Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Przegladajac wczoraj rozne fora, trafilem na takie cos. Napisalem do pana Niemca i uzgodnilismy, ze mi go sprzedaje. Moj kolega ma firme transportowa i jest w tych okolicach (20 km od Frankfurtu) 2-3 razy w tyg. wiec powiedzial, ze NIE MA problemu z transportem do ZG.  Wlasnie dogrywam z panem Niemcem szczegoly. Sprzedaje, bo ze wzgledyu na wiek, konczy z modelarstwem. Zawsze podobaly mi sie niemieckie samoloty szkolne (przedwojenne). No i wiekszosc jest tak skonstruowana, ze nie ma problemu z "wystajacym" silnikiem modelarskim, czego w modelach NIE TOLERUJE 😬. Mialem zawsze ochotena Ar 96, ale zamiast 96 bedzie 79 😉. Mam wielka nadzieje, ze uda sie go kupic i dostarczyc do Malmö. Jesli to nie wyjdzie, to skasuje temat.

 

 

Arado Ar79, Sportflugzeug von 1937 Spannweite 2,3 m, Länge 1,8 m, semiscale, Baugruppen im Rohbau erstellt, Baupläne und Scale-Doku vorhanden | RC-Network.de

 

 

36cd7c64cb313e300940df0598cc18f8.jpg

450e7dd4114e938324137c996bf17d4f.jpg

Arado_Ar_79-01-680x458.jpeg

  • Lubię to 4
Opublikowano
W dniu 26.01.2025 o 19:28, merlin71 napisał:

Fajny samolot. Sylwetką podobny do Messera bf-108 i zawsze mi się myli...  :)

Ja BARDZO lubie w nim oszklenie kabiny! Nie pozalowali 😉 

No i jeszcze ten klasyczny "ARADOWSKI" statecznik pionowy! 

 

Wybor malowania, to inna bajka. Zaczne powoli szukac dostepnej literatury (jeden stoi w muzeum w Anglii). Chcialbym malowanie "militarne", bo wtedy wpuszcza mnie na Bobrowniki 😂 

To ostatnie nawet mi sie podoba!!!

 

No i fajnie go zaprojektowali, ze modelarze moga montowac widoczne dzwignie steru wysokosci 😉!!!

 

 

Steffen ma fajna broszurke (oryginal), ale troszke grubo za nia chce:

 

Seltene Alte Prospekte etc. - Flugzeug ARADO Ar 79 / Land in Sachsen-Anhalt - Dessau-Roßlau | kleinanzeigen.de

 

 

 

 

450e7dd4114e938324137c996bf17d4f.jpg.99a89a354eea548142d8f2b342be5dff (1).jpg

Opublikowano
1 godzinę temu, jarek996 napisał:

Namawiasz mnie tez na ARADO Ar 96? Luckan, a KIEDY ja zdaze jezdzoc moje kilometry!!!

  Budować   Ar 96   nie musisz , ale  pooglądać  plany to nic złego  🙂

  • Lubię to 1
Opublikowano

Arado szczesliwie odlecial z Niemiec w kierunku ZG.  

 

 

W dniu 27.01.2025 o 15:22, jędrek napisał:

Na stacjonarnym nadrobisz przy okazji model będziesz kleił😎😁

 

Nie da sie Andrzej! Tyle potu sie leje, ze porozpuszczasz wszystkie klejenia 😄

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

ARADO wyladowal dzisiaj na szwedzkiej ziemi! Kawal modelu sie szykuje, ale obiecalem sobuie, ze NIC na razie przy nim nie robie (choc obracal i "przemyslal" go pewenie bede regularnie). Najpierw pokoncze: CUBa, RARE BEARa i DARDO.

IMG_4905.JPG

IMG_4906.JPG

IMG_4907.JPG

IMG_4908[1].JPG

  • Lubię to 3
Opublikowano

Ale JAK Niemiec zaprojektowal chowane podwozie, to pozostaje dla mnie na razie NAJWIEKSZA tajemnica 😬

Wyglada po prostu na to, ze go NIE zaprojektowal (choc mechanizm wchodzi IDEALNIE pomiedzy te dwa przednie dzwigary).

Zeby kolo schowalo sie w konstrukcji plata, musialbym "wyrzezbic" polowe ich grubosci. Co ja pisze! Prawie CALE musialbym wyciac!!!

 

Bardzo mozliwe, ze to kolo nie chowa sie cale we wnekach, ale mimo to, potrzeba pozbyc sie prawie calych dzwigarow!

Musze znalezc jakies lepsze zdjecia, ktore pokaza dol plata (najchetniej z wnekami podwozia)

 

 

IMG_4912[1].JPG

IMG_4913[1].JPG

IMG_4915[1].JPG

Arado_Ar_79-01-680x458.jpeg

 

 

Tutaj widac dokladniej! Jednak moze nie wystaja poza obrys pokrycia plata.

No ale tak przodu (zeby prawie polowa wyladowala w kadlubie), to kol nie przesune (no chyba, ze prucie calego plata). Owiewka goleni jest prawie krawedzia natarcia!!!

Niemiec pochylil te dwa dzwigary, wiec jak wkladam pomiedzy nie mechanizm podwozia, to po otwarciu (wirtualnym), cale podwozie bedzie "patrzylo" mozno do przodu, czyli kolo wyladuje jak w oryginale, ale golen bedzie pod innym katem.

 

8105856439_8da6a7c527_z.jpg

Opublikowano

Zestaw fajny. Kawal samolotu.

Z tym podwoziem to niezła zagadka, chociaż widzę że masz odwrotnie koło założone. Powinno być z drugiej strony goleni, od zewnątrz. No ale i tak w płat nie wejdzie... Dziwne...

Opublikowano
24 minuty temu, merlin71 napisał:

chociaż widzę że masz odwrotnie koło założone

 

Inaczej ciezko byloby to ulozyc do zdjecia, ale z drugiej strony to z tym "odwrotnie" , mechanizm musi wejsc w srodek o grubosc kola!!!

To JESZCZE udziwnia cala operacje 😆

IMG_4917[1].JPG

 

 

No i pozostaje pytanie zasadnicze: CZYM to napedzic?  Wystarczy moja ENYA 155-4C ?

Opublikowano

Moze mnie oczy myla bo na zywo to zawsze inaczej ale obstawialbym ze po podcieciu zeber pod golen i wreg tak zeby doszly do dzwigara powinno ci sie kolo schowac do prawie polowy szerokosci, bez ruszania dzwigara - wiec nie cale ale duzo ale moze na zywo widac ze sie nie da ;) 

 

EDIT: masz tam jeszcze rure karbonowa wiec pewnie te 2 natarciowe mini dziwgary mozna sciac do polowy i nadal bedzie cacy :) ino zrob na okraglo zeby nie bylo karbu przy twardzym ladowaniu

Opublikowano

No i troszke sie wyjasnilo. Po korespondencji z panem projektantem, dowiedzialem sie, ze robiac wycinanke NIE rozwiazal sprawy podwozia (tak jak ma to oeyginal). On chcial je zrobic tak, ze kola czesciowo wystawalyby spod skrzydla i mialy miec owiewke od przodu. " ZKAZAL mi ruszac tych dwoch dzwigarow (😉) i mowi, zeby kombinowac inaczej (choc w sumie to NIE ma jak kombinowac, zeby te cholerne kola schowac). Moze po prostu zrobie STALE podwozie i sprawa sie uprosci.

Opublikowano

Ciekawe z tym nie ruszaniem tym bardziej ze prawie cale skrzydlo trzyma sie na rurze karbonowej plus byc moze mniejszej z tylu bo sa dziurki wiec w locie nic sie nie stanie. A ladowania szczegolnie twarde to inna para kaloszy ale zdaje sie masz nakladki z sklejki lotniczej co tez ladnie wzmocni wiec jak nie wytniesz polowy dzwigara i nie zrobisz karbu czytaj wytniesz otwor zaokraglony a nie na prostokat i dodasz troche drewna pomiedzy te 2 sosny bo jedna z nich po wycieciu przestanie istniec to po mojemu powinno smigac ale upierac sie nie bede :)

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.