tak na poważnie, to wysłałem właśnie zapytanie do firmy Old gliders o ich dość nowy model F5L Res czy jako F3L się sprawdzi i wytrzyma holowanie. Może jeszcze dzisiaj zamówię. W razie czego jest jeszcze Astrid z węglowym dźwigarem, no ale zobaczymy. Ps. Fajny ten Halny, ta waga to Magic tak mało waży? Pozdrawiam Cześć Michale Widziałem jednego i drugiego - Old gliders powinien wytrzymać "gumę" no i ma atrakcyjną cenę, a Astrid to gotowe i "rasowe"? rozwiązanie F3L Ja wybieram to rozwiązanie na które puszcza mnie budżet, ale zazwyczaj finalnie tańsze rozwiązanie wychodzi drożej?. Tak Magik wyszedł taki lekki jednak powyżej 5m/s to już nie zaleta? Halny bez wyposażenia ważył 354g ale w nim mam baterię 800 mAh 2S teraz gotowy pewnie podchodzi pod 500g Pochwal się jak coś kupisz. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MrMichal Opublikowano 13 Marca Udostępnij Opublikowano 13 Marca Witam ponownie:) No i stało się, zamówiłem w końcu model. Wybrałem ten od Oldgliders, nie chciałem rezygnować bo już wczoraj do firmy pisałem. Wykonanie noska to nie problem, kiedyś tak latałem. Po jakimś czasie odklejałem nosek (na folii był przyklejony) i montowałem silnik do gotowej wręgi. Taka prosta konwersja z F3l na F5l w razie chęci. A jak się synowi spodoba i mi zwędzi model??? To wtedy już będę zmuszony zakupić kolejnego RESa dla siebie ? Resztę osprzętu do modelu mam: folia, serwa, mały odbiornik (35 MHz lub 2,4 wybuduję z innego modelu), klej, balsa na przód kadłuba bo nie ma w zestawie ale to jedna płytka starczy a mam więcej w zapasie, hak chyba regulowany. Jak otrzymam zestaw to zrelacjonuję od razu:) Pozostaje kwestia holu. Znalazłem raz taką linkę: Hol do szybowców z chorągiewką L=100mb w sklepie ModelMaking.pl Guma w polskim sklepie, ta bardziej rozciągliwa (250%): https://modelemax.pl/pl/hole-do-modeli/31839-linka-gumowa-expandor-6-mm-1-metr-biezacy-guma-w-oplocie-250- Co do holu to mam jeszcze pytanie, bo czytałem w regulaminie że organizator zapewnia identyczne zestawy startowe. Chodzi tu właśnie o te hole? 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek 77 Opublikowano 13 Marca Autor Udostępnij Opublikowano 13 Marca (edytowane) Michale gratuluje zakupu ?i czekam na relację. Tak jak czytałeś - organizator zapewnia hole, ale to nie taka guma jaką znalazłeś. Tu masz cały potrzebny zestaw: https://zeller-modellbau.com/zubehoer/zubehoer-res-modelle/res-hochstartset-megatrommel-komplett/ W UK. sprzedają taką gumę: https://www.hyperflight.co.uk/products.asp?code=RES-HI-START&name=f3-res-high-start-silicone-rubber Na stronie F3L Polska Jest link do sklepu; https://pl.aliexpress.com/item/1005006269118345.html?fbclid=IwAR3TQxhmGCpawosRv0qtkSvehlzv244fU19PdNw3afmTTgCwnVGI4yAbCqc Jest tego dużo ! ( filmik ze sklepu) https://video-cdn.aliexpress-media.com/80ffc57ef0293a3a/ae_sg_item/WAOOyr3su5lBQ3hjJe5_1100212940476_mp4_264_hd.mp4?auth_key=1714565423-0-0-5b34b3740653cb21bd2db547d01e0bcc&w=720&h=720&e=hd&t=210385bb17067894230182096ead52&b=ae_sg&p=ae_sg_ae_sg_vpc_scene&tr=mp4-264-hd&t_u=2103864c17103506962285528e756b&user=2210222420033&from=chrome Ale i tak nie wiem która była by najlepsza ? jest tam taka która ma takie wymiary jak moja. Poniżej fragment regulaminu dotyczący holu: 5.L.7. Starty a) Identyczne hi-starty zapewnia i ustawia organizator. b) Hi-start składa się z gumowej rury o długości 15 ± 0,2 metra, nylonowej liny holowniczej o długości 100 ± 1 metra i minimalnej średnicy 0,7 mm oraz dołączonego proporczyka. c) Siła uciągu gumowej rurki nie może przekraczać czterdziestu niutonów (4 kG) po rozciągnięciu na długość 45 metrów. Różnica w sile uciągu wszystkich gumowych rurek używanych w zawodach musi być mniejsza niż cztery niutony (0,4 kG). Minimalna siła uciągu przy rozciąganiu do 45 metrów nie może być mniejsza niż 27,5 niutona (2,75 kG). d) Na terenach latających, które nie zapewniają całkowitej długości startu wynoszącej 150 metrów, organizator może skrócić liny holownicze. Może uwzględnić odpowiednie skrócenie czasu pracy i czasu lotu. e) Wstępny biuletyn informacyjny zawodów musi zawierać wszelkie przewidywane zmiany w całkowitej długości hi-startu i/lub czasie startowym ze względu na ograniczoną przestrzeń. Ja mam takie gumy do holu ( kupione kiedyś w HobbyKing niestety odcinki po 10m) Pomarańczowa Ø 6x4 a niebieska Ø 8x5 Do tego żyłka Ø 1mm x 100m ze sklepu budowlanego. Jak się dowiem dokładnie jakie hole były na zawodach dam znać. Pozdrawiam Już się dowiedziałem u źródła ? W Łososinie były dokładnie takie gumy: https://www.hoelleinshop.com/Planes-Helicopters-Quadcopters/Planes/Gliders/Segelflug-Zubehoer/Seta-Rubber-8x4mm-15m-long.htm?shop=hoellein_e&SessionId=&a=article&ProdNr=SETA-HG-8-4-15&t=49301&c=1064&p=1064 Oficjalny i aktualny regulamin: KLASA F3L – SZYBOWCE TERMICZNE STEROWANE RADIEM RES Opracowanie Krzysztof Gawłowski F3L - regulamin.docx Pozdrawiam Edytowane 13 Marca przez Tomek 77 Uzupełnienie info Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FockeWulf Opublikowano 13 Marca Udostępnij Opublikowano 13 Marca Do holu można użyć żyłki wędkarskiej. Kiedyś się mówiło, że dla poprawy elastyczność i siły holu trzeba wygotować żyłkę w wodzie. Siła nie tylko pochodzi z gumy ale w jakimś stopniu również z żyłki, która na takim odcinku również się rozciąga. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek 77 Opublikowano 13 Marca Autor Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2 godziny temu, FockeWulf napisał: Do holu można użyć żyłki wędkarskiej. Kiedyś się mówiło, że dla poprawy elastyczność i siły holu trzeba wygotować żyłkę w wodzie. Siła nie tylko pochodzi z gumy ale w jakimś stopniu również z żyłki, która na takim odcinku również się rozciąga. I taki też mam zamiar, chociaż z gotowaniem żyłki nie mam żadnych doświadczeń (może ktoś napisze kto to robił) Nawet już taką kupiłem ? Regulaminowa średnica ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FockeWulf Opublikowano 13 Marca Udostępnij Opublikowano 13 Marca Gotowałem nawinietą żyłkę w garnku kuchennym przez jakieś 20 - 30 min. Nic więcej. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jerzy Markiton Opublikowano 13 Marca Udostępnij Opublikowano 13 Marca Generalnie - żyłkę powinno się przechowywać w szczelnym pudełku z wilgotną szmatką lub nasączoną gąbką. Po zdjęciu z wyciągarki zawsze całą szpulę wkładałem do pojemnika i zalewałem wodą. Za komuny zawsze nową żyłkę gotowaliśmy kilka godzin. Później, jak zaczęliśmy kupować żyłkę u p Jesiny w Czechach żyłka wędrowała do pojemnika z wodą i czekała na swój moment. Czasami kilka lat... Guma - odwrotnie: wysuszyć, przesypać talkiem i zabezpieczyć przed światłem. Czarna reklamówka ? Prawdziwą gumę (do gumówek F1B) przed użyciem nacierało się gliceryną i kilkukrotnie naciągało się na maxa. Z Neoprenem czy silikonem jak to bywa zamiennie używane - nie mam doświadczenia. Czerwony i niebieski wąż z Ali - mam (miałem) - generalnie szajs ! Czarny wąż 8mm (podobno angielski) wytrzymał w modelarni jakieś 3 lata. Jesienią zauważyliśmy, że przy mocniejszym naciągu zaczyna się rwać. Ale myślę, że było tego powyżej 4kg naciągu. Często niedopowiedziane: żyłka musi być z 1 włókna ! Plecionki są niedozwolone. Pozdrawiam - Jurek 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek 77 Opublikowano 13 Marca Autor Udostępnij Opublikowano 13 Marca 9 minut temu, Jerzy Markiton napisał: Za komuny zawsze nową żyłkę gotowaliśmy kilka godzin No to w niedzielę będę gotował rosół na żyłce ? Dzięki - bogate doświadczenie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jerzy Markiton Opublikowano 13 Marca Udostępnij Opublikowano 13 Marca Hmm, zapach włoszczyzny i podróbek na starcie może być ciekawy... - Jurek 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ares Opublikowano 14 Marca Udostępnij Opublikowano 14 Marca W dniu 11.03.2024 o 22:03, Tomek 77 napisał: Postanowiłem założyć własny wątek w celu szerzenia ? RESmanii - przedstawię moje resiki ? Tomku , chwała Ci za to ,że popularyzujesz tak ciekawą i jak na obecne ceny tanią klasę modelarską. Pomimo ,że ostatnio na forum zostałem posądzony o to ,że jestem wrogiem Resów , zapewniam ,że tak nie jest i pod wpływem m.in. Twojego wątku jak i również entuzjazmu który przebija w twoich wypowiedziach być może też sobie taki modelik sprawię. Choć w moim przypadku to bardziej F5L co by nie rozwijać holu. Działaj , wrzucaj foty bo to fajna i prosta klasa . 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MrMichal Opublikowano 14 Marca Udostępnij Opublikowano 14 Marca Dziękuję wszystkim za wskazówki. Te hole rewelacyjne. Linka faktycznie, nie może być plecionka. Pozdrawiam 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Tomek 77 Opublikowano 17 Marca Autor Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Udostępnij Opublikowano 17 Marca W dniu 14.03.2024 o 11:54, Ares napisał: Choć w moim przypadku to bardziej F5L co by nie rozwijać holu. F5L zapewne też się pojawi, ale to raczej w przyszłym roku. Trochę więcej ruchu mi nie zaszkodzi? a nawet jest wskazane?. Teraz trochę zdjęć i informacji o Halnym - myślę że przydatnych zwłaszcza dla tych, którzy jak ja nie mają dostępu do modelarni i wsparcia na miejscu bardziej doświadczonych kolegów a chcą coś sobie "wystrugać" w domowym zaciszu?) Jak już wcześniej pisałem, prawie nic nie zostało z projektu na którym miałem się wzorować. Tak powstała całkowicie nowa konstrukcja kadłuba, z rozwiązaniami które bardziej do mnie przemawiają. Stworzona pod osprzęt i belkę ogonową którą miałem. Z kształtem może trochę mnie poniosło? ale taki mi się podoba? Belka węglowa- trochę duże średnice bo Ø 18mm x Ø 7mm x 88cm za to leciutka bo 17g. (żeby nie było tak różowo - okazało się że jest mało sztywna, ale o tym później) Góra z balsy 3mm, wręgi sklejka lotnicza 3mm, reszta ze zwykłej sklejki 3mm. Długość kadłuba 118 cm - całkowita 120 cm Ze skrzydłem było podobnie, z oryginału został tylko profil, wznios i podobny obrys skrzydła (tylko, ale za to zapewne najistotniejsze?) Starałem się tak zrobić, aby do montażu nie był potrzebny plan 1:1. Nie będę się niepotrzebnie rozpisywać, bo na zdjęciach widać wszystko. Puzzle po frezowaniu? Dźwigar balsa 3mm + płaskowniki węglowe (różne), bagnet to pręt węglowy Ø 7mm x 18cm Żeberka to sklejka 3mm balsa 3 i 2mm Łączniki połówek skrzydeł z płytki szklanej 1,5 mm Spływ ze sklejki 0,8 mm a natarcie to balsa 2x 3mm W następnej lżejszej wersji, za bagnetem w kadłubie, planuję komorę balastową. Ta wersja powstała z nieselekcjonowanej balsy? więc teoretycznie będzie można obniżyć wagę. Keson - balsa 1,5 mm a hamulce z 3mm Rozpiętość 1990 mm, powierzchnia 36,6 dm2, profil AG 35 -38 0 Takie coś zmajstrowałem? żeby powiercić dokładnie belkę pod statecznik. Mocowanie statecznika to pręt węglowy Ø2 mm + rurka Ø3 mm Statecznik to balsa 3mm + płaskownik węglowy 3x1 mm + sklejka 0,8 mm Cały nieoklejony i bez wyposażenia wyszedł 310g Pozdrawiam 5 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MrMichal Opublikowano 22 Marca Udostępnij Opublikowano 22 Marca Witam. Miałem napisać na forum a z rozmachu wystawiłem opis na Facebooku w F3l Polska?. Wstawię link, żeby drugi raz nie pisać https://www.facebook.com/share/p/16N8KmNm1cy4apub/ Otrzymałem już model i będę się za niego zabierał. Klej mi tylko zgęstniał i póki co zastosuję zwykły do drewna albo epoksydowy. Pewnie trzeba oczyścić na łączeniach opaleniznę po laserze bo czytałem że kleje do drewna słabo łapią na tym. Pewnie CA łapie wszystko ? I fotki 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek 77 Opublikowano 22 Marca Autor Udostępnij Opublikowano 22 Marca 19 minut temu, MrMichal napisał: Otrzymałem już model i będę się za niego zabierał Wygląda super ?? i szybko przyszedł. Teraz tylko poskładać. Co do kleju- ja kleiłem na CA, nie wiem czy to dobry pomysł kleić np wikolem - raczej wyjdzie ciężej?, lepiej poczekaj i kup CA ( używałem średniego i rzadkiego. Trzymam kciuki? pochwal się jak poskładasz. Jeśli chcesz wrzucaj tu foty z postępów w końcu to wątek dla RESmaniaków ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek 77 Opublikowano 24 Marca Autor Udostępnij Opublikowano 24 Marca Witam Dzisiaj coś dla fanów gramów? Oklejone stateczniki Magika i Halnego (przed zmianą) Waga skrzydła przed oklejeniem 182g Po oklejeniu skrzydła przytyły do 221g (zwykła zielona folia reszta light) Cały bez wyposażenia wyszedł 354g Do Resików używam Aurory 9X odbiorniki to optima 6 lite + UBEC żeby mieć alarm i podgląd napięcia. Zasilanie w Halnym to lipol2S 800mAh (duży ale przy takim prawie jest wyważony) Waga odbiornika z UBEC 14g Waga akumulatora w Halnym 42 g A magik prawie idealnie wyważa mi się z 2S 260 mAh o wadze 17 g Serwa użyłem takie które miałem ? (wypadało by kupić coś lepszego?) W magiku stateczniki 2x Emax ES08MAII a hamulec to chyba DUALSKY AS55 W Halnym stateczniki 2x Redox S90MG a hamulec to 2x KAVAN GO 03 Na razie dają radę i jest OK ale do nowego modelu już będę musiał coś kupić, bo nie mam już na stanie nic z małych serw?. Cały gotowy do lotu waży 481g ( po oblocie trochę dołożyłem ale nie przekracza 500g) Jak widać można dużo zaoszczędzić na wadze akumulatora a i odbiornik mógłby być lżejszy, kwestia UBECa też do dyskusji. Pierwsza wersja zrobiona z materiałów które były pod ręką - jest potencjał do zejścia z wagi. Halny miał być z założenia cięższy jako opcja na gorsze warunki - następna wersja może lżejsza ale za to z możliwością dołożenia balastu. Tak się prezentuje w całości. Po pierwszych lotach okazało się w trakcie holu przy wietrze około 6m/s stateczniki wpadają w flater ? paskudne uczucie i dzwięk ? Komisja ? po zbadaniu incydentu orzekła ? że belka ogonowa jest trochę mało sztywna, do tego zbyt duże stery i małe luzy na bowdenach Dział techniczny? zmienił stery na mniejsze i skasował luzy. I pomogło? choć jeszcze przy dużym wietrze na wychylonym sterze trochę "załopoce" ale bardzo rzadko - w magiku też mi się przytrafiło?! FILMIK z flaterkiem ? Teraz tylko latać - lecz pogoda coś nie dopisuje ? Pozdrawiam 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jerzy Markiton Opublikowano 24 Marca Udostępnij Opublikowano 24 Marca Cześć ! Pięknie to wyszło ! Swoje Kiwi oklejałem zwykłą folią i też skrzydła + gondola wyszły 38g... Zastanawiam się, czy w przyszłości pchać się oralight. Do takich serw, jak Twoje kiedyś użyłem 2x LiFePo4 500 mAh, bezpośrednio, bez diody - połknęły bez zająknięcia. I mniejsze i lżejsze ? Zawody na gramy - odpuściłem. Wszystkie stateczniki z 3mm listewek balsowych na mocniejszej gumie czy w silniejszym wietrze wpadały we flutter. Ale mieliśmy mocniejszą gumę - początkowo do plandek w oplocie a ostatnio jakąś angielską 8 czy 10mm. Jak zaczęliśmy stateczniki robić z pełnej balsy 2mm olaminowane tkaniną 45g/qdcm - problem się skończył. Przybyło kilka gram z tyłu ! Można by jeszcze zostawić gołą balsę, bez lakieru - coś tam dało by się jeszcze użebrać ? Życzę powodzenia na zawodach i pozdrawiam - Jurek 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek 77 Opublikowano 24 Marca Autor Udostępnij Opublikowano 24 Marca 49 minut temu, Jerzy Markiton napisał: Cześć ! Pięknie to wyszło ! Swoje Kiwi oklejałem zwykłą folią i też skrzydła + gondola wyszły 38g... Zastanawiam się, czy w przyszłości pchać się oralight. Do takich serw, jak Twoje kiedyś użyłem 2x LiFePo4 500 mAh, bezpośrednio, bez diody - połknęły bez zająknięcia. I mniejsze i lżejsze ? Zawody na gramy - odpuściłem. Wszystkie stateczniki z 3mm listewek balsowych na mocniejszej gumie czy w silniejszym wietrze wpadały we flutter. Ale mieliśmy mocniejszą gumę - początkowo do plandek w oplocie a ostatnio jakąś angielską 8 czy 10mm. Jak zaczęliśmy stateczniki robić z pełnej balsy 2mm olaminowane tkaniną 45g/qdcm - problem się skończył. Przybyło kilka gram z tyłu ! Można by jeszcze zostawić gołą balsę, bez lakieru - coś tam dało by się jeszcze użebrać ? Życzę powodzenia na zawodach i pozdrawiam - Jurek Dzięki za cenne info? (wypróbuję) 53 minuty temu, Jerzy Markiton napisał: Zawody na gramy - odpuściłem. Podoba mi się takie podejście i też skłaniam się ku temu ? 56 minut temu, Jerzy Markiton napisał: Życzę powodzenia na zawodach i pozdrawiam - Jurek Myślę nad startem, ale jeszcze musiałbym Dużoooooooooooo potrenować lądowanie na punkt ?? żeby się wstydu nie najeść. Dzięki pozdrawiam - Tomek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MrMichal Opublikowano 24 Marca Udostępnij Opublikowano 24 Marca Witam wszystkich? U mnie weekend przyniósł pierwsze efekty. Mocowania śrub do skrzydeł Kadłub, brakuje wręgi i paru elementów Półka pod serwa Półki do śrub skrzydeł Mocowanie rury Na razie waga Na razie tyle. Zamówię na pewno klej CA żadki i gęsty. Taki przypadkiem znalazłem: https://allegro.pl/oferta/klej-cyjanoakrylowy-ca-rzadki-sredni-gesty-senus-20g-8908357828 Co do folii to pierwotnie myślałem nad Oralight ale mam parę kawałków standardowej w paru kolorach, no nie wiem ? czy inwestować w nową folię zwłaszcza że Oralight nie będzie taki mocny, zobaczę jeszcze. Ps. Rewelacyjnie wyszedł Halny? Coś kojarzę że usterzenie V generuje duże siły skręcające na belkę kadłuba w stosunku do klasycznego usterzenia, jak się mylę to proszę mnie poprawić. Pozdrawiam. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi