Skocz do zawartości

Pioneer 1400 - prośba o pomoc w diagnostyce usterki


Drewniacki

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć!

Chciałem zacząć swoją przygodę z modelarstwem, zaczynając od czegoś prostego. Poczytałem różne poradniki i zdecydowałem się na Pioneer 1400 v2 w wersji RTF. Model przyszedł, złożyłem go i spróbowałem odpalić, ale niestety okazał się nie być gotowy do lotu.

 

Tak jak zaznaczyłem — jestem początkujący, więc niewykluczone, że robię po prostu coś nie tak. Chociaż proces wydawał się być prosty, a załączone instrukcje (plus te które znalazłem w necie) przeczytałem od deski do deski.

 

Gdy operuję przepustnicą, śmigło co prawda się kręci, ale wydaje dziwne dźwięki i nie generuje żadnego ciągu. Poza tym wszystko wydaje się działać, powierzchnie sterowe działają bez zarzutu. Nagrałem to wszystko w tym filmiku: https://photos.app.goo.gl/BgBdrW6qnxkwUPjN9

 

Sklep, w którym model kupiłem jest niezbyt pomocny, więc liczę na Was. Nie chciałbym się poddawać i rzucać wszystkiego w kąt. Ale gdy próbuję czytać / oglądać różne poradniki, to wiedzy jest tyle, że początkującemu trudno się w tym połapać. Możecie proszę poradzić od której strony zabrać się za szukanie usterki? Które elementy napędu wymieniać? I na jakie, bo nie wszystko jest dobrze opisane…

Z góry dziękuję i pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ustaw zakres pracy przepustnicy, uruchamiając radio z przepustnica u góry, daj na dół po piknieciu. Proces tego strojenia regulatora będziesz miał w instrukcji do niego. Poza tym masz odwrotnie ustawione wychylenie steru wysokości , musisz odwrócić działanie serwa tzw rewers. Nie znam tego radia i nie wiem czy można z jego poziomu to zrobić. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach