mikon Opublikowano 17 Sierpnia 2009 Opublikowano 17 Sierpnia 2009 Witam .Mozliwe , że ustawienie regulatora (haulec włączyć) możesz z aparatury , w następiujący sposób: Sekwencja będzie zależeć od rodzaju regulatora - jeżeli kolega napisze co za regulator posiada, można będzie sprawdzić w dokumentacji. Nie zawsze załączenie hamulca jest na pierwszej pozycji, jeżeli to regulator dedykowany do heli, funkcji hamulca w ogóle może nie mieć. Często programowanie zaczyna się od wyboru rodzaju pakietu (Nixx/LiPol). Pozdr., Michał
kominek61 Opublikowano 5 Września 2009 Opublikowano 5 Września 2009 Mam ten model szybowca od jakiegoś czasu. Ładnie lata i wręcz majestatycznie jeśli nie ma wiatru. Na nawet niedużym wietrze trzeba mieć sporo doświadczenia aby sobie z nim poradzić. Taka chyba jego uroda(konstrukcja). Ale na bezwietrznej pogodzie jak najbardziej nadaje się do nauki. Sam się tak uczyłem. Jeśli nie liczyć przygody z chińską zabawką o nazwie THUNDERBIRD albo jakoś podobnie. Pozdrawiam
pedro Opublikowano 5 Września 2009 Opublikowano 5 Września 2009 Witam, przerabiałem już temat ASW i da się tym latac na pewno, choc dla początkujących polecam w 100% bardziej Easy Glidera. Najlepiej wersję PRO i dokupic wyposażenie.
wojcio69 Opublikowano 5 Września 2009 Opublikowano 5 Września 2009 Witam Dla początkujących dobrą alternatywą Easy Glider'a jest ten MOTOSZYBOWIEC
ropcios Opublikowano 19 Września 2009 Opublikowano 19 Września 2009 Witam ponownie Jak pamiętacie miałem kłopoty z dwoma ASW28 i poszybowały do naprawy gwarancyjnej W serwisie wysłali je do producenta i dopiero kilka dni temu wróciły. W jednym regulator został wymieniony jednak w drugim szybowcu serwo nie zostało naprawione a na dodatek źle został zapakowany i w transporcie zostały połamane końcówki obu skrzydeł. Na szczęście przynajmniej jeden jest sprawny i w końcu został oblatany. Nie mam jeszcze doświadczenia w lataniu szybowcami ( i nie tylko szybowcami ) chociaż w ostatnich dwóch tygodniach kilka godzin udało mi się wylatać No to zaczynamy Nie miałem pojęcia jak się zabrać do wyważenia bo nie mam pojęcia jak się określa środek ciężkości. No to zacząłem po swojemu. Pakiet do dzioba, a na ogon ciężarek 5g i do góry, pakiet do dzioba i ciężarek 7g i do góry ....... Po wielu próbach uznałem, że model najlepiej lata w opcji jak niżej: - Z przodu nawierciłem dwa otwory - do wentylacji regulatora i pakietu. - Pakiet 1500 Kokam o wadze 96g - oryginalny to 1100 68g. Pakiecik umieściłem na przekładce z wykałaczki aby był prześwit nad regulatorem. - W ogonie nawierciłem otwór, w którym umieściłem ciężarek o wadze 14g. - Pod statecznik poziomy dałem podkładkę 0,2mm aby zwiększyć kąt Tak przygotowany szybowiec przy pogodzie bezwietrznej, bez jakiejkolwiek termiki utrzymuje się w powietrzu bez lądowania od 30 do 35 min. Lot wygląda banalnie Wznoszenie na maksa ( prawie do utraty widoczności ) i potem spokojny lot bez silnika, gdy opadnie znowu wznoszenie na maksa. W ciągu jednego lotu tylko raz na dużej wysokości jedna lub dwie pętle, potem niski przelot z dużą prędkością nad głową, wznoszenie i znowu spokojne kołowanie Jak wspominałem, nie mam porównania z innymi szybowcami, ale wg mojej oceny to nie jest model do nauki. Na pierwszy RC to tylko Cesna 480 Pelikana. A szybowiec ASW28 trochę później. Pięknie się prezentuje przy niskich przelotach i fajnie świszczy ale cały czas trzeba być czujnym. Ma za słaby silnik, na pakiecie Kokam 1500 można wykonać maksymalnie 5 wznoszeń na około 300m. Śmigiełka też są nie za ciekawe, chyba źle wyważone ale nie mam pojęcia jak się do tego zabrać. Może ktoś mi podsunie jakieś ciekawe rozwiązanie związane z napędem? Ogólnie - ocena jest pozytywna. Pięknie wygląda w niskich przelotach, potrafi bardzo szybko latać. Wykonuje podstawową akrobację.
ropcios Opublikowano 20 Września 2009 Opublikowano 20 Września 2009 Nie znam się na elektronice RC, dlatego proszę mi powiedzieć, czy do fabrycznego wyposażenia ASW28 można podpiąć pakiet 3s. Czy regulator i silnik w tym zestawie można podpiąć do 11,8 V ?
tolo59 Opublikowano 25 Września 2009 Opublikowano 25 Września 2009 Witam, ostatnio zakupiłem asw 28 z Pelikana. Po pierwszym oblocie ( totalnym kretobiciu) :oops: skrzywiła mnie się ośka silnika, czy wie ktoś jak ją wyprostować?
leszek-bart Opublikowano 26 Września 2009 Opublikowano 26 Września 2009 Witam . Regulator fabryczny obsługuje tylko pakiety 2S . 3S nie widzi .
Janosik72 Opublikowano 27 Września 2009 Opublikowano 27 Września 2009 czy wie ktoś jak ją wyprostować? wymienic ,sa dostepne w sklepach lub napedach cd-rom
tolo59 Opublikowano 27 Września 2009 Opublikowano 27 Września 2009 Orginalny silnik pelikanowski ma niewymienialną oś. Ostatnio z ojcem robiliśmy w nim jakieś "sztuki" i wyszło że miał 0,02 mm krzywizny
Janosik72 Opublikowano 28 Września 2009 Opublikowano 28 Września 2009 nie wiem jak to zmierzyles ,ale mysle ze dwie setne to nie problem w niektorych mam wiecej i latam a to dziwny masz silnik jak masz os niewymienialna , napisz prosze dlaczego niewymienialna ?, rotor stanowi calosc z osia? czy poprostu w palcach nie szlo wycisnac :wink: Pozdrawiam Janosik
tolo59 Opublikowano 3 Października 2009 Opublikowano 3 Października 2009 Krzywizna została zmierzona czujnikiem mikrometrycznym ( czy jakoś tak:) ). Natomiast oś jest niewymienna gdyż przechodzi praktycznie przez cały silnik. W jaki sposób wyważaliście wasze ASW?
fitter Opublikowano 25 Listopada 2009 Opublikowano 25 Listopada 2009 Coby nie zaczyna nowego wątku umieszczę wpis w tym ponieważ tu jest najwięcej danych odnośnie tego latadełka. W związku z tym, iż też się stałem posiadaczem ASW poszukuję polskojęzycznej instrukcji. Niestety link podany wcześniej w tym wątku został już wyczerpany (ilość ściągnięć) więc mam serdeczną prośbę - może ktoś z Kolegów mógłby jeszcze raz ją udostępnić?
bubu2 Opublikowano 25 Listopada 2009 Opublikowano 25 Listopada 2009 tolo59, Oś jest wymienialna. Bez najmniejszych problemów. pozdr.
Marcin K. Opublikowano 25 Listopada 2009 Opublikowano 25 Listopada 2009 Jak kupiłem swój model to złożyłem go w kilki min dopiero na końcu na dnie kartona znalazłem instrukcje montażu:D Więc wydaje mi się ze nie jest potrzebna. Jedyne co to trzeba pamiętać o przykręceniu w skrzydle pręta węglowego. Serwa na kablu Y do 1 kanału albo pojedynczo na kanałach 1 i 5. SC 5mm przed bagnetem łączącym skrzydła. To chyba wszystko:)
fitter Opublikowano 25 Listopada 2009 Opublikowano 25 Listopada 2009 Marcinie - ze złożeniem nie było żadnego problemu. Po podłączeniu pakietu i załączeniu apki wszystko zadziałało jak należy, a ciąg silnika na niecałe 3/4 gazu już można było poczuć - kadłubek chciało poderwać ze stołu Cała sprawa polega na tym, że jest tam dużo różnych zapisów których ni w ząb nie mogę pojąć a jestem ich ciekaw - ot, takie przyzwyczajenie żeby wiedzieć co w instrukcji napisali. Poza tym, jak zauważyłeś jestem początkujący, więc lepiej wszystko przeczytać niż potem żałować, że się coś niechcący zepsuło.
Janosik72 Opublikowano 25 Listopada 2009 Opublikowano 25 Listopada 2009 uwazaj przy pierwszych lotach , to jest model raczej nie dla poczatkujacych jest dosc szybki i lubi walic sie w korek bagnet slaby ,ja zlozylem skrzydla w ostrej petli DUUUUUZZZZOOOOO lepszy to Easy Glider lub Junior S a na poczatek najlepszy to ES
Gość kotecek Opublikowano 26 Listopada 2009 Opublikowano 26 Listopada 2009 Easy Glider lub Junior Sa na poczatek najlepszy to ES miałem ES, a teraz (do nauczenia latania przyszłych orłów) chcę kupić EG (nigdy go nie miałem) i dlatego pytam bardzo poważnie, czy wg Ciebie EG lata się trudniej niż ES ? JA byłem przekonany, że z powodu chyba jednak mniejszego obciążenia pow. nośnej w EG na początek lata się nim łatwiej niż ES, czyżbym się mylił ???
Marcin K. Opublikowano 26 Listopada 2009 Opublikowano 26 Listopada 2009 fitter, Podaj swój adres na PW to wyślę ci pocztą instrukcje jak tak bardzo ci zależy:) Żaden problem dla mnie:)
Janosik72 Opublikowano 26 Listopada 2009 Opublikowano 26 Listopada 2009 Easy Glider lub Junior Sa na poczatek najlepszy to ES miałem ES, a teraz (do nauczenia latania przyszłych orłów) chcę kupić EG (nigdy go nie miałem) i dlatego pytam bardzo poważnie, czy wg Ciebie EG lata się trudniej niż ES ? JA byłem przekonany, że z powodu chyba jednak mniejszego obciążenia pow. nośnej w EG na początek lata się nim łatwiej niż ES, czyżbym się mylił ??? Czesc najprosciej to ES lata sam jak mu sie nie przeszkadza ,jest wolny ,z dobrym silnikiem i aku 2500mah mozna polatac dwie godziny bez ladowania ale to juz glowa boli o karku nie wspomne jak cos pilot pokielbasi to jak jest wysokosc 50 -70 m to najlepiej odlozyc nadajnik na trawe az sam sobie uspokoi lot EG jest juz szybszy ,zwrotniejszy,ma lotki czyli jedna czynnosc dla mlodego adepta wiecej do opanowania lata piekniej PRAWIE majestatycznie jak chodzi o pianki ale tu juz trzeba ciut wiecej doswiadczenia niz w ES W moim EG i JUniorze mam podobne silniki a wznoszenie mam pionowe , dokladnie pionowe jak rakieta :wink: z pakietu 2500 mam 3-4 ciagow na wysokosc -punkcik na niebie i bez termiki dluzej sie nie utrzymam niz 30-40 min a jak jest terma to sam wiesz ,mozna latac do znudzenia ja bym zamiast EG wybral JUniora Graupnera masz caly zespol nmapedowy model troszke wiekszy i poziomy w T Pozdrawiam Jasiu Ps Nie mam pomyslu jak Ci dostarczyc nadajniki i moze dolozylbym jakies odbiorniki :cry:
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.