Drewniacki Opublikowano 21 Października Udostępnij Opublikowano 21 Października Cześć! Chciałem zacząć swoją przygodę z modelarstwem, zaczynając od czegoś prostego. Poczytałem różne poradniki i zdecydowałem się na Pioneer 1400 v2 w wersji RTF. Model przyszedł, złożyłem go i spróbowałem odpalić, ale niestety okazał się nie być gotowy do lotu. Tak jak zaznaczyłem — jestem początkujący, więc niewykluczone, że robię po prostu coś nie tak. Chociaż proces wydawał się być prosty, a załączone instrukcje (plus te które znalazłem w necie) przeczytałem od deski do deski. Gdy operuję przepustnicą, śmigło co prawda się kręci, ale wydaje dziwne dźwięki i nie generuje żadnego ciągu. Poza tym wszystko wydaje się działać, powierzchnie sterowe działają bez zarzutu. Nagrałem to wszystko w tym filmiku: https://photos.app.goo.gl/BgBdrW6qnxkwUPjN9 Sklep, w którym model kupiłem jest niezbyt pomocny, więc liczę na Was. Nie chciałbym się poddawać i rzucać wszystkiego w kąt. Ale gdy próbuję czytać / oglądać różne poradniki, to wiedzy jest tyle, że początkującemu trudno się w tym połapać. Możecie proszę poradzić od której strony zabrać się za szukanie usterki? Które elementy napędu wymieniać? I na jakie, bo nie wszystko jest dobrze opisane… Z góry dziękuję i pozdrawiam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ToMarkov Opublikowano 21 Października Udostępnij Opublikowano 21 Października Ustaw zakres pracy przepustnicy, uruchamiając radio z przepustnica u góry, daj na dół po piknieciu. Proces tego strojenia regulatora będziesz miał w instrukcji do niego. Poza tym masz odwrotnie ustawione wychylenie steru wysokości , musisz odwrócić działanie serwa tzw rewers. Nie znam tego radia i nie wiem czy można z jego poziomu to zrobić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shock Opublikowano 21 Października Udostępnij Opublikowano 21 Października Chyba daleko nie polecisz... jeśli dobrze dostrzegłem to odwrotnie działa Ci ster wysokości.. Zaciągając na siebie powinieneś lecieć w górę Edit. Tomek ciut szybszy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbjanik Opublikowano 21 Października Udostępnij Opublikowano 21 Października Da się, rewersy są na białym polu u na pulpicie nadajnika, poniżej drążków. Sugerowałbym też na początek zastosować minimalne wychylenia sterów, potem w miarę nabywania umiejętności będzie można je zwiększyć. Chodzi o to, że na początku nauki z reguły na mocno macha się drążkami, model reaguje dużymi, czasem gwałtownymi zmianami toru lotu. Najlepiej to zrobić mechanicznie, korzystając z możliwości jakie dają otworki na dźwigniach serw i dźwigniach na sterach; serwo- otworek najbliżej osi, dźwignie sterów- otworki najdalsze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Francka Opublikowano 21 Października Udostępnij Opublikowano 21 Października Niewiele widać na Twoim filmiku nie widać sterowania drażkiem gazu .Nie wiem czy ruszajc drażkiem gazu silnik zwieksza obroty czy nie . Poczytać instrukcję regulatora w niej jest szereg ustawień . A najważniejsze to zacząć na symulatorze , bo bedzie kraksa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Drewniacki Opublikowano 21 Października Autor Udostępnij Opublikowano 21 Października Dziękuję bardzo za rady. Faktycznie ster wysokości był odwrotnie, ale można zmienić z poziomu radia. Ograniczę wychylenie pow. sterowych. Zacznę też zabawę na symulatorze. Ale najważniejsze (bo bez tego nie polecę) to zrozumieć co jest nie tak z napędem. Zaprogramowałem zakres przepustnicy (tak jak sugerował Tomek — dzięki!), ale to nie pomogło. Silnik nadal kręci się niepłynnie, jakby z oporem, wydając powtarzane udarowe dźwięki, które słychać na filmie. Dźwięki wydają się jednostajne, tzn. nie przyspieszają, gdy zwiększę wychylenie drążka. Nie wydaje tego charakterystycznego odgłosu „ziuuuu” które kojarzy mi się z elektrycznymi modelami latającymi. W którym miejscu szukać usterki? Silnik, regulator, bateria, nadajnik? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ToMarkov Opublikowano 21 Października Udostępnij Opublikowano 21 Października Sprawdź pierw połączenia prądowe. 1.Regulator-silnik 3gold piny - od razu sprawdź prawidłowość połączenia czy śmigło nie kreci w przeciwnym kierunku. Pokaż zdjęcie jak to masz podłączone. Być może uszkodzony jest któryś z lutow. Tu bym pierw szukał, a jak tu jest ok , to programowanie regulatora. W odpowiedni kanal w odbiorniku jest podpięty regulator ? Możliwe też że jest uszkodzony ESC ale to bym zostawił na sam koniec po wyeliminowaniu powyższych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Francka Opublikowano 22 Października Udostępnij Opublikowano 22 Października 11 godzin temu, ToMarkov napisał: Możliwe też że jest uszkodzony ESC ale to bym zostawił na sam koniec po wyeliminowaniu powyższych. I to może być przyczyną zamówić regulator nowy , jak zadziała stary odesłać do sprzedawcy jako niesprawny . Model zakupiony przez internet można odesłać do sprzedawcy w przeciągu 14 dni nie podajac przyczyny . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Drewniacki Opublikowano 22 Października Autor Udostępnij Opublikowano 22 Października ESC = regulator? Możecie proszę polecić jakiś poradnik o tym, jak się dobiera regulator do baterii i silnika? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
w.z Opublikowano 22 Października Udostępnij Opublikowano 22 Października Do listy, dodał bym jeszcze sprawdzenie uzwojenia w miejscach wkręcania śrub. Często jak są za długie mogą przy dokręcaniu uszkodzić uzwojenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Francka Opublikowano 22 Października Udostępnij Opublikowano 22 Października Do silnika Pioniera wystarczy regulator 30 A. Najtaniej z Chin https://pl.aliexpress.com/item/1005006550592329.html?spm=a2g0o.productlist.main.105.32a21e508KCDw4&algo_pvid=370416f1-4d91-479c-849d-2dde592add7b&algo_exp_id=370416f1-4d91-479c-849d-2dde592add7b-52&pdp_npi=4%40dis!PLN!29.89!29.89!!!7.30!7.30!%40211b615317295913318015857e1c1f!12000037641727810!sea!PL!164911519!X&curPageLogUid=0Yr7kyScysHS&utparam-url=scene%3Asearch|query_from%3A Ale może być to uszkodzenie silnika. Nie da się zdiagnozować jak nie masz rezerwy silnika i regulatora. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Drewniacki Opublikowano 22 Października Autor Udostępnij Opublikowano 22 Października Bardzo dziękuję za rady! Nagrałem filmik, żeby pokazać, że wszystko podłączone (chyba) poprawnie. https://photos.app.goo.gl/yw5aACEQte8BaEcr8 Zamówiłem też jakiś czas temu drugi regulator. Co prawda 20A, ale objawy są takie same. Polećcie jeszcze proszę, gdzie znajdę silnik na wymianę? Teraz jest outrunner z oznaczeniami „2627 - 1800 KV", ale nie umiem takiego nigdzie znaleźć. Rotor ma szerokość 26 mm, wałek o średnicy 3 mm. Śruby, które go trzymają do stelaża, są chyba zamontowane na jakiś locktite, bo bardzo trudno je w ogóle ruszyć… Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Francka Opublikowano 22 Października Udostępnij Opublikowano 22 Października Silnik 2214 2000kv https://allegro.pl/oferta/silnik-bezszczotkowy-a2217-2700kv-12119888166?