Skocz do zawartości

Model Legacy


leszek-bart

Rekomendowane odpowiedzi

Leszek rób legancy .  I Lataj tymi co masz.Ta pianka czeska na pierwsze loty.Ona poprawnie lata .widziałeś kwadraty robi bez problemu .To i prosto poleci.😁😁😁,lata w miarę wolno.Dla ciebie spoko No i latać trzeba.Jak się wina wlatasz to zacznij katować te większe.buduj Lataj łataj . Reszta przyjdzie z czasem . Nie wiesz ,masz forum.Teraz widzisz czemu akrobacje na uwięzi nazywają elitarną kategorią.Wbrew pozorom to bardzo wymagająca klasa.  A jeszcze jedno chcesz zroboić skrzydło na 2 bagnetach z rurek.To na starcie dodaj 150 gramów . Nie polecam dla tego mi model wyszedł  1900 a miał ważyć 1750 g.Tylko mnie trochę uratowała Webera 10 cm.Ale obciązenie na dm2. Się zmieniło.Model fajny i w miarę ale szału nie ma.Zostawie dla wnuczki może ja podrośnie.😀😀😀. A ty łataj jak najwięcej.Ale pytałeś to nie będę ch...  rurki kupowałem w modelemax.👍👍. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niechcę robić modelu z odejmowanym całym skrzydłem . Pamiętajcie , że w Białymstoku nie ma już sklepu modelarskiego . Wyjazd do Warszawy do sklepu  samochodem to koszt 200 zł . Za te pieniądze kupię połowę materiałów na kolejny model . W swoich modelach i tak bym robił odejmowane tylko zewnętrzne skrzydło . Modele buduję i projektuję  od 25 lat non stop , jest to dla mnie relaks na zimowe wieczory . Mam jednak ograniczone fundusze i dlatego buduję Legacy a nie sprawdzoną Elipsę . Za materiały na model zapłaciłem 350 zł  , dojdzie jeszcze koszt zakupu folii , ale ją kupię na Aliexpres tak jak i silnik oraz regulator .  Już dwa razy model ruszył do tyłu bo przekładałem Spina i nie sprawdziłem kierunku obrotów . Doszedłem też chyba do przyczyny dlaczego rozbijam Flasha a mianowicie źle bo odwrotnie  chwytam uchwyt  . Model po starcie się wznosi i wali w ziemię  bo stery działaja odwrotnie . Nie ma z kim gadać na temat latania na boiskach , odpowiedzi nie bo nie . We wtorek zostają jeszcze 3 telefony w 3 miejsca .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

LEGANCY to też sprawdzony model i pewnie więcej ich latało niż elips. Burger nie lata elipsa a na jakiś czas zdominował F2B. Od pilota  wszystko zależy ile czasu poświeci na trening tak ma.Nabita ręką to podstawa i poprawnie latający model. Co do uchwytu to zaznacz górę i się nie pomyślisz.widziałeś moje uchwyty..Ja 2-3 razy sprawdzam .To tak jak w dużym lotnictwie robisz procedurę przed startem. Jak coś nie gra przerywasz start.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Leszek , a pasek bezpieczeństwa przy uchwycie masz?  A zaznaczone  cięgła i linki masz ? A oznakowanie kolorową rurką termokurczliwą kabelki od spina i silnika masz? Materiały do budowy zamawia się przez Internet  a do budowy skrzydła odejmowanymi  w całości dodatkowo potrzebna jest tylko sklejka lotnicza 3mm. Jak się ma porządnie zrobiony uchwyt to nie ma możliwości złapania odwrotnie chyba, że odwrotnie  podczepisz linki . Ale to się wszystko sprawdza przed startem tak jak napisach Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie sam nie wpadłem na to , żeby oznaczyć górę i dół uchwytu oraz linki , gdzie górna a gdzie dolna . Właśnie to mam na dzisiaj zaplanowane .

Całe szczęście , że sam latałem tylko Flashem . Co do regulatora to każdy model ma teraz przypisany na stałe regulator . Paweł ma procedurę startową zakodowaną w głowie , a może i wpił z mlekiem matki , kto go tam wie .

Decyzja podjęta buduję Legacy zmniejszone o współczynnik 0.9  ze stałymi skrzydłami . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Proste i  150 gram wagi zaoszczędzone , a jakie genialne kątowniki do poziomowania kadłuba . Zrobię sobie 3 komplety takich  , ale najpier malowanie uchwytów .

Jak to dobrze mądrych ludzi posłuchać  (podpatrzeć ) . Tylko nierozumiem jak odejmowane jest skrzydło ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Leszku , tak wygląda mocowanie skrzydeł i statecznika poziomego w kadłubie w modelu Legacy i wszystkich moich następnych modelach. 

