Marcin83 Opublikowano 29 Maja Opublikowano 29 Maja Witam. A ty kolega Patryk nic się nie chwalił, chyba że mnie coś ominęło? 1
Patryk Sokol Opublikowano 29 Maja Opublikowano 29 Maja Kolega Patryk robi uwięź Miałem zamiar napisać coś w długi weekend Tak to trochę odpoczywam od szybowców, bo w kwietniu miałem z tym dużo roboty i nie chce się szybowcami zmęczyć No i zdradzę małą tajemnicę - nie było pośpiechu z prezentowaniem modelu, bo wyjazd na Prowing, po locie pokazowym, pochłonął całą dotychczasową produkcję oraz przyszłą - majową Ale wiem też, że sztuka w Polsce się buduje A i tego filmu z wątku nie lubię. Wiatr był niedorzeczny (miałem problem, żeby model utrzymać w pionie w ręku). Ale mimo to jakąś tam termikę złapałem
Marcin83 Opublikowano 29 Maja Autor Opublikowano 29 Maja Patryk, wiatr wg mnie to był super na ten model. A lądowanie prawie pionowo jak Raptor. To jest pomniejszony Scalar czy profile też zupełnie nowe? A zakręty to ciasne jak nie wiem co.
Patryk Sokol Opublikowano 29 Maja Opublikowano 29 Maja Godzinę temu, Marcin83 napisał: Patryk, wiatr wg mnie to był super na ten model. A lądowanie prawie pionowo jak Raptor. To jest pomniejszony Scalar czy profile też zupełnie nowe? Zupełnie nowe profile. Troszkę bardziej awangardowe podejście niż do Scalara, bo klapy/lotki zajmują 30% cięciwy skrzydła. Oczywiście to powoduje, że natarcie klapy musi być cieniutkie, więc skrzydlo ma ten mój ulubiony dołek (to jest AG455ct, nie mogę swojego profilu pokazać): Za który mnie manufaktura w Łodzi nie cierpi Wyszedł model z bardzo fajnym zakresem prędkości i świetną charakterystyką przeciągnięcia. No i z takimi lotkami to jest bardzo "żwawy na drążku" Godzinę temu, Marcin83 napisał: A zakręty to ciasne jak nie wiem co. A można dużo ciaśniej Jak ktoś mnie zna, to wie że mam fetysz charakterystyki przeciągnięcia i ciasnego krążenia (bo te dwie rzeczy są nierozłączne). W piątek prototyp wraca do mnie (bo maj spędził bujając się z Dzikiem po Jeżowie Sudeckim), to wtedy opowiem więcej i pokaże więcej A może i jakiś niegrzeczny Smyk się pokaże Zobaczymy 1 1
mar_io Opublikowano 29 Maja Opublikowano 29 Maja Buduje się, Nie mam niestety czasu na relację ale skrzydła schną 2
Ares Opublikowano 30 Maja Opublikowano 30 Maja Zapowiada się ciekawie. Będzie kolejny dobry termik i co dla mnie ważne ma lotki i klapy?
mar_io Opublikowano 31 Maja Opublikowano 31 Maja Przy okazji tego tematu chciałbym Was zapytać a właściwie się poradzić w kwestii zaginania drutu bowdena w stateczniku poziomym. Generalnie jak nie muszę to nie demontuje statecznika poziomego ale w tym przypadku będę musieć to robić - chodzi o przechowywanie. W związku z tym w jaki sposób rozwiązujecie ten temat zaginacie normalnie na „Z” czy wystarczy o 90 stopni i nie wypada? Chodzi o wygodę przy ściąganiu statecznika z wieżyczki. Normalnie dałbym mikro snap kulkowy biorę to również pod uwagę choć nie wiem czy ma to sens.
