adam.trzaskowski Opublikowano 17 Sierpnia Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia Do tej pory ogniwa li-ion cierpialy na niska gestosc mocy (=ilosc Watow na sekunde jaka sa w stanie podac). Sprawdzaly sie juz swietnie w modelach ze smiglem, ale w EDFach nadawaly sie tylko do spokojnego latania - aczkolwiek czas tego lotu byl 50-100% dluzszy niz na Li-Po o tej samej wadze. Chyba mamy przelom w tym temacie: ogniwa Ampace jp40 (jumbo power). O Ampace nigdy nie slyszalem, ale to joint-venture CATL i drugiego partnera - a CATL to najwiekszy producent ogniw na swiecie, lider branzy. Zadna lokalna chinska firma krzak. Tu jest filmik promocyjny od producenta: Cala roznice i rewolucje robi fakt, ze ogniwa JP40 sa "tabless", co oznacza maja o wiele nizszy opor wewnetrzny: JP40 maja opor wewnetrzny o polowe nizszy(!) od najlepszych obecnie na rynku Moliceli P50b. Co ciekawe, nominalne napiecie wg. specyfikacji to 3.7V (jak Li-Po),a nie 3.6V typowe dla li-ion. Producent deklaruje, ze ogniwa moga podac 140A(!) przez 5 sekund. Cale info na ten temat mozna znalec tu oraz zamowic z wysylka bezposrednio z Chin: https://18650-21700.com/ Cena jest rowniez bardzo atrakcyjna, tylko 5.7USD za sztuke - ja zamowilem jedno pudelko (130sztuk) z kolega na spolke, czekam na wycene wysylki. Moje duze EDFy juz czekaja, zeby je przetestowac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
japim Opublikowano 17 Sierpnia Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia Zapowiada sie mega ciekawie. 130 szt - planujesz robic pakiety tylko dla Was? moze usmiechne sie o 1 x 6S dla testow. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
utrinque Opublikowano 17 Września Udostępnij Opublikowano 17 Września Poznałem Adama i zainspirował mnie do zamówienia cell JP40. Mam związany z nimi nieco szalony projekt: https://www.rcgroups.com/forums/showpost.php?p=52960171&postcount=5530 Więcej w wątku od postu #5518: https://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?2013506-Assault-700-DFC-Hobbyking-s-700-size-is-HERE!/page368 Tu wątek o użyciu ogniw liion jako głównego źródła zasilania w helikoperach rc: https://www.helifreak.com/showthread.php?t=894963 Zapraszam też do wątku który zaczął się projektem heli klasy 800, 10 lat temu: https://www.helifreak.com/showthread.php?t=584038 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam.trzaskowski Opublikowano 15 Października Autor Udostępnij Opublikowano 15 Października Troche to trwalo, ale mam juz pakiety i przeprowadzilem pierwsze testy. Na zdjeciu paket 6S2p. Zamowilem 6S2P, 2S2P i 6S1P ze złączami AS150, więc mogę je mieszać i dopasowywać do różnych konfiguracji. W skrocie: WOW! Ogniwa li-on, ale krzywa rozladowania maja jak sredniej klasy lipo. Test 1. F-22 z Schubeler HST 90 mm na pakiecie 12S2P. Gdy włączyłem pełną przepustnicę, pobierał 150A, a napięcie spadło do 3,53V. Bez problemu utrzymalo sie to przez 10 sekund (mój regulator o mocy 120 A pozwala na 10-sekundowe 150 A), napiecie po 10s takiego testu spadlo do 3,45V, po czym wrocilo do 4,05V Test 2. Sab Lizard na 14S2P. Maksymalny prąd wynosił stałe 140A - tutaj łatwo. Będzie latał przez ponad 8 minut Test 3 Su-35 z silnikami FMS 1900kv i regulatorami 8S 80A. Nie ma podwozia, używałem go do tej pory z 8S2P Molicel p45. Pelen gaz - pobiera 190A (!) i spadlo do 3,4V. Tutaj tez max 10 sekund, bo ESC nie wyrabia Mam w planie ustawic timing na 0 stopni, by nie spalic silnikow. Moje starsze pakiety Molicel P45Bs to teraz smutny zart w porownaniu z tymi ;D Moze zostawie sobie ze 4 6S do samolotów z napędem śmigłowym, ale większośćpewnie przerobie na mobilny magazyn energii do ladowania na polu. Koszty: 615 usd za 135 ogniw 422 pln - oplaty celne (zanizone ;)) 850zl pakietowanie Wychodzi 26zl za ogniowo w pakiecie. Zatem przykladowo, pakiet 6S 8000mah, ktory wytrzyma kilkaset lotow to koszt 312zl 3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
witold_pi Opublikowano 16 Października Udostępnij Opublikowano 16 Października Na stronie jest tylko adres dostawy w usa a cena 617$ odnosi się do 130 sztuk, to znacznie więcej niż mi potrzeba 🙂 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam.trzaskowski Opublikowano 26 Października Autor Udostępnij Opublikowano 26 Października Potestowalem ostatnio te pakiety. WOW - maja krzywa napiecia jak lipo ze sredniej polki Moj wazacy 7.8kg Sab Avio Lizard na 14S2P ciagnie 130-135A przy naladowanych pakietach i generuje pewnie 10+kg ciagu. Latalem nim po 7min, napiecie nigdy nie spadlo ponizej 3.5V, a po locie bylo 3.7V... Tak wiec moge miec czas lotu pewnie z 10min nastepnym razem. Ogniwa po kazdym locie najwyzej lekko cieple. 3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam.trzaskowski Opublikowano Piątek o 18:57 Autor Udostępnij Opublikowano Piątek o 18:57 Chinczycy sie nie zatrzymuja: https://www.prnewswire.com/news-releases/highstar-unveils-tabless-cell-technology-at-germanys-battery-experts-forum-advancing-battery-performance-302306984.html 100A pradu ciaglego, 200A impuls - i do tego ladowanie 5C. To juz parametry, ktore wysylaja klasyczne LiPo do lamusa, bez zadnego "ale". Szkoda, ze produkcja startuje dopiero w Q4 2025 😕 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam P. Opublikowano Piątek o 20:36 Udostępnij Opublikowano Piątek o 20:36 Pytanie ile to będzie miało wspólnego z rzeczywistością. Kiedyś kupiłem chiński akumulator do telefonu o pojemności 4Ah gdzie fabryczny miał 0,8 i o dziwo tych 4Ah nie było mimo że sprzedawca zapewniał. No i 25C prądu rozładowywania to miały mocno średnie li-po 20 lat temu, takie parametry raczej nie "wysyłają ich do lamusa". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam.trzaskowski Opublikowano Piątek o 23:10 Autor Udostępnij Opublikowano Piątek o 23:10 2 hours ago, Adam P. said: Pytanie ile to będzie miało wspólnego z rzeczywistością. Kiedyś kupiłem chiński akumulator do telefonu o pojemności 4Ah gdzie fabryczny miał 0,8 i o dziwo tych 4Ah nie było mimo że sprzedawca zapewniał. Kiedy to bylo i za ile ten akumulator? Kiedys chinszczyzna = badziew. Ale to juz przeszlosc, w tej chwili sa liderem jesli chodzi o baterie. 2 hours ago, Adam P. said: No i 25C prądu rozładowywania to miały mocno średnie li-po 20 lat temu, takie parametry raczej nie "wysyłają ich do lamusa". Moze naklejone na etykiecie, raczej nie w praktyce I na pewno nie po 50+ cyklach. Poza tym, (szczegolnie w przypadku duzych modeli) inne zalety li-on wzgledem lipo tez nalezy uwzglednic - trwalosc, brak koniecznosci dbania o napiecie przechowywania i bezpieczenstwo uzycia. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam P. Opublikowano Niedziela o 17:41 Udostępnij Opublikowano Niedziela o 17:41 W dniu 23.11.2024 o 00:10, adam.trzaskowski napisał: Moze naklejone na etykiecie, raczej nie w praktyce I na pewno nie po 50+ cyklach. Na naklejce dochodziło czasami do 90/145C, właściwie 25C to były jedne z najniższych dostępnych wartości, poniżej widziałem już tylko 15C W dniu 23.11.2024 o 00:10, adam.trzaskowski napisał: Kiedys chinszczyzna = badziew. Ale to juz przeszlosc, w tej chwili sa liderem jesli chodzi o baterie. Zawsze produkowali i badziew i produkty wysokiej jakości, zależnie od tego jaki dostali budżet. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi