Skocz do zawartości

Pioneer 1400 - prośba o pomoc w diagnostyce usterki


Drewniacki

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć!

Chciałem zacząć swoją przygodę z modelarstwem, zaczynając od czegoś prostego. Poczytałem różne poradniki i zdecydowałem się na Pioneer 1400 v2 w wersji RTF. Model przyszedł, złożyłem go i spróbowałem odpalić, ale niestety okazał się nie być gotowy do lotu.

 

Tak jak zaznaczyłem — jestem początkujący, więc niewykluczone, że robię po prostu coś nie tak. Chociaż proces wydawał się być prosty, a załączone instrukcje (plus te które znalazłem w necie) przeczytałem od deski do deski.

 

Gdy operuję przepustnicą, śmigło co prawda się kręci, ale wydaje dziwne dźwięki i nie generuje żadnego ciągu. Poza tym wszystko wydaje się działać, powierzchnie sterowe działają bez zarzutu. Nagrałem to wszystko w tym filmiku: https://photos.app.goo.gl/BgBdrW6qnxkwUPjN9

 

Sklep, w którym model kupiłem jest niezbyt pomocny, więc liczę na Was. Nie chciałbym się poddawać i rzucać wszystkiego w kąt. Ale gdy próbuję czytać / oglądać różne poradniki, to wiedzy jest tyle, że początkującemu trudno się w tym połapać. Możecie proszę poradzić od której strony zabrać się za szukanie usterki? Które elementy napędu wymieniać? I na jakie, bo nie wszystko jest dobrze opisane…

Z góry dziękuję i pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ustaw zakres pracy przepustnicy, uruchamiając radio z przepustnica u góry, daj na dół po piknieciu. Proces tego strojenia regulatora będziesz miał w instrukcji do niego. Poza tym masz odwrotnie ustawione wychylenie steru wysokości , musisz odwrócić działanie serwa tzw rewers. Nie znam tego radia i nie wiem czy można z jego poziomu to zrobić. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Da się, rewersy są na białym polu u na pulpicie nadajnika, poniżej drążków. Sugerowałbym też na początek zastosować minimalne wychylenia sterów, potem w miarę nabywania umiejętności będzie można je zwiększyć. Chodzi o to, że na początku nauki z reguły na mocno macha się drążkami, model reaguje dużymi, czasem gwałtownymi zmianami toru lotu. Najlepiej to zrobić mechanicznie, korzystając z możliwości jakie dają otworki  na dźwigniach serw i dźwigniach na sterach; serwo- otworek najbliżej osi, dźwignie sterów- otworki najdalsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niewiele widać na Twoim filmiku nie widać sterowania drażkiem gazu .Nie wiem czy ruszajc drażkiem gazu silnik zwieksza obroty czy nie . Poczytać instrukcję regulatora w niej jest szereg ustawień .

A najważniejsze to zacząć na symulatorze , bo bedzie kraksa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję bardzo za rady. Faktycznie ster wysokości był odwrotnie, ale można zmienić z poziomu radia. Ograniczę wychylenie pow. sterowych. Zacznę też zabawę na symulatorze.

 

Ale najważniejsze (bo bez tego nie polecę) to zrozumieć co jest nie tak z napędem. Zaprogramowałem zakres przepustnicy (tak jak sugerował Tomek — dzięki!), ale to nie pomogło. Silnik nadal kręci się niepłynnie, jakby z oporem, wydając powtarzane udarowe dźwięki, które słychać na filmie. Dźwięki wydają się jednostajne, tzn. nie przyspieszają, gdy zwiększę wychylenie drążka. Nie wydaje tego charakterystycznego odgłosu „ziuuuu” które kojarzy mi się z elektrycznymi modelami latającymi. 

 

W którym miejscu szukać usterki? Silnik, regulator, bateria, nadajnik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź pierw połączenia prądowe.

 

1.Regulator-silnik 3gold piny - od razu sprawdź prawidłowość połączenia czy śmigło nie kreci w przeciwnym kierunku. 

 

Pokaż zdjęcie jak to masz podłączone.

 

Być może uszkodzony jest któryś z lutow. Tu bym pierw szukał, a jak tu jest ok , to programowanie regulatora.

 

W odpowiedni kanal w odbiorniku jest podpięty regulator ? 

 

 

Możliwe też że jest uszkodzony ESC ale to bym zostawił na sam koniec po wyeliminowaniu powyższych. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, ToMarkov napisał:

 

Możliwe też że jest uszkodzony ESC ale to bym zostawił na sam koniec po wyeliminowaniu powyższych. 

 

 

I to może być przyczyną zamówić regulator nowy , jak zadziała stary odesłać do sprzedawcy jako niesprawny .

Model zakupiony przez internet można odesłać do sprzedawcy w przeciągu 14 dni nie podajac przyczyny .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziękuję za rady! Nagrałem filmik, żeby pokazać, że wszystko podłączone (chyba) poprawnie.

https://photos.app.goo.gl/yw5aACEQte8BaEcr8

 

Zamówiłem też jakiś czas temu drugi regulator. Co prawda 20A, ale objawy są takie same.

 

Polećcie jeszcze proszę, gdzie znajdę silnik na wymianę? Teraz jest outrunner z oznaczeniami „2627 - 1800 KV", ale nie umiem takiego nigdzie znaleźć. Rotor ma szerokość 26 mm, wałek o średnicy 3 mm. Śruby, które go trzymają do stelaża, są chyba zamontowane na jakiś locktite, bo bardzo trudno je w ogóle ruszyć… 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wszystkim za rady!

 

6 hours ago, Francka said:

 

Wspominasz silnik 2214 2000 KV, ale podesłałeś link do 2217 2700 KV. Czy to znaczy, że 2700 KV też się sprawdzi? Śmigło ma średnicę 15 cm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Im wieksze Kv silnika tym mniejsze smigło silniki 2700kv obsługuja śmigł 6 cali i takie są w wszystkich  modelach typu "Pionier ", "Beta" , Sky Surfer" , Bixler"

Rozmiar silnika  22  oznacza średnice zewnętrzą  a 14 długość korpusu .

Silnik 2217 jest trochę dłuższy co w niczym nie przeszkadza . Mocniejszy silnik jest lepszy w myśl zasady jak coś nie chce latać to ma słaby silnik .

 

Przykład  

 

 

Po wymianie silnika   

 

 

Więcej pomogą modelarze z okolicy Gdańska  

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć Damian,

 

Dzięki Frankowi zwróciłem uwagę, że jesteś z 3city.

 

Zapraszamy do nas na Chwarzno / lub do Kornego.

Pomożemy wyregulować / oblatać model co byś sie zbyt szybko nie zniechęcił, wrócił z całym modelem do domu pełen pozytywnych wrażeń ;) .

Mamy w grupie modelarzy którzy zaczynali od Pioniera w zeszłym roku, dziś latają modelami powyżej 2 metrów ...

 

Najbliższy weekend zapowiada sie bezwietrznie, dobry czas na oblot. Zapraszamy na Chwarzno.

Wprawdzie mnie nie będzie ale ktoś z Kolegów będzie i pomoże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Drewniacki napisał:

dziękuję bardzo! Nie wiem czy w ten weekend dam radę,

 

 

Radziłbym zmienić palny i postawić na pierwszym miejscu lotnisko. Jeżeli ktoś deklaruje że ci pomoże - jest to bezcenne, dokładnie , da się to wycenić w zł..... .

Jest jesień i pogoda w kratkę , czasem w ogóle mnie do latania .

Zrobisz jeden lot , drugi , trzeci udany .... i będziesz innym człowiekiem.... 😉  . Albo ci się to spodoba , albo rzucisz w diabły. Będziesz przynajmniej wiedział co robić przez całą zimę.

Po lataniu w samotności i tylu rozbitych modelach ...wiem co mówię ... 😉

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, Drewniacki napisał:

@Sage, dziękuję bardzo! Nie wiem czy w ten weekend dam radę, ale któregoś dnia chętnie wpadnę :) Macie stałe miejsce spotkań, czy umawiacie się na forum?

 

Hej, mamy grupę na WhatsApp i tam się umawiamy.

Jak się spotkamy, poznamy, będziesz miał ochotę do grupy dołączyć to Ciebie dodamy.

 

Daj znać tu na forum jak będziezsz miał czas się spotkać, ktoś z grupy odpisze, da znać kiedy i gdzie latamy. Najprawdopodobniej Chwarzno.

Wczoraj kto mógł wziął wolne i cieszyliśmy się całkiem fajną termiką na polu ;) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.