Marcin83 Opublikowano 31 Maja Autor Opublikowano 31 Maja Tu masz pewien sposób na mocowanie. Ostatni po prawej stronie. Ja robiłem kiedyś z wkładu od długopisu i działało. Nie wiem jakiej średnicy jest drut w bowdenie, ale pewnie wkład go obejmie. Ja jeszcze go podgrzewałem w miejscu przed zagięciem 90°. ,,Z,, jest upierdliwa podczas demonta u i montażu ale za to pewna że się nic nie rozepnie podczas lotu. 1
Patryk Sokol Opublikowano 31 Maja Opublikowano 31 Maja W dniu 29.05.2024 o 14:03, Marcin83 napisał: Tam jest tak ciasno, że zrób 90st i nigdy nie wypadnie 1 1
Patryk Sokol Opublikowano 31 Maja Opublikowano 31 Maja Na razie macie coś takiego: W niedzielę klepnę więcej, bo idę dłubać helikopter 4
Marcin83 Opublikowano 1 Czerwca Autor Opublikowano 1 Czerwca Patryk no to to jest wzorowe ,,ciepnięcie go z ręki i ma zrobić 3 kółka i do łapy z powrotem''. Kto to mówił?? Silnik zbędny, może wersja na hol? Tak naprawdę to superto lata. Aha Patryk a jakby w Odysseyu zrobil podwójny wznios to uzyska choć trochę efekt jak Vela? Czy tam są inne profile? Chodzi mi czy w odysseyu były zmieniane profile czy po staremu zostało?
Patryk Sokol Opublikowano 1 Czerwca Opublikowano 1 Czerwca Godzinę temu, Marcin83 napisał: Patryk no to to jest wzorowe ,,ciepnięcie go z ręki i ma zrobić 3 kółka i do łapy z powrotem''. Kto to mówił?? I w atermicznych to żaden probelm Tutaj walczyłem z noszeniem. I niestety noszenie uciekało na płot który miałem za plecami, a bardzo nie chciałem się rozbić Tsk to by winda do nieba była Godzinę temu, Marcin83 napisał: Aha Patryk a jakby w Odysseyu zrobil podwójny wznios to uzyska choć trochę efekt jak Vela? Czy tam są inne profile? Chodzi mi czy w odysseyu były zmieniane profile czy po staremu zostało? Odysseya *jeszcze* nie tknąłem. Pewnie w czerwcu zlecę cięcie szablonów na jego nową wersję. Jeśli chces się w to pobawić to wrzuć w ten arkusz http://www.tailwindgliders.com/files/Sailplane Calc Cruciform Tail May 2016.zip Parametry i tak dobierz wzniosy, żeby pasowało to do wyników na F3J/TD glider. Ale charakterystyki przeciągnięcia i zakresu prędkości to nie załatwi.
Marcin83 Opublikowano 1 Czerwca Autor Opublikowano 1 Czerwca No to poczekam na ,,nowa,, wersję. To będą tylko nowe profile czy całość będziesz zmieniał?
Patryk Sokol Opublikowano 1 Czerwca Opublikowano 1 Czerwca 22 minuty temu, Marcin83 napisał: No to poczekam na ,,nowa,, wersję. To będą tylko nowe profile czy całość będziesz zmieniał? Profile, obrys skrzydła i poziomy. Forma na kadłub zostaje ta sama.
Patryk Sokol Opublikowano 2 Czerwca Opublikowano 2 Czerwca No i dobra, przedstawmy w końcu ten model porządnie Nazywa się on Vela 3,4m i powstała jako następczyni Silenta. Historia jest nad wyraz prosta - Silent sprzedaje się bardzo dobrze, a ja nigdy nie byłem zadowolony z tego jak lata (archetypiczna gazeta wręcz). Stąd wziął się pomysł zrobienia upgrade'u w taki sposób, żeby zachować kadłub i statecznik pionowy, a zrobić nowe skrzydła i statecznik poziomy. I tak powstała Vela: Tak wyglądała przy oblocie: A tak po tym jak dałem zielone światło (bo zawsze czekamy z ozdabianiem aż model poleci, jakby miały być zmiany) i został przyozdobiona na bogato Zmiany po oblocie były symboliczne - tylko akumulator do zmiany na mniejszy A zmiany w produkcji są nieco większe - łączenie płata jest przesunięte w obszar pierwszego wzniosu. W efekcie centropłat jest krótszy, niż prototypie, a ucha dłuższe. Na latanie wpływ homeopatyczny, ale w transporcie łatwiej Dane techniczne ma to takie: Rozpiętość - 3,4m Powierzchnia nośna - 55,6dm^2 Długość - 1145mm Waga do lotu (z pakietem 3s 1000mAh) - 1300g Jest to szybowiec typowo termiczny, z szerokim zakresem prędkości, charakterystyką przeciągnięcia paralotni (tzn. można zaciągnąć do maxa ster wysokości, a i tak się nie przewali) no i oczywiście trywialnie prosty w krążeniu. A dodatkowo, jak pisałem wcześniej, poszedłem w stronę bardziej awangardowego designu profili. Czyli jeszcze bardziej cienko, klapa/lotka na 30%. Trochę na wzór Jantara Magica (to był punkt wyjścia). Nawet byłem mentalnie przygotowany na zwrotkę z manufaktury, że za cienko, ale nie Dzielnie chłopaki dają radę (ale oprzyrządowanie było trzeba dorobić, to fakt, bo inaczej szlifowanie okolic czoła klapy było niewykonalne) No i teraz - jak to wyszło z lataniem? No mi się bardzo podoba Naturalnym odniesieniem do tego modelu jest niewątpliwie Scalar. A dlatego tak jest, bo rozmiar mają nieco podobny (3,4m Veli vs 4m Scalara) i oba są szybowcami termicznymi. I porównanie jest niewątpliwie ciekawe. Stricte osiągami Scalar wygrywa, choćby z racji rozmiaru Dodatkowo Scalar może krążyć nieco ciaśniej (głównie dzięki statecznikom z pełnym profilem i nieco większemu wzniosowi). Ale Vela jest po prostu bardziej funiasta w lataniu. Większe lotki, mniejszy moment bezwładności zapewniają taki nadmiar sterowności, że i na zboczu można się wyżyć. Dodatkowo te 60cm rozpiętości mniej robią różnicę w transporcie (przynajmniej jeśli się ma Skodę Roomster. Myślę, że jakbym wciąż jeździł Passatem, to byłoby mi wszystko jedno) Efekt taki, że w moim lataniu Vela trochę wyparła Scalara. Ale jakbym miał zamiar startować w zawodach (choć nie mam) to wziąłbym Scalara. Vela ma zastąpić w ofercie Silenta. Ta sama półka cenowa (może ze 100zł więcej, bo skrzydło jest bardziej skomplikowane). No i można zupgrade'ować Silenta do Veli zmieniając skrzydła i statecznik poziomy No i tyle póki co ode mnie na temat tego modelu, jak zwykle - czekam niecierpliwie na mój własny egzemplarz 1 1
zbjanik Opublikowano 2 Czerwca Opublikowano 2 Czerwca No świetnie to lata! Właśnie myślałem w trakcie filmu, czy da się adaptować skrzydło i statecznik Veli do posiadanego już wcześniej Silenta, ale pod filmem napisałeś, że tak. Ciekawe jaki byłby tego koszt? A na filmie, w 1'40, to już wleciałeś na chwilkę w chmurę, model zniknął?
Patryk Sokol Opublikowano 2 Czerwca Opublikowano 2 Czerwca 13 minut temu, zbjanik napisał: No świetnie to lata! Właśnie myślałem w trakcie filmu, czy da się adaptować skrzydło i statecznik Veli do posiadanego już wcześniej Silenta, ale pod filmem napisałeś, że tak. Ciekawe jaki byłby tego koszt? A na filmie, w 1'40, to już wleciałeś na chwilkę w chmurę, model zniknął? E nie, to 40m wysokości może Tam po prostu kamera ostrość zgubiła A koszt będzie podobny jak koszt skrzydła do Silenta i statecznika do Silenta,. Są ceny na stronie
zbjanik Opublikowano 2 Czerwca Opublikowano 2 Czerwca Ale co do ceny za "zespół nośny", masz jakieś zdanie?
Patryk Sokol Opublikowano 2 Czerwca Opublikowano 2 Czerwca 7 minut temu, zbjanik napisał: Ale co do ceny za "zespół nośny", masz jakieś zdanie? Musiało Ci umknąć, bo doedytowałem do swojego posta (moja wina, że zapomniałem od razu). Cen spodziewaj się jak tutaj: https://www.arthobby.pl/szybowce/product/silent-e-3-4m-2/
Rekomendowane odpowiedzi