Skocz do zawartości

Ogniwa Ampace JP40 21700


adam.trzaskowski

Rekomendowane odpowiedzi

Do tej pory ogniwa li-ion cierpialy na niska gestosc mocy (=ilosc Watow na sekunde jaka sa w stanie podac). Sprawdzaly sie juz swietnie w modelach ze smiglem, ale w EDFach nadawaly sie tylko do spokojnego latania - aczkolwiek czas tego lotu byl 50-100% dluzszy niz na Li-Po o tej samej wadze.

Chyba mamy przelom w tym temacie: ogniwa Ampace jp40 (jumbo power). O Ampace nigdy nie slyszalem, ale to joint-venture CATL i drugiego partnera - a CATL to najwiekszy producent ogniw na swiecie, lider branzy. Zadna lokalna chinska firma krzak.
Tu jest filmik promocyjny od producenta:

Cala roznice i rewolucje robi fakt, ze ogniwa JP40 sa "tabless", co oznacza maja o wiele nizszy opor wewnetrzny:

image.thumb.jpeg.4867cd49239031ec6d45e5912669bfea.jpeg

JP40 maja opor wewnetrzny o polowe nizszy(!) od najlepszych obecnie na rynku Moliceli P50b. Co ciekawe, nominalne napiecie wg. specyfikacji to 3.7V (jak Li-Po),a nie 3.6V typowe dla li-ion.
Producent deklaruje, ze ogniwa moga podac 140A(!) przez 5 sekund. Cale info na ten temat mozna znalec tu oraz zamowic z wysylka bezposrednio z Chin:

https://18650-21700.com/
Cena jest rowniez bardzo atrakcyjna, tylko 5.7USD za sztuke - ja zamowilem jedno pudelko (130sztuk) z kolega na spolke, czekam na wycene wysylki.
Moje duze EDFy juz czekaja, zeby je przetestowac :)
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Poznałem Adama i zainspirował mnie do zamówienia cell JP40. Mam związany z nimi nieco szalony projekt:

https://www.rcgroups.com/forums/showpost.php?p=52960171&postcount=5530

 

Więcej w wątku od postu #5518:

https://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?2013506-Assault-700-DFC-Hobbyking-s-700-size-is-HERE!/page368

 

Tu wątek o użyciu ogniw liion jako głównego źródła zasilania w helikoperach rc:

https://www.helifreak.com/showthread.php?t=894963

 

Zapraszam też do wątku który zaczął się projektem heli klasy 800, 10 lat temu:

https://www.helifreak.com/showthread.php?t=584038

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Troche to trwalo, ale mam juz pakiety i przeprowadzilem pierwsze testy. 

Na zdjeciu paket 6S2p. Zamowilem 6S2P, 2S2P i 6S1P ze złączami AS150, więc mogę je mieszać i dopasowywać do różnych konfiguracji.

image.png.6f927bbd0b9477956d48bc6497f78869.png

 

W skrocie: WOW! Ogniwa li-on, ale krzywa rozladowania maja jak sredniej klasy lipo.
 

Test 1.
F-22 z Schubeler HST 90 mm na pakiecie 12S2P. Gdy włączyłem pełną przepustnicę, pobierał 150A, a napięcie spadło do 3,53V. Bez problemu utrzymalo sie to przez 10 sekund (mój regulator o mocy 120 A pozwala na 10-sekundowe 150 A), napiecie po 10s takiego testu spadlo do 3,45V, po czym wrocilo do 4,05V

 

Test 2.
Sab Lizard na 14S2P. Maksymalny prąd wynosił stałe 140A - tutaj łatwo. Będzie latał przez ponad 8 minut

 

Test 3
Su-35 z silnikami FMS 1900kv i regulatorami 8S 80A. Nie ma podwozia, używałem go do tej pory z 8S2P Molicel p45.
Pelen gaz - pobiera 190A (!) i spadlo do 3,4V. Tutaj tez max 10 sekund, bo ESC nie wyrabia ;) Mam w planie ustawic timing na 0 stopni, by nie spalic silnikow.

 

Moje starsze pakiety Molicel P45Bs to teraz smutny zart w porownaniu z tymi ;D

Moze zostawie sobie ze 4 6S do samolotów z napędem śmigłowym, ale większośćpewnie przerobie na mobilny magazyn energii do ladowania na polu.

 

Koszty:

615 usd za 135 ogniw

422 pln - oplaty celne (zanizone ;))

850zl pakietowanie 

 

Wychodzi 26zl za ogniowo w pakiecie.

Zatem przykladowo, pakiet 6S 8000mah, ktory wytrzyma kilkaset lotow to koszt 312zl

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Potestowalem ostatnio te pakiety. WOW - maja krzywa napiecia jak lipo ze sredniej polki :)

Moj wazacy 7.8kg Sab Avio Lizard na 14S2P ciagnie 130-135A przy naladowanych pakietach i generuje pewnie 10+kg ciagu.

Latalem nim po 7min, napiecie nigdy nie spadlo ponizej 3.5V, a po locie bylo 3.7V... Tak wiec moge miec czas lotu pewnie z 10min nastepnym razem.
Ogniwa po kazdym locie najwyzej lekko cieple.

lizjp40.jpg

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Chinczycy sie nie zatrzymuja: https://www.prnewswire.com/news-releases/highstar-unveils-tabless-cell-technology-at-germanys-battery-experts-forum-advancing-battery-performance-302306984.html

 

image.thumb.jpeg.5bb03101fc7884cf38ab43a71d7f9d13.jpeg

100A pradu ciaglego, 200A impuls - i do tego ladowanie 5C.

To juz parametry, ktore wysylaja klasyczne LiPo do lamusa, bez zadnego "ale".

Szkoda, ze produkcja startuje dopiero w Q4 2025 😕

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie ile to będzie miało wspólnego z rzeczywistością. Kiedyś kupiłem chiński akumulator do telefonu o pojemności 4Ah gdzie fabryczny miał 0,8 i o dziwo tych 4Ah nie było mimo że sprzedawca zapewniał.
No i 25C prądu rozładowywania to miały mocno średnie li-po 20 lat temu, takie parametry raczej nie "wysyłają ich do lamusa".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

2 hours ago, Adam P. said:

Pytanie ile to będzie miało wspólnego z rzeczywistością. Kiedyś kupiłem chiński akumulator do telefonu o pojemności 4Ah gdzie fabryczny miał 0,8 i o dziwo tych 4Ah nie było mimo że sprzedawca zapewniał.

 

Kiedy to bylo i za ile ten akumulator?

Kiedys chinszczyzna = badziew. Ale to juz przeszlosc, w tej chwili sa liderem jesli chodzi o baterie.

 

2 hours ago, Adam P. said:

No i 25C prądu rozładowywania to miały mocno średnie li-po 20 lat temu, takie parametry raczej nie "wysyłają ich do lamusa".

 

Moze naklejone na etykiecie, raczej nie w praktyce :) I na pewno nie po 50+ cyklach.

Poza tym, (szczegolnie w przypadku duzych modeli) inne zalety li-on wzgledem lipo tez nalezy uwzglednic -  trwalosc, brak koniecznosci dbania o napiecie przechowywania i bezpieczenstwo uzycia.

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.11.2024 o 00:10, adam.trzaskowski napisał:

Moze naklejone na etykiecie, raczej nie w praktyce :) I na pewno nie po 50+ cyklach.

 

Na naklejce dochodziło czasami do 90/145C, właściwie 25C to były jedne z najniższych dostępnych wartości, poniżej widziałem już tylko 15C
 

 

W dniu 23.11.2024 o 00:10, adam.trzaskowski napisał:

Kiedys chinszczyzna = badziew. Ale to juz przeszlosc, w tej chwili sa liderem jesli chodzi o baterie.

 

Zawsze produkowali i badziew i produkty wysokiej jakości, zależnie od tego jaki dostali budżet.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.