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_elktrk_komputery_sprzet_pla_pmax&ev_campaign_id=17966335589&gad_source=1&gclid=Cj0KCQjwmt24BhDPARIsAJFYKk1HqowGmcNkWmZXceTAwadt1zIfrkIDTNpcD9_6xDT56vDYVS52eqQaAh0eEALw_wcB lub zestaw https://allegro.pl/oferta/silnik-2200kv-i-30a-bezszczotkowy-esc-i-smiglo-i-16534566235 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ToMarkov Opublikowano 22 Października Udostępnij Opublikowano 22 Października Sprawdź połączenia między regulatorem a silnikiem, tam musza być dobrze zalutowane końcówki. Jeśli to nie pomoże a inny regulator daje takie same objawy to uszkodzony będzie silnik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Drewniacki Opublikowano 22 Października Autor Udostępnij Opublikowano 22 Października Dzięki wszystkim za rady! 6 hours ago, Francka said: Silnik 2214 2000kv https://allegro.pl/oferta/silnik-bezszczotkowy-a2217-2700kv-12119888166?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_elktrk_komputery_sprzet_pla_pmax&ev_campaign_id=17966335589&gad_source=1&gclid=Cj0KCQjwmt24BhDPARIsAJFYKk1HqowGmcNkWmZXceTAwadt1zIfrkIDTNpcD9_6xDT56vDYVS52eqQaAh0eEALw_wcB Wspominasz silnik 2214 2000 KV, ale podesłałeś link do 2217 2700 KV. Czy to znaczy, że 2700 KV też się sprawdzi? Śmigło ma średnicę 15 cm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Francka Opublikowano 22 Października Udostępnij Opublikowano 22 Października Im wieksze Kv silnika tym mniejsze smigło silniki 2700kv obsługuja śmigł 6 cali i takie są w wszystkich modelach typu "Pionier ", "Beta" , Sky Surfer" , Bixler" Rozmiar silnika 22 oznacza średnice zewnętrzą a 14 długość korpusu . Silnik 2217 jest trochę dłuższy co w niczym nie przeszkadza . Mocniejszy silnik jest lepszy w myśl zasady jak coś nie chce latać to ma słaby silnik . Przykład Po wymianie silnika Więcej pomogą modelarze z okolicy Gdańska Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sage Opublikowano 23 Października Udostępnij Opublikowano 23 Października Cześć Damian, Dzięki Frankowi zwróciłem uwagę, że jesteś z 3city. Zapraszamy do nas na Chwarzno / lub do Kornego. Pomożemy wyregulować / oblatać model co byś sie zbyt szybko nie zniechęcił, wrócił z całym modelem do domu pełen pozytywnych wrażeń . Mamy w grupie modelarzy którzy zaczynali od Pioniera w zeszłym roku, dziś latają modelami powyżej 2 metrów ... Najbliższy weekend zapowiada sie bezwietrznie, dobry czas na oblot. Zapraszamy na Chwarzno. Wprawdzie mnie nie będzie ale ktoś z Kolegów będzie i pomoże. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Drewniacki Opublikowano 24 Października Autor Udostępnij Opublikowano 24 Października @Sage, dziękuję bardzo! Nie wiem czy w ten weekend dam radę, ale któregoś dnia chętnie wpadnę Macie stałe miejsce spotkań, czy umawiacie się na forum? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RobRoy Opublikowano 24 Października Udostępnij Opublikowano 24 Października 1 godzinę temu, Drewniacki napisał: dziękuję bardzo! Nie wiem czy w ten weekend dam radę, Radziłbym zmienić palny i postawić na pierwszym miejscu lotnisko. Jeżeli ktoś deklaruje że ci pomoże - jest to bezcenne, dokładnie , da się to wycenić w zł..... . Jest jesień i pogoda w kratkę , czasem w ogóle mnie do latania . Zrobisz jeden lot , drugi , trzeci udany .... i będziesz innym człowiekiem.... 😉 . Albo ci się to spodoba , albo rzucisz w diabły. Będziesz przynajmniej wiedział co robić przez całą zimę. Po lataniu w samotności i tylu rozbitych modelach ...wiem co mówię ... 😉 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sage Opublikowano 25 Października Udostępnij Opublikowano 25 Października 19 godzin temu, Drewniacki napisał: @Sage, dziękuję bardzo! Nie wiem czy w ten weekend dam radę, ale któregoś dnia chętnie wpadnę Macie stałe miejsce spotkań, czy umawiacie się na forum? Hej, mamy grupę na WhatsApp i tam się umawiamy. Jak się spotkamy, poznamy, będziesz miał ochotę do grupy dołączyć to Ciebie dodamy. Daj znać tu na forum jak będziezsz miał czas się spotkać, ktoś z grupy odpisze, da znać kiedy i gdzie latamy. Najprawdopodobniej Chwarzno. Wczoraj kto mógł wziął wolne i cieszyliśmy się całkiem fajną termiką na polu . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi