Skocz do zawartości

Mistrzostwa Polski Aircombat - 2025 - XV Bitwa o Wawel


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Zapraszam do Krakowa na kolejną Bitwę o Wawel w terminie 7-8 czerwiec 2025r


formuła:        ACES ww1 i ww2 - Mistrzostwa Polski
organizator: Stowarzyszenie Aircombat Kraków
miejsce:       lotnisko Aeroklubu Krakowskiego w Pobiedniku Wielkim

Więcej szczegółów pojawi się bezpośrednio przed zawodami ale miejscówka znana i sprawdzona już wiele razy :)

Szykujcie modele i zapraszam do Grodu Kraka na dwudniową rywalizację modelami skalowanymi 1:12 i 1:8

ms

  • Lubię to 1
  • Tytuł został zmieniony na Mistrzostwa Polski Aircombat - 2025 - XV Bitwa o Wawel
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Bitwa coraz bliżej,  rozpoczynamy rejestrację zawodników.

AP1GczMfGYPkMFJNpKCx_aLKxU3RkAagUi2CmmjP

 

Po raz kolejny zawody zostaną rozegrane na gościnnym terenie lotniska Aeroklubu Krakowskiego - sobota 7 czerwiec
Oczywiście zapraszam do zaplanowania dłuższego pobytu w Krakowie, na lotnisku będzie możliwość pozostania na nocleg a wiata tradycyjnie pozwoli na biesiadę i podsumowanie naszych dokonań. Eskadra Kraków zapewni coś na ząb na grilla a nowo wyłoniony Mistrz Polski, mam nadzieję zapewni coś do popicia ... coby kiełbaska lepiej smakowała 😉

Start zawodów godz. 10.00
Planujemy jak zawsze 4 rundy eliminacji ww2 i ww1 + finały, zakończenie zatem wypadnie około 17-ej
W przerwie około godz. 13 - 13,30 obiad
Gwarantujemy zasilanie na potrzeby ładowania pakietów

Przypominam o konieczności posiadania ubezpieczenia OC oraz oznakowania modeli kodem operatora ULC.
Zgłoszenia uczestnictwa jak zawsze na adres: wesoly_mirolek@interia.pl - zgłoszenia do końca dnia 5.06.2025r z uwagi na konieczność potwierdzenia ilości obiadów dzień przed zawodami.

 

Zgłoszeni zawodnicy:

Mirosław Skowroński   ww1, ww2

Andrzej Spólnik               -     ww2

Damian Szukiel             ww1, ww2

Sergiusz Pogwizd        ww1, ww2

Wojtek Krajnik              ww1, ww2 L-4

Piotr Eciak                    ww1, ww2
Krzysztof Ślipek                    ww2

Robert Jaroszek            ww1, ww2

Andrzej Toczewski                ww2

Paweł Szpak                          ww2

Tomasz Betka                        ww2

Marek Betka                           ww2
 

ms

Opublikowano

Panowie .... co ze zgłoszeniami ???

Kraków jest bardzo gościnny, że było Wam łatwiej w drodze do finału zbudowałem taką latającą popierdółkę :)

 

Trzyma to się jakoś powietrza ale raczej nie zagrozi nikomu .... możecie się rejestrować 😂

 

ms

  • Lubię to 1
Opublikowano
W dniu 31.05.2025 o 14:12, mirolek napisał:

że było Wam łatwiej w drodze do finału zbudowałem taką latającą popierdółkę :)

Tylko mi nie mów ,że na elektryki przechodzisz...........😉

Opublikowano
Cytat

na elektryki przechodzisz

To zdecydowanie nadinterpretacja 😎 poszukuje różnych rozwiązań i w tym duchu zbudowałem jednego ale równocześnie trzy spalinowe kombaty ww2 są już gotowe na zawody 😉

 

Elektryk w pierwszym podejściu okazał się mizerną alternatywą ale poszukam innego zestawienia pakiet-śmigło i może z tego jeszcze coś dobrego wyniknie. Gdy w trakcie zawodów zmienia się wilgotność powietrza i silniki spalinowe kręcą 1000 obrotów mniej albo gasną ... elektryk zawsze kręci swoje i może pozwolić nie stracić rundy.

ms

Opublikowano
8 godzin temu, mirolek napisał:

To zdecydowanie nadinterpretacja 😎 poszukuje różnych rozwiązań i w tym duchu zbudowałem jednego ale równocześnie trzy spalinowe kombaty ww2 są już gotowe na zawody 😉

 

Elektryk w pierwszym podejściu okazał się mizerną alternatywą ale poszukam innego zestawienia pakiet-śmigło i może z tego jeszcze coś dobrego wyniknie. Gdy w trakcie zawodów zmienia się wilgotność powietrza i silniki spalinowe kręcą 1000 obrotów mniej albo gasną ... elektryk zawsze kręci swoje i może pozwolić nie stracić rundy.

ms

Jasna sprawa , ja tylko sobie żartuję. Sam dużo elektrykami latam i mają również mnóstwo zalet.

 

Opublikowano

Moim zdaniem w aircombacie trzeba rozważyć poniższe za i przeciw....

Największa zaleta - wpinasz zasilanie i lecisz ( porównywalnie i przewidywalnie czy słońce czy deszcz)

Największa wada - koszt kolizji (zwykle pakiet a często tez silnik do wymiany)

 

To, że tracisz w kolizji skrzydło a czasem cały model jest wpisane w tą zabawę ale silnik spalinowy wychodzi z tego zdarzenia najczęściej bez szwanku.

Silnik elektryczny często po kolizji  nie nadaje się do użytku a pakiety albo spalą sie na miejscu albo padnie cela i wychodzi na jedno -cały zestaw "śmigło-pakiet" idzie w kosz.

Czy warto się bawić w elektrykę ..(?). moim zdaniem zależy to jedynie od budżetu.

Jeśli masz zasoby a ich odtwarzanie nie stanowi problemu to napęd elektryczny po dobrym skonfigurowaniu modelu i doprowadzeniu go do porównywalnej dynamiki z modelem spalinowym ma przewagę. Lata w każdej rundzie tak samo, szybciej startuje, nie przeszkadzają mu zmienne warunki i nie tracisz rudny gdy silnik spalinowy kaprysi..... "na koniec dnia" jednak, ta przewaga sporo kosztuje.

 

ms

  • Lubię to 1
Opublikowano
10 godzin temu, endriuRC napisał:

Przekonałem sie o tym wczoraj że silniki spalinowe są nie do zabicia !

Dużo w tym prawdy . Jak nie walniesz w asfalt lub beton to raczej po umyciu będzie palił. Ostatnio niestety walnąłem trenerem w ziemię , silnik był oblepiony piachem więc spłukałem starannie wszystko , wymieniłem śmigło i silnik odpalił.

A jest to Os max 25 LA.

Sprawdź tylko czy piach nie dostał się do wnętrza silnika . Jesli nie to nie ma problemu , odpali!

 

Opublikowano
6 minut temu, Ares napisał:

Dużo w tym prawdy . Jak nie walniesz w asfalt lub beton to raczej po umyciu będzie palił. Ostatnio niestety walnąłem trenerem w ziemię , silnik był oblepiony piachem więc spłukałem starannie wszystko , wymieniłem śmigło i silnik odpalił.

A jest to Os max 25 LA.

Sprawdź tylko czy piach nie dostał się do wnętrza silnika . Jesli nie to nie ma problemu , odpali!

 

Cały silnik wypłukałem pozniej zalałem after run. W piatek bede odpalał 

  • Lubię to 2
Opublikowano
Godzinę temu, endriuRC napisał:

Cały silnik wypłukałem pozniej zalałem after run. W piatek bede odpalał

Elegancko , gdyby silnik nie palił nie martw się tylko przepłukaj go paliwem bo  After Run często zakleja silnik : ja miałem nie raz problemy z odpaleniem po konserwacji tym preparatem. Obecnie korzystam z patentu AndrzejaC z naszego forum tzn. po lotach płukam motor zmywaczem do hamulców a potem konserwuję olejem Nigrin w spayu i nawet po kilku miesiącach silniki palą na dotyk. Polecam .

A jak latasz na nitrometanie to proponuję przemywać silnik po lotach , bo nitro gryzie metal a szkoda takiego ładnego silnika. 

Opublikowano

Upadki modeli i kolizje są wpisane w tą zabawę ....

 

....ważne aby podnieść się po upadku, odtwarzać zasoby i startować dalej 😂

ms

Opublikowano

Lotnisko klubu modelarskiego Horyzont ... dawniej sporadycznie i gościnnie jedynie korzystałem z tego miejsca a w tym roku zostałem członkiem klubu i czuje się tam "jak u siebie" :)

 

ms

  • Lubię to 1
Opublikowano
1 godzinę temu, mirolek napisał:

Lotnisko klubu modelarskiego Horyzont ... dawniej sporadycznie i gościnnie jedynie korzystałem z tego miejsca a w tym roku zostałem członkiem klubu i czuje się tam "jak u siebie" :)

 

ms

Jak tak to gratuluję , będziesz miał w końcu normalne warunki do latania . Sam latałem wiele lat gdzie popadnie i wiem jak łatwo w wysokiej trawie coś urwać albo zabrudzić silnik.

Teraz to widać rewelacja.

Mam nadzieję ,że Andrzej się nie obrazi za wrzucenie foto mojego lotniska bo też chciałbym się pochwalić😉 Jakbyś był kiedyś na Zachodzie Polski to zapraszam do Przylepu , nawierzchnia jak na polu golfowym , jest tylko problem z paralotniarzami bo przeszkadzaja czasami jak nie ma wiatru po południu.

 

20250416_180701.jpg

Opublikowano
19 godzin temu, Ares napisał:

Mam nadzieję ,że Andrzej się nie obrazi za wrzucenie foto mojego lotniska bo też chciałbym się pochwalić

Ares - co to za model na pierwszym planie ..... taki jakiś ...Wicherkowaty ... 😉

 

Opublikowano
1 godzinę temu, RobRoy napisał:

.Wicherkowaty ... 😉

 

Zgadza się.To Wicherek 15 Elektro.

Lekko zmodyfikowałem kształt i powierzchnię usterzenia pionowego ,zrobiłem też zbieżny kadłub.

Reszta jak w oryginale włącznie z profilem.

Model naprawdę pięknie lata.

Opublikowano

KOMUNIKAT:

Po nocnej burzy w Krakowie i okolicach, drastycznie zmieniła się pogoda zapowiadana na sobotę
U mnie na ulicy wyglądało to tak ....
AP1GczO7jk2_zPBWi_1EmLuDJiWYe-Wr5NazXMnQ

...a pogoda na jutro wygląda teraz tak
AP1GczNWIzHyQdcHsxXuHXLnzDuJpN10dBm2Z_Jy

Po pracy jestem umówiony na lotnisku, sprawdzę lotniczą pogodę i o godz. 20.00 podam ostateczną decyzję. Sprawdźcie forum przed wyjazdem na zawody !!!

na teraz wygląda to bardzo źle :(

 

ms
 

  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.