adam.trzaskowski Opublikowano 17 Sierpnia Opublikowano 17 Sierpnia Do tej pory ogniwa li-ion cierpialy na niska gestosc mocy (=ilosc Watow na sekunde jaka sa w stanie podac). Sprawdzaly sie juz swietnie w modelach ze smiglem, ale w EDFach nadawaly sie tylko do spokojnego latania - aczkolwiek czas tego lotu byl 50-100% dluzszy niz na Li-Po o tej samej wadze. Chyba mamy przelom w tym temacie: ogniwa Ampace jp40 (jumbo power). O Ampace nigdy nie slyszalem, ale to joint-venture CATL i drugiego partnera - a CATL to najwiekszy producent ogniw na swiecie, lider branzy. Zadna lokalna chinska firma krzak. Tu jest filmik promocyjny od producenta: Cala roznice i rewolucje robi fakt, ze ogniwa JP40 sa "tabless", co oznacza maja o wiele nizszy opor wewnetrzny: JP40 maja opor wewnetrzny o polowe nizszy(!) od najlepszych obecnie na rynku Moliceli P50b. Co ciekawe, nominalne napiecie wg. specyfikacji to 3.7V (jak Li-Po),a nie 3.6V typowe dla li-ion. Producent deklaruje, ze ogniwa moga podac 140A(!) przez 5 sekund. Cale info na ten temat mozna znalec tu oraz zamowic z wysylka bezposrednio z Chin: https://18650-21700.com/ Cena jest rowniez bardzo atrakcyjna, tylko 5.7USD za sztuke - ja zamowilem jedno pudelko (130sztuk) z kolega na spolke, czekam na wycene wysylki. Moje duze EDFy juz czekaja, zeby je przetestowac
japim Opublikowano 17 Sierpnia Opublikowano 17 Sierpnia Zapowiada sie mega ciekawie. 130 szt - planujesz robic pakiety tylko dla Was? moze usmiechne sie o 1 x 6S dla testow.
utrinque Opublikowano 17 Września Opublikowano 17 Września Poznałem Adama i zainspirował mnie do zamówienia cell JP40. Mam związany z nimi nieco szalony projekt: https://www.rcgroups.com/forums/showpost.php?p=52960171&postcount=5530 Więcej w wątku od postu #5518: https://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?2013506-Assault-700-DFC-Hobbyking-s-700-size-is-HERE!/page368 Tu wątek o użyciu ogniw liion jako głównego źródła zasilania w helikoperach rc: https://www.helifreak.com/showthread.php?t=894963 Zapraszam też do wątku który zaczął się projektem heli klasy 800, 10 lat temu: https://www.helifreak.com/showthread.php?t=584038
adam.trzaskowski Opublikowano 15 Października Autor Opublikowano 15 Października Troche to trwalo, ale mam juz pakiety i przeprowadzilem pierwsze testy. Na zdjeciu paket 6S2p. Zamowilem 6S2P, 2S2P i 6S1P ze złączami AS150, więc mogę je mieszać i dopasowywać do różnych konfiguracji. W skrocie: WOW! Ogniwa li-on, ale krzywa rozladowania maja jak sredniej klasy lipo. Test 1. F-22 z Schubeler HST 90 mm na pakiecie 12S2P. Gdy włączyłem pełną przepustnicę, pobierał 150A, a napięcie spadło do 3,53V. Bez problemu utrzymalo sie to przez 10 sekund (mój regulator o mocy 120 A pozwala na 10-sekundowe 150 A), napiecie po 10s takiego testu spadlo do 3,45V, po czym wrocilo do 4,05V Test 2. Sab Lizard na 14S2P. Maksymalny prąd wynosił stałe 140A - tutaj łatwo. Będzie latał przez ponad 8 minut Test 3 Su-35 z silnikami FMS 1900kv i regulatorami 8S 80A. Nie ma podwozia, używałem go do tej pory z 8S2P Molicel p45. Pelen gaz - pobiera 190A (!) i spadlo do 3,4V. Tutaj tez max 10 sekund, bo ESC nie wyrabia Mam w planie ustawic timing na 0 stopni, by nie spalic silnikow. Moje starsze pakiety Molicel P45Bs to teraz smutny zart w porownaniu z tymi ;D Moze zostawie sobie ze 4 6S do samolotów z napędem śmigłowym, ale większośćpewnie przerobie na mobilny magazyn energii do ladowania na polu. Koszty: 615 usd za 135 ogniw 422 pln - oplaty celne (zanizone ;)) 850zl pakietowanie Wychodzi 26zl za ogniowo w pakiecie. Zatem przykladowo, pakiet 6S 8000mah, ktory wytrzyma kilkaset lotow to koszt 312zl 4
witold_pi Opublikowano 16 Października Opublikowano 16 Października Na stronie jest tylko adres dostawy w usa a cena 617$ odnosi się do 130 sztuk, to znacznie więcej niż mi potrzeba 🙂
adam.trzaskowski Opublikowano 26 Października Autor Opublikowano 26 Października Potestowalem ostatnio te pakiety. WOW - maja krzywa napiecia jak lipo ze sredniej polki Moj wazacy 7.8kg Sab Avio Lizard na 14S2P ciagnie 130-135A przy naladowanych pakietach i generuje pewnie 10+kg ciagu. Latalem nim po 7min, napiecie nigdy nie spadlo ponizej 3.5V, a po locie bylo 3.7V... Tak wiec moge miec czas lotu pewnie z 10min nastepnym razem. Ogniwa po kazdym locie najwyzej lekko cieple. 3
adam.trzaskowski Opublikowano 22 Listopada Autor Opublikowano 22 Listopada Chinczycy sie nie zatrzymuja: https://www.prnewswire.com/news-releases/highstar-unveils-tabless-cell-technology-at-germanys-battery-experts-forum-advancing-battery-performance-302306984.html 100A pradu ciaglego, 200A impuls - i do tego ladowanie 5C. To juz parametry, ktore wysylaja klasyczne LiPo do lamusa, bez zadnego "ale". Szkoda, ze produkcja startuje dopiero w Q4 2025 😕
Adam P. Opublikowano 22 Listopada Opublikowano 22 Listopada Pytanie ile to będzie miało wspólnego z rzeczywistością. Kiedyś kupiłem chiński akumulator do telefonu o pojemności 4Ah gdzie fabryczny miał 0,8 i o dziwo tych 4Ah nie było mimo że sprzedawca zapewniał. No i 25C prądu rozładowywania to miały mocno średnie li-po 20 lat temu, takie parametry raczej nie "wysyłają ich do lamusa".
adam.trzaskowski Opublikowano 22 Listopada Autor Opublikowano 22 Listopada 2 hours ago, Adam P. said: Pytanie ile to będzie miało wspólnego z rzeczywistością. Kiedyś kupiłem chiński akumulator do telefonu o pojemności 4Ah gdzie fabryczny miał 0,8 i o dziwo tych 4Ah nie było mimo że sprzedawca zapewniał. Kiedy to bylo i za ile ten akumulator? Kiedys chinszczyzna = badziew. Ale to juz przeszlosc, w tej chwili sa liderem jesli chodzi o baterie. 2 hours ago, Adam P. said: No i 25C prądu rozładowywania to miały mocno średnie li-po 20 lat temu, takie parametry raczej nie "wysyłają ich do lamusa". Moze naklejone na etykiecie, raczej nie w praktyce I na pewno nie po 50+ cyklach. Poza tym, (szczegolnie w przypadku duzych modeli) inne zalety li-on wzgledem lipo tez nalezy uwzglednic - trwalosc, brak koniecznosci dbania o napiecie przechowywania i bezpieczenstwo uzycia. 1
Adam P. Opublikowano 24 Listopada Opublikowano 24 Listopada W dniu 23.11.2024 o 00:10, adam.trzaskowski napisał: Moze naklejone na etykiecie, raczej nie w praktyce I na pewno nie po 50+ cyklach. Na naklejce dochodziło czasami do 90/145C, właściwie 25C to były jedne z najniższych dostępnych wartości, poniżej widziałem już tylko 15C W dniu 23.11.2024 o 00:10, adam.trzaskowski napisał: Kiedys chinszczyzna = badziew. Ale to juz przeszlosc, w tej chwili sa liderem jesli chodzi o baterie. Zawsze produkowali i badziew i produkty wysokiej jakości, zależnie od tego jaki dostali budżet.
adam.trzaskowski Opublikowano 8 Grudnia Autor Opublikowano 8 Grudnia Krotki update: Wychodzi "podrasowana" wersja JP40: https://18650-21700.com/products/am04-21700-160-amp-capable-racing-performance-long-life Cena ta sama, parametry nieco lepsze. Czekam na test rozladowania 100A Szybkosc postepu w bateriach w tej chwili przypomina mi stan rynku komputerow 20 lat temu. Zamawial czlowiek sprzet, a po pol roku juz byl przestarzaly i nowe gry sie zacinaly W europejskiej dystrybucji pojawilo sie ogniwo Eve 40pl: https://eu.nkon.nl/eve-inr21700-40pl-4000mah-70a.html Jest prawie tak dobre jak JP40
Rekomendowane odpowiedzi