Skocz do zawartości


Zdjęcie

Cadillak Niebios - P 51 D Mustang


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
150 odpowiedzi w tym temacie

#1 Grifon

Grifon
  • Modelarz
  • 528 postów
  • SkądLublin, Gdańsk
  • Imię:Patryk

Napisano 01 luty 2018 - 22:32

Witam Wszystkich.

Suchy, Rajaner i Earl Stahl te osoby będą odpowiedzialne za projekt mikro mustanga, a dlaczego? a no dlatego, że to Oni mnie namówili na mikro.
No może poza Earlem :P

t1.jpg
https://freercplans....mustang-441.htm
Ostatnimi czasy styrodur jest moim ulubionym materiałem budulcowym, po udanej budowie Zlina 526 AFS postanowiłem zrobić dwumetrowy model warbirda, ale najpierw trzeba potrenować na mniejszych. Ten mikro nie był planowany, ale tak się wkręciłem w budowę kadłuba, że pomyślałem, a już dokończę.
Myślę, że foty więcej wyjaśnią niż ja pisząc.

Model 600mm rozp.




IMG_20180128_172532.jpg

IMG_20180129_093347.jpg

IMG_20180129_200303.jpg

IMG_20180129_200645.jpg

Wkret !!!!!!!!

IMG_20180129_201140.jpg

IMG_20180129_215416.jpg

IMG_20180129_225507.jpg

IMG_20180129_223143.jpg

IMG_20180131_211049.jpg



IMG_20180131_212503.jpg

IMG_20180201_213527.jpg

(chyba "jakiś czas temu" rozmawialiśmy na ten temat?) Tak to byłem ja (:

Pozdrawiam Wszystkich, ide spać.
  • 0

#2 rajaner

rajaner
  • Modelarz
  • 703 postów
  • Age: 50
  • SkądNisko
  • Imię:Andrzej

Napisano 02 luty 2018 - 07:17

Zgadłem Mustang.

A co planujesz zapakować do środka,jaki napęd itp.Ciekawy sposób budowy kadłuba.


  • 0

#3 Grifon

Grifon
  • Modelarz
  • 528 postów
  • SkądLublin, Gdańsk
  • Imię:Patryk

Napisano 02 luty 2018 - 07:48

Brawo.

Myślałem o tym silniku 9 gramowym 56 g ciagu, oczywisnie te serwa 2,5 gramowe.
Mam Aurore haiteka to zakładam, że ta minima 4 kanałowa bedzie dobra, zdaje sie że też ja masz? A co do regulatora i zasilania to już musicie mi doradzic bo ja na elektryce się nie znam.
A i sterowanie bedzie silnik, ster kierunku i wysokosci, chyba powino wystarczyc. Teraz to juz ostatnia chwila żeby zamontowac lotki.
  • 0

#4 rajaner

rajaner
  • Modelarz
  • 703 postów
  • Age: 50
  • SkądNisko
  • Imię:Andrzej

Napisano 02 luty 2018 - 10:24

A tak dokładniej.

Jaki silnik masz na myśli.


  • 0

#5 Grifon

Grifon
  • Modelarz
  • 528 postów
  • SkądLublin, Gdańsk
  • Imię:Patryk

Napisano 02 luty 2018 - 11:42

Z silnikiem to się chyba pomyliłem, albo jest dostępny w innym sklepie niż Gam model Hobby, no dobra to wiem tylko jakie serwa a resztę niech  fachowcy  dobiorą.

 

Wiec dobierajcie.


  • 0

#6 rajaner

rajaner
  • Modelarz
  • 703 postów
  • Age: 50
  • SkądNisko
  • Imię:Andrzej

Napisano 02 luty 2018 - 15:17

W klasie mikro jeszcze się nie nauczyłem raczkować ale gdybym robił taki model pewnie bym

wsadził coś takiego. http://gammodel.pl/s...y-a1504-2900kv/

 

      Śmigło:     V (V):     Wzmocnienia (A):     Ciąg (oz):     Moc (W):     Wydajność ciągu:  

   GWS 4040      7,9V             4.4A                        2,6 uncji       35W               0,08 oz / W  

   GWS 4530      7,9V             4,6A                         3,1 uncji       36 W                0,09 oz / W  

 

 

Wychodzi na to że jakieś 80 -90 g ciągu.

 

Do tego regulator 10A  http://gammodel.pl/s...lator-silnikow/  nieco większy nie zaszkodzi.

 

Taki silnik mam w modelu mikro Wicher z ogniwem 1S daje całkiem dobry ciąg. W twoim modelu z pakietem 2S myślę że 

było by dobrze. Serwa nie większe niż 2,5 - 3,7g. http://gammodel.pl/p...ktryczne/serwa/

Ale to tylko mój pomysł.


  • 0

#7 jędrek

jędrek
  • Modelarz
  • 818 postów
  • Age: 58
  • SkądSłupsk
  • Imię:Andrzej

Napisano 02 luty 2018 - 16:03

Patryk, do swojego modelu spokojnie możesz założyć ten motorek 1504. W zupełności wystarczy. Mam taki założony w Citabrii, z 1S daje radę. Na pewno jeszcze lepiej będzie z 2S, ale z racji aku waga będzie trochę większa. Co do serw spokojnie 2,5g. Śmigło do 1s mam 5x3, na 2s też można zastosować takie. 


  • 0

#8 ssuchy

ssuchy
  • Modelarz
  • 770 postów
  • Age: 62
  • SkądLublin
  • Imię:Jerzy

Napisano 02 luty 2018 - 17:19

Patryk, jakoś mi się nie widzi Mustang bez lotek, bo trzeba poprawiać stateczność poprzez całkiem spore zwiększanie wzniosu obu połówek skrzydła (model musi być samostateczny poprzecznie), a przy dolnopłatach wygląda to nieco dziwacznie (przynajmniej dla mnie). Masz cztery kanały, więc starczy i na lotki (jedno serwo na obie lotki).

 

Przykład małego 12g i prostego P-51 elektryka z siłownikami magnetycznymi RC, a nie serwami (f-my: Plantraco):

 

Film 1

Film 2

 

Twój Mustang będzie co prawda większy, ale myślę. że spokojnie do maluchów można go jeszcze zaliczyć (no i wyglądał będzie znacznie lepiej od tej sylwetkowej zabawki). :) Ciekawe, czy się zmieścisz ze wszystkim  w 100 g? :P Czekamy i podziwiamy.  ;)

 

TEGO mikrusa - Mustanga pewnie widziałeś? Rekord co do miniaturyzacji modelu 8-mio kanałowego chyba jeszcze nie pobity? To jest dopiero LATAJĄCY maluch RC! Ktoś u nas porwie się kiedyś na coś takiego? :rolleyes:


  • 1

#9 Grifon

Grifon
  • Modelarz
  • 528 postów
  • SkądLublin, Gdańsk
  • Imię:Patryk

Napisano 02 luty 2018 - 23:39

Faktycznie łatwy w transporcie, niedawno przyjechałem do tesciow, na te wszystkie kwestie jutro odpowiem, ide spać (;

Załączone miniatury

  • IMG_20180202_233939.jpg

  • 0

#10 Grifon

Grifon
  • Modelarz
  • 528 postów
  • SkądLublin, Gdańsk
  • Imię:Patryk

Napisano 03 luty 2018 - 10:26

Dobra Panowie to biore to wyposażenie, co polecacie, jak sie dostane do komputera to zamówie. Ssuchy i tu masz racje, Earl zrobił ogromny wznios. Ja go zmniejszyłem, ale nie ma co ryzykować juz zrobie te lotki.
Earl na pewno powiekszył powierzchnie nośne i nie bede liczył obciazenia z modelu, ale tak na oko to jaka jest krytyczna wartość obciazenia dla niego?
  • 0

#11 ssuchy

ssuchy
  • Modelarz
  • 770 postów
  • Age: 62
  • SkądLublin
  • Imię:Jerzy

Napisano 03 luty 2018 - 14:34

...
Earl na pewno powiekszył powierzchnie nośne i nie bede liczył obciazenia z modelu, ale tak na oko to jaka jest krytyczna wartość obciazenia dla niego?

 

Patryk, podaj średnią cięciwę skrzydła pi-razy-oko (bez liczenia) mierząc z planów, zgodnie z tym rysunkiem (dla skrzydła trapezowego):

 

srednia-cieciwa-skrzydla.jpg

 

PS Zakładam, że: I śr = ok. 120mm ?


  • 0

#12 Grifon

Grifon
  • Modelarz
  • 528 postów
  • SkądLublin, Gdańsk
  • Imię:Patryk

Napisano 03 luty 2018 - 15:58

Tyle.

Załączone miniatury

  • IMG_20180203_155953.jpg

  • 0

#13 jędrek

jędrek
  • Modelarz
  • 818 postów
  • Age: 58
  • SkądSłupsk
  • Imię:Andrzej

Napisano 03 luty 2018 - 16:07

Ile waży to, co masz teraz zrobione?


  • 0

#14 Grifon

Grifon
  • Modelarz
  • 528 postów
  • SkądLublin, Gdańsk
  • Imię:Patryk

Napisano 03 luty 2018 - 16:29

20 g i rośnie!
  • 0

#15 ssuchy

ssuchy
  • Modelarz
  • 770 postów
  • Age: 62
  • SkądLublin
  • Imię:Jerzy

Napisano 04 luty 2018 - 11:58

Biorąc pod uwagę to co niegdyś pisał Papa Schier (a on wiedział o czym pisze - poniżej cytuję):

 

bariera-Reynoldsa.jpg

 

 

Dla cięciwy 120 mm (110 to miałbyś przy skrzydle prostokątnym, jeśli rozpiętość jest faktycznie 600) i profilu o grubości do 12% (tak wynika z planu tego Mustanga) zakres prędkości krytycznych wychodzi mniej więcej od ok. 5m/s do 9m/s (18km/h - 32km/h). W związku z tym trzeba go budować albo jako bardzo lekkie chuchro - wolnolatacz, latający w zakresie prędkości podkrytycznych do 5m/s (co przy tej wielkości modelu może być już kłopotliwe, ze względu na konieczność utrzymania niskiej wagi przy zachowaniu stosownej sztywności konstrukcji i lekkości wyposażenia), lub jako wyjątkowo szybkiego "bzyka", a wtedy model łatwo może przekształcić się w trudną w pilotażu "cegłę" ze względu na konieczność zastosowania mocniejszego silnika i cięższego aku, aby zapewnić właściwą prędkość lotu.  :rolleyes: Ciekawe jak to wypadnie u Ciebie?  :P

 

Bariera Reynoldsa to UTRAPIENIE przy budowie maluchów. Na wielu forach modelarskich co rusz pojawiają się takie tematy, gdzie delikwenci zastanawiają się dlaczego mały model (na dodatek często zbudowany z pomniejszenia wprost planów oryginału) nie chce dobrze latać i zachowuje się dziwnie! ;)

 

Czym będziesz pokrywał skrzydło: klasyka, czy jakaś tam termo-folia? U nas na rynku ciężko jest kupić cienką i lekką folię do małych modeli.


  • 0

#16 jarek996

jarek996
  • Modelarz
  • 467 postów
  • Age: 52
  • SkądMalmö
  • Imię:Jarek

Napisano 04 luty 2018 - 12:56

Jurek , byloby milo gdybys  zmienil temat na CADILLAC .

Ten KADILLAC strasznie "bije" po oczach ( no chyba , ze jest to jakis zamierzony "manewr" ).


  • 0

#17 Konrad_P

Konrad_P
  • Stary wyjadacz
  • 2381 postów
  • Age: 56
  • SkądWrocław
  • Imię:Konrad

Napisano 04 luty 2018 - 13:22

Jurek , byloby milo gdybys  zmienil temat na CADILLAC

Jesteś pewny? A nie Patryk :)


  • 0

#18 rajaner

rajaner
  • Modelarz
  • 703 postów
  • Age: 50
  • SkądNisko
  • Imię:Andrzej

Napisano 04 luty 2018 - 13:26

Jurek , byloby milo gdybys  zmienil temat na CADILLAC .

Ten KADILLAC strasznie "bije" po oczach ( no chyba , ze jest to jakis zamierzony "manewr" ).

Nie wiem czy zauważyłeś ale to nie jest temat Jurka więc go zmienić nie może. Temat założył Patryk.

A Jurek udziela tu cennych informacji o których mało kto wie.


  • 1

#19 jarek996

jarek996
  • Modelarz
  • 467 postów
  • Age: 52
  • SkądMalmö
  • Imię:Jarek

Napisano 04 luty 2018 - 13:34

No to przepraszam !    Temat sledze z wielka uwaga , a wiedza Jurka w tej materii mnie zwyczajnie powala ......


  • 0

#20 ssuchy

ssuchy
  • Modelarz
  • 770 postów
  • Age: 62
  • SkądLublin
  • Imię:Jerzy

Napisano 04 luty 2018 - 14:31

Jarek, zanim ty zadałeś tu pytanie (chyba jakaś telepatia  :D  ), to ja 20 min wcześniej, dokładnie TO SAMO  pisałem do Patryka, bo tez mi się jakoś to źle czytało! :) Patryk napisał tak SPECJALNIE, wiem dlaczego i może tak zostać, bo się z nim w 100% zgadzam.  B) , a wcale nie musimy o tym pisać na forum. Ostatecznie to JEGO wątek i zrobi tak jak zechce. :P


  • 0


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych