Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. mRqS Opublikowano 29 Maja Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Udostępnij Opublikowano 29 Maja No dobra.. kusiło, kusiło aż skusiło :) A bardziej w sumie chodziło o dostępność modelu. Na szczęście okazało się, że oficjalny dystrybutor (Pichler) ma jeszcze jedną sztukę w magazynie. Rozpiętość skrzydeł: 1,885mm Długość: 1,820mm Waga gotowego do lotu: 8.9 – 9.1kg Powierzchnia nośna 62.2 dm2 Obciążenie powierzchni: 143.1 g/dm2 Konstrukcja drewniana (sklejka, balsa) pokryta matową folią samoprzylepną (nie oracover itp) Po tygodniu (!!!!) czekania (z razji wielkości pudła 1820 x490 x440mm nie była to jedna z firm kurierskich) i kilkukrotnym kontakcie ze spedytorem, który zgubił gdzieś przesyłkę (a okazało się, że wyładowali w innym magazynie pośrednim niż myśleli) pudło dotarło do mnie. O mamo! Ależ to wielkie. Na filmach model nie wydawał się aż tak duży (pudło tym bardziej) Zawartość dotarła w stanie idealnym. Jak widać, podwójny karton i solidnie wszystko poowijane w "bąbelki". Ok, wypakowane. Kadłub ledwo mieści się na stole roboczym (oj... będzie zabawa). Wykonanie bardzo dobre. Jest to klasyczna, drewniana konstrukcja oklejona folią .. ehmm.. samoprzylepną... Myślałem, że to oracover albo coś w tym stylu ale.. to się "lepi"... Ok, ważne czy trzyma i jak wygląda No faktycznie "drzewo". Pachnie jak drzewo i w dotyku też Profilaktycznie posprawdzam gdzie się da czy kleju nikt nie żałował jak to się zdarza w dalekowschodnich produkcjach. hmm.. statecznik poziomy po prawej a po lewej... skrzydło od Avanti V2 Wszystkie akcesoria się też zjechały więc powoli przymierzam się do rozpoczęcia montażu (budową tego nazwać się nie da). Tak czy tak, będzie powoli..... Napęd to austriacki JetFan 120 z silnikiem HET 800-73-590 pod pakiet 12-14S Jeszcze nie zdecydowałem czy montować pełny tunel jak poniżej czy może otwarty (z rozmów na forach wynika, że otwarty jest popularniejszy i dodatkowo zapewnia dobre chłodzenie dla regulatora) Kontroler to wszędzie polecany Hobbywing FlyFun KV160A Opto Serwa to miks z KingMax'a: CLS2875H (cyfrowe, 10kg) na klapy, kierunek i kółko przednie KM1203MD (cyfrowe, też 10kg) na lotki i wysokość Podwozie metalowe, chowane elektrycznie było w zestawie. Zamiast fabrycznych (byle jakich) kółek użyję kółek z hamulcami firmy JP Hobby Aby hamulce ładnie działały (i model nie uciekał na boki) Assan AG63Pro będzie to kontrolował Odbiornik to Frsky TS-SR12 (dwupasmowy, pracujący jednocześnie na 2.4GHz i 868MHz) z podwójnym zasilaniem i żyroskopem/stabilizatorem Dodatkowo sensory prądu i gps Z pozostałych rzeczy: Zamierzam wymienić dołączone, plastikowe zawiasy kołkowe klap na metalowe z MP-JET'a. To pozwoli na wyeliminowanie luzów. Zasilanie to 2x6S 6000mAh na wentylator, 2x 2s 1500mAh na odbiornik i 2s 1000mAh na podwozie i hamulce W planach mam też zestaw oświetlenia z www.unilight.at ... ale to jeszcze mam czas na zastanowienie się Póki co to wszystko 4 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam.trzaskowski Opublikowano 16 Czerwca Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca "Jeszcze nie zdecydowałem czy montować pełny tunel jak poniżej czy może otwarty (z rozmów na forach wynika, że otwarty jest popularniejszy i dodatkowo zapewnia dobre chłodzenie dla regulatora) " Otwarty jest prawie zawsze lepszy. W wypadku tego modelu, otwarty da Ci jeszcze o wiele potezniejszy ciag statyczny i o wiele skroci dystans potrzebny do startu. I zawsze kilkadziesiat gram lzej. Zamkniety tunel ma sens jak caly tunel jest prosty, a silnik jak najbardziej z przodu. Moim subiektywnym zdaniem hamulce nie sa warte swojej wagi Na ESC nie zapomnij ustawic Startup mode "very soft" (bo EDF powyzej 90mm) i wlaczyc "active freewheeling" (to chyba jest domyslnie, nie pamietam) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mRqS Opublikowano 16 Czerwca Autor Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca Dzięki, Adam! Tak, skłaniam się raczej do otwartego z uwagi na ciąg statyczny ale też i fakt, że parę osób "meldowało", że tunel w tym modelu potrafi się zapadać (pomimo tego, że to laminat). Hamulce chcę zostawić na pierwsze loty. Jak się okaże, że nasze lotnisko jest dość duże (150mx60 trawa z otwartym podejściem z obu stron) na dobieg bez hamulców to je wymontuję. Tak jak piszesz - lekkie nie są. ESC faktycznie jest ustawiony na soft czy very soft (ciekawostką jest, że ejets zaleca użycie ... fast start dla mojego silnika - HET 800-73-590 i tegoż wentylatora). Odnośnie active freewheeling to muszę sprawdzić (nie programowałem go jeszcze). Póki co, mój napęd testował kolega pracujący w firmie Wemotec (tak więc był w dobrych rękach). Chodziło głównie o sprawdzenie wyważenia. Okazało się, że firma "ejets" (producent JetFan'ów) nie "kłamie" mówiąc, że są wyważone w procesie produkcji. Lada dzień dokończę inne, drobniejsze projekty (przy tym modelu wszystkie inne są drobniejsze..haha) i powoli zbiorę się do montażu. Akurat też zacznie się urlop...:) Wtedy też zacznę wrzucać fotki i dalszą relację. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam.trzaskowski Opublikowano 16 Czerwca Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca "parę osób "meldowało", że tunel w tym modelu potrafi się zapadać " Haha, czyli jest gigantyczne podcisnienie - to tylko potwierdza, ze to okropny design; sa o wiele za waskie. "ciekawostką jest, że ejets zaleca użycie ... fast start dla mojego silnika - HET 800-73-590 i tegoż wentylatora" Czy mozesz podac zrodlo tego? Nie wydaje mi sie to logiczne. Wiekszy rotor, to wieksza inercja - chcac rozpedzic 120mm rownie szybko co powiedzmy 80mm oznacza gigantyczny chwilowy pobor pradu - nic dobrego ani dla ESC ani dla baterii. Mam ten sam ESC w moim Sab Lizard i w manualu bylo, zeby dla EDF powyzej 90mm ustawiac "very soft" "Zasilanie to 2x6S 6000mAh na wentylator" Jesli jeszcze nie kupiles baterii , to polecam te: https://www.smc-racing.com/index.php?route=product/product&path=67_119&product_id=701 High voltege - ladujesz do 4.35V. Nawet pod obciazeniem 150A spadek napiecia to tylko 0.2V. Sam testowalem, ale tez sa nr 1 wg lipotesting.com Sa bezkonkurencyjne do duzych EDFow. Tylko problem je dostac w Europie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mRqS Opublikowano 16 Czerwca Autor Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 4 minuty temu, adam.trzaskowski napisał: "parę osób "meldowało", że tunel w tym modelu potrafi się zapadać " Haha, czyli jest gigantyczne podcisnienie - to tylko potwierdza, ze to okropny design; sa o wiele za waskie. No właśnie tak też myślałem, że coś wydają się wąskie (potwierdzają to relacje na rc-network.de i rcgroups, gdzie dodawanie wlotów powietrza do już otwartego tunelu powodowało wzrost ciągu) 4 minuty temu, adam.trzaskowski napisał: "ciekawostką jest, że ejets zaleca użycie ... fast start dla mojego silnika - HET 800-73-590 i tegoż wentylatora" Czy mozesz podac zrodlo tego? Nie wydaje mi sie to logiczne. Wiekszy rotor, to wieksza inercja - chcac rozpedzic 120mm rownie szybko co powiedzmy 80mm oznacza gigantyczny chwilowy pobor pradu - nic dobrego ani dla ESC ani dla baterii. Mam ten sam ESC w moim Sab Lizard i w manualu bylo, zeby dla EDF powyzej 90mm ustawiac "very soft" Informacja pochodzi stąd (też mi się to dziwne wydaje, bo nawet producent esc wyraźnie pisze aby ustawiać very soft dla wentylatorów wiekszych jak 90mm). https://fanjetsusa.com/product/het-typhoon-800-73-590kv-120mm-brushless-motor/ 4 minuty temu, adam.trzaskowski napisał: "Zasilanie to 2x6S 6000mAh na wentylator" Jesli jeszcze nie kupiles baterii , to polecam te: https://www.smc-racing.com/index.php?route=product/product&path=67_119&product_id=701 High voltege - ladujesz do 4.35V. Nawet pod obciazeniem 150A spadek napiecia to tylko 0.2V. Sam testowalem, ale tez sa nr 1 wg lipotesting.com Sa bezkonkurencyjne do duzych EDFow. Tylko problem je dostac w Europie ? Baterie już mam - mające dość dobre opinie CNHL Black Series https://chinahobbyline.com/collections/cnhl-voltage-22-2v-6s-lipo-batteries/products/cnhl-black-series-6000mah-22-2v-6s-65c-lipo-battery-with-ec5-plug Faktycznie SMC nie dostałem a SLS z kolei trochę się cenią Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mRqS Opublikowano 16 Sierpnia Autor Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia Oj.. powoli idzie, powoli. Zawiasy powklejane. Na klapach wymieniłem plastikowe na metalowe (MPJET). Szywność całości znacznie się poprawiła (widziałem opinie, że klapy z oryginalnymi zawiasami są dość "miękkie"). Jednocześnie też obróciłem "flap horns" o 180 stopni (wybaczcie, ale nie pamiętam jak to się nazywa po polsku...). To także jest próba (działająca z tego co słyszałem) poprawienia sztywności i precyzji klap. Wymieniłem oryginalne, aluminiowe rurki na węgiel. Z 280g zrobiło się 115g. Akurat, mniej więcej tyle co "straciłem" instalując koła z hamulcami Następne były serwa w ogonie. Tutaj 3x KingMax KM1203MD zainstalowane w lekko zmodyfikowanych uchwytach (oryginalnie, przygotowane pod standardowe serwa). Na koniec dnia trochę kosmetyki Pilot i drążki wylądowały na swoich miejscach. To na razie tyle. Więcej wkrótce Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. mRqS Opublikowano 20 Sierpnia Autor Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia W dalszym ciągu leniwie i powoli. Kabina przyklejona. Tym, którzy nie lubią wodnistego canopy glue polecam E6000. Nie cieknie i nie zalewa kokpitu. Jest przezroczysty i łatwo go usunąc mechanicznie (ścierając palcem jak gumką do ołówka). Nie paskudzi też jak CA. Teraz trochę "kosmetyki" Nie podobało mi się, że pokrycie modelu wygląda jak papierowa tapeta (matowa farba "z fabryki") i zbiera odciski palców zanim jeszcze dotkniesz powierzchni ;). Skorzystałem z dobrej i bezwietrznej pogody aby to zmienić. Położyłem 2, cienkie warstwy lakieru. W efekcie (lakier typu "połysk") powierzchnia stała się satynowa (nie chciałem aby model błyszczał jak.... ). Wygląda to dużo lepiej (efekt matowego papieru znikł). Tak to wygląda po wyschnięciu i z zamontowaną kabiną Następny krok to thrust tube (no i tu też nie wiem/pamiętam jak to się nazywa po polsku). Arkusz PVC o grubości 0.2mm wycięty wg szablonu wykonanego i wydrukowanego z programu Cone Layout (https://www.conelayout.com/) Wersja darmowa/testowa w zupełności wystarczy do tego. Całośc sklejona sprawdzonym UHU Por. Miejsce klejenia dodatkowo wzmocnione taśmą "wzmacnianą". Następnie wycięcia na uszy i przewody napędu. Niestety, czeka mnie modyfikacja części wylotowej kadłuba. Model przeznaczony do napędu Schubeler DS-86-AXI HDS albo JetFan 120, ale z racji tego, że Schubeler potrzebuje mniejszej średnicy wylotowej (98mm) niż JetFan (100-103mm) - ostatnia wręga jest także mniejszej średnicy. Żaden problem - Dremel sobie (znowu) poradzi ciąg dalszy nastąpi... 5 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paulusr Opublikowano 21 Sierpnia Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia Cześć Marek, Zadbaj o solidność "rury wydechowej". Choć to co zrobiłeś to sprawdzona metoda, jednak dla dużych edf, powinna być solidnie zamocowana. Przyznam się, że mi kiedyś uciekła co spowodowało katastrofę. Nie dało się lecieć. Napisz pls co to klej E6000? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mRqS Opublikowano 21 Sierpnia Autor Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia W dniu 21.08.2024 o 21:24, paulusr napisał: Cześć Marek, Zadbaj o solidność "rury wydechowej". Choć to co zrobiłeś to sprawdzona metoda, jednak dla dużych edf, powinna być solidnie zamocowana. Przyznam się, że mi kiedyś uciekła co spowodowało katastrofę. Nie dało się lecieć. Napisz pls co to klej E6000? Dzięki za podpowiedź! Z tego co widziałem na forach to taśma (solidna) po stronie wentylatora wystarcza ale faktycznie, może dodam warstwę silikonu albo e6000 po stronie wylotu aby dodatkowo to zablokować. Na zdjęciach całość była zmontowana "na sucho" aby sprawdzić czy wszystko pasuje. Najpierw muszę okablować kadłub (przewody od serw ogonowych idą pod napędem). E6000 to bardzo fajny klej polimerowy (trochę mi przypomina konsystencją polskiego Dragon'a - jeśli jeszcze jest takie coś w sprzedaży) z tym, że wydaje się mocniejszy i ma zdecydowanie inny (mocniejszy) zapach. O ile nie potrzebuję sklejać czegoś z pianki czy plastiku na szybko (wtedy UHU Por) to używam E6000. Wstępnie łapie po kilku/nastu minutach ale zalecane jest zostawienie na 24h Daje elastyczną i mocną spoinę. Klei "wszystko". Używam go do wklejania serw, sklejania kabin (nie paskudzi), przyklejania odbiorników, sensorów itp w modelach fpv (zamiast taśmy dwustronnej). To jest wersja (jest kilka innych), której używam (standardowa). Nie mam pojęcia dlaczego sprzedawca napisał poliuretanowy..... https://allegro.pl/oferta/e6000-poliuretanowy-klej-elastyczny-uniwersalne-59-13179340367 Cena podobna do tej u nas (10Eur) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi