Skocz do zawartości

Evolution 10GX


pengo
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Adam, jeśli się na niego zdecydujesz przed samym zakupem zobacz dobre zdjęcia lub jedź do sklepu gdzie go fizycznie w danym momencie mają do zobaczenia. Zwróć uwagę jak są wyprowadzone dźwignie gazu i ssania - czy będziesz mógł je bez problemu napędzić (wyprowadzić popychacz) w swoim modelu. Ja już raz kupiłem piękny silnik - Roto 30Vi, któremu jakiś mądry brat Czech tak zaprojektował dźwignie, że nawet jak obrócisz gaźnik (ten, który chcesz kupić takiej możliwości nie ma go jak klasyczna "żarówka"), to popychacz ssania musi pracować na dźwigni kątowej :wacko: . Poza tym prawie 900 zł za 10 cm3 :o . Kupiłem ostatnio od nowego Kolegi na forum Spacewalker'a 1:4 z silnikiem DLE 20 za 1300 zł, który odbył parę lotów. Może warto jeszcze się zastanowić nad relacją koszt / efekt?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam 

Ostatnio nabyłem evolution 10gx i mam pytanko czy ktoś podłączył czujnik obrotów który jest w zestawie do innego odbiornika niż spektrum tm 1000.?? Aktualnie mam radio frsky taranis plus i chciałbym to tam jakoś podłączyć ale nie wiem jak ;-) Proszę o pomoc pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Odgrzewam temat bo właśnie trafił mi się taki motorek do testów. Był jakiś czas temu używany ale chyba trochę leżał w szufladzie bo ciężko się obracał tak jakby zakleił się olejem. Rozebrałem więc motorek. Zaskoczył mnie duży nagar obecny na głowicy,denku tłoka, świecy i oczywiście tłumiku. W karterze pozostałości oleju były czarne jak smoła a tłok od strony wydechu ma nieusuwalne czarne wżery. Po umyciu i nasmarowaniu silnik wyglądał jak nowy, łożyska były ok, sprężanie niby też więc postanowiłem uruchomić motorek. Uruchomienie  z "palca" nie powiodło się ale rozrusznik dał radę. Silnik pracował dość "miękko" jak na benzynę  i pewnie po dokładniejszej regulacji działał by bardzo poprawnie ale mnie zastanowiło jak długo. Zalecana mieszanka benzyny z olejem 20:1  pewnie była przyczyną nagaru i powolnego zaklejenia silnika. Po kilku minutach pracy silnika zauważyłem szybkie zasmolenie przewodu z tłumika do zbiornika paliwa i zmianę barwy paliwa w zbiorniku. Ogólnie, silnik jest jest fajny, lekki ,tani ale może wymagać dobrego filtrowania paliwa i częstego usuwania nagarów. Myślę,że dodatkowa pompa paliwa załatwiła by problem dodawania smogu do paliwa. Liczę na opinię użytkowników takiego silnika :)

https://www.youtube.com/watch?v=_mETtQc1tZc&feature=youtu.be

post-606-0-06498600-1510441610_thumb.jpg

post-606-0-28620700-1510441627_thumb.jpg

post-606-0-39041500-1510441645_thumb.jpg

post-606-0-06009100-1510441763_thumb.jpg

post-606-0-29039900-1510441792_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mieszanka 1:20 nie bardzo nadaje się do normalnej eksploatacji raczej w początkowej fazie docierania. W swoim RCGF zaczynałem docieranie na mieszance 1:25. Silnik wypalił ok 600lm potem mieszanka 1:35.

Obecnie silnik pracuje na mieszance 1:50. Zastosowany olej to Sthil Ultra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

RCGF to całkiem inny silnik. Przede wszystkim pierścieniowy. Evolution stosuje pierścienie w silnikach od 15 ccm i już zaleca mniej oleju w paliwie. 10 cm to zwykłe ABC przerobione na benzynę, to nie najlepsze rozwiązanie moim zdaniem. Przytoczę fragment instrukcji:

 

Fuel
This engine requires a mix of 20:1 gas to oil lubricant ratio to operate and last a long time. The bronze bearing at the bottom end of the conrod depends upon this lube ratio to operate properly. Do not go higher than a 20:1 gas/oil ratio or the warranty on your engine will be voided. To properly mix the fuel add 6.75 oz of good quality 2-stroke oil to one gallon (or 53 mL of oil to one liter) of 87–93 octane fuel. 
(EVOX1001Q Evolution 2-stroke oil is  recommended) We prefer to add the oil first to our fuel container and to add the gasoline second. This helps to insure a good mixture of the oil with the fuel at the outset. We have tested our own Evolution 2-stroke oil, Valvoline, Shell, RedLine and Husqvarna oils. Other quality 2-stroke oils should work as well. Do not use Amsoil synthetic oil in  any form.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, masz rację. Jeżeli producent silnika tak zaleca to chyba wie co robi. Być może poprzedni użytkownik stosował olej który do tego nie nadawał się. Nie pisałeś jakiego oleju użyłeś, może tutaj warto poeksperymentować.

Na rynku jest już wersja tego silnika. Oznaczona X2.    http://www.scorpio-polska.pl/katalog/evolution/evolution-10gx-10ccm-benzyna-z-pomp.-gazn.-p40738.html         Ma pompę paliwa ale jeszcze nikt go nie opisał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Jarek ten pomysł ja już wcieliłem w życie, w tym temacie zobacz post 63   http://pfmrc.eu/index.php/topic/65855-rcgf-10cc-bm-ga%C5%BAnik-walbro/page-4    a kolega bijacek też to już przerabiał w evolutionie z całkiem dobrym skutkiem.

 

Jak przyjdą do mnie części do RCGF 10 z HK to jeszcze raz spróbuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.