Skocz do zawartości

Szybowiec ASW 28 okiem niedoświadczonego pilota


dlmtb

Rekomendowane odpowiedzi

Witam .Mozliwe , że ustawienie regulatora (haulec włączyć) możesz z aparatury , w następiujący sposób:

 

Sekwencja będzie zależeć od rodzaju regulatora - jeżeli kolega napisze co za regulator posiada, można będzie sprawdzić w dokumentacji. Nie zawsze załączenie hamulca jest na pierwszej pozycji, jeżeli to regulator dedykowany do heli, funkcji hamulca w ogóle może nie mieć. Często programowanie zaczyna się od wyboru rodzaju pakietu (Nixx/LiPol).

 

Pozdr.,

Michał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 294
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Mam ten model szybowca od jakiegoś czasu.

Ładnie lata i wręcz majestatycznie jeśli nie ma wiatru.

Na nawet niedużym wietrze trzeba mieć sporo doświadczenia aby sobie z nim poradzić.

Taka chyba jego uroda(konstrukcja).

Ale na bezwietrznej pogodzie jak najbardziej nadaje się do nauki.

Sam się tak uczyłem. Jeśli nie liczyć przygody z chińską zabawką o nazwie THUNDERBIRD albo jakoś podobnie.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam ponownie ;)

 

Jak pamiętacie miałem kłopoty z dwoma ASW28 i poszybowały do naprawy gwarancyjnej ;)

 

W serwisie wysłali je do producenta i dopiero kilka dni temu wróciły. W jednym regulator został wymieniony jednak w drugim szybowcu serwo nie zostało naprawione a na dodatek źle został zapakowany i w transporcie zostały połamane końcówki obu skrzydeł.

 

Na szczęście przynajmniej jeden jest sprawny i w końcu został oblatany.

 

Nie mam jeszcze doświadczenia w lataniu szybowcami ( i nie tylko szybowcami ) chociaż w ostatnich dwóch tygodniach kilka godzin udało mi się wylatać ;) No to zaczynamy ;)

 

Nie miałem pojęcia jak się zabrać do wyważenia bo nie mam pojęcia jak się określa środek ciężkości. No to zacząłem po swojemu. Pakiet do dzioba, a na ogon ciężarek 5g i do góry, pakiet do dzioba i ciężarek 7g i do góry .......

Po wielu próbach uznałem, że model najlepiej lata w opcji jak niżej:

 

- Z przodu nawierciłem dwa otwory - do wentylacji regulatora i pakietu.

- Pakiet 1500 Kokam o wadze 96g - oryginalny to 1100 68g. Pakiecik umieściłem na przekładce z wykałaczki aby był prześwit nad regulatorem.

- W ogonie nawierciłem otwór, w którym umieściłem ciężarek o wadze 14g.

- Pod statecznik poziomy dałem podkładkę 0,2mm aby zwiększyć kąt

 

Tak przygotowany szybowiec przy pogodzie bezwietrznej, bez jakiejkolwiek termiki utrzymuje się w powietrzu bez lądowania od 30 do 35 min. Lot wygląda banalnie ;)

Wznoszenie na maksa ( prawie do utraty widoczności ) i potem spokojny lot bez silnika, gdy opadnie znowu wznoszenie na maksa. W ciągu jednego lotu tylko raz na dużej wysokości jedna lub dwie pętle, potem niski przelot z dużą prędkością nad głową, wznoszenie i znowu spokojne kołowanie ;)

 

Jak wspominałem, nie mam porównania z innymi szybowcami, ale wg mojej oceny to nie jest model do nauki. Na pierwszy RC to tylko Cesna 480 Pelikana. A szybowiec ASW28 trochę później. Pięknie się prezentuje przy niskich przelotach i fajnie świszczy ale cały czas trzeba być czujnym. Ma za słaby silnik, na pakiecie Kokam 1500 można wykonać maksymalnie 5 wznoszeń na około 300m.

Śmigiełka też są nie za ciekawe, chyba źle wyważone ale nie mam pojęcia jak się do tego zabrać. Może ktoś mi podsunie jakieś ciekawe rozwiązanie związane z napędem?

 

Ogólnie - ocena jest pozytywna. Pięknie wygląda w niskich przelotach, potrafi bardzo szybko latać. Wykonuje podstawową akrobację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Coby nie zaczyna nowego wątku umieszczę wpis w tym ponieważ tu jest najwięcej danych odnośnie tego latadełka.

W związku z tym, iż też się stałem posiadaczem ASW poszukuję polskojęzycznej instrukcji. Niestety link podany wcześniej w tym wątku został już wyczerpany (ilość ściągnięć) więc mam serdeczną prośbę - może ktoś z Kolegów mógłby jeszcze raz ją udostępnić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak kupiłem swój model to złożyłem go w kilki min dopiero na końcu na dnie kartona znalazłem instrukcje montażu:D Więc wydaje mi się ze nie jest potrzebna. Jedyne co to trzeba pamiętać o przykręceniu w skrzydle pręta węglowego. Serwa na kablu Y do 1 kanału albo pojedynczo na kanałach 1 i 5. SC 5mm przed bagnetem łączącym skrzydła. To chyba wszystko:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marcinie - ze złożeniem nie było żadnego problemu. Po podłączeniu pakietu i załączeniu apki wszystko zadziałało jak należy, a ciąg silnika na niecałe 3/4 gazu już można było poczuć - kadłubek chciało poderwać ze stołu :)

Cała sprawa polega na tym, że jest tam dużo różnych zapisów których ni w ząb nie mogę pojąć a jestem ich ciekaw - ot, takie przyzwyczajenie żeby wiedzieć co w instrukcji napisali. Poza tym, jak zauważyłeś jestem początkujący, więc lepiej wszystko przeczytać niż potem żałować, że się coś niechcący zepsuło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Easy Glider lub Junior S

a na poczatek najlepszy to ES

miałem ES, a teraz (do nauczenia latania przyszłych orłów) chcę kupić EG (nigdy go nie miałem) i dlatego pytam bardzo poważnie, czy wg Ciebie EG lata się trudniej niż ES ? JA byłem przekonany, że z powodu chyba jednak mniejszego obciążenia pow. nośnej w EG na początek lata się nim łatwiej niż ES, czyżbym się mylił ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Easy Glider lub Junior S

a na poczatek najlepszy to ES

miałem ES, a teraz (do nauczenia latania przyszłych orłów) chcę kupić EG (nigdy go nie miałem) i dlatego pytam bardzo poważnie, czy wg Ciebie EG lata się trudniej niż ES ? JA byłem przekonany, że z powodu chyba jednak mniejszego obciążenia pow. nośnej w EG na początek lata się nim łatwiej niż ES, czyżbym się mylił ???

 

 

Czesc

najprosciej to ES lata sam jak mu sie nie przeszkadza ,jest wolny ,z dobrym silnikiem i aku 2500mah mozna polatac dwie godziny bez ladowania ale to juz glowa boli o karku nie wspomne jak cos pilot pokielbasi to jak jest wysokosc 50 -70 m to najlepiej odlozyc nadajnik na trawe az sam sobie uspokoi lot

EG jest juz szybszy ,zwrotniejszy,ma lotki czyli jedna czynnosc dla mlodego adepta wiecej do opanowania

lata piekniej PRAWIE majestatycznie jak chodzi o pianki ale tu juz trzeba ciut wiecej doswiadczenia niz w ES

W moim EG i JUniorze mam podobne silniki a wznoszenie mam pionowe , dokladnie pionowe jak rakieta :wink:

z pakietu 2500 mam 3-4 ciagow na wysokosc -punkcik na niebie

i bez termiki dluzej sie nie utrzymam niz 30-40 min a jak jest terma to sam wiesz ,mozna latac do znudzenia

ja bym zamiast EG wybral JUniora Graupnera masz caly zespol nmapedowy model troszke wiekszy i poziomy w T

Pozdrawiam Jasiu

Ps Nie mam pomyslu jak Ci dostarczyc nadajniki i moze dolozylbym jakies odbiorniki :cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.