20241111_130817[1].jpg

20241111_131548[1].jpg

20241111_130204[1].jpg

Na przesłanych fotkach moje uchwyty nie da się ich wziąć odwrotnie ( chyba ,że ktoś będzie bardzo chciał),  spin i silnik oznaczony tymi samymi kolorami ,po podłączeniu sprawdzasz obroty i ewentualnie ustawiasz na spinie właściwy kierunek, model na fotce ma proporcje elipsy ,lata tak samo dobrze jak elipsa . Mogę przesłać planik z szablonami skrzydła i statecznika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, leszek-bart napisał:

No właśnie sam nie wpadłem na to , żeby oznaczyć górę i dół uchwytu oraz linki , gdzie górna a gdzie dolna

Nie latam na uwięzi ale w modelach RC również jest zasada: jak coś można źle podłączyć to prędzej czy później tak się stanie. Dlatego zrób / oznacz sobie wszystko tak żeby nie można było zrobić tego inaczej. Np. na czerwono górna linka i w modelu i sterująca i góra uchwytu czerwona. Dodatkowo jak opaska na rękę będzie na dole to też uchwytu inaczej nie chwycisz.

Kolory wyraźne i jaskrawe i będzie wtedy ok. Każdy może się pomylić , i dlatego warto wyrobić w sobie nawyk przed lotem aby sprawdzić wszystko co najważniejsze . To procentuje.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pawle ja mam szablony do każdej części Legacy 146 cm i 130 cm . Tylko odrysować na balsie i sklejce i ciąć . Tak jak pisałem sprawę regulatora załatwił zakup regulatorów do każdego modelu . Uchwyty pomalowane na czerwono  , jedna linka oznakowana czerwoną termokurczką . Plany Legacy mogę ci wydrukować za 25 zł .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo z doświadczenia wiem że będzie latał poprawnie.Ktoś już się nagłowił nad nim.Po  co drugi raz grzać mózg.Wszystko na tacy podane.Czemu prymitywny? Raczej widzę wyczynowy model.Ma tylko to co potrzebne do lotu.Sedziowie oceniają lot nie samolot.To nie AMA.

A moja elipsa jest trochę szybka.I parę rzeczy już teraz bym w niej zmienił. Niech na razie odpoczywa.Ja celuje w inne cechy modelu.

Czas okrążenia dla modelu tej wielkości i rozmiaru to ok.5,20 s.To nie zasada tylko przybliżony czas.Ma się trzymać powietrza i nie być za szybki.Każdy pilot sam sobie ustala pod siebie.W czasie treningu zrozumiesz o co mi chodziło.Bedziesz to czuł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, leszek-bart napisał:

Jednak nie wiem jak jest odejmowane skrzydło , razem z dołem kadłuba , czy po odkręceniu części dołu kadłuba  ?

 

Tak to wygląda.

20241111_164448[1].jpg

20241111_164459[1].jpg

20241111_164315[1].jpg

20241111_164305[1].jpg

20241111_164237[2].jpg

ciąg dalszy

20241111_165041[1].jpg

20241111_165158[1].jpg

20241111_165011[1].jpg

20241111_170159[1].jpg

20241111_165805[1].jpg

20241111_165659[1].jpg

20241111_165524[1].jpg

20241111_165511[1].jpg

1 godzinę temu, Paweł karwowski napisał:

Bo z doświadczenia wiem że będzie latał poprawnie.Ktoś już się nagłowił nad nim.Po  co drugi raz grzać mózg.Wszystko na tacy podane.Czemu prymitywny? Raczej widzę wyczynowy model.Ma tylko to co potrzebne do lotu.Sedziowie oceniają lot nie samolot. To nie AMA.

A moja elipsa jest trochę szybka .I parę rzeczy już teraz bym w niej zmienił. Niech na razie odpoczywa. Ja celuje w inne cechy modelu.

Czas okrążenia dla modelu tej wielkości i rozmiaru to ok.5,20 s. To nie zasada tylko przybliżony czas. Ma się trzymać powietrza i nie być za szybki. Każdy pilot sam sobie ustala pod siebie. W czasie treningu zrozumiesz o co mi chodziło. Bedziesz to czuł.

model ze zdjęcia  lata ok 5,30 na okrążenie . Elipsy latają podobnie ale wcześniej latałem 5,40 okrążenie. jednak było to trochę za wolno . Przyspieszyłem do 5,30 na okrążenie i staram się tak również w czasie wiatru. Pewnie widzieliście na stronie Akrobacja na uwięzi można zobaczyć dwa loty pierwsze bodajże szóstki z PP w Radomiu.

cały program od momentu włączenia spina do zakończenia koniczyny robię w ok. 5 min 20 sek